Herberg Den Rooden Leeuw

Drostestraat 35 3958 BK Amerongen Nederland Kaart

Over het restaurant Herberg Den Rooden Leeuw

Een plek om even weg te dromen

Wat een toplocatie op de Utrechtse Heuvelrug net aan de rand van Amerongen- en dan ook nog in een karakteristiek rijksmonument. Vakkundige bediening serveert je gerechten als in biet gemarineerde zalm, vers warm brood en een verrassingsamuse. De tafels zijn gedekt met wit linnen, de wijnkoelers staan klaar, en het uitzicht over de Lekdijk en de uiterwaarden is om bij weg te dromen. Dit is puur genot!

Meer informatie over restaurant Herberg Den Rooden Leeuw

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Herberg Den Rooden Leeuw

Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wij hebben een zeer goede maaltijd genoten. Met voor ons (die niet vaak buiten de deur eten) ZEER MOOIE SMAAK COMBINATIES.
En lopend berreikbaar.
Perry B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wat een fantastisch en gastvrij restaurant! Ons hondje was meer dan welkom in dit restaurant.
Ambiance van het restaurant was top.
Hun gastvrijheid, correctheid en vriendelijkheid waren top. Men gaf ons het gevoel dat we echt welkom waren.
De gerechten waren mooi opgemaakt met pure ingrediënten. Ze waren smaakvol en puur.
Hun menukaart is werkelijk geweldig, keuze 3-, 4-, of 5 gangen menu die zelf mag samen stellen. Wij kozen voor een 3-gangen menu zonder dessert.
Ook hebben ze een prachtige wijn kaart.
Dit restaurant weet precies hoe het moet voor het totaal plaatje als gast.
Ja wij komen graag terug
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Een van de betere restaurants tussen Wageningen en Utrecht. Heerlijke gamba's en gerookte eendenborst, mooie kalfsstoof, super dorade en getrancheerde ossenhaas! Chardonnay en de vadrinal uit spanje ok! Bediening waar de concurrentie een puntje aan kan zuigen! Niet goedkoop maar prijs/ kwaliteit ok!
Gert K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Restaurant in de duurdere prijsklasse. We hebben genoten van het 4 gangen maandmenu inclusief wijnarrangement. Het eten is geweldig en de gastvrouw bezorgd ons een geweldige avond. Heerlijk verwend na een etappe langs het trekvogelpad
Lotte K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Altijd weer een feestje om hier te eten. Zowel de gastvrouw als de keuken doen hun uiterste best om het je aar de zin te maken. Dit alles in een fijne omgeving, chique zonder stijfheid, klasse zonder kilte.
Emmy M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Altijd prima, goede sfeer. je bent er echt gast..!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
De ossenhaas had ook een sudderlapje kunnen zijn. Hele lading saus en over heen. Zeker als er niet gevraagd wordt hoe je hem gebakken wilt hebben, mag je verwachten dat het niet gaarder is dan medium/rare.
Mariska D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Geweldig restaurant. We komen hier al jaren. Zo gastvrij. Lekker dichtbij. Heerlijke wisselende menu's. Kortom we komen hier heel graag. Altijd gezellig. Het eten is fantastisch en voor een mooie prijs. Tot gauw.
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gister hier met familie gegeten,7 personen aan een mooie,ovalentafel.
Zelf heb ik gekozen voor het maandmenu: zalm - eend - hazelnoten parfait. Allemaal uitstekende gerechten,goed bereid.
We werden netjes bediend.
Uitstekende wijnen,wel weinig keus in de prijsklasse tot 30 euro,maar prijs-kwaliteit goed.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Goed restaurant in de gemeente Utrechtse Heuvelrug! Sterker: wellicht het beste restaurant in deze gemeente! Voorgerechten tonijn, geitenkaas, snoekbaars en hazenrug goed! Dorade op zwarte rijst en hertenrug eveneens. Gerechten mooi opgemaakt! Bediening voorkomend en down to earth!
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance!
Mookie B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Als je de buitenkant ziet en de recenties leest heb je een bepaalde verwachting die ze in onze ogen niet waar maken. Na een veel belovende appetizer viel de rest van het diner tegen. De kabeljauw was veel te koud, het hoofdgerecht had weinig smaak en had bij verschillende vleesgerechten dezelfde saus. Niet vernieuwend en opmaak heel ouderwets. Het dessert, de tompouce met chocolademousse, was ronduit slecht. De bediening aardig en gastvrij en ambiance goed.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooi plekje op de Utrechtse Heuvelrug. Authentieke, rustige bediening. In biet gemarineerde zalm, tarbottine en als hoofdgerecht 1x roodbaars en 1x ossehaas. Menuformule is iets aangepast en in prijs met 15% verhoogd. In mijn ogen geen verbetering. Wijnen in prijs/kwaliteit ok!
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op zaterdagmiddag besloten om 's avonds uit eten te gaan, gelukkig was er nog plaats toen wij belden. Kleine kaart, met verrassende recepten. Bij aperitief kwam er al een mandje met versgebakken brood op tafel, en een leuke amuse van steranijs mouse, wortel en haringkaviaar. Wij besloten voor een viergangen menu te gaan. Goede portionering. Vooraf zalm, gemarineerd in biet, of eend op 3 manieren bereid. Lekker en mooi. Tussengerecht was een witvis, goed, maar geen uitgesproken smaak. De ossenhaas als Hoofdgerecht was een schot in de roos; wij hoopten op warme, volle smaken, en dat was het zeker. Heerlijk. Als nagerecht framboos met witte chocolade, een mooi, niet te zwaar nagerecht. Bediening was vriendelijk en informeel. Decor is erg sfeervol, tafels staan niet te dicht op elkaar, waardoor je wel privacy hebt aan tafel.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Prachtige locatie en erg lekker en rustig, ontspannen gegeten. Vergeleken het heerlijke voor- en nagerecht bleef het hoofdgerecht iets achter (kalf/rund, mijn vrouw vond het iets te vet, kan ook kwestie van smaak zijn), rode en witte wijn waren erg lekker. Een restaurant waar we graag terugkomen.
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
We hebben al vaak gegeten bij Den Rooden Leeuw en komen er niet voor niets vaak terug.
Tot nu toe o.i. verreweg het beste restaurant in onze omgeving (zeg met een straal van 20 km).
Een fantastische keuken met een Italiaans accent en bijbehorende goede wijnen. De sfeer is gepast; een beetje chique maar zeker niet te en toch heel persoonlijk. Een prijs / kwaliteit verhouding die je niet veel zult vinden. Enig minpuntje: let op een tafel te reserveren waar het licht van passerend verkeer in de avonduren niet storend is.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met vrienden wezen eten, eerste lekker borrelen met een hapje in de deel aan de aanschuiftafel. Dit heeft al zoveel sfeer en gezelligheid. Je zit met alle andere gasten aan een grote in U opstelling staande tafel. Daarna eten in het restaurant in het voorhuis. In alle opzichten een perfecte bediening, heerlijke wijn een bovengemiddeld goed eten. De eendenborst als voorgerecht en daarna de Lamsschouderrack, aanraders ! Het is nu uitkijken naar ons volgende bezoek !
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Een buffet ter gelegenheid van een huwelijksfeest. De ambiance is prachtig, een grote zaal, heel rustiek. Zeer voorkomend en attent personeel. De amuse bestond uit een heel klien glaasje pompoensoep, perfect in balans. De voorgerechten: garnalen met couscous, gemarineerde zalm, salade met amandelen, etc. mooie lichte gerechten! Het warme buffet had onder andere hertenrugfilet met paddestoelen. Werkelijk schitterend, mooie rosé en perfect van smaak. Ook de kipfilet in een saus met anijs was mooi. Het dessert werd uitgeserveerd, een assortiment op een groot bord, het zoete einde. Van begin tot eind gewoon erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Voortreffelijk gegeten! Zelfs op maandag een aantal tafeltjes bezet! Vier verschillende bereidingen van eend, gevulde ravioli met ricotta en spinazie en als hoofdgerecht een bereiding van kalfsoester. Huiswijnen sauvignon blanc en vadrinal ok! I
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Wij hebben genoten van het 4 gangen menu. Van amuse (mosterdsoepje en iets heel lekkers met gerookte zalm en rivierkreeftjes) via het voorgerecht (2 bereidingen van tonijn), tussengerecht ( coquilles met citroenrisotto) naar het hoofdgerecht (kabeljauw met gnochi en een fantastisch lekkere saus) en afgesloten met merinque en aardbeiencompote. Elk gerecht zag er prachtig uit en was even smakelijk.
We vonden de service prima , alert en zonder haast en we kregen een goed passend wijnadvies.
Het restaurant ligt aan de buitenrand van het sfeervolle oude gedeelte van Amerongen in een prachtig onderhouden ouder pand met nog authentieke details. De inrichting is modern maar passend bij het karakter van het pand.
We zijn zeker van plan weer terug te komen