Over het restaurant Herberg de Kop van 't Land

Natuurlijk Dordrecht

Bezoek Herberg de Kop van ’t Land voor natuurlijke gerechten en voor de leukste picknickbestemmingen. De koks gebruiken geen vis of vlees, alleen biologische producten voor de meest verse vegetarische gerechten.

Je zit midden in de natuur, het restaurant ligt namelijk bij het Biesbosch, de Nieuwe Merwede en de Dordtse Polders. Eigenaars Liesbeth en Ewout helpen je de omgeving verkennen, evenals natuurgids Wim van Wijk van Pak Je Biezen.

Meer informatie over restaurant Herberg de Kop van 't Land

9,6

Jouw recensie over het restaurant Herberg de Kop van 't Land

Wim D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Heel erg lekker gegeten! Het ziet er prachtig uit, en het smaakt subliem. Geweldig! Bijzondere smaken. Alles puur. Vegetarisch eten kan een feest zijn. Vlees is echt overbodig.
Yvonne T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Met drie vriendinnen een weekend gepland naar De Kop van het Land in Dordrecht.

Ontvangst:
We hadden er veel zin in, helaas was de ontvangst teleurstellend. Liesbeth, de uitbaatster heette ons niet welkom en op barse toon werd ons te verstaan gegeven dat we maar een welkomstdrankje bij het café van de buren moesten gaan kopen, want we waren 10 minuten te vroeg. De toon was gezet...

We hadden alle drie een aparte kamer geboekt en bij één van ons werd medegedeeld dat slechts één van de twee bedden gebruikt mocht worden...

Omdat wij nog niet besloten hadden om daar beide avonden te dineren, werden wij meerdere malen gesommeerd om een beslissing te nemen. Volgens Liesbeth hoorde de overnachting en dineren bij elkaar. Het was zeer belangrijk dat wij direct hierover een beslissing zouden nemen, nog voor dat wij één hap hadden geproefd.

Dineren:
Ons 5-gangen-diner was voortreffelijk, maar veel te weinig voor normale eters. Daarnaast was de bediening op het onbeschofte af. Borden werden op tafel gesmeten, er werd niet gevraagd of het lekker gesmaakt had en de tijd tussen de gangen was te lang. Kortom de bediening horkerig en lomp.

Kamers:
Kamers zijn meer dan prima, schoon, fijne bedden en een mooi uitzicht en leuke geiten in de achtertuin.

Ontbijt:
De volgende ochtend bij het ontbijt werden wij verrast. Een uiterst vriendelijke Belgische dame verzorgde een uitgebreid biologisch ontbijt met heerlijk vers gebakken brood. Alles klopte aan dit ontbijt, de bediening was perfect. Een hele zorgzame gastvrouw.

Onze ervaring is deels positief, maar met een bittere nasmaak...
Barbara N.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Wat een teleurstelling. Ik heb heel lang van te voren gereserveerd. Het personeel was ronduit arrogant. Als voorbeeld, toen ik aangaf dat ik geen water wilde werd mij gezegd: drinken, water is goed voor je. (moest ook nog voor betaald worden). Er werd niet gelachen door het personeel en ik moest de hele avond luisteren hoe ik en de andere gasten werden verteld dat ze heel goed waren, duidelijk geen echte horecamensen. Voor mijn 7 gangenmenu dat ik aangepast wilde hebben (lactosevrij/suikervrij) moest ik 7.50 euro meer betalen. Geen probleem als mijn porties daardoor niet kleiner werden. De wachttijd tussen de maaltijden was rond de 20-30 minuten. Sommige gangen waren serieus 1.5 halve asperge. We hebben gevraagd om extra brood omdat we zo'n honger hadden. Welke we ook kregen, 1 boterham om samen te delen. Nadat we hadden betaald 150 euro voor samen, incl 3 limonade en 1 fles water hebben we thuis nog 2 boterhammen met pindakaas genomen omdat we niet met honger naar bed wilde gaan. De geiten in de tuin waren wel erg vriendelijk.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Natuurlijk kun je voor de meest sublieme vegetarische menu's naar Kopenhagen gaan, of Zwolle, maar dat zou pas moeten mogen als je eerst bent wezen eten aan de Merwedeoever van Dordrecht, bij de Kop van 't Land. Prachtig gelegen aan de rivier, dijk en pontje voor de deur, uitkijkend op de Biesbosch, vogelparadijs rondom de zaak, kleinschalig en erg gastvrij, dat is de Kop.
Neem vooral zoveel mogelijk gangen van het verrassingsmenu, want er wordt hier verfijnd en op smaak gekookt. En licht: ook na 8 gangen ga je prettig voldaan van tafel. Alles is vega, maar ook vleeseters missen niks: variatie, bite, textuur....het klopt allemaal. Meeste is ook nog lokaal ingekocht, wat wil je nog meer.
Voor het eerst een restaurant waarvan wij letterlijk wel elke dag de gerechten zouden willen eten.....
Tip: blijf slapen, want de wijnen zijn de moeite ook zeker waard!
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Fantastisch eten met bijzondere ingrediënten waarvan ik nog nooit had gehoord. Wat er hier uit de keuken komt mag met recht haute cuisine genoemd worden. Ook de bijpassende wijnen zijn buitengewoon goed.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden het maximaal aantal gangen gekozen om optimaal te kunnen genieten en onderzoeken hoe zij omgaan met vegetarisch en veganistisch koken. Wij waren erg verast! De gangen waren allemaal erg verassend en creatief en heerlijk van smaak.
De bediening is erg vriendelijk.
Voor ons zeker een aanrader om vaker te bezoeken!
Ilse .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Geweldig en heel bijzonder lekker gegeten. De mooi opgemaakte borden met kleine gerechten zijn werkelijk stuk voor stuk smaak explosies. We hebben een hele fijne avond gehad.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Omdat het een eindje uit de buurt is, hebben we ook een kamer gereserveerd. We kwamen net voor 5 uur aan en werden vriendelijk ontvangen en onze kamer gewezen.
Toen we weer in het restaurant kwamen kozen we een tafel met uitzicht op het veer.
We kozen het 7 gangen menu met wijnarrangement om zoveel mogelijk dingen te kunnen proeven.
En dat is ook gelukt. De opmaak van de gerechten, ook van de amuses, was prachtig en alles was heerlijk. Geen ogenblik hebben we erover gedacht dat we vlees of vis misten. De wijnen waren ook zeer goed en passend bij ieder gerecht.
De bediening was eveneens meer dan goed.
Kortom we hebben genoten.
Overigens hebben we prima geslapen en was het ontbijt dat bij ons verblijf hoorde ook zeer goed.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
FANTASTISCH! Goede sfeer, lekkere en prachtige gerechten die met veel enthousiasme worden gepresenteerd. Lekkere wijnen die ook per half glas te bestellen zijn. Fijn voor een wijnarrangement.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Heerlijk eten maar interieur en bediening vielen ons wat tegen. Het (totale) prijskaartje (veel) te hoog. De prijs voor de drank voor 4 personen was even hoog als voor het eten.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Wat een genot is het hier zeg. Prachtig in de natuur en prachtige bordjes. Binnen hun segment nooit beter gegeten. Absoluut een aanrader
H M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Wat een ontdekking
Heerlijk genoten van een subliem 5 gangen diner met bijbehorende wijnen en daarna direct je bedje in kunnen rollen en dan 's morgens een (h)eerlijk ontbijt. Een fantastische combi. Chefkok Gijs Kemmeren en eigenaren Ewout en Liesbeth hebben er iets bijzonders van gemaakt.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wat een feestje was het weer! Fantastisch gegeten, heerlijke wijnen erbij gedronken en alles met een vriendelijke glimlach en professionele uitleg geserveerd. Eigenlijk een sterren restaurant in huiskamersfeer! Kortom, een geweldige avond gehad! Tel daar een prima overnachting gevolgd door een heerlijk vers uitgebreid ontbijt bij op, dan weet je: we'll be back! Een aanrader voor iedereen die van puur genieten houdt!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Over het eten kan ik kort zijn: fantastisch! Origineel, met zorg en aandacht bereid en uiteraard volledig vegetarisch. In Nederland zijn helaas maar weinig vegetarische restaurants, op dit niveau zijn ze helemaal zeldzaam. Ik ben al jaren vegetariër en het niveau verschilt niet of nauwelijks van restaurants met een Michelinster. Top! Ook de locatie is prachtig, maar binnen merk je daar niet zo veel van.

Over de bediening kan ik ook kort zijn: kil en bij vlagen onbeschoft. Het duurde eindeloos lang en op het hoofdgerecht moesten we zelfs een uur wachten. Toen we informeerden of het nog lang zou duren werd ons gevraagd of we nog naar de disco moesten...... In plaats van excuses of een drankje van het huis, kregen we keer op keer te horen hoeveel werk het wel niet is om alle gerechten te bereiden en op te dienen. Dat geloof ik onmiddellijk, want het zag er werkelijk prachtig uit, maar een uur wachten op de volgende gang kan echt niet. Het wijnarrangement stopte "in verband met de haast" na het voorgerecht. We hebben een uur gewacht op het hoofdgerecht, dus haast kan het niet geweest zijn zou je denken... Gastheer/vrouwschap is hier ver te zoeken.

Al met al was dit een teleurstelling, we zullen niet snel terug gaan. Spijtig voor de keukenbrigade, zij verdienen alle lof.

Al met al een teleurstelling, we gaan niet snel terug. Erg jammer, want de keukenbrigade
Angele H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Op 24 maart jl. hier met 3 vriendinnen gegeten n.a.v. het TV programma Binneste Buiten. Ze bieden een vast menu maar met keuze uit het aantal gangen. Het eten was verrukkelijk en de presentatie was oogstrelend. Wat een kunstenaars zijn hier aan het werk. Ik als onbetwiste vleeseter heb zo genoten van dit diner dat ik het vlees niet eens gemist heb. En dat wil wat zeggen.
Wij komen hier zeker nogmaals terug!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Alweer voor een derde keer at ik in dit bijzondere restaurant en ik neem me bij vertrek altijd voor niet te lang te wachten met de volgende keer. Wauw, opnieuw wauw. Wat ze hier kunnen met smaken en producten is ongelooflijk. En dan te bedenken dat veel kruiden gewoon van de dijk voor het restaurant komt! Ik weet zeker dat iedere carnivoor hier een avond geniet, zonder ook maar een moment vlees te missen. De allergrootste aanrader in Dordrecht!
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heerlijk gegeten op een zaterdagavond. Bediening is erg klantvriendelijk en het eten is top! Wij komen zeker nog een keer terug.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben hier gisteren gegeten met 5 vriendinnen. Een heel fijne ervaring! Mooie gerechten, met grote zorg bereid en heel mooi opgemaakt. Een rustige ambiance waarin je prima kunt bijpraten met je gezelschap.
Pam G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Wauw, wat hebben wij lekker gegeten in dit restaurant! Wonen zelf in Arnhem (geen vegetariers), kwamen hier door wat gegoogle, iets te eten in de buurt van Rotterdam. 10 gangen proeverij menu gehad, prachtige opmaak van de borden en erg lekker van smaak. We begonnen ons diner met een koekje van tarwegras met snijboon en hazelnoot. Apart geserveerd met een klein luchtig "koekje", heerlijk van smaak.
Ik stond versteld hoe goed groentes en fruit de hoofdrol kunnen spelen in gerechten, zonder iets van vlees erbij. Ik heb vlees/vis niet één minuut gemist tijdens ons etentje van 3 uur.
Wijnspijscombinatie was goed. Ik had in eerste instantie de Verdejo, mijn vader de Gewurztraminer. Wat paste die (van mijn vader) lekker bij ons menu, licht zoet en heel subtiel van smaak.

Ik (wij) rij zo nogmaals hierheen om te genieten van dit bijzondere restaurant aan de bijzonder mooie biesbosch.
gbrouwer .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Overnacht en genoten van het 7 gangen menu met wijnarrangement. Het was heerlijk en veelzijdig en niet op de oude manier met veel kaas, noten en paddenstoel, maar goed bereide groenten en granen. Soms misschien iets teveel verschillende smaken en te kunstige opmaken maar zal ons niet weerhouden van een volgend bezoek, al is het maar voor het heerlijke ontbijt met superyoghurt.