Herberg Pater

Meer informatie over restaurant Herberg Pater

• Terras
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Dit restaurant is gelegen in het Noorden van Friesland bij een oude sluis. Het is er, op enige afstand van de bewoonde wereld, heerlijk landelijk. De ontvangst was bijzonder vriendelijk. Dat gold ook de bediening, die bovendien erg attent was. Wij kozen het maandmenu in de veronderstelling dat dat met bijzondere zorg was gecreëerd. En wij mochten daarvan bevestiging vinden! Vooraf werd ons een amuse van o.a. makreel aangeboden. Hieraan was aandacht besteed. Het voorgerecht bestond uit hertenham en gerookte wildzwijnhaas op een bed van salade. Het sterke van dit gerecht was, dat behalve het heerlijke wild, de onderliggende salade bijzonder aangenaam was o.a. door de natuurlijk zoete nasmaak. Het hoofdgerecht was een stoofpotje van Friese sukade. Het verrukkelijk zachte vlees beviel ons uitstekend. De bijgerechten waren vers en aangenaam. Het nagerecht bood o.a. walnootroomijs en een taartje van appel. De maaltijd liet zich goed begeleiden door de rode huiswijn, een lichtvoetige Languedoc. Wij hebben zeer genoten van het werk van de keukenbrigade. Die kan er wat van!
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Hier met gezin en schoonouders gegeten op Eerste Kerstdag. Het kerstmenu gereserveerd, begreep ik van schoonvader. Alles was een verrassing. Alles bij elkaar - inclusief tussengerechten - zeven gangen genoten. Begonnen met amuse van wild, daarna drie voorafjes op een bord met oa heerlijke gravad lax en een mooi pasteibakje met paddestoeltjes. Schitterend opgediende broccolisoep die over twee bergjes room/creme fraiche, amandeltjes en stukjes worst werd gegoten en heerlijk smaakte. Mooie spoom tussendoor en daarna het hoofdgerecht: een heerlijk stuk eendeborstfilet met een zuurkoolkroketje, met een garnituur die prima in orde was. Het toetje was weer een drietal en was ook erg lekker. We sloten het af met thee en koffie.
De bediening was uitstekend: zorgzaam en attent; niet teveel en niet te weinig. Een aanrader!
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Prima gegeten in Herberg de Pater. Mijn partner had salade met ossenhaaspuntjes. Gelukkig had ik die niet genomen want er zat veel annanas bij waarvan ik niet houd. Mijn partner vond het wel lekker. Ik at voor het eerst een snoekbaarsfilet, lekker. Bij het kaasplankje kregen we o.a. vers gebrande noten, verrassend lekker bij de kaas. Over het eten kwamen we tot de conclusie dat het lekker was, maar voor de prijs weinig verfijnd. Het decor is wat gedateerd met verkleurde platen aan de wand en net iets te harde achtergrond muziek in de Lou Rawls en Lee Towers sfeer. De bediening was prima.
Arno N.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gisteravond gegeten met collega's.
Alle gangen waren heerlijk en het toetje was echt geweldig opgemaakt.
Keurige service. Hier kom ik zeker weer is!
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Bij toeval hier terechtgekomen en uiteindelijk een heerlijke avond gehad. Vooraf de lauwwarme geitenkaas met een korstje van noten (smakelijk) en de cocquiles met gerookte oester (subliem). Hoofdgerecht de heilbot met garnalen en spinaziesaus (erg lekker) en de snoekbaars uit het natuurgebied (?). We besloten om koffie te nemen, maar zagen erg fraaie nagerechten langskomen, zodat we al snel verkocht waren. Mooie ambiance, deskundig personeel, goede keuken; kortom een avond met een ster!