Herberg Sellingen

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Rienineke .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Landelijk gelegen boerderijrestaurant, met een aangename bediening. Menukaart is niet verrassend maar biedt voldoende mogelijkheden. Gekozen gerechten zoals de biefstuk van de haas en de nagerechten zoals flensjes en notenkaramelijs voldeden aan de verwachtingen. Wijnkaart biedt een beperkte keuze met toegankelijke wijnen.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We stapten binnen in een grote omgebouwde westerwoldse herenboerderij . Daar had men qua inrichting veel van kunnen maken, maar nu heeft het interieur een van-alles-en-niks-uitstraling en maakt alleen de hoogte indruk.
De menukaart is niet uitgebreid. Dat maakt de keuze makkelijk. We begonnen met een voortreffelijke Groningse mosterdsoep; precies de soep die je op een koude voorjaarsdag als deze kon gebruiken.
De volgende gang had zo z'n minnen en plussen. De haasbiefstuk van mijn tafelgenote was prima, mooi naar wens medium gebakken en in een smakelijke jus-achtige saus. Ik had 'op de huid gebakken' kabeljauwfilet. De vis zelf was wel goed gegaard, maar de huid maakte beslist geen gebakken indruk. Het stukje maiskolf dat wij beiden als garnituur kregen was niet onsmakelijk, maar lag er toch wat als los zand bij. De bijgeleverde patat was dan weer uitstekend. De gele bieten- en de rodekoolsalade waren toch helaas van mindere klasse.
Waarom ik toch een 8 voor 'eten' geef, is het kaasplankje waar we mee afsloten. Vier franse kazen met ieder duidelijk een eigen karakter, en er zat niet eens een blauwschimmelkaas bij. Erg goede selectie!
De bediening was beslist vriendelijk. Maar dat we een uur moesten wachten voordat de soep op tafel stond, met daarna ook weer lange pauzes tussen de gangen is een duidelijk minpunt.
Joke N.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Op eerste paasdag heerlijk gedineerd in het restaurant van Herberg Sellingen. Lekker ongedwongen en ontspannen sfeer. Vriendelijke ontvangst en bediening. Zowel binnen als buiten een leuke omgeving. Het eten was goed. Een lekkere pittige Groninger mosterdsoep met goed doorbakken spekjes. Een prima stoofpotje van met name rundvlees en champignons. De eend was goed bereid. De bijlagen - groentes, patat, aardappeltjes - waren gewoon goed. En heel bijzonder: geweldig lekkere stoofpeertjes.
Irmamunnik .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Vanavond gegeten ter ere van mijn vaders verjaardag met 4 personen. De uiensoep was matig, veel bouillon en weinig ui. Een van ons vroeg om knoflooksaus bij de kalfs ribeye, De knoflooksaus werd zelf gemaakt en er zat een zware rooksmaak aan en de saus was heel erg zout.. Ook aan het stukje lof in een stukje spek gerold zat een rooksmaak. Deze was bij nader proeven niet van de spek maar van de lof! Duidelijk een neprooksmaak omdat je lof niet kunt roken. Toen de dame kwam vragen of het ons smaakte hebben we gemeld dat de saus brem was en we de rooksmaak niet zo op prijs stelden. Daarna werd er niet meer naar ons omgekeken. We moesten zelf naar de bar lopen om drankjes te bestellen. Bij het afrekenen zei niemand meer iets tegen ons. Niet eens gedag! Het was een grote teleurstelling en wij gaan hier nooit meer eten.