Herberg Schoapendrift

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Smullerij .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Zeer bijzondere ervaring! Toen we kwamen reserveren werd ons wel gevraagd of we voor half 8 konden komen, anders zou het zo laat worden. De heerlijke flammkuchen zijn zo groot dat je er 1 prima met zijn tweeen kunt delen. Zeker als je er ook een salade bij bestelt. Bij het eten drink je hier geen wijn maar een lokaal bier.
Pallieter K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Gewoon goed lokaal-geïnspireerd eten met een eerlijke prijs. Lokaal bier en aardige mensen. We hebben er alleen gegeten, maar je kan er ook blijven slapen. Aanrader: neem een vlamm'nkoek to-go (als je hem niet als lunch/dinner of toetje neemt)!
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk gegeten voor een nette prijs.
Koffie voor €1,75
En de bodem van de flammkuchen zelf gemaakt!
Echt een aanrader!
José D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijke vlamm'nkoek vergezeld door salade met geitenkaas gegeten. Voortreffelijk klaargemaakt. Bediening uiterst vriendelijk.
HuubBloemers .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Alles is zoals het in een Herberg betaamt .. Sfeervol eerlijk en zonder veel restauratieve fratsen. Mijn vrouw en ik hebben er meerdere malen gegeten, de flammenkuchen lekker dun en smakelijk, een verse salade erbij met o.a. geitenkaas druifjes en appel, en afgelopen zondag hebben we eens de hete bliksem met stoofvlees geprobeerd mmmm! En voor de prijs hoej je het zeker niet te laten. Een echte aanrader!
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zondag avond 13 personen , in de herberg we worden hartelijk ontvangen we krijgen na het aperitiefje schalen met heerlijke zelfgemaakte paté nagelhout , ham en diverse smeersels voor op het lekkere brood dat er bij geserveerd word.
Vervolgens verschijnen er kippenpoten en heerlijk suddervlees en miniballetjes op tafel oei oei niet teveel er komt nog meer overheerlijke salade met geitenkaas en huisgerookte kip .
Daarnaast komen er grote planken met flamkuchen uit de keuken , heerlijk dun krokant met spekjes of blauwe schimmelkaas naar keuze .
Als afsluiting panna cotta gewoon lekker !!!
Kortom gewoon lekkere eerlijke kost met liefde bereid en geserveerd voor een schappelijke prijs en dat dan ook nog zonder poeha helemaal top!

Hansdijkema .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ik heb hier vooraf een portie bitterballen gegeten en daarna Stamppot: hutspot met gehaktballetjes. Het soort vlees bij de hutspot kun je kiezen.
De bitterballen smaakten prima. De hutspot was lekker gekruid, bevatte ook wat vlees en was goed van smaak. De meegeserveerde gehaktballetjes waren minder sterk gekruid, maar dat bracht het gerecht juist goed in balans.
De capuccino daarna had een stevige schuimlaag. Had wel wat heter gekund.
Ik heb hier prima gegeten en dat voor een lage prijs.

Het restaurant heeft een goede oud-Drentse sfeer, met roodwit geblokte tafellakentjes, veel zwartwitfoto's (portretten) aan de wand en prachtige donkergeschilderde steunbalken en plafondbalken. De ruitjes zijn klein, de kozijnen wit geschilderd.

Het restaurant hoort bij een herberg, er worden ook kamers verhuurd. Het ligt aan een uitgaande weg aan de rand van Exloo. De buitenkant oogt ook mooi met een rieten dak.

De bediening is gemoedelijk en goed.

Een prima plek om aan te monsteren.

MaaikeEB .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen weekend hebben we met 4 volwassenen heerlijk gedineerd en geluncht bij Schoapendrift. Net als vorig jaar keken we ook nu weer uit naar de heerlijke stoofpot die de eigenaar op tafel zet. Een welkome afwisseling qua menu en echte Hollandse kost. We hebben van te voren Flammkuchen besteld. Die was heerlijk. Lekker dunne bodem en zeer smaakvol. Ook niet te zwaar op de maag. Daarna hebben we stoofpoot, hachee en hete bliksem gegeten. Prima porties, volle smaken en ook een zeer schappelijke prijs. Als toetje was er ijs en Irisch koffie. De lunch de volgende dag was salade, broodje gezond en brood met kroket. Alles vers en met zorg bereid. Wij komen hier graag nog eens terug.
Lottas .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
We werden heel netjes ontvangen op het terras (2 volwassenen met kleintje van 2). Vooraf wat vers bruin brood (2 soorten) met zelfgemaakte kruidenboter. We gingen daarna voor de zogenaamde vlammenkoek met daarbij een rijke geitenkaas salade en kippendijen (zelf gerookt en dus heerlijk!) salade. Er werd netjes bij vermeld dat 1 vlammenkoek met salade meestal voldoende was voor twee personen en je kon hem op op verschillende manieren laten beleggen (dus ook de ene helft wat anders dan de andere). Voor na nog koffie en thee met likeur en chocola besteld. Alles was ruim voldoende, zeer smaakvol (alles huisgemaakt), zeer vriendelijk geprijsd (€46 in totaal inclusief twee bijzondere bieren, appelsap en cola) en er was zeer aardige bediening. De wc was ook erg schoon. Al met al zeker aan te raden. Rij dus net even wat verder de Hoofdstraat (96) af.
Adriaan K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Prima Hollandse maaltijden. Zelf een authentieke stampot gehad, prima prijs en lekker veel.
Gewoon goede ambiance en faciliteiten
Harzing .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Menukaart herberg waardig. Kleine hapjes voor de hongerige reiziger. Zeer goed verzorgd en de Flammkuchen was werkelijk heerlijk.
Narco .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Eenvoudige kaart, met als hoofdgerecht de Vlamm'nkoek oftewel de Flammkuche . Samen met een heerlijke, rijke salade met geitenkaas, vergezeld van een heerlijk Drents biertje een prima hoofdmaaltijd. Vriendelijk geprijsd. Prima gegeten dus.