Herberg de Zwarte Ruiter

Woensdag t/m Zondag 10:00 - 01:00

• Amex , Mastercard , Pin
Gijsgeniet S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Tijdens onze tour door het mooie Limburg bij Herberg de Zwarte Ruiter aanbeland. En dat is prima bevallen! Terras zat aardig vol, dus naar binnen. We zagen een vrij tafeltje dus dat leek wel prima. De serveerster kwam erbij en adviseerde ons daar niet te gaan zitten want er zou zo een groot gezelschap binnen komen en daar vlak bij plaats nemen. Ze had een veel beter alternatief. Dat begon dus al top! Alleen een hoofdmaaltijd was wat ons betreft voldoende. De kaart werd aangereikt met de mededeling dat de Lendenbiefstuk op was, maar er was een mooi alternatief van een entrecote van Belgisch rund. Mijn tafelgenote koos voor forel, lekker traditioneel met amandelen en ik ging voor de entrecote, met de opmerking dat hij best rood mocht zijn. Toen hij werd uitgeserveerd was hij dat ook. Niet rauw maar echt prima, buitenkant lekker aangezet, binnenkant zo als ik hem graag heb. De forel was ook echt perfect. Al met al uitstekend gegeten met een attente bediening ondanks alle drukte. Een aanrader!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Heerlijk gegeten na een gastvrije ontvangst in deze gezellige herberg. Op maandagavond hebben weer hier gegeten vanaf de kaart. Een lekkere stoofpot en varkenssate. Lekker mals vlees en lekkere groenten met friet. Service en gastvrijheid waarvoor je naar Limburg gaat. Daarnaast heerlijke Gulpense bieren van de tap.
We komen graag nog eens terug in deze warme en gastvrije dorpsherberg.
Foekje A.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het eten was goed genoeg om me lekker vol te eten. Gewoon wat je verwacht van een eetcafé. Niet te veel, maar wel in orde.

Een dik minpunt is de onbeschofte eigenaar. We komen met zijn twaalfen binnen - welke uitbater is daar niet blij mee? - maar worden zo'n beetje weer weggestuurd. Helaas werd de bediening van deze kerel gedurende de avond niet beter. We kregen medelijden met de jongens achter de bar, die wel verschrikkelijk hun best deden en aardig bleven. Je zal maar zo'n baas hebben!

Of ik terug ga komen in de Zwarte Ruiter? Pas als er een nieuwe eigenaar op zit. Eerder beslist niet.
Serge19 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het lijkt wel of deze uitspanning liever geen groepen gasten ontvangt. Een uiterst onbeschofte ontvangst en dito behandeling door, naar verluid de eigenaar. Een lesje hospitality zou de beste man sieren. Voor de lokale gasten was de uitbater overigens een en al voorkomendheid. Schande!
Vera P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
uitstekend gegeten, de mosterdsoep is onovertroffen!
gezellige en gastvrije ambiance met vriendelijke bediening!

kees en vera uit monnickendam
Johanna05 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Gisteren de lunch gebruikt; prima eten, prima man achter de bar (die ons drank en eten bracht) maar de man die de (hoofd)bediening deed (eigenaar?) was totaal niet geïnteresseerd in ons. Geen woord van welkom, geen 'alstublieft' bij het neerleggen van het bestek, geen 'heeft het gesmaakt' en geen gedag bij het weggaan. Zo'n botte manier van omgaan met klanten hebben wij nog nooit meegemaakt. De Zwarte Ruiter? Voor ons nooit meer, met dank aan de man van de bediening!
Hans .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Mosterdsoep was lekker, rundvlees stoofpotje ook prima, coupe van aardbeien mousse niet geweldig! Bediening niet goed! Eigenaar te veel bezig met andere dingen en niet met gasten! Had totaal niet het gevoel gewaardeerd te worden als gast!!
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Na een tocht door Limburg belanden we in Gulpen. De Zwarte Ruiter zag er gezellig uit, maar kwam meer over als lokale kroeg met wat gerechtjes op de kaart. Keuze was vooral wild. Smaak was ok, maar niet heel bijzonder dat we er een keer voor terug zouden gaan. Bierkeus was wel prima!
Gabriëlle V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Prima gegeten in deze sfeervolle herberg. De Limburgse mosterdsoep en Limburgse paddestoelen als voorgerecht zijn echte aanraders. Het stoofpotje was ook erg lekker, en de kalfsoester zeer mals. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. De service mocht echter wel iets klantvriendelijker. De ober die de bestelling opnam keek ons nauwelijks aan.
Koffiekoek .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Hier twee keer gegeten en een keer koffie gedronken. De eerste keer een maaltijdsalade met een ge-wel-dig in bladerdeeg gebakken kaasje, tweede keer de 'vis van de afslag' wat sliptongetjes met frieten bleken te zijn. Goed klaargemaakt, niet héél bijzonder.
Bediening is uitstekend, op die vervelende man na (die gezien de tijd die hij neemt om met dorpsgenoten te kletsen wel de eigenaar zal zijn) die vrij bot doet. Hij drukt de beoordeling fors naar beneden.
Koffie kunnen ze hier ook goed zetten, hete kopjes voor de espresso (wat heus niet overal de gewoonte is).
Stephen P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Zoals een wijn in balans kan zijn, zo is dat ook met de waardering van dit restaurant. Het eten is er zoals je dat verwacht bij een dorps eetcafé en dat zelfde geldt voor de service en het decor.

Voorgerecht, de boschampignon, was lekker sterk van smaak en paste goed bij het bier. Zelfs de sla om het bord te garneren was aangemaakt. plusje!

Het streekgerecht Zuurvlees als hoofd was ook erg lekker en bestond uit een grote portie draadjesvlees in een ingekookte saus.

Als toetje een Dame Blanche. Zoals ie moet zijn, met chocoladesaus en slagroom. Grote unit.

De uitbater was niet te beroerd om ons over de tradities van het Carneval te vertellen. We hadden een gezellige avond, met lekker eten.
AndrevdWilt .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Heerlijke gegeten.
Het hoofdgerecht (vlees) was prima bereid. Precies zoals wij het wilden.
Het nagerecht een Dame Blanche was de beste ooit gegeten. Heerlijk ijs en een fantastische warme chocoladesaus die apart geserveerd werd (zoals het hoort).
Decor is een herberg/bierbrouwerij maar het is meer een groot houten lokaal. Wel gezellig.
Veel verschillende bieren. waarvan ook veel op tap.
Kortom een aanrader (en eventueel een omweg waard).
Robbert H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Tijdens onze vakantie in Slenaken hier gegeten. Een ontzettend mooi restaurant, met vriendelijk personeel. De service kan mijn inziens wat beter. Het duurt aardig lang voordat je geholpen wordt. Dit wordt dat echter wel meteen gecompenseerd door de persoonlijke manier van service. Erg persoonlijk en prettig. Ook het belangrijkste van een restaurant, het eten, was erg lekker. Mijn complimenten voor dit restaurant. Ik zou hier zeker terugkomen als ik weer in de buurt ben.
Marcel99 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Tijdens onze vakantie in limburg komen we hier telkens weer. Sfeer , service en eten altijd goed. hier is het goed vertoeven