Herberg De Waard van Ternaard

De Groedse 3 9145 RG Ternaard Nederland Kaart
31-519571846

Over het restaurant Herberg De Waard van Ternaard

Of u nou komt voor een kopje koffie, een bezoekje aan het terras, een hapje van de kleine kaart of een comfortabel bed na een uitgebreid diner, door de eigenzinnige onalledaagsheid is Herberg de Waard van Ternaard bij uitstek geschikt om tot rust te komen en nieuwe energie op te doen.

Het karakteristieke pand, een herberg uit 1860, werd nog maar enkele jaren geleden door de interieurmakers van Pilat & Pilat omgetoverd tot een verrassend ontmoetingspunt. Hier vindt u de aangename rust die perfect aansluit bij de heldere eenvoud en ambachtelijkheid die kenmerkend is voor Pilat & Pilat.

Meer informatie over restaurant Herberg De Waard van Ternaard

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Waard van Ternaard

Annegien T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
bijzonder, verfijnd eten van perfectionistische kok
H.J.M. S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Het diner en de amuses waren uitstekend. Wij kwamenterug van Ameland en wilden goed eten voor date wij 220 km terug gingen rijden. Vooral de amuse met zuurkoolschuim en fazant was voortreffelijk. Dit restaurant is een omweg waard
Aafke P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Het is natuurlijk een beetje tricky, op kerstavond dineren. Je wéét dat het dan ook een beetje de generale repetitie van het kerstdiner kan zijn. Maar daar hebben we niks van gemerkt, alle gerechten waren stukken voor stuk verrassend, lekker en tongstrelend. Niet alledaagse ingrediënten, lokale producten en typische kerstgerechten wisselden elkaar in een prettig tempo af. Zelfs de koeietong kon onze goedkeuring verdragen! Complimenten voor de chef, want als je mij vraagt wat ik echt niet lust dan hoort ossentong in het lijstje thuis.

Omdat ik moest rijden kreeg ik na het aperitief (heerlijke cava!) een alcoholvrij 'bubbeltje' dat goed bij de volgende gerechten paste. Mijn partner, geen echte wijndrinker, werd een huisgebrouwen bier geadviseerd. Dit bier met zeevenkel paste ook goed bij coquille en heilbot.

Niets te klagen? Een beetje. Het was jammer dat de voor het overige gastvrije, ontspannen en deskundige bediening aan het eind een beetje losjes werd. Onze koffie werd aan een ander tafeltje geserveerd en we moesten uiteindelijk zelf naar de gastvrouw lopen (ze was druk aan het opruimen) om te vragen of er iets mis was gegaan met onze bestelling. Uit de tussen gastvrouw en gastheer gewisselde blikken bleek dat inderdaad het geval te zijn...
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
De hele avond is een ervaring die ik niet meer zal vergeten. Prachtige gerechten gecombineerd met even goede wijnen. Smaakexplosies.
Voor ons de eerste keer, de verwachtingen waren dan ook hoog. Hoewel, in deze omgeving. Je moet ervoor omrijden, maar dat is het dubbel en dwars waard. Je verwacht niet dat hier zo'n culinair pareltje verborgen ligt. Als het even kan, boek je een hotelkamer zodat je uitgebreid kan genieten zonder te haasten en zonder te hoeven letten op het gebruik van de overheerlijke wijnen.
Je kan hier niet a la carte bestellen, maar met alle dieetwensen kan rekening gehouden worden. Keuze is een verrassingsmenu van 3 t/m 6 gangen. Te beginnen met 3 gangen voor 35 euro. Eerst drie kleine amuses en voor het dessert nog een tussengerechtje, een voordessert.
Onze verwachtingen zijn zeker uitgekomen. De vele leuke, lekkere en verrassend geserveerde amuses waren een mooi begin. Ook de volgende gangen waren fantastisch: er is werkelijk geen gerecht of ingrediënt misplaatst, er is geen mindere gang en alles heeft een mooi verhaal met bijbehorend kunstwerk-achtige opmaak. Verrassende combinaties van smaken en texturen. Zelfs het glutenvrije brood is zelf gebakken en heel goed van smaak.
De bediening is enthousiast, vriendelijk, professioneel met oog voor detail, attent, en voelt prima aan wat nodig is; licht zenuwachtig. Leuke uitleg over hoe gerechten tot stand zijn gekomen, waar ze uit bestaan en hoe bereid.
We zijn weer een geweldige top ervaring rijker. Een belevenis waarbij wij in alle opzichten geweldig in de watten zijn gelegd. Een speciale dank voor het rekening houden en creatief meedenken met onze dieetwensen, kortom een fantastische ervaring! Een dik compliment voor het team van de Waard van Ternaard, dat ze dit op deze fantastische wijze hebben kunnen verzorgen. Dit restaurant verdient alle lof en ziet ons op 23 december terug. Chapeau!
barte V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel attent en behulpzaam. Goeie wijnkaart met goed advies. Iemand met de juiste kennis. De sfeer is rustig en alles is smaakvol ingericht.
E. B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We hebben enorm genoten van het eten! Zou het iedereen aan willen bevelen die zich lekker culinair wil laten verrassen. Ook het wijnarrangement is super! dus doen!!
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Gister hier met z'n 6en ( w.v 2 meisjes 7&8 jr.) met vrienden gegeten die hier al een tijd komen en lovend zijn.

3 Gangen verrrrrasingsmenu met vooraf 24 oesters. Oesters top ( buiten zeizoen ) en heerlijk zelf gemaakt brood, rauwmelkse boter en goeie tapenades.

Voorgerecht makreelrillette met fris van verschillende structuren komkommer. Heerlijk.
Hoofdgerecht klapt er nog is overheen met verschillende bereidingen van lam en saus met fenegriek. Waanzinnig goed bereid.De aanbevolen Barbaresco uit 2009 er bij is Fe-No-Me-Naal.

Dessert met o.a. ananas-ijs, gebrande vanillecrème en méér overheerlijk.

Volgens onze jongste dochter was ieder gerecht een "Kadotje van eten" ;-)
Thnx Tony
said A.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Hoog cijfer volgens Iens bezoekers was de reden van onze bezoek. Maar onze ervaring was niet hetzelfde. Verkeerde menu aan tafel, mijn vriendin kreeg koude vlees vlees. Bediening was druk, geen tijd voor ons. Binnen een uur waren we weg , helaas het was dus een slechte keuze,
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Tijdens ons verblijf in het hotel ook gebruik gemaakt van de mogelijk tot dineren. Ternaard ligt in Noord-Friesland midden in een agrarisch en dunbevolkt gebied. Je verwacht niet dat hier zo'n culinair pareltje verborgen ligt. Keuze is een verrassingsmenu van 3 t/m 6 gangen. Te beginnen met 3 gangen voor 35 euro. Eerst drie kleine amuses en voor het dessert nog een tussengerechte, een voordessert. Ongedwongen bediening, al maakte de eigenaar alleen contact met bekenden. Dat is dan weer jammer. Wij hebben genoten van een 3 respectievelijk 4 -gangenmenu. De bavette smolt op de tong en ook het nagerecht was hemels. Heerlijk hier.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Dit restaurant en hotel stond al lang hoog op ons lijstje om te bezoeken. Het is bijna een wereldreis om er te komen, maar het is zeer de moeite waard. Leuk en gezellig ontvangst door de gastheer. Voortreffelijk 4 gangenmenu gegeten met diverse amuses en bijpassende wijnen. Heerlijke ongedwongen sfeer en de gerechten waren stuk voor stuk kunstwerkjes en geweldig van smaak. Op het hoofdgerecht moesten we wat (te) lang wachten (45 min), maar dat is het enige aandachtspuntje.
Inrichting sober, strak (van Pilat & Pilat) maar gezellig. Top!
patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Net naar kerst vanuit Esonstad dit geweldige restaurant weten te vinden in de dichte mist. Het interieur viel ons meteen op. Sober maar aangenaam. Na de heerlijke oesters volgde een smaakvolle amuse. Hoewel we niet van verrassingsmenu's houden, we wisten dat het alleen iets met vis en iets met vlees was, was het inderdaad een verrassing. Lekkere zeebaars, mooi opgemaakt bord. Ook de hertebiefstuk mocht er zijn inclusief de sukade. Onze oudste zoon at alles op, terwijl hij niet zo n eter is. De diverse amuses gaven iets extra s. Bediening is prima en voelde ons goed aan. Aparte vermelding voor de wijn. Goed geadviseerd. Deze ontdekking mag volgens ons niet onopgemerkt blijven.
ronhout56 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het was onze eerste kennismaking met de Waard van Ternaard. Een culinaire belevenis in een ontspannen ambience. Vriendelijke, professionele bediening. Verrassings menu met heerlijke gerechten met een palet van smaken. Goede wijn en voor de bob's een nuchtere van Us Heit. Al met al een fantastische avond!
lesinahuizer .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Sfeer goed,relaxed en gemoedelijk, helaas iets mis met de verlichting waardoor de lamp boven de tafels te fel scheen of uit viel.Extra kaarsje op tafel bood uitkomst.
Bij de Waard dwingen de gerechten en hun presentatie "mindfull" eten af.
Een wat feestelijker kleding van de gastvrouwen zou, gezien de tijd van het jaar, leuk geweest zijn.
Jammer dat ik zicht had op de gang naast de keuken en tegen bezems en moppen aan keek.
Als afsluiting heerlijke koffie met versnaperingen.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gezien mijn eerdere recensie over de Waard van Ternaard, dit keer een verkorte versie. Na 2 jaar weer eens teruggekeerd naar De Waard van Ternaard voor een diner en overnachting. Chef Roest ontwikkeld zich nog steeds en inmiddels wordt hier zonder officiële ster, sterrenwaardig gekookt. Puur, met visie en bezieling, zonder overbodigheden of culinaire aanstellerij. Roest senior waakt daarbij over de verse authentieke ingrediënten en is daarmee al jaren een belangrijke kracht achter het culinaire succes van de Waard. Speciale vermelding voor de dame in de bediening; zeer aangenaam en kundig. Gastvrijheid zoals het is bedoeld. Nogmaals, GA naar de Waard voor een verzekerd zeer aangenaam culinair avondje logeren op het bovenste randje van Nederland.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
In het kader van de vegetarische week besloten we met dierbare vrienden te gaan eten bij Herberg De Waard Van Ternaard. Geweldig! Vraag me niet meer wat ik precies gegeten heb, maar elke gang was een feest voor onze vegetarische tongen. Jammer was dat we de enige bezoekers waren, hetgeen toch de ambiance niet ten goede komt. Jammer ook dat volgens de mevrouw van de bediening wij slechts de enigen waren die van de vegetarische week gebruik hadden gemaakt.
Mooi, karakteristiek pand in het "centrum" van Ternaard, in het uiterste noorden van Friesland. Bediening vriendelijk en deskundig. Zeker voor herhaling vatbaar.
ZoLekker .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Dit was ons 2e bezoek aan de Waard en voor de 2e keer waren we onder de indruk. Mooi ingericht, uitstekende bediening en goddelijk lekker eten. Je kunt kiezen uit een verrassingsmeneu van 3 t/m 6 gangen. Ga gerust voor maximaal en neem het wijnarrangement. Het diner wordt ingeleid met meerdere amuses daarna volgen de verschillende gangen. Veel streekproducten, verrassende combinaties en bijzonder smaken. De afsluiting is ook een feestje met allemaal huisgemaakte lekkernijen bij de koffie. Je kunt bij de Waard ook blijven slapen. Ontbijt ook top!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
EEN PARELTJE IN HET NOORDEN !
afgelopen weekend hebben we hier, op uitnodiging van mijn broer en schoonzus, genoten van het culinaire arrangement met overnachting.
het was geweldig. Een prachtig eigentijds verbouwd statig oud fries pand. alles was echt top. heerlijke gerechten met zalige bijpassende wijnen, en daarna heerlijk geslapen in één van de 5 ook prachtig verbouwde hotelkamers. en dan de volgende ochtend worden verrast met een voortreffelijk ontbijt, met weer allemaal zelfgemaakte streek producten , ingeleid met een uiteraard ook weer zelfgemaakte hangop. Alles gewoon 100% geslaagd, vanaf de aankomst tot het vertrek de volgende dag. Gezellige, persoonlijke en attente bediening.
een echte AANRADER! we komen hier zeker terug!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Voor een Friese familie bijeenkomst naar Dokkum met lunch in de Waard van Ternaard. In één woord: voortreffelijk.
Gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu dat met de amuses uit 7 gerechten bleek te bestaan, die stuk voor stuk verrassend, origineel en uitstekend van smaak waren. In een interieur van Pilat & Pilat en omringd met prachtige schilderijen van Hendrik Elings. Neem de route over de dijk of door de polder, ga voor lunch op en neer of blijf overnachten in de bovengelegen b&b, het maakt niet uit, zodra je terug rijdt slaat de heimwee toe.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Het was onze eerste keer bij de Waard van Ternaard, maar hier keren we zeker een keertje terug. Heerlijk eten in een sfeerrijke ambiance. Aanrader!
steranijs .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Onverwacht kwamen we aan voor een lunch en 2 dagen later voor diner en overnachting bij De Waard. We lieten ons niet afschrikken door de ietwat stugge ontvangst.... Men heeft daar kennis van zaken! Een bevlogen chef met vader, waar met liefde en passie wordt gekookt. Dat kun je proeven. Alle producten komen uit de omgeving. Vis uit de Noordzee, rivierkreeft uit lokale wateren, rund van de buren, etc.. Vader bakt voortreffelijk brood waaronder een stoombroodje, gevuld met genoemde rivierkreeftjes als amuse. Een prachtig voorgerecht van quinoa, lamellen van rogvleugels en asperges. Het hoofdgerecht; sucade op 2 manieren bereid was het absolute hoogtepunt. Een Michelinster waardig wat het eten betreft, zeker wanneer de service eromheen op een hoger niveau komt. Aanrader.