Herberg De Swaen

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Enige tijd geleden hadden we gereserveerd voor weer eens een avondje (h)eerlijk eten bij De Swaen. Helaas ging er iets mis met de reservering en stonden we voor een gesloten deur. De uitbater heeft ons ter compensatie een menu aangeboden en daar hebben we gisteren van genoten. Een mooi afgestemd 5-gangen menu met vis, vlees en gevogelte. Zoals gebruikelijk met eerlijke -, biologische- en seizoensproducten. We hebben deze geste zeer gewaardeerd. Als we de volgende keer weer iets te vieren hebben, komen we zeker weer terug maar dan geven we bij de reservering wel ons telefoonnummer door...
Comensales .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Wij zijn met een grote groep (16 mensen) voor een teamuitje naar het Herberg De Swaen geweest, en het werd een top culinaire ervaring.
Wij hebben genoten van een diner aan een lange tafel op het gezellige terras op loopafstand van de Waal en volop genoten van het mooie weer, de ontspannen en gezellige sfeer... maar vooral van het voortreffelijk eten. Wij hadden besteld een proefmenu, en alle gerechten, stuk voor stuk, werden met heel veel aandacht gepresenteerd, met een leuk uitleg over de oorsprong van de grondstoffen, de achtergrond informatie, en allemaal met een passende wijn, die ook het nodige uitleg kreeg.
Bij het Herberg De Swaen krijgen streek- en seizoensproducten alle aandacht, en daar is de eigenaar bijzonder trots op, en vertelt ook graag alles hierover.
Het is beslist géén goedkoop restaurant, maar als je jezelf wil laten verwennen in een rustige, mooie omgeving ver de drukke stad, dan is dit plekje zeker het proberen waard!
Aline S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten onder het overdekte sfeervolle terras. Wij kozen voor het 8 gangen menu met bijpassend wijnarrangement . Wij hebben genoten. Bedankt
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gisteravond met vrienden weer eens gegeten bij Herberg de Swaen in Vuren. We waren op de nostalgische tour, want het was 20 jaar geleden dat we hier waren.
Eerst een borreltje gedronken bij de open haard en daarna aan tafel in de serre.
Omdat de Swaen dit jaar 27 jaar bestaat kregen we een 5 gangen menu aangeboden voor 27,-- Euro per persoon.
Het waren 5 proeverijtjes met een Iers accent. Heerlijk, niet te veel, gewoon goed.
Daarna nog een kopje koffie, wederom bij de open haard. We gingen zeer voldaan weer naar huis en gaan zeker geen 20 jaar weer wachten totdat we terug komen.
Chapeau, mevrouw de kokkin!!
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk. We hadden onze vrienden meegenomen voor een avondje uit en we kregen waar voor ons geld. Dit restaurant was voor ons de eerste keer en we werden zeker niet teleurgesteld! Zij hebben alleen de mogelijkheid voor verrassingsmenu's, maar je kunt aangeven wat je niet wenst te eten en daarmee wordt netjes rekening gehouden. De 5 gangen waren heerlijk en op de juiste tijd geserveerd. Goede uitleg over de bijpassende wijnen. (wijnkar) Een mooie combinatie van vis en vlees met goede smaken en zeer mals! Dit restaurant doet haar best om haar gasten een gezellige avond te bezorgen met prachtige gerechten die met zorg zijn bereid van biologische producten. Ook de inrichting en de lounge waar wij onze koffie met likeur hebben genoten was heel mooi en knus. Het enige kleine kritiekpuntje is dat we bij de koffie geen chocolaatje of een koekje bijkregen. Hoe dan ook, wij komen hier snel weer terug.......
Maddy V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wat een gezellegheid! Voor het eten kun je heerlijk bij de openhaard een drankje doen. Er hangt een hele intieme, gezellige sfeer.
Je kan alleen kiezen uit hoeveel gangen en je kan doorgeven wat je echt niet lust. Door het ontbreken van een kaart krijg je zo zeer verse producten. De bediening is erg vriendelijk en het eten was heerlijk. Wij komen hier vaker!
Joost-89 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Erg lekker eten in een bijzonder gezellige setting. Het concept is origineel, de bediening vriendelijk en het eten was allemaal erg lekker. Absoluut een aanrader.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Tja, wat moet ik hier nu over schrijven? We komen al jaren hier en zullen dat ook nog in de toekomst zeker blijven doen.
(h)eerlijke gerechten worden er geserveerd. Geen liflafjes maar eenvoudig en puur. Biologisch en met liefde bereid. de bediening kent zijn vak en ook van de wijnen.
We hebben weer kunnen genieten, niet alleen van het eten maar ook van het feit dat de kinderen er weer bij waren.
Za .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Met 4 personen hadden we voor een 4 gangen menu gekozen en we konden aangeven als we ergens niet van hielden. Een van ons gaf aan geen vis te willen eten en men zou hier rekening mee houden. Groot was dan ook onze verbazing toen het voorgerecht kwam: voor alle vier vis. Dit smaakte aardig, maar was niet erg verrassend.Het tussengerecht was lekker, een stoofpotje van ree in een deegbakje, maar het hoofdgerecht stelde teleur. Dit was een entrecote, niet erg mals, met stoofvlees. Jammer dat er vooraf niet was gevraagd hoe we ons vlees gebakken wilden hebben, want we vonden het alle 4 te rood. Aangezien er in de tijd dat we ons hoofdgerecht zaten te eten geen bedienend personeel te zien was, konden we dit pas aangeven toen we toch maar het gerecht voor een groot gedeelte op hadden.
De kaas als nagerecht was prima, een verrassende keuze van kazen en ook de port die erbij werd geschonken was uitstekend.
Heel prettig was dat er, zonder dat er om gevraagd hoefde te worden, een karaf gekoeld kraanwater op tafel werd gezet.
Ronnie H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Een fantastische verrassing om kennis te maken met Herberg De Swaen. Met een groep van 8 personen snoten van de proeverij op zondag. Gekozen voor de tien gerechtjes en elke gang wa top. Geen opsmuk, maar wel mooi geserveerde eerlijke biologische producten. En alle om je vingers bij af te likken. Lekkere wijnen en een voortreffelijk troebel pilsje van D Leckere. In alle opzichten een aanrader.
Wiepke V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Heerlijk. Het was gewoon heerlijk. We hadden vrienden meegenomen naar de Swaen voor een avond uit en kregen waar voor ons geld. Wij waren er al meerdere malen geweest en ook dit keer werden we van begin tot eind in de watten gelegd. De service was SUPER. Je moet houden van verrassingsmenu's maar je kunt aangeven wat je niet wenst te eten en daarmee wordt netjes rekening gehouden. De gangen werden niet te snel maar zeker niet te langzaam na elkaar geserveerd. Goede uitleg over de bijpassende wijnen. Een mooie combinatie van vis en vlees en als afsluiting de verschillende kleine desserts waar een keuze uit gemaakt kan worden. We zijn geen expert testers maar weten wel wanneer een restaurant tot het uiterste gaat om zijn gasten een gezellige avond te bezorgen met prachtige gerechten die met zorg zijn bereid van biologische producten. We komen zeker weer terug.
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Aangenaam verrast door dit restaurant. Huiselijke, warme sfeer en uitstekende service. Door onverwachte omstandigheden bij één van mijn tafelgenoten, moest ik een uurtje alleen in het restaurant blijven. Er werd mij alvast een soepje aangeboden tegen de eerste honger en het portje was van het huis. Wat een super service! Eten was erg goed en leuk dat je de wijn kunt voorproeven. De op deze site vermelde prijs voor het menu klopt overigens niet meer. De normale prijs is nu € 37,50 voor 3 gangen
Brouns .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Zonder duidelijke verwachtingen gingen wij naar Herberg De Swaen, de website geeft niet heel veel informatie prijs.
Wij hebben ons laten verrassen door het uitgebreide 4-gangen menu met bijbehorend wijnarrangement.
Alles was tot in de puntjes verzorgd: de smaak van het eten, de opmaak van de borden, de wijnkeuze, de inrichting. De serveerster was goed op de hoogte van de geserveerde gerechten en heeft ons uitstekend bediend.
We voelden ons welkom en komen hier graag weer terug.
Dana .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
We komen hier al jaren met regelmaat. Genieten van het heerlijke eten wat met zorg wordt gemaakt van verse producten.
De opmaak van de borden is prachtig.
De sfeer van het restaurant straalt warmte en gastvrijheid uit en de bediening geeft je het gevoel dat ze het erg gezellig vinden dat je er bent en geeft informatie over het eten en de wijnen.
Het volgende etentje staat weer in de agenda en we kijken er naar uit.
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Leuk restaurant maar niet veel bijzonders. Sfeer is erg rommelig en de service paste hier ook bij. Ondanks alles een prima avond het hangt gelukkig niet alleen af van het restaurant.
Couit .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Gisteren super lekker verrassingsmenu gegeten. Kwaliteit was geweldig en alles is ook zelf gemaakt tot aan het brood toe. Super we hebben genoten.