Herberg Onder de Linden

Burgemeester van Barneveldweg 3 9831 RD Aduard Nederland Kaart

Over restaurant Herberg Onder de Linden

Herberg én rijksmonument

Geerhard Slenema en zijn vrouw Petra redden het rijksmonument uit 1735 van de sloop in het voormalige kloostergebied Aduard. Ze herstelden het pand in volle glorie en maakten er een elegante herberg van. Neem plaats in de prachtige oude tuin en smul van de seizoensgerechten.

Meer informatie over restaurant Herberg Onder de Linden

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Ik heb verleden week, met een vriendengroepje op weg naar Ameland, genoten van ons verblijf in de oude herberg. Alles klopte. Vriendelijke ontvangst, goed gevarieerd menu met een goede, ruime, portionering. Dit geserveerd in een aangenaam tempo met aandacht op maat. Niet teveel, maar zeker ook niet te weinig. E.e.a. voor een aangename prijs. we waren er in verschillende samenstellingen al eerder geweest en zullen er naar ik hoop, ook zeker nog eens komen.
Da L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Al vaak bij Herberg Onder de Linden op bezoek geweest. Wat een genot, elke keer weer. Na vele jaren zowel binnen Nederland als daarbuiten veel sterrenrestaurants te hebben bezocht, blijft dit toch altijd de culinaire basis. Geerhard begrijpt als geen ander wat koken is: niet teveel smaken op het bord, geen overdreven gedoe met schuimpjes, zalfjes en andersoortige opsmuk. Een vakman met een volledig eigen(wijze) stijl, die dan ook al decennialang zeer verdiend een ster heeft. De bediening wordt aangestuurd door Petra, een klasse gastvrouw, die ervoor zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Haar wijnarrangementen zijn het vermelden meer dan waard. Tenslotte is de locatie voortreffelijk, sfeervol en met stijl ingericht. Tip: gebruik het aperitief (en - wanneer daarvoor na al dat heerlijks nog de energie bestaat - het digestief) bij de open haard. Herberg Onder de Linden is het beste restaurant van het Noorden: geen twijfel mogelijk!
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wonend op nog geen 5 kilometer checkten we om 3 uur 's middags in bij Onder de Linden. We hebben heerlijk gewandeld en een aperitief voor het haardvuur gedronken. Na ons op de kamer opgefrist te hebben gingen we in het fraaie restaurant aan tafel. We hadden 2 x vega een dag vantevoren doorgegeven, alsmede dat we van het 6-gangen diner met overnachting en ontbijt gebruik wilden maken. We hoefden verder weinig te vertellen, op wijnkeuze na, want alles was prima voorbereid. Ook voor de vegetariër is het goed toeven in Onder de Linden: werkelijk smakelijke en gebalanceerde gerechtjes kwamen in een passend tempo voorbij. Petra schonk er passende wijnen bij en na afloop gebruikten we wederom voor de haard een degustief. Chefkok Geerhard kwam er gezellig bijzitten en uiteindelijk werd het nachtwerk voor we onze kamer opzochten. De volgende ochtend was er in de andere zaal gedekt voor het ontbijt. Een heerlijk en eerlijk gewoon ontbijt zonder sterpretenties. We wilden nog de 3D wandeling van het Klooster van Aduard lopen, maar door de blaren van een dag eerder keerden we toch maar huiswaarts. De service van overnachting met ontbijt is fantastisch zeker als je bedenkt dat een taxi ongeveer evenveel zou hebben gekost.
AdvD .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vol verwachting uit het Westen afgereisd naar Aduard. Aperitief met prima amuses in de zonnige tuin, geserveerd door aimabele Hotelschoolstagiair. De gerechten van het driegangenmenu waren stuk voor stuk in orde, maar geen 'whauw'. De bediening en het wijnadvies door mevrouw is wat plichtmatig en komt routineus over. Wij hadden aangekondigd hier een kroonverjaardag te vieren, maar er kon geen felicitatie of kers op de taart vanaf. Conclusie: mooie ambiance, goede keuken, maar aan passie en personal touch mag er wel een tandje bij.
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Een oud pand dat met veel smaak is ingericht en wordt onderhouden met een heerlijke tuin voor zomerse avonden. Veel noorderlingen weten al vele jaren de weg naar het kleine dorpje Aduard te vinden. Want je kunt hier voortreffelijk eten in een rustgevende ambiance waarbij de bediening zeer professioneel haar werk doet. Het eten is prima, het restaurant heeft al jaren één Michelin ster. Die ster is een kostbaar goed en ik zou denken dat de keuken net iets meer verfijning en verassing zou mogen nastreven. Voor mijn gevoel zat het niveau namelijk iets onder dat van een ster. Maar voor een goed verzorgd diner in een fraaie omgeving ben je hier zeker aan het juiste adres.
Schotanus-popma .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Decennialang het beste restaurant in het Noorden. 7(!) verfijnde amuses bij het aperitief. Doperwtjes, tuinbonen, peultjes en kruiden uit naastgelegen tuin. Sowieso altijd al regionale producten. 't Is een cliché maar alles is hier een feest voor oog, neus en mond, iedere keer weer! Verrassend wijnarrangement. Heerlijke snoeperijtjes bij de koffie. Een gulle kok!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Het restaurant bevindt zich in een fraai monumentaal pand in het dorpje Aduard en heeft een klassieke inrichting.

De bediening is vriendelijk, maar – naar mijn mening – wel wat formeel/stijfjes. De uitleg bij de wijn en het eten voelde wat plichtsmatig.

De gerechtjes zijn duidelijk met veel zorg en aandacht samengesteld en kloppen (op een enkele uitzondering na) qua smaak. De keuze voor bepaalde ingrediënten en combinaties is echter weinig verrassend of vernieuwend.

Al met al hebben wij heerlijk gegeten, maar –eerlijk is eerlijk – voor het kleine kapitaal dat je hier voor een avond moet neerleggen, had ik toch iets spannenders verwacht.
Andrea K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
I.v.m. familie bezoek in Groningen besloten we er een culinair weekend van te maken. Al vaker gehoord dat ze in Aduard begrepen hebben wat culinair betekent en dat was ook zo. Heerlijk gegeten. Verrukkelijke tarbot, pasta met truffel, wild..........plus de bijpassende wijnen. Wel relatief veel witte wijn....Erg fijn dat je na al die wijn alleen nog maar de trap op hoeft.
De bediening was geweldig! Correct, alles op tijd, niet te aanwezig.
Een aanrader voor wie in Groningen lekker wil eten en slapen
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Op aanraden van een vriendin van mijn vrouw zijn wij afgereisd naar het hoge noorden, naar het plaatsje Aduard in de provincie Groningen en gelegen onder de rook van de stad Groningen. Dat was een hele reis voor een hapje eten.

Was het restaurant deze lange weg waard? Welzeker!
Het leuke is dat je bij Herberg onder de Linden ook kunt blijven slapen en ook dat is een regelrechte aanrader.

Over het restaurant: de bediening is top - scherp, elegant en vriendelijk, attent en welwillend.

De gerechten zijn van hoog niveau en dat geldt ook voor de batterij aan amuses die je voorgeschoteld krijgt.
De locatie is werkelijk prachtig om te zien en het is een genot om heel de avond in het restaurant te vertoeven.

Samenvattend: geweldig.

Wij kijken reikhalzend uit naar de volgende keer. En zeker willen wij eens in de zomer bij Herberg onder de Linden gaan eten, dan kun je in de prachtige tuin eten.
Hartelijk dank voor uw mooie recensie, we zijn er erg blij mee.
We zullen u heel graag een keer in de zomer ontvangen om van het mooie terras te genieten,
Geerhard en Petra
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Zes gangenmenu besteld, met wijnarrangement. Zeer hoog niveau. Amuses vielen licht tegen, maar de verschillende gangen zeer zeker niet. Mooi was de herkenbaarheid van de verschillende ingredienten, de perfecte garing van oa zwezerik en eend, de subtiele combinaties van oa meloen, kreeft met een pittige dressing en de bijbehorende wijnen. Nee, geen innovatieve keuken, maar een elegante, liefdevolle en hoogkwalitatieve keuken. Op de service niets, maar dan ook niets aan te merken. De Herberg is een schitterende zaak gelegen in een schattig plaatsje. De reis meer dan waard!
Drhenk .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Lekker buiten gezeten in mooie tuin. 6 gangen diner, eigenlijk niet memorabel. 3 gerechten vielen echt tegen (kreeft, kalfszwezerik en de eend). Het wijnarrangement klopte onvoldoende.
Hanneke A.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Gisteravond met mijn man bij Onder de Linden gegeten.
Het was prachtig weer, dus we aten buiten, op het terras, naast de groenten- en kruidentuin.
We kozen voor het 3-gangen menu. Er was ook een 4 , 5, en 6 gangen menu.
We kregen eerst een aantal heerlijke amuses.
Als voorgerecht koos ik voor de kreeft- en langoustine salade. Heerlijk fris, puur van smaak en prachtig opgediend.
Daarna weer een prima amuse, gevold door het hoofdgerecht: tongfilet met zeekraal, lamsoor en een aardappelgerechtje, met een bijbehorende saus.
Daarna weer een amuse voor het dessert.
Het dessert bestond uit gebakken, gesuikerde abrikoos met yoghurtsorbet en amandelkrokant. Om je vingers bij af te likken.
Al met al een top restaurant, waar het gezellig en voortreffelijke eten was en alles klopte.
Een super aanrader!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wij hadden een arrangement: kamer, 6 gangen diner en ontbijt. Het was mooi weer, dus heerlijk glas witte wijn in de tuin van de herberg. Binnen verder gegaan, genoten van mooie gerechten van het seizoen, en uit de streek. Mooi passend wijnarrangement. Zeer gastvrij.
Als we nog eens in de buurt zijn komen we hier graag weer.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Al wonen we al weer een tijdje in de Randstand, als altijd een feest om als de kans zich voor doet te eten bij de Sleenema's; prachtige ingredienten die volledig tot hun recht komen in verfijnde bereidingen zonder gefriemel . De smaakcombinaties waren weer geweldig van terrine van asperges in serrano ham tot kreeft met lamsoren tot jonge zeeduivel met ravioli en doperwtjes tot lam in twee bereidingen tot een prachtig aarbei dessert.
En dit alles in de prachtige oude herberg; een sfeervolle en rustige omgeving met bediening zoals wij dat graag zien; behulpzaam maar niet opdringerig of popie jopie.
Hier is het nog echt genieten.
RobertPrummel .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Vanouds voortreffelijk en zeer verzorgd. De terrine met kippenlever asperges en seranoham was "chef d' oeuvre" , en zoals dat hoort de visitekaart van de keuken. De Kreeft was als vanouds heerlijk... Bij de wijnen is vooral de riesling met een lichte "petrol" me bijgebleven.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Deze Herberg is een feestje. Bij aankomst gingen wij in de tuin een drankje drinken. Ongevraagd werden ons de lekkerste hapjes voorgeschoteld waaronder een eigen gemaakte bitterbal met kip en een aspergesoepje en die allemaal onderdeel uitmaakte van het verwen arrangement wat wij gekozen hadden. Het restaurant heeft een Michelin ster en dat heeft het helemaal verdiend. Nadat we ons hadden opgefrist gingen we aan het diner beginnen. Een treinen van asperges met ham en ganzenlever wat een verrukkelijk gerecht en prachtig om naar te kijken. Toen een stukje zeeduivel, zo mals stukje vis dat wegsmolt op de tong. Als hoofdgerecht lamskotelet met groente. Vervolgens kaas en een verrukkelijke dessert met aardbeien alles omlijst met de prachtige wijnen. Wie denkt dat een dergelijk arrangement met overnachting niet te betalen is zou toch eens contact met de Herberg op moeten nemen. De service en aandacht is ongekend de kamers zijn goed ingericht en de bedden slapen heerlijk. Wij gaan hier zeker weer terugkomen.
Martijn1972 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Bij Onder de Linden gedineerd, overnacht en ontbeten. Kan niet anders zeggen dan dat wij een heerlijk verblijf hebben gehad. Het eten was uitmuntend, de service gastvrij. Op het menu konden zonder problemen wat aanpassingen worden gemaakt op ons verzoek. Wijnarrangement was ook top!

De kamer was ruim, met flesje witte wijn bij aankomst en vers fruit. Ontbijt was ook erg goed, de locatie straalt rust en klantvriendelijkheid uit. Wij komen hier zeker terug!
RobertPrummel .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Een feest van begin tot einde... Zoals altijd waren de kreeft en de zeer hoog op smaak gereserveerde krokante zwezerik " chef d' oeuvre"!

Audrey W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Genoten van heerlijk menu met wijn arrangement. Seizoen gerechten met verfijnde bereiding. Vanaf amuses tot en met desert geweldig zitten genieten. Service en kennis van wijn top. Kamers met goede bedden en ten slot een heerlijk ontbijt. Echt een aanrader.
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
Afgelopen dinsdag hebben wij hier met een groep gegeten, en het restaurant was daar speciaal voor in bedrijf gesteld.
Op zich was er niets mis met het diner, maar het was aan de andere kant niet heel bijzonder.
Lekker was bijvoorbeeld het trio van Lam, met verschillend bereid lam, bv gestoofd, een kotellet, en een gehakt balletje. Minder smakelijk was het (waarschijnlijk afbak?) brood. De kreeft had vrijwel geen smaak. Ook de saus bij de asperges overheerste te veel (misschien uit een pakje?). De amuses en friandises waren weer erg goed en overstegen het gemiddelde niveau van dit 5 gangen diner.
Wat mij betreft moet in de keuken de lat een flink stuk hoger gelegd worden om het prijspijl van dit restaurant te rechtvaardigen.