Herberg Het Volle Leven

Oude Willem 5 8426 SM Appelscha Nederland Kaart

Over restaurant Herberg Het Volle Leven

Spannende vegetarische keuken

Vegetarisch eten saai? Laat Het Volle Leven je het tegendeel bewijzen. De chef kookt met de mooiste producten de lekkerste vegagerechten voor je. Verfijning, verrassende smaken en een prachtige opmaak komen harmonieus samen. De spontane, gastvrije bediening maken je avond helemaal af. Bourgondisch genieten dit!

Halve fles mineraalwater

Donderdag t/m zondag 09:00 - 23:30
- Ontbijt 09:00 - 10:00

Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De top van het nationale vegetarische restaurantwezen. Vast dagmenu met 3 gangen en amuse. Verrassende oersmaken en puur natuur... Zelden zo goed en gezond gegeten
Margje09 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het gerecht wat ervoor mij uitsprong was het hoofdgerecht van Polenta met tuinboontjes en opgemaakt met de oost- Indische kers bloem er boven op.
De amuse en het voorgerecht werd opgediend met zoveel inzet en uitleg , vond ik heel bijzonder wat de service betreft.
Het geheel was " warm" van samenstelling en zorg. Geweldig !????
Willylruger .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vegetarisch restaurant met het hart op de goede plaats. Het menu op basis van wanneer de groenten geoogst kunnen worden. Zeer verrassende gangen, noet alleen ontzettend smakelijk, maar ook heel smaakvol opgemaakte borden. We hebben heel erg genoten van het eten en de ambiance. Zeker een aanrader en voor ons voor herhaling vatbaar.
Muntn .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Gerechten zonder al te veel poespas, maar wel prima bereid. Garnituren uitzonderlijk goed, nog nooit zulke lekker bieten gegeten. De nog jonge bediening deed op haar eigen manier haar best het ons naar de zin te maken en dat ging prima. Fijne gezellige herberg-achtige sfeer op prachtige authentieke locatie. Wij onderschrijven het eerder genoemde advies wat minder felle lampen te gebruiken. Wij vonden het leuk dat er keus was uit een vijftal wijnen die allen ongeveer gelijk geprijsd waren. Wij vonden dit restaurant zeker een aanrader.
Karina29 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Voor ons een culinaire ervaring waar bij het fijn is om niet zelf te hoeven kiezen uit een menukaart, maar je te laten verrassen. Zelf ben ik niet zo zeer vegetarisch, mijn man wel, maar ik heb het vlees totaal niet gemist. De bediening was goed en leuk dat je de speciale thee ook kan kopen. Lijkt ons leuk om terug te komen met nog mooier weer, want de zitjes buiten zien er zeer sfeer vol uit.
Dinekevanhouwelingen V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
De locatie mooi in het groen , sfeervolle tuinen rondom. Vriendelijke entree en ontvangst. Vanaf begin direct verrassend , als voorgerechtje /amuse de creme van aubergine met Limoen en pittig krokant gebakken filodeegje op witlof.Het tuusengerecht , drieluik van doperwten verdeeld oa over frittata, soep met munt .Het hoofdgerecht rode rijst met shitake en groene asperges in curry was tongstrelend , echt super !
Het crumtaartje met zoete rabarbervulling opgemaakt met verse aardbeitjes op bodem van hangop was een grande finale, gewoonweg zalig!

Nelly D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
De avond was voor ons niet bijzonder. Het voorgerecht was lekker maar het hoofdgerecht was niet bijzonder er bevatte maar 2 asperges. Het nagerecht bestond oa uit geschaafd ijs van ingekookte port hieronder zat hangop die bevroren was. De prijs kwaliteitverhouding vinden wij niet ok.
Binnen anderhalf uur stonden wij weer buiten, eerder een haastklus dan een gezellig avondje uit.
Jammer wij zullen niet gauw terugkomen.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Middenin het Drents-Friese Wold ligt herberg Het Volle Leven, met daarbij een kleinschalige eetgelegenheid met vegetarische keuken. Het decor is eenvoudig en soms wat druk in een kleine ruimte. De bediening is vriendelijk en er hangt een prettige, ongedwongen, informele sfeer. De eigenares doet bijna alles zelf, zowel het opnemen, serveren als het koken. Haar kookkunst is erg bijzonder, origineel en smaakvol. Alles vers en vegetarisch, ik meen ook biologisch, en er is een driegangen-verrassingsmenu, geen kaart. Vandaag was dit: een heerlijke amuse van een flensje met advocadocreme en wakamé (zeewier), als voorgerecht een salade met peer en blauwe kaas en venkel in tempura, als hoofdgerecht gerookte bietjes met zeekraal met een tortilla van heerlijk gekruide aardappel. Nagerecht: soesje met chocola en vanillesaus en een bedje van mangocreme, ook erg smaakvol. Omdat de kok/eigenares alleen in de keuken staat en er net een groep was toen we aan ons hoofdgerecht zaten, zaten we zonder toelichting een uur te wachten tot het nagerecht kwam. We hadden hier gezien de omstandigheden en omdat het geen typisch restaurant is wel begrip voor, maar iets om rekening mee te houden als je er gaat eten, geen haast hebben dus. Al met al zeker een aanrader, zowel voor vegetariërs als mensen die eens willen proeven van een heerlijke, gezonde en originele vegetarische keuken.
Mjhennevelt .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben genoten, een warm welkom.
En de smaak van het eten is voortreffelijk.
Voor herhaling vatbaar, hier komt de vegatarieer volledig tot zijn of haar recht.
We hebben genoten van hoe het volle leven kan zijn.

Marry en Marjolein
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Bij binnenkomst in deze boerderij voel je je thuis op het platteland. Een deels tot bar verbouwde woonkeuken met fornuis, en een aangrenzende kamer met ouderwetse haard zorgen voor een nostalgische sfeer. In dit biologisch vegetarische restaurant kun je uitsluitend het dagmenu eten, maar dat is prima verzorgd. We begonnen met een amuse van pompoensoep met een pompoenbonbon en wakami. Het voorgerecht bestond uit carpaccio van gerookte biet met geitenkaas uit de streek in filodeeg. Daarna was het even wachten op het hoofdgerecht, omdat de andere gasten ook eerst hun voorgerecht kregen. Maar dat was het waard; wij kregen lasagne van peterseliewortel en gorgonzola met spinazie, met chips van topinamboer en blokjes knolraap. Als bijgerecht aardappelgratin en salade. Hier smaakte de witte huiswijn goed bij. Als toetje citroen-cheesecake met appeltjes in calvados en caramel. Wie meent dat vegetarisch eten niet voortreffelijk kan smaken heeft het mis! Het menu is de prijs van € 37,50 zeker waard.
De bediening was attent; duidelijke uitleg van wat je kreeg te eten. Twee dames runnen de keuken en het restaurant, dus het is kleinschalig. Deze avond waren er vier tafels bezet met in totaal dertien gasten. De achtergrondmuziek bestond uit streekliederen; niet mijn smaak maar niet storend. Een minpuntje: in de wc hing maar één piepklein handdoekje.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Al weer voor de 3de keer heerlijk vegetarisch gegeten bij Het Volle Leven. Yt weet elke keer weer een heerlijk diner op tafel te zetten terwijl Gijs de gastvrijheid voor zijn rekening neemt. De sfeer en decor is natuurlijk perfect: midden in de natuur en weg van de grote stad! Als we weer. In de buurt zijn, gaan we weer langs maar Appelscha ligt helaas een stukje bij Rotterdam vandaan... Een aanrader voor iedereen, ongeacht vega of niet.
Hermien Beijl C.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Herberg het volle levens is een restaurant die je doet overtuigen dat vegatarisch heel lekker kan zijn. Als echte vlees liefhebbers hebben we geen van 4-en iets van vlees gemist. Een aanrader waarbij heel flexibel wordt omgegaan met maaltijd wensen, mits van tevoren aangegeven.
Leuke bediening waarbij de klant centraal staat. Zeker een aanrader om vaker heen te gaan!
Elle G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het is altijd een feestje om hier naartoe te gaan. Nergens in Nederland is het vegetarische eten zo goed. Prachtige locatie, ideaal om je hond mee naartoe te nemen. Wel jammer dat op maandag de keuken dicht is en je ergens anders moet dineren.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Het Volle Leven serveert een vast menu. We gingen iets later aan tafel dan de meeste gasten leek het, een aantal gerechten waren daardoor waarschijnlijk al eerder geprepareerd. De amuse van een soort falafel was wat droog, mogelijk als gevolg. De overige gerechten waren prima qua smaak, de paprikasaus bij de lasagna zelfs uitstekend. Het nagerecht, merengue, was de topper van de avond. De wijnkaart is zeer beperkt, de Chardonnay is evenwel verdienstelijk. Qua presentatie is het allemaal vrij eenvoudig... Dat past op zich wel goed bij de filosofie lijkt het, maar dan is de prijs toch wel wat hoog. De bediening is uitermate vriendelijk. We gaan dit zeker nog een keer proberen om onze mening nog eens te toetsen.
Sardientje80 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat een verrassing was het om zo heerlijk biologisch en vegetarisch te eten. Elk gerecht was een kunstwerkjes dat ook nog heel lekker was. Mijn complimenten, wij komen zeker weer.
Ps vlees eters missen het vlees niet!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
In de vakantie deze landelijke gelegen herberg bezocht. Het was mooi weer dus alleen een indruk van het ruime terras. Er valt niet veel te kiezen, standaard wordt er een drie gangen menu geserveerd, vooraf gegaan door een amuse. We zijn geen vegetariërs maar eten wel regelmatig vegetarisch. Het verrassingsmenu was kwalitatief erg goed, er wordt op hoog niveau gekookt, met veel aandacht voor opmaak en smaakverschillen per gang. Daarbij ook nog een prima huiswijn en een vlotte bediening. Wat wil een mens nog meer op een mooie zomeravond? Jammer dat we niet dichterbij wonen, anders kwamen we vaker.
Maarten C.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Altijd een verrassing wat je wordt voorgeschoteld in Het Volle Leven, maar altijd lekker en creatief! Een verademing om lekker en origineel te kunnen eten als vegetariër of zelfs veganist. Vlotte en vriendelijke bediening. Inrichting vrij simpel maar wel knus en comfortabel.
Esther A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
We hebben heerlijk gegeten hier! Op een dinsdag avond zat alles nagenoeg vol. De Randstad had herfstvakantie. Na de amuse van bloemkool tempura met zeewier was het moeilijk hier nog boven uit te komen; dit was echt fantastisch! De andere gangen waren heerlijk. Vriendelijke bediening, leuke sfeer; hier komen we snel weer!
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het eten was geweldig in Herberg het volle Leven, heerlijke smaken en een leuke vlotte bediening met veel uitleg. De tweede dag een lekkere risotto gegeten maar wij begrepen het schaaltje friet erbij niet helemaal. De kamer in de herberg vonden wij wel tegenvallen, niet erg gezellig en niet echt schoon. Het hele erf deed wat rommelig aan en er was sprake van achterstallig onderhoud. Het ontbijt was goed maar het kwaliteit van het brood viel erg tegen.
Magda J.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Heerlijk met z'n zessen gegeten, komkommersoepje met geitenkaaasmousse was heerlijk.
Hoofdgerecht in bladerdeeg ook lekker en tirimasu met bramen was ook super.
Leuke, huiselijke sfeer hangt erin het restaurant , bediening prettig. Na zo'n avond geeft het mij meer inspiratie om meer smaken te combineren en meer vegetarisch te gaan eten. Geweldige smaakvolle avond was het met een goed gezelschap:-)