Herberg De Waard van Ternaard

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Waard van Ternaard

barte V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel attent en behulpzaam. Goeie wijnkaart met goed advies. Iemand met de juiste kennis. De sfeer is rustig en alles is smaakvol ingericht.
E. B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben enorm genoten van het eten! Zou het iedereen aan willen bevelen die zich lekker culinair wil laten verrassen. Ook het wijnarrangement is super! dus doen!!
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Gister hier met z'n 6en ( w.v 2 meisjes 7&8 jr.) met vrienden gegeten die hier al een tijd komen en lovend zijn.

3 Gangen verrrrrasingsmenu met vooraf 24 oesters. Oesters top ( buiten zeizoen ) en heerlijk zelf gemaakt brood, rauwmelkse boter en goeie tapenades.

Voorgerecht makreelrillette met fris van verschillende structuren komkommer. Heerlijk.
Hoofdgerecht klapt er nog is overheen met verschillende bereidingen van lam en saus met fenegriek. Waanzinnig goed bereid.De aanbevolen Barbaresco uit 2009 er bij is Fe-No-Me-Naal.

Dessert met o.a. ananas-ijs, gebrande vanillecrème en méér overheerlijk.

Volgens onze jongste dochter was ieder gerecht een "Kadotje van eten" ;-)
Thnx Tony
said A.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Hoog cijfer volgens Iens bezoekers was de reden van onze bezoek. Maar onze ervaring was niet hetzelfde. Verkeerde menu aan tafel, mijn vriendin kreeg koude vlees vlees. Bediening was druk, geen tijd voor ons. Binnen een uur waren we weg , helaas het was dus een slechte keuze,
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Tijdens ons verblijf in het hotel ook gebruik gemaakt van de mogelijk tot dineren. Ternaard ligt in Noord-Friesland midden in een agrarisch en dunbevolkt gebied. Je verwacht niet dat hier zo'n culinair pareltje verborgen ligt. Keuze is een verrassingsmenu van 3 t/m 6 gangen. Te beginnen met 3 gangen voor 35 euro. Eerst drie kleine amuses en voor het dessert nog een tussengerechte, een voordessert. Ongedwongen bediening, al maakte de eigenaar alleen contact met bekenden. Dat is dan weer jammer. Wij hebben genoten van een 3 respectievelijk 4 -gangenmenu. De bavette smolt op de tong en ook het nagerecht was hemels. Heerlijk hier.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Dit restaurant en hotel stond al lang hoog op ons lijstje om te bezoeken. Het is bijna een wereldreis om er te komen, maar het is zeer de moeite waard. Leuk en gezellig ontvangst door de gastheer. Voortreffelijk 4 gangenmenu gegeten met diverse amuses en bijpassende wijnen. Heerlijke ongedwongen sfeer en de gerechten waren stuk voor stuk kunstwerkjes en geweldig van smaak. Op het hoofdgerecht moesten we wat (te) lang wachten (45 min), maar dat is het enige aandachtspuntje.
Inrichting sober, strak (van Pilat & Pilat) maar gezellig. Top!
patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Net naar kerst vanuit Esonstad dit geweldige restaurant weten te vinden in de dichte mist. Het interieur viel ons meteen op. Sober maar aangenaam. Na de heerlijke oesters volgde een smaakvolle amuse. Hoewel we niet van verrassingsmenu's houden, we wisten dat het alleen iets met vis en iets met vlees was, was het inderdaad een verrassing. Lekkere zeebaars, mooi opgemaakt bord. Ook de hertebiefstuk mocht er zijn inclusief de sukade. Onze oudste zoon at alles op, terwijl hij niet zo n eter is. De diverse amuses gaven iets extra s. Bediening is prima en voelde ons goed aan. Aparte vermelding voor de wijn. Goed geadviseerd. Deze ontdekking mag volgens ons niet onopgemerkt blijven.
ronhout56 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het was onze eerste kennismaking met de Waard van Ternaard. Een culinaire belevenis in een ontspannen ambience. Vriendelijke, professionele bediening. Verrassings menu met heerlijke gerechten met een palet van smaken. Goede wijn en voor de bob's een nuchtere van Us Heit. Al met al een fantastische avond!
lesinahuizer .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Sfeer goed,relaxed en gemoedelijk, helaas iets mis met de verlichting waardoor de lamp boven de tafels te fel scheen of uit viel.Extra kaarsje op tafel bood uitkomst.
Bij de Waard dwingen de gerechten en hun presentatie "mindfull" eten af.
Een wat feestelijker kleding van de gastvrouwen zou, gezien de tijd van het jaar, leuk geweest zijn.
Jammer dat ik zicht had op de gang naast de keuken en tegen bezems en moppen aan keek.
Als afsluiting heerlijke koffie met versnaperingen.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezien mijn eerdere recensie over de Waard van Ternaard, dit keer een verkorte versie. Na 2 jaar weer eens teruggekeerd naar De Waard van Ternaard voor een diner en overnachting. Chef Roest ontwikkeld zich nog steeds en inmiddels wordt hier zonder officiële ster, sterrenwaardig gekookt. Puur, met visie en bezieling, zonder overbodigheden of culinaire aanstellerij. Roest senior waakt daarbij over de verse authentieke ingrediënten en is daarmee al jaren een belangrijke kracht achter het culinaire succes van de Waard. Speciale vermelding voor de dame in de bediening; zeer aangenaam en kundig. Gastvrijheid zoals het is bedoeld. Nogmaals, GA naar de Waard voor een verzekerd zeer aangenaam culinair avondje logeren op het bovenste randje van Nederland.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
In het kader van de vegetarische week besloten we met dierbare vrienden te gaan eten bij Herberg De Waard Van Ternaard. Geweldig! Vraag me niet meer wat ik precies gegeten heb, maar elke gang was een feest voor onze vegetarische tongen. Jammer was dat we de enige bezoekers waren, hetgeen toch de ambiance niet ten goede komt. Jammer ook dat volgens de mevrouw van de bediening wij slechts de enigen waren die van de vegetarische week gebruik hadden gemaakt.
Mooi, karakteristiek pand in het "centrum" van Ternaard, in het uiterste noorden van Friesland. Bediening vriendelijk en deskundig. Zeker voor herhaling vatbaar.
ZoLekker .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Dit was ons 2e bezoek aan de Waard en voor de 2e keer waren we onder de indruk. Mooi ingericht, uitstekende bediening en goddelijk lekker eten. Je kunt kiezen uit een verrassingsmeneu van 3 t/m 6 gangen. Ga gerust voor maximaal en neem het wijnarrangement. Het diner wordt ingeleid met meerdere amuses daarna volgen de verschillende gangen. Veel streekproducten, verrassende combinaties en bijzonder smaken. De afsluiting is ook een feestje met allemaal huisgemaakte lekkernijen bij de koffie. Je kunt bij de Waard ook blijven slapen. Ontbijt ook top!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
EEN PARELTJE IN HET NOORDEN !
afgelopen weekend hebben we hier, op uitnodiging van mijn broer en schoonzus, genoten van het culinaire arrangement met overnachting.
het was geweldig. Een prachtig eigentijds verbouwd statig oud fries pand. alles was echt top. heerlijke gerechten met zalige bijpassende wijnen, en daarna heerlijk geslapen in één van de 5 ook prachtig verbouwde hotelkamers. en dan de volgende ochtend worden verrast met een voortreffelijk ontbijt, met weer allemaal zelfgemaakte streek producten , ingeleid met een uiteraard ook weer zelfgemaakte hangop. Alles gewoon 100% geslaagd, vanaf de aankomst tot het vertrek de volgende dag. Gezellige, persoonlijke en attente bediening.
een echte AANRADER! we komen hier zeker terug!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Voor een Friese familie bijeenkomst naar Dokkum met lunch in de Waard van Ternaard. In één woord: voortreffelijk.
Gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu dat met de amuses uit 7 gerechten bleek te bestaan, die stuk voor stuk verrassend, origineel en uitstekend van smaak waren. In een interieur van Pilat & Pilat en omringd met prachtige schilderijen van Hendrik Elings. Neem de route over de dijk of door de polder, ga voor lunch op en neer of blijf overnachten in de bovengelegen b&b, het maakt niet uit, zodra je terug rijdt slaat de heimwee toe.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Het was onze eerste keer bij de Waard van Ternaard, maar hier keren we zeker een keertje terug. Heerlijk eten in een sfeerrijke ambiance. Aanrader!
steranijs .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Onverwacht kwamen we aan voor een lunch en 2 dagen later voor diner en overnachting bij De Waard. We lieten ons niet afschrikken door de ietwat stugge ontvangst.... Men heeft daar kennis van zaken! Een bevlogen chef met vader, waar met liefde en passie wordt gekookt. Dat kun je proeven. Alle producten komen uit de omgeving. Vis uit de Noordzee, rivierkreeft uit lokale wateren, rund van de buren, etc.. Vader bakt voortreffelijk brood waaronder een stoombroodje, gevuld met genoemde rivierkreeftjes als amuse. Een prachtig voorgerecht van quinoa, lamellen van rogvleugels en asperges. Het hoofdgerecht; sucade op 2 manieren bereid was het absolute hoogtepunt. Een Michelinster waardig wat het eten betreft, zeker wanneer de service eromheen op een hoger niveau komt. Aanrader.
Norenlou L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Nooit zo waanzinnig lekker gegeten, we aten het 4 gangen menu met Bob wijnarangement, voortreffelijk passende wijnen. te samen voor ca 55 € pp, hoe bestaat het?
Zo eet je alleen maar in een veel sterrenrestaurant, alleen voor een geheel andere prijs!
Erg aardige bediening door de sommelier.
helaas is het vanuit Rotterdam een beetje ver, maar als ik weer een keer in het noorden ben dan....... ga ik weer. Alles prachtig ingericht stijlvol in modern hout
LucieLumen .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Kortweg een fantastisch restaurant! Prijs-kwaliteit verhouding klopt eigenlijk voor geen meter omdat de kwaliteit veel beter is dan de prijs, haha. We hadden een viergangen verrassingsmenu, maar inclusief extra tussengerechten, amuses en lekkers bij de koffie werden dat er wel acht!
Twee man personeel voor een vol restaurant, maar alles liep vlot en er was geen moment dat we ons afvroegen wanneer het eten zou komen. Personeel was vriendelijk en professioneel en eten was helemaal fantastisch. Zeker de moeite waard. Maar helaas is de ligging niet zo praktisch dat je er even heen rijdt op een vrije avond (vanuit de Randstad).
Hartendiefje .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
We hadden een overnachting geboekt bij De Waard van Ternaard op aanraden van een kennis. Deze had ons echter niet verteld dat je er ook geweldig kan eten. De bediening was professioneel en vriendelijk, zonder formeel te worden. Een team om trots op te zijn.

Ons driegangen verrassingsmenu op de zondagavond was werkelijk buitengewoon.

Voor slechts 35 euro (!) werd ons een culinaire ontdekkingstocht voorgeschoteld, bereid met verse en lokale ingrediënten. Het eerste hapje vooraf bestond uit een klein huisgemaakt balvormig desembroodje met karwijzaad en een hint van kaas, kleine olijfjes met intense smaak en een huisgemaakte hummus. Vervolgens een koud soepje (of gazpacho) van verse doperwt, snijboon en tomatenolie-begeleid door een krokant chipje van ansjovis. Een intense smaakexplosie in de mond.
Daarna kregen wij een kleine amuse van spinazie, paprika, aardappel en meer heerlijks, weer intens vers en lekker.
Vervolgens een broodplankje met huisgemaakte dips: pesto, spread met zongedroogde tomaat, lokale rauwmelkse boter met een tintje zout, een verrukkelijke olijfolie en een schaaltje grof zeezout- begeleid door huisgemaakt brood. Érg lekker brood!
Een luchtige, bijna brioche-achtige wit (zonder zoet) en een stoere, volle donkerbruin.

Daarna volgde pas het eigenlijke voorgerecht- een voorgerecht van tomaat op vier verschillende wijzen bereid. Tomaat met grote T. Intense, bijna zoete tomaatsmaak. Van brutaal gerookte tot fris groene tomaat. Buffelmozzarella uit de streek als een zacht dekentje met een fruitige olijfolie. Een bijzonder creatieve, eigentijdse variatie op wat men een salade caprese kan noemen.

Het hoofdgerecht was klasse, mijn partner had het vleesmenu gekozen en kreeg een zeer malse entrecote met paddestoel voorgeschoteld, mijn vegetarische risotto met cantharel, paddestoeltjes, kleine hint van paprika en een schuim van olijfolie was bijzonder lekker.

Na het hoofdgerecht volgde een kleine amuse van tequila schaafijs, pannacotta, meloenballetjes en een zalige geconcentreerde saus- het geheim van de chefkok Michael Roest zulk je zelf van hem moeten ontfutselen!

Na deze amuse een prachtig dessert, yoghurt ijs omhuld met een bijna geleiachtige film op een kussen van aardbeienmousse, begeleid door kleine, op tapioca parel lijkende balletjes van vlierbessensap, frisse verse aardbei, pannacotta-achtige marshmallows en dit alles gehuld in een subtiele waas van parelmoerglitter.

Ik ben ongetwijfeld nog gerechten en details vergeten- drie gangen werden een avond genieten van heel veel bijzonder gerechten.

Grote pet af voor deze bevlogen, creatieve kok met een overduidelijk groot hart voor zijn vak. Ik heb geen superlatieven meer over :) en kan alleen maar zeggen: hier MOET elke zichzelf respecterende foodie een keer gaan eten!
Dinie G.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Sinds chef Michael Roest de scepter zwaait zijn de culinaire prestaties sterk verbeterd. Een avondje dineren bij de Waard betekent een mooie avond. Puur, stijlvol, smaakvol. De bediening is kundig, vriendelijk en je ziet dat het hier een hecht team betreft dat met passie bezig is met een doel: het neerzetten van een restaurant waar je graag terugkomt.