Herberg De Schutskuil

Oude Grintweg 100 5688 MB Oirschot Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Herberg De Schutskuil

Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gelegen in een mooie omgeving, rustig terras dat vergeven was van de muggen. Ondanks het expliciete verzoek om zowel de zalm als de biefstuk kort te bakken, waren beide veel te ver doorgebakken. Bij melden werden beide netjes teruggenomen. Het overige eten was niet al te best. De forel was erg zout maar verder prima te eten, maar de bijgerechten waren niet lekker en de groentes overgaar. De bediening was attent maar duidelijk onervaren. Geen aanrader.
Beater .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Tops: Heerlijk buiten zitten onder eeuwenoude eiken. Kraakverse forel, goed klaargemaakt. Prettig gedateerde inrichting. Brabantse gemoedelijkheid. Uitbundig overvloedig dessert. Warme groente bij het weekmenu. Tips: ambachtelijk brood i.p.v. deze smakeloze afbakbaguette. De friet even goudgeel bakken kan toch niet moeilijk zijn?
Rien D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Echt een heel fijn plekkie om 's avonds buiten te eten. Bij een forellenvijver met verse forel. Dus eigenlijk moet je forel bestellen :-).

Het voorgerecht, geitenkaassalade, is heel smaakvol, evenals de salade met forel die de rest van het gezelschap had. Ik vond het hoofdgerecht ook smakelijk maar zwaar, en nogal traditioneel. Grote portie, gewoon zal ik maar zeggen bij moeders uit de keuken. En dat gold ook wel voor de andere hoofdgerechten op tafel. Als afsluiter, geen koffie bestellen. Het is namelijk geen espressobonen maar instantkoffie.
De bediening en de locatie zijn gewoon goed. Dus al met al een een prima restaurant met om bij mooi weer een voedzame maaltijd te nuttigen. Helaas is de prijs voor de maaltijd relatief dan wel wat hoog, zodat de prijs kwaliteit van mij niet hoger is dan een 6.
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Mijn ouders gaan niet vaak uit eten. Als ze gaan dan nemen ze vaak het gehele gezin mee. Zo zijn we in de laatste 10 jaar (!) tweemaal naar de Schutskuil geweest. Ervaring van de eerste maal was dat we enorm lang moesten wachten voor het eten werd gepresenteerd (1,5 uur). Ondanks die herinnering (mijn ouders waren het volgens mij een beetje vergeten) zijn we 10 jaar later voor een tweede keer gegaan. Ikzelf liep niet warm vanwege deze ervaring (moet je nagaan hoe lang zoiets blijf hangen!). Nadeel voor mij is ook dat het hen specialieit de forel is (ben geen viseter). Maar gelukkig is er ook keus voor vlees en vegetarisch. Het was die avond goed gevuld met mensen. Met de akoestiek daar is dat niet fijn want je wilde soms je oren dicht doen.
Wat betreft het eten, zelf had ik de tournedos in thijmsaus. Vond deze behoorlijk zout smaken. Eten werd wel sneller gepresenteerd maar duurde toch nog wel lang in vergelijking met vele andere restaurants. Daarbij vind ik de prijs ook best hoog. Gemiddelde maaltijd 20 tot 25 euro.
Bediening is verder vriendelijk. Decor is wat summier zo ook het meubilair. En om nu een blik te krijgen in de keuken (die er toch al zo gedateerd uit ziet) word ik ook niet bepaald gecharmeerd.
Kortom, je kunt er prima eten maar zelf zou ik hier niet meer terug komen als het aan mij ligt. Misschien wel als mijn ouders over 10 jaar weer willen gaan en het weer zijn vergeten hoe de vorige keer was ;-).