Herberg De Morgenstond

- Avondkaart : 17.00 - 20.00 uur

Voordelig
Lorin V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Herberg de Morgenstond. De porties en prijs zijn goed en met de wisselende herbergkaart is er voldoende variatie. Het personeel is vriendelijk en professioneel. De kaart geeft goede informatie over de herkomst van de ingrediënten. Kortom lekker eten voor een eerlijke prijs! Kijk nu al uit naar de wildkaart van oktober.
Anne Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Afgelopen week bij De Morgenstond gedineerd, erg blij verrast door het bijzondere vegetarische voorgerecht, eens iets anders dan een soepje of salade. Ook heel fijn dat er kleine porties van de hoofdgerechten worden aangeboden, waardoor ik ook nog een toetje kon bestellen. Alle drie heerlijk gegeten en opvallend goede bediening. Een paar drankjes op onze bon die daar niet hoorden, daar veel excuses voor ontvangen, prima. Echt een leuke zaak!
Jokelien V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Dit is nog eens een herberg waar passie voor de horeca in zit!!!! De gast is in de hoofdrol en zij zorgen er voor dat het je aan niets ontbreekt!!!! Heerlijk gegeten op aanraden van Wertemerhoeve, een Bed en Breakfast waar je super gastvrij ontvangen wordt. Deze combinatie moet je meegemaakt hebben. Een aanrader om te doen! Toppers!!!!
Marc256 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We zijn met onze twee kinderen voor een peelsneukel (http://www.peelsneukelen.nl/) naar de Morgenstond gegaan. Peelsneukel is een klein gerecht voor een mooie prijs. In dit geval twee opties; gehakt met champion, ui en brood of tomaat en kippensoep. Het gehakt gerecht was top. De tomatensoep heeft een heel eigen smaak, erg romig, maar ook bijzonder lekker. Het enige minpunt was de kippensoep.... te zout... vandaar geen 9 voor het eten.

Grientsveen is een mooi dorp in een mooie omgeving. Het terras is daarom een aanrader. Het was fris, maar er liggen kleine dekens voor bezoekers.

De chocomel voor de kinderen had lekker veel slagroom. De bediening is vriendelijk en ons bezoek was een prettige ervaring.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Na hier een paar keer geluncht te hebben, wat al zeer goed beviel, moest het er maar eens van komen om hier eens 's avonds te gaan eten. En dus met vrienden op pad. Ik zelf bestelde het wildmenu met 4 gangen. Door de aangeboden amuse, gerookte zalm op salade, van het restaurant werden dit er 5. Menu bestond verder uit gerookte eenden carpaccio, heldere wildsoep met kruidenflensje en champignons, fazantenborst en een everzwijn medallion op zuurkoolstamppotje en een appel gevuld met cranberry, nagerecht bestond uit heerlijke chocoladetaart met ijs zonder kristallen (Tegenwoordig een unicum). De bediening was zeer goed. Heel attent en nam voor ons de tijd. De Morgenstond heeft ons een heerlijke vrijdagavond bezorgd die drie en een half uur duurde, genoten dus. Dit restaurant met nog eerlijk zelfbereide gerechten is een pareltje in De Peel. Gewoon naartoe gaan voor een gezellige culinaire streekgerechten avond of lunch.
Bastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Ook wij logeerden op Center Parcs en vonden in dit streekrestaurant een voltreffer. Zowel de kinderen als wij hebben heerlijk gegeten en gedronken. Mooie Belgische bieren van de tap, een heel lekker hoentje gelakt met een zoete saus, maar wees beducht op de vele kleine botjes. Als toetje de kletskoppen met witte en bruine chocolade. Een zoete aanrader. De ambiance en bediening is gemoedelijk en gezellig. Nog een speciale tip voor de toerist. Neem even tijd voor een bezoek aan het plaatsje Griendtsveen en de directe omgeving, met veel bruggetjes, zandpaden en kleine gezellige huisjes. Ik wist niet dat dit in Nederland bestond.
Stephan U.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Vanuit ons vakantievertrek in centerparcs Het Meerdal, ontdekte we een dag voorafgaand aan ons 2e bezoek deze herberg tijdens een pauze in onze fietstocht. De vriendelijkheid en gastvrijheid deden ons besluiten terug te keren voor een etentje bij deze herberg. Het gezelschap: 2 volwassen en een baby van 13 maanden. Bij binnenkomst werd direct een kinderstoel geregeld, iets wat je steeds minder ziet. De kaart had de dag ervoor onze aandacht getrokken, voor ieder wat wils, gecombineerd met streek gerechten En producten. Gezien het tijdstip gekozen voor een hoofdgerecht En dessert. Buiten de kaart om lamsrack met rodewijnsaus op een bedje van spruiten. Het vlees was spot on! Mooi rosé, geweldig mals uitstekende combi met de hoog op smaak rodewijnsaus. Mijn vrouw zalm met zwaardvis, vis mooi gegaard! Porties waren ruim voldoende en geserveerd met friet en sla. Het desert was geweldig we besloten uit keuzestress te gaan voor een selectie van desert, origineel, mooie presentatie en van alles wat. Bedtijd voor onze kleine welke het halve restaurant zat te entertainen. Absoluut een aanrader: erg vriendelijk, gastvrij, goed geprijsd, heerlijk eten.
H.C.A. A.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Heerlijk gegeten in deze rustieke herberg in een prachtige omgeving.
De meerderheid van ons gezelschap koos voor het 5 gangen wildmenu. We begonnen met de kwartel en de bitterbal van edelhert. Vooral de bitterbal was overheerlijk en goed gevuld. De kwartel had iets gaarder gemogen. De soep was lekker en goed op smaak. Bij het hoofdgerecht werd voor de hazenpeper gekozen. Deze viel wat tegen hij was uitermate droog en had weinig weg van een echte hazenpeper, daarentegen was het duo van gebakken hert en wilde zwijn medaillon weer uiterst smakelijk en heerlijk. Het dessert was heerlijk en verassend met de byte van hazelnoten.
Ook het herbergmenu was voortreffelijk. Bospaddestoelen bouillon met truffel crostini heerlijk, Gestoomde schelvis een streling voor de tong en wederom was het dessert prima.
De bediening was vriendelijk. Een adres om zeker aan te bevelen.
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Hier uitstekend gegeten voor een redelijke prijs. Als voorgerecht is de kwartel met edelhert en het turfbuideltje een aanrader. Bij de hoofdgerechten was het wild (Hert en Zwijn), de kip (het Henneke) en de biefstuk (van de blauw-witte koe !) uitstekend van smaak. Bij het hoofdgerecht een heerlijke rode wijn, de Zinfandel. De bediening was vriendelijk en attent.
Met zijn 4-en waren we unaniem van mening: Hier komen we nog een keer terug.
Ton_B .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Afgelopen zondag 01 juni 2014 gegeten in Griendtsveen: 'Herberg de Morgenstond'; uitgekozen omdat wij er al vaker zijn geweest; bij die gelegenheden altijd rond lunchtijd; overigens vrijwel altijd prima verzorgd. Zondag hebben daar gedineerd. Dat viel dus écht heel erg tegen; mijn echtgenote heeft gekozen voor de "Pastakussentjes'; dit ging er nog net mee door. Zelf ben ik voor het 'Zoervleisj' gegaan, behalve dat het qua hoeveelheid écht niets voor stelde (heel on-Limburgs), betrof het niet die specialiteit waarover wordt gesproken in de menukaart. Een echte tegenvaller. Ik heb dit bij het afrekenen aangekaart bij diegene bij wie ik heb afgerekend; zij zou het doorgeven aan de keuken. Ik hoop dat het is aangekomen. Het is lang geleden dat ik zo iets slechts voorgeschoteld heb gekregen. Waarvan akte. Ik heb overigens de volledige rekening moeten betalen. Het zal toch wel weer even duren vooraleer ik hen met vervolgbezoek zal vereren.