Herberg het Oude Loo

Piet Joubertstraat 14 7315 AV Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Herberg het Oude Loo

In een prachtig historisch pand uit 1880 vindt je Herberg het Oude Loo in Apeldoorn. Jong en oud ontmoet elkaar hier, in dit gezellige huiskamercafé. 's Zomers is het heerlijk vertoeven op het terras, en wanneer het weer wat minder is kun je binnen opwarmen bij de open haard.

Op de kaart kun je genieten van heerlijke Hollandse klassiekers. De huisgemaakte gehaktbal is befaamd, maar ook heerlijke visgerechten staan op de kaart. Leuk is het om op speciale themadagen te eten.

Kom ook bourgondisch genieten bij het Oude Loo en reserveer nu!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Herberg het Oude Loo

Bushalte op 200 meter
  • Kom je met de auto?
    80 meter van de Loolaan

Maandag t/m Zaterdag vanaf 15:00
- Bar vanaf 15:00
Zondag Gesloten (wel feesten en partijen)

Jouw recensie over het restaurant Herberg het Oude Loo

Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Goeie mix van vroeger en heden en prima sfeer in het café en het eetgedeelte. Voor een eetcafé een behoorlijke kwaliteit van eten. De sliptongetje waren heerlijk evenals het ossenhaasje bij de surf & turf. De bijhorende gamba's waren wel wat zuinig en de spareribs vonden we wat vlak / saai van smaak. De tiramisu was eveneens wat zuinig qua portie. De bijgerechten zijn uitstekend evenals de rode huiswijn. Over de prijs-kwaliteitsverhouding kan ik geen oordeel vellen omdat we door ouders werden getrakteerd.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Zeker voor herhaling vatbaar.
ME van B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Verrassend goed en vers gegeten. Gezellige sfeer in bruin eetcafe. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Echt een aanrader.
Annie N.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Ter gelegenheid van een verjaardag aten we onlangs bij herberg het oude Loo. We hebben er een zeer gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. De gerechten waren prima van smaak en de porties helemaal ok. Een aanrader!
Esther T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Leuke gelegenheid om met volwassenen te eten, lekker eten. voor kinderen minder geschikt restaurant. Krappe inrichting, kon amper de stoel naar achteren schuiven om op te staan, zat gelijk tegen de achterbuur aan.
karin M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een knus gezellig restaurant, doet denken aan een Engelse pub, met een prima kaart en goede kwaliteit
eten, kom er graag nog eens terug.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een gezellige avond met een vriendenclub die al ruim 40 jaar bij elkaar komt. Goed eten voor een redelijke prijs.
Zeker aan te bevelen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Prima restaurantje om eens te eten. Loop wel de goede kant binnen anders kom je in het cafe en krijg je een verkeerd beeld van het restaurant.
We werden gedag gezegd en toen duurde het even voordat we een kaart kregen en vervolgens weer 5-10 min voordat er gevraagd werd of we wat wilden drinken.
Het was trouwens zeker niet zo druk.
Je kunt er gezellig zitten en er is een leuke tuin.
De gerechten zijn goed en zeker qua prijs-kwaliteit.
De bediening zeker niet onaardig....maar het komen helpen/vragen kon echt wel beter.
We verbleven in een (bijzonder)hotelletje in de buurt en dit was op loopafstand.
Zeker de moeite waard een keer te doen.
Passion Food B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Hier met twee vrienden gegeten. Vriendelijke ontvangst en tafel in de ruimte met een haard was prima. Muziek (jaren 80) was fijn, lekker nostalgisch! Ondanks dat het druk was in de keuken (werd ons verteld) hebben we ons eten toch redelijk snel gekregen, 3x soep, Het Oude Loo Big Burger, 2x Gehaktbal. Het eten smaakte prima en we kregen genoeg. Alleen jammer dat mijn hamburger well done was ipv medium. Voor herhaling vatbaar en fooiwaardig!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Heerlijk en ongedwongen eten voor normale prijzen. Surf & Turf en Lams-rack waren werkelijk om van te smullen. Gangbare, betaalbare wijnen. Prima en zeer attente bediening.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Met drie man hier gegeten: spareribs en ossenhaas. Salade en frieten erbij. Eigenlijk niets op aan te merken! Vriendelijke bediening. Inderdaad een huiskamersfeertje - geen poespas, gezellig.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
In de zomer gaan wij hier graag even snel een hapje eten of in de winter even biljarten. Het is is goed van kwaliteit en de bediening altijd goed, daarnaast hebben ze een verrassend lekker rode wijn op de wijn kaart staan.
Atakan .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Tijdens ons verblijf op de Veluwe op donderdag lekker gegeten en goed behandeld bij Herberg het Loo. De tomatensoep was goed en de biefstuk van ossenhaas ook.

Helaas zijn we de dag erna onbeschoft behandeld en waarschijnlijk zelfs met een racistisch tintje. Gelukkig is het eten in het hotel goed dus zijn we weggelopen. Erg jammer dat er ook niemand was die ons nog op ons gemak wilde laten voelen, maar dat is natuurlijk ook wel weer een bevestiging. Ik denk dat geen horecaondernemer zijn gasten laat vertrekken met zo'n gevoel.

Conclusie: het eten is top maar het was jammer om zo behandeld te worden.
Beste meneer Atakan,

Het spijt mij te lezen dat wij bij u de indruk hebben gewekt u te discrimineren op basis van ras. Wij hebben in ons Eetcafé de huisregel dat gasten geen petten dragen. Deze regel hanteren wij al 7 jaar en word zeer gerespecteerd door onze gasten. Om die reden hebben wij u, op een vriendelijke manier, verzocht u pet af te zetten. Blijkbaar vond u dit bijzonder vervelend en dat mag, maar wij willen de beschuldiging van racisme verre van ons werpen. Hiervan is absoluut geen sprake geweest.

Duncan Stern
Eigenaar Herberg het Oude Loo
F T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Leuke authentieke plek waar oubolligheid en 2015 elkaar omarmen. Lekker laagdrempelig maar met heerlijke malse sate. De prijzen kloppen. De service is attent. Goeie plek om even een hapje te doen.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Dit restaurantje via Iens gevonden omdat we een hotelletje in de buurt hadden.
We kwamen binnen en werden vriendelijk begroet door een aantal stamgasten aan de bar.
We hebben voor een hoge zit gekozen.

We zijn begonnen met allebei een speciaalbiertje. De bediening is erg vriendelijk en betrokken.
Vooraf allebei een soepje: uien en tomatensoep.

Als hoofgerecht heb ik de kipsate genomen en mijn man de xxl burger. Beide gerechten waren heerlijk, de kip was zeer mals en lekker met friet en salade.

De xxl burger maakt zijn naam ook waar.. rijkelijk belegd en de burger is handgemaakt, en daardoor niet helemaal netjes rond, wat natuurlijk geen enkel probleem is.

We zitten te vol voor een toetje maar zijn wel benieuwd naar de chocolade bitterbal. We vragen ernaar en krijgen deze alsnog bij onze thee geserveerd! Leuke service!

We hebben genoten en komen hier zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
S G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Eten: Om maar direct met het beste punt te beginnen, het vlees is voortreffelijk. Hoog kwaliteit vlees met lekkere zijgerechten zorgt ervoor dat het gewoon enorm goed smaakt. Er is ook voldoende afwisseling in dagschotels en andere specials. De prijs is zoals je voor een eetcafé verwacht, de prijs-kwaliteitsverhouding is echter heel goed.

Service: goede service met een lach. De bediening is vriendelijk en alle speciale verzoeken betreft het eten kunnen ingediend worden; dit is het grote voordeel van een wat kleinere keuken.

Decor: het decor van dit huiskamercafé is effectief, omdat het ervoor zorgt dat de klant zich thuis voelt. Het café heeft voldoende tafels om aan te zitten tijdens het eten, maar eten aan de bar is mogelijk en sterk aangeraden. De sfeer in dit eetcafé is waar je voornamelijk, naast het lekkere eten, voor terugkomt.

Kim S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Vanavond gegeten in het zaaltje met de open haard. De kinderen hebben een kinderpannnenkoek gegeten en mijn partner had de saté. Dit was prima. Voor vegetariërs staat er standaard geen hoofdgerecht op de kaart, dat is jammer. De keuze van de chef was een vegetarische wrap,niet bijzonder creatief. Het was wel lekker maar ook een erg portie. Helaas duurde het erg lang voordat het eten werd opgediend omdat het eten voor de andere tafel tegelijkertijd werd geserveerd. Voor de kleine kinderen duurt het dan al snel te lang. Daarom in ons geval niet voor herhaling vatbaar.