Herberg De Kemper

Kemperweg 4 7475 SX Markelo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Herberg De Kemper

Megg .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Er was een grote fam voor ons waardoor we wel een beetje lang achter ons glaasje wijn en kale tafel zaten te kijken.

Daarna hebben wij heerlijk hazenbout gegeten. De bijgerechten sla en frites of gebakken aardappels vond ik er helemaal niet bij passen . Bij bestelde mayo stond voor € 1,50 extra later op de rekening .
Een van de serveersters had een schelle stem zodat het hele restaurant goed meekreeg wat ze bij iedereen uitserveerde en wat de div wensen waren.

Kan niet precies duiden wat maar de sfeer miste iets van echte hartelijkheid, dat je als gast gewaardeerd werd. Een warme sfeer heb ik gemist en dat zit hem in de kleine dingen.
H.C.A. A.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
In een prachtige ambiance goed gegeten. Op zich zou dit restaurant goed kunnen scoren als het niet te slordig was. Om te beginnen kregen we vooraf geen brood. Op zichzelf geen probleem ware het niet dat we ruim een uur op ons voor gerecht moesten wachten. Als je zolang moet wachten krijg je trek, maar ja er is niets. We bestelden een karaf water, kregen het wel maar niet van harte. Het voorgerecht was lekker maar bij de salade van verse zalm proefde ik weinig (niets) van de witte truffel.
Het hoofd gerecht van de op de huid gebakken kabeljauw was geweldig. Heel goed gebakken de lamellen nog ietsje glazig dus de juiste gaarte prima dus. De herten biefstuk was daarentegen wel wat droog. Het garnituur was goed. Ook het dessert voldeed aan de verwachtingen. Al met al was de bediening op het lange wachten na zeer vriendelijk en het eten was over het algemeen goed. Als ik in de buurt kom zou ik weer opnieuw daar gaan eten.
Jwekdom .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Sfeervolle ambiance, maar dat is ook het enige. Het restaurant was vol, maar wij konden van de restaurantkaart kiezen in de bistro. Mijn vrouw is liefhebber van lamsvlees, dus de keus was snel gemaakt. Lamstartaar en lamsfilet. Wat een teleurstelling. De lamstartaar was gemaakt van schapenvlees, met de daarbij bekende sterke lucht. Wij hebben hierover gereclameerd maar het duurde 10 minuten voor de chef kok c.q. eigenaar naar onze tafel kwam en arrogant en eigenwijs zei dat het toch echt lamsvlees was. Er werd niets met onze klacht gedaan. Wij hebben betaald en zijn elders wezen eten.
Janny F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2014
Na heel veel jaren en goede ervaringen telefonisch een tafel gereserveerd in het restaurant, of we eventueel in de bistro wilden eten als het restaurant vol was, liever niet, maar goed.Bij aankomst was er een tafel gedekt voor ons in de bistro, erg klein er pasten precies drie placemats op. Het was erg rumoerig en vol. De menukaart was bijna groter dan de tafel, het voelde wat ongemakkelijk. de tafel was ook niet gedekt met linnen. Onze twee voorgerechten waren goed, het hoofdgerecht bleef erg lang uit en toen kwamen er twee hoofdgerechten in plaats van drie, er was een foutje gemaakt, met het gevolg dat mijn man en ik het eten ophadden, toen onze zoon aan de beurt was. Zijn gerecht was van slechte kwaliteit. Hij heeft de rekening betaalt en we zijn vertrokken. Het restaurant was niet vol, er waren maar een paar tafels bezet, dus ruimte genoeg voor ons, jammer. Dit was de laatste keer dat we daar geweest zijn.
Berry P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
's Middags kwamen we aan en de tuin van de herberg die al gezellig vol met gasten zat..
Binnengekomen werden we zeer hartelijk ontvangen, een van de dames liep met ons mee naar de kamer om uitleg te geven.
We bleven achter in de sfeervolle kamer met een heerlijk flesje wijn.
Naar aanleiding van onze eerste indruk van het restaurant hebben direct gereserveerd voor een diner in de herberg.
Alles was mogelijk vanaf de bistrokaart tot aan de luxere restaurantkaart.
Het diner was prima, vers, gevarieerd en erg lekker.
De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed.

De kamer was zeer sfeervol, heerlijk bedden, mooie schone badkamer en handige minibar tegen normale prijzen.
's Ochtends hebben we een heerlijk vers ontbijtje gehad met vers gekookte eieren en o.a. huisgemaakte worstsoorten.

Na het uitchecken heeft de eigenaar ons de prachtige slagerij en de keuken laten zien (omdat wij ook een horecazaak hebben).
Regelmatig wordt er wild aangeleverd door lokale jagers, dit wordt direct verwerkt in de (zeer schone) eigen slagerij.
Alle worsten en pate's zijn huisgemaakt.
Doesvrouw .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013

Reagerend op de laatste recensie zou ik willen verduidelijken dat wild het hele jaar door vers van de jagers aan herberg de Kemper wordt aangeleverd. Het jagen vindt namelijk in groepen door het jaar plaats, ree bijvoorbeeld, wordt zowel in het voorjaar voor een paar maanden als in het najaar bejaagd. Het is altijd jammer als mensen het wild niet lekker vinden, het is namelijk mooi vlees, en bovenal schoon, er is niet mee geknoeid! En smaak kan verschillen, maar als vrouw van zo'n jager die mag aanleveren aan herberg de Kemper, en als kok die heel graag wild bereidt, kan ik mij niet heugen ooit niet lekker te hebben gegeten in de Kemper. Ik hoop voor de schrijver van de laatste recensie dat er nog eens een gelegenheid zal zijn om wild nog een keer te proeven!

Meesterproever2016 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Afgelopen weekend voor de derde keer gegeten bij Herberg De Kemper. Wij hadden het voorjaarsmenu, een driegangenmenu, met lam, carpaccio van hert en crème brûlée toe als dessert...begeleid door mooie wijn, top! Super vriendelijke en attente bediening...een leuke plek om te eten, in een huiselijke en ongedwongen sfeer. Aanrader! (Tip: reserveren in het weekend is verstandig..)
Annemiek-L .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Gezien de lovende reactie's op deze site, kwamen wij hier met hoge verwachtingen van het eten. Helaas een behoorlijke teleurstelling.
Het voorgerecht ging nog wel, maar de 2 hoofd gerechten waren geen hoogstandjes. Hertenbiefstuk omwikkeld met spek, erg droog en Daurade Filet miste de juiste vorm van gaarheid en daardoor erg slap en week.
Prijsverhouding komt niet overeen met wat je krijgt.
Wel heel vriendelijk personeel.
HannekeJ .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Via een veilingsite een weekendje Markelo geboekt bij de Kemper. Bij aankomst ziet het er gezellig uit en worden we gastvrij ontvangen.

Erg verbaast waren we dat er nog steeds wild op de kaart staat. Het wildseizoen is toch in het najaar?

Voorgerecht van wild was prima, maar de hoofdgerechten waren ronduit slecht (lees smakeloos en waarschijnlijk zo uit de vriezer). Geen smaak, taai vlees.

Eind maart nog wild serveren, prima. Maar aub wel van goede kwaliteit. Zo van de jager staat op de kaart??

Kortom, een grote teleurstelling.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
het eten was verrukkelijk!! We aten een beenhammetje en stoofpot hert en als dessert choco mousse en een kaasplateau. Alles perfect en smaakvol. Prima huiswijn. Ach wat moet je nog meer zeggen...niet duur en erg aardige bediening.
Cobiberends .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
In alle opzichten een aanrader, wij komen er zéker terug
Hoewel we dat in eerste instantie niet van plan waren, hebben we tóch diner en ontbijt genomen in Herberg De Kemper, waar wij al een kamer hadden gereserveerd voor overnachting.
Er is een grote en een kleine kaart: de kleine kaart biedt de 'normale' gerechten, een biefstuk, erwtensoep, pannenkoek. De grote kaart die ook in zijn vorm 2 x zo groot is als de kleine, biedt een mooie en ruime keuze uit vis-, wild en vleesgerechten, waarbij ook de zgn. vergeten groenten worden gebruikt. Wij hebben ons beperkt tot een botermalse biefstuk. De kok is creatief en komt met iedere gast een praatje maken. Bediening en ontvangst informeel en bijzonder hartelijk .
De eitjes voor het ontbijt werden gekookt op het moment van binnenkomst en naar persoonlijke voorkeur.
Monooo .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
We hebben hier het kerstmenu gegeten. Na veel zoeken op internet (veel was al volgeboekt) kwamen we hier terecht. De prijs was laag, daarom hield ik een slag om de arm. Viel dat even mee!
Het eten (T-bone v hert) was bijzonder mals en vol van smaak. Leuk is dat ze aparte dingen op de kaart hebben staan, zoals kweeperen en over de salade zaten gegfrituurde schijfjes schorse neren! Dat was echt verrukkelijk. Ook de pate van wild zwijn was heerlijk.
De bediening was zeer servicegericht met veel persoonlijke aandacht en de ambiance was knus en warm met de open haard.
Dus zeker een aanrader!
Kitty L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Heerlijk en gezellig gegeten. Spannende vissoep met boerenkool. Wild vers van de jager. Dadelijs erg lekker. Voor herhaling vatbaar!!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Via VakantieVeilng in "De Kemper" gekomen. Beslist een aanrader. We hebben a la carte gegeten. Vooraf tonijn op twee manieren en een salade van krokant gebakken zwezerik. Een schot in de roos, allebei erg lekker en zeer verzorgd uitgevoerd. Het hoofdgerecht was een feest: ree op drie manieren, een ribje, een stukje sucade en een stukje biefstuk. Ieder met een duidelijk eigen smaak en op eigen wijze bereid Een garnituur van zachte appel, venkel en meiknolletjes. Het andere hoofdgerecht bestond uit een mooi stuk tournedos met tuinboontjes. In de informatie over het restaurant staat dat zij zelf slachten. Toen we aankwamen werd er een pas geschoten hert ontbeend. Aan de bereiding van het vlees merk je de kwaliteit van de kok. Het verhaal wordt te lang om alles te vertellen, maar we hebben genoten. Een goede, vriendelijke bediening. Lekkere huiswijn, enz.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Ook nu werden we niet teleurgesteld tijdens ons diner in dit boerderijrestaurant, bestaande uit een bistrogedeelte, restaurant en 'thee'tuin. Onze voorkeur is om in het restaurant te zitten, voor de sfeer en het gevoel 'uit' te zijn. Bij lang tafelen gaan de stoeltjes wat ongemakkelijk zitten, maar deze passen wel bij het decor. Dit maal volgden de gangen elkaar in een redelijk tempo op. Het 3 gangen verrassingsmenu was ook weer heerlijk, waarbij je kunt aangeven wat je beslist niet wilt eten. Startend met een tonijntartaartje op een kleine salade, vervolgens een grote kalfsschenkel (viel zo van het bot) met meiknolletjes (nooit eerder gegeten) met daarbij geserveerd een gemengde salade en gebakken aardappelen en als nagerecht lemon cheesecake. Vooral grote eters komen aan hun trekken want er wordt niet beknibbeld op de porties. Allemaal verrukkelijk al was zeker ook het nagerecht in dit geheel wat aan de zware kant. De huiswijn was lekker en goed bijpassend. De jonge bediening vriendelijk en correct. Graag tot ziens als we weer in de omgeving zijn!
Jalla231 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Wat een leuk restaurant! Je wordt er persoonlijk ontvangen door de "patron". Het eten was met veel zorg bereidt met bijpassende wijnen. Leuke bediening en heel romantisch verlicht met kaarsen en waxine lichtjes. Jammer dat het voor mij zo ver weg is.