Herberg De Waard van Ternaard

De Groedse 3 9145 RG Ternaard Nederland Kaart
31-519571846

Over het restaurant Herberg De Waard van Ternaard

Of u nou komt voor een kopje koffie, een bezoekje aan het terras, een hapje van de kleine kaart of een comfortabel bed na een uitgebreid diner, door de eigenzinnige onalledaagsheid is Herberg de Waard van Ternaard bij uitstek geschikt om tot rust te komen en nieuwe energie op te doen.

Het karakteristieke pand, een herberg uit 1860, werd nog maar enkele jaren geleden door de interieurmakers van Pilat & Pilat omgetoverd tot een verrassend ontmoetingspunt. Hier vindt u de aangename rust die perfect aansluit bij de heldere eenvoud en ambachtelijkheid die kenmerkend is voor Pilat & Pilat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Herberg De Waard van Ternaard

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

9,3

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Waard van Ternaard

CHARMAINE B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Een geweldige avond gehad met heerlijke gerechten. Alles mooi geserveerd en lekkere combinaties. Een zeer sfeervolle omgeving en een bijzonder aardige bediening. We komen zeer zeker weer.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Heerlijke gerechten, fantastische smaken, borden mooi opgemaakt. Wij hebben hier met drie families gegeten, alleen de jongsten( 10 jaar) hadden kindermenu, verder het verrassingsmenu. Er wordt goed rekening gehouden met dieetwensen. Het wijnarrangement was ook top
E. B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Weer fantastisch gegeten, heb het al verschillende mensen aangeraden.
Trudy A.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijke verrassingslunch gehad. De gerechtjes zien er prachtig uit en smaken voortreffelijk
Ten Hagen N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het eten was erg goed. Echter hadden we dit bijna niet meegemaakt. Bij binnenkomst ging de kok enorm tekeer tegen de manager. Het ging over de tijd en onze wens om vegetarisch te eten. "Flikker op" werd er letterlijk gezegd. Ik stond op het punt om mijn jas weer aan te trekken. Gelukkig gebleven en heerlijk gegeten. De locatie is overigens niet heel toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Toilet kan er niet gebruikt worden. Naar binnen komen lukt wel met enige assistentie.
Kristine M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Voor ons is de Waard van Ternaard de beste plek in omgeving Dokkum om te genieten van lokale producten die creatief worden neergezet met intense smaken. Door de lekkere amuses, bijpassende wijnen, vriendelijke bediening en prachtige inrichting voelen wij ons altijd verwend. Wij komen er al bijna tien jaar en het verveelt niet!
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Mooi pand, in lieflijk dorpje, helaas geflankeerd door afbraak-huisje.
Inrichting gedateerd, wat somber, prachtige houten tafels maar summier gedekt.
Eten is prima, tongstrelend met alle smaken in piepkleine hapjes verwerkt en prachtig geserveerd....4 amuses, lekker brood.

De twee heren in de bediening zijn prima en vriendelijk; konden door gebrek aan tijd niet de tijd geven aan hun gasten zoals hoort op dit niveau. De tijd tussen de gangen was echt veel te lang; we hebben bijna 4 uur gezeten voor een 3 gangen diner en hebben de koffie besteld tegelijk met het nagerecht.
Ga niet met een lege maag hier eten want de gerechtjes vullen de maag niet!

Om 22 uur ging de kok/eigenaar de pannen stapelen en met lawaai naar de afwaskeuken brengen...hij keek somber, maakte geen praatje met zijn gasten en had er duidelijk geen zin (meer?) in.
Max J.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
GA HIER NIET NAARTOE!! Dit was by far de slechtste ervaring wat betreft service die ik ooit gehad heb. Hoewel vooraf een mooie kamer werd beloofd, werden we in de slechtste kamer gestopt. Er werd gezegd dat alle kamers mooi zijn. Deze had geen raam.; terwijl de rest van de kamers balkons, grote ramen en mooie bedden hebben. Uitleg? Sorry, we hadden ze al vergeven. Niets aan te doen. Eten eerste avond goed, tweede avond verschrikkelijk. Mijn vriendin, die dit allemaal als verrassing had geregeld, in tranen op bed. Tweede diner hele stukken knol op mijn bord. Ook werd er “nogal losjes” met de prijs omgegaan. Bij checken van de eindrekening even 130 euro teveel.
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Uitstekend gastheerschap en uitstekende keuken die je verrast met heerlijke smaaksensaties. Het diner en de Paasbrunch waren een mooie verrassing in een heerlijk ongedwongen sfeer
Manuel S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Verrassend goed restaurant voor zo'n klein dorpje. Verrassing menu 3 t/m 6 gangen . met totaal 4 amuses erbij waardoor het een meer dan uitgebreid diner wordt met verschillende streekgerechten
Hilde W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk eten, zeer bijzondere gerechten, lokale produkten, fijne bediening
Annegien T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
bijzonder, verfijnd eten van perfectionistische kok
H.J.M. S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Het diner en de amuses waren uitstekend. Wij kwamenterug van Ameland en wilden goed eten voor date wij 220 km terug gingen rijden. Vooral de amuse met zuurkoolschuim en fazant was voortreffelijk. Dit restaurant is een omweg waard
Aafke P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Het is natuurlijk een beetje tricky, op kerstavond dineren. Je wéét dat het dan ook een beetje de generale repetitie van het kerstdiner kan zijn. Maar daar hebben we niks van gemerkt, alle gerechten waren stukken voor stuk verrassend, lekker en tongstrelend. Niet alledaagse ingrediënten, lokale producten en typische kerstgerechten wisselden elkaar in een prettig tempo af. Zelfs de koeietong kon onze goedkeuring verdragen! Complimenten voor de chef, want als je mij vraagt wat ik echt niet lust dan hoort ossentong in het lijstje thuis.

Omdat ik moest rijden kreeg ik na het aperitief (heerlijke cava!) een alcoholvrij 'bubbeltje' dat goed bij de volgende gerechten paste. Mijn partner, geen echte wijndrinker, werd een huisgebrouwen bier geadviseerd. Dit bier met zeevenkel paste ook goed bij coquille en heilbot.

Niets te klagen? Een beetje. Het was jammer dat de voor het overige gastvrije, ontspannen en deskundige bediening aan het eind een beetje losjes werd. Onze koffie werd aan een ander tafeltje geserveerd en we moesten uiteindelijk zelf naar de gastvrouw lopen (ze was druk aan het opruimen) om te vragen of er iets mis was gegaan met onze bestelling. Uit de tussen gastvrouw en gastheer gewisselde blikken bleek dat inderdaad het geval te zijn...
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De hele avond is een ervaring die ik niet meer zal vergeten. Prachtige gerechten gecombineerd met even goede wijnen. Smaakexplosies.
Voor ons de eerste keer, de verwachtingen waren dan ook hoog. Hoewel, in deze omgeving. Je moet ervoor omrijden, maar dat is het dubbel en dwars waard. Je verwacht niet dat hier zo'n culinair pareltje verborgen ligt. Als het even kan, boek je een hotelkamer zodat je uitgebreid kan genieten zonder te haasten en zonder te hoeven letten op het gebruik van de overheerlijke wijnen.
Je kan hier niet a la carte bestellen, maar met alle dieetwensen kan rekening gehouden worden. Keuze is een verrassingsmenu van 3 t/m 6 gangen. Te beginnen met 3 gangen voor 35 euro. Eerst drie kleine amuses en voor het dessert nog een tussengerechtje, een voordessert.
Onze verwachtingen zijn zeker uitgekomen. De vele leuke, lekkere en verrassend geserveerde amuses waren een mooi begin. Ook de volgende gangen waren fantastisch: er is werkelijk geen gerecht of ingrediënt misplaatst, er is geen mindere gang en alles heeft een mooi verhaal met bijbehorend kunstwerk-achtige opmaak. Verrassende combinaties van smaken en texturen. Zelfs het glutenvrije brood is zelf gebakken en heel goed van smaak.
De bediening is enthousiast, vriendelijk, professioneel met oog voor detail, attent, en voelt prima aan wat nodig is; licht zenuwachtig. Leuke uitleg over hoe gerechten tot stand zijn gekomen, waar ze uit bestaan en hoe bereid.
We zijn weer een geweldige top ervaring rijker. Een belevenis waarbij wij in alle opzichten geweldig in de watten zijn gelegd. Een speciale dank voor het rekening houden en creatief meedenken met onze dieetwensen, kortom een fantastische ervaring! Een dik compliment voor het team van de Waard van Ternaard, dat ze dit op deze fantastische wijze hebben kunnen verzorgen. Dit restaurant verdient alle lof en ziet ons op 23 december terug. Chapeau!
Barte V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel attent en behulpzaam. Goeie wijnkaart met goed advies. Iemand met de juiste kennis. De sfeer is rustig en alles is smaakvol ingericht.
E. B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben enorm genoten van het eten! Zou het iedereen aan willen bevelen die zich lekker culinair wil laten verrassen. Ook het wijnarrangement is super! dus doen!!
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Gister hier met z'n 6en ( w.v 2 meisjes 7&8 jr.) met vrienden gegeten die hier al een tijd komen en lovend zijn.

3 Gangen verrrrrasingsmenu met vooraf 24 oesters. Oesters top ( buiten zeizoen ) en heerlijk zelf gemaakt brood, rauwmelkse boter en goeie tapenades.

Voorgerecht makreelrillette met fris van verschillende structuren komkommer. Heerlijk.
Hoofdgerecht klapt er nog is overheen met verschillende bereidingen van lam en saus met fenegriek. Waanzinnig goed bereid.De aanbevolen Barbaresco uit 2009 er bij is Fe-No-Me-Naal.

Dessert met o.a. ananas-ijs, gebrande vanillecrème en méér overheerlijk.

Volgens onze jongste dochter was ieder gerecht een "Kadotje van eten" ;-)
Thnx Tony
Alix .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Hoog cijfer volgens Iens bezoekers was de reden van onze bezoek. Maar onze ervaring was niet hetzelfde. Verkeerde menu aan tafel, mijn vriendin kreeg koude vlees vlees. Bediening was druk, geen tijd voor ons. Binnen een uur waren we weg , helaas het was dus een slechte keuze,
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Tijdens ons verblijf in het hotel ook gebruik gemaakt van de mogelijk tot dineren. Ternaard ligt in Noord-Friesland midden in een agrarisch en dunbevolkt gebied. Je verwacht niet dat hier zo'n culinair pareltje verborgen ligt. Keuze is een verrassingsmenu van 3 t/m 6 gangen. Te beginnen met 3 gangen voor 35 euro. Eerst drie kleine amuses en voor het dessert nog een tussengerechte, een voordessert. Ongedwongen bediening, al maakte de eigenaar alleen contact met bekenden. Dat is dan weer jammer. Wij hebben genoten van een 3 respectievelijk 4 -gangenmenu. De bavette smolt op de tong en ook het nagerecht was hemels. Heerlijk hier.