Herberg Den Rooden Leeuw

Drostestraat 35 3958 BK Amerongen Nederland Kaart

Over restaurant Herberg Den Rooden Leeuw

Een plek om even weg te dromen

Wat een toplocatie op de Utrechtse Heuvelrug net aan de rand van Amerongen- en dan ook nog in een karakteristiek rijksmonument. Vakkundige bediening serveert je gerechten als in biet gemarineerde zalm, vers warm brood en een verrassingsamuse. De tafels zijn gedekt met wit linnen, de wijnkoelers staan klaar, en het uitzicht over de Lekdijk en de uiterwaarden is om bij weg te dromen. Dit is puur genot!

Meer informatie over restaurant Herberg Den Rooden Leeuw

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag 18:00 - 21:30
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 18:00 - 21:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance!
Mookie .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Als je de buitenkant ziet en de recenties leest heb je een bepaalde verwachting die ze in onze ogen niet waar maken. Na een veel belovende appetizer viel de rest van het diner tegen. De kabeljauw was veel te koud, het hoofdgerecht had weinig smaak en had bij verschillende vleesgerechten dezelfde saus. Niet vernieuwend en opmaak heel ouderwets. Het dessert, de tompouce met chocolademousse, was ronduit slecht. De bediening aardig en gastvrij en ambiance goed.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooi plekje op de Utrechtse Heuvelrug. Authentieke, rustige bediening. In biet gemarineerde zalm, tarbottine en als hoofdgerecht 1x roodbaars en 1x ossehaas. Menuformule is iets aangepast en in prijs met 15% verhoogd. In mijn ogen geen verbetering. Wijnen in prijs/kwaliteit ok!
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Op zaterdagmiddag besloten om 's avonds uit eten te gaan, gelukkig was er nog plaats toen wij belden. Kleine kaart, met verrassende recepten. Bij aperitief kwam er al een mandje met versgebakken brood op tafel, en een leuke amuse van steranijs mouse, wortel en haringkaviaar. Wij besloten voor een viergangen menu te gaan. Goede portionering. Vooraf zalm, gemarineerd in biet, of eend op 3 manieren bereid. Lekker en mooi. Tussengerecht was een witvis, goed, maar geen uitgesproken smaak. De ossenhaas als Hoofdgerecht was een schot in de roos; wij hoopten op warme, volle smaken, en dat was het zeker. Heerlijk. Als nagerecht framboos met witte chocolade, een mooi, niet te zwaar nagerecht. Bediening was vriendelijk en informeel. Decor is erg sfeervol, tafels staan niet te dicht op elkaar, waardoor je wel privacy hebt aan tafel.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Prachtige locatie en erg lekker en rustig, ontspannen gegeten. Vergeleken het heerlijke voor- en nagerecht bleef het hoofdgerecht iets achter (kalf/rund, mijn vrouw vond het iets te vet, kan ook kwestie van smaak zijn), rode en witte wijn waren erg lekker. Een restaurant waar we graag terugkomen.
M ?.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Dit is ons lievelingsrestaurant! Altijd heerlijk eten, goede vriendelijke service en een fijne ambiance. Met veel plezier gaan we naar Herberg Den Rooden Leeuw. Ze serveren vooraf heerlijk brood met boter (van de zaak) en verassen je met een amuse. Alle gerechten op de kaart zijn lekker. Vooral in de winter hangt er een aangename sfeer. Een aanrader!
Lucvanvaalen .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
We hebben al vaak gegeten bij Den Rooden Leeuw en komen er niet voor niets vaak terug.
Tot nu toe o.i. verreweg het beste restaurant in onze omgeving (zeg met een straal van 20 km).
Een fantastische keuken met een Italiaans accent en bijbehorende goede wijnen. De sfeer is gepast; een beetje chique maar zeker niet te en toch heel persoonlijk. Een prijs / kwaliteit verhouding die je niet veel zult vinden. Enig minpuntje: let op een tafel te reserveren waar het licht van passerend verkeer in de avonduren niet storend is.
TEOV3 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Reeds sinds jaren laten wij ons geregeld verwennen door de mensen van Herberg Den Rooden Leeuw. Ooit kwamen we door aan te schuiven bij een wijnproeverij in contact met deze uitspanning in Amerongen. Door de jaren heen aten we zowel in het restaurant als met kinderen erbij in de stallerij, altijd TOP! In besloten kring je laten verwennen in de "opkamer" is ook een fantastische ervaring. "Shame-on-us" dat we nooit een recentie hebben geplaatst maar we hopen dat hiermee goed gemaakt te hebben.

VRIJDAG 16-1-2015:
Het speciale diner gisteren was wederom de bevestiging dat ze daar onderaan de Utrechtse Heuvelrug gasten voor een hééle redelijke prijs sùper kunnen verwennen. We hebben wederom genoten waarvoor onze dank!!!!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met vrienden wezen eten, eerste lekker borrelen met een hapje in de deel aan de aanschuiftafel. Dit heeft al zoveel sfeer en gezelligheid. Je zit met alle andere gasten aan een grote in U opstelling staande tafel. Daarna eten in het restaurant in het voorhuis. In alle opzichten een perfecte bediening, heerlijke wijn een bovengemiddeld goed eten. De eendenborst als voorgerecht en daarna de Lamsschouderrack, aanraders ! Het is nu uitkijken naar ons volgende bezoek !
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Een buffet ter gelegenheid van een huwelijksfeest. De ambiance is prachtig, een grote zaal, heel rustiek. Zeer voorkomend en attent personeel. De amuse bestond uit een heel klien glaasje pompoensoep, perfect in balans. De voorgerechten: garnalen met couscous, gemarineerde zalm, salade met amandelen, etc. mooie lichte gerechten! Het warme buffet had onder andere hertenrugfilet met paddestoelen. Werkelijk schitterend, mooie rosé en perfect van smaak. Ook de kipfilet in een saus met anijs was mooi. Het dessert werd uitgeserveerd, een assortiment op een groot bord, het zoete einde. Van begin tot eind gewoon erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Voortreffelijk gegeten! Zelfs op maandag een aantal tafeltjes bezet! Vier verschillende bereidingen van eend, gevulde ravioli met ricotta en spinazie en als hoofdgerecht een bereiding van kalfsoester. Huiswijnen sauvignon blanc en vadrinal ok! I
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Wij hebben genoten van het 4 gangen menu. Van amuse (mosterdsoepje en iets heel lekkers met gerookte zalm en rivierkreeftjes) via het voorgerecht (2 bereidingen van tonijn), tussengerecht ( coquilles met citroenrisotto) naar het hoofdgerecht (kabeljauw met gnochi en een fantastisch lekkere saus) en afgesloten met merinque en aardbeiencompote. Elk gerecht zag er prachtig uit en was even smakelijk.
We vonden de service prima , alert en zonder haast en we kregen een goed passend wijnadvies.
Het restaurant ligt aan de buitenrand van het sfeervolle oude gedeelte van Amerongen in een prachtig onderhouden ouder pand met nog authentieke details. De inrichting is modern maar passend bij het karakter van het pand.
We zijn zeker van plan weer terug te komen
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Dit blijft een van de betere restaurants op de Utrechtse Heuvelrug: als amuse een venkelsoepje met schuim van rode biet, gerookte Zwijnshaas, Coquilles, en als hoofdgerecht rose kalfsoester of een mooie moot Zeebaars. Vooral de witte bio Italiaan ging goed bij de Coquilles en Zeebaars! Hartelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Laatste tafeltje! Restaurant helemaal afgeladen. Menu van rivierkreeftjes, kwartel of coquilles, hert of zeebaars. Hert kon overigens beter. Smaakte een beetje plakkerig. Sauvignon Blanc en rode Vadrinal ok! Prijs, kwaliteit ok! Incl. Water en koffie 112 euro.
Carolien A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Heerlijk gegeten in dit toprestaurant! Deze maand is er een jubileummenu dat zeer de moeite waard is. De hertenrugfilet van het hoofdgerecht smelt op de tong en is een absolute topper. Het toetje bestaat uit diverse onderdelen (soufflé van suikerbrood en ananas met een crème van yoghurt en witte chocolade, hazelnootschuim en citroensorbet) die zeer goed samen blijken te gaan. Van eerdere bezoeken weten we dat de chefkok een meester is in het maken van desserts, dus daar laten we altijd wat ruimte voor over. Prima huiswijnen erbij gedronken, de Italiaanse biologische witte en de Franse rode gingen goed samen met de gerechten.

De zeer vriendelijke bediening zorgde ervoor dat we ons erg op ons gemak voelden ondanks het helaas vrij lege restaurant. Gezellig was het desalniettemin, maar ze verdienen een volle zaak. Zeer aan te bevelen dus!
Tinusenastrid .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Twee dagen leiderschapstraining in de meer dan aangename sfeer van Herberg Den Rooden Leeuw. Wat een geweldige bijdrage aan het succes van onze training. Het overheerlijke en met veel zorg bereide eten van Gert te Roller en zijn team en natuurlijke de persoonlijke en betrokken aandacht van Petra en haar collega's. Wat een warme plek om te zijn! Mensen, ga zo door. Wij komen terug!
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Den Rooden Leeuw is een van de betere restaurants op de Utrechtse Heuvelrug. Als voorgerecht een mooi opgemaakt taartje van tonijn, een tussengerecht met kwartel en als hoofdgerecht rose gebraden hert en een mooi stuk kabeljauw. De bediening van de eigenaresse en en een vlotte dame is professioneel! De wijnen waren goed bijpassend.
John N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Wat een positieve verassing, vaak voorbij gereden omdat het er wat gedateerd uitziet maar niets is minder waard.We hebben gekozen voor een 3 gangen menu,wild en vis, alle gerechten even mooi en smakelijk, mooie amuses, heerlijke wijnen en een zeer prettige bediening, we hebben genoten van de rust !
Wouter60 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
3-gangen menu in deze mooie locatie in Amerongen gegeten. Variatie van eend en kwartel met garnituur top! Hoofdgerecht kalfsoester was iets verder dan de beloofde rose-garing. Opmaak borden mooi! Huiswijnen sloten goed aan. Prijs-kwaliteit zeer goed!
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
13 jaar geleden hier met de familie gegeten vanwege onze trouwdag. Exact 13 jaar later weer rondgekeken in het oude centrum van Amerongen en aangeschoven bij de roode leeuw. Inmiddels wel andere eigenaren maar qua interieur feitelijk niets veranderd. Nog steeds aangenaam en warm op een rustige manier. Het eten was fantastisch!! We werden blij verrast met een amuse van zalm in roomkaas met een komkommergelei als balletje gepresenteerd met een jenever glasje heerlijke asperge boullion. Daarna (wij vieren) allen een ander voorgerecht waarbij iedereen lovend was over de smaak, de combinatie en de portionering. Ikzelf had de rivierkreeftjes met guacomole - onovertroffen. Het hoofdgerecht, de kalfsduo, was opnieuw zeer compleet, goed op smaak, heel mooi gepresenteerd -een echte aanrader om die standaard op de kaart te zetten. Uit alles blijkt dat men hier met passie en liefde voor het vak kookt zonder allerlei "opschmuck". De presentatie van de gerechten is werkelijk schitterend. Ik geef niet graag een 10 (want dan kan het niet meer beter - is er geen doel meer) maar hier met veel liefde.
De bediening was attent maar niet opdringerig, oplettend, geïnteresseerd niet joviaal maar wel toegankelijk en ook hier weer - zonder onnodige opschmuck;-) en we kwamen zelfs op een leuke conversatie over old timers.
Het was echt jammer dat de avond na de prima koffie en het heerlijke dessert (spekkoek en een ander had creme brullee) ten einde kwam.

Oh ja en gewoon kraanwater in een karaf geserveerd ( zonder te vragen of zo maar met een fles plat water van 5 euro aan komen zetten) - zoals het hoort.

Ga hier van de zomer weer eens kijken en ... heerlijk eten. Gert en team - keep up the good work!