Herberg de Hollandsche Leeuw

Dorpsstraat 75 2421 AW Nieuwkoop Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Herberg de Hollandsche Leeuw

• Mastercard , Pin
  • Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Proeflokaal de Hollandsche Leeuw in Nieuwkoop is gevestigd in één van de oudste gebouwen van Nieuwkoop dat al decennia in gebruik is als horecagelegenheid. De ambiance is die van een bruine kroeg . De kaart is niet erg uitgebreid maar biedt voldoende keus. De soep van de dag was een uiensoep met daarin een donker bier. Het andere voorgerecht Carpaccio was ruim van portie en voorzien van voldoende garnituur. Het was alleen jammer dat het bord waarschijnlijk net uit de vaatwasser kwam: er zat een duidelijk temperatuur verschil tussen de carpaccio die onder op het bord lag en het vlees wat boven lag.
De hoofdgerechten waren Hamburger en de dagschotel. De dagschotel bestond uit een halve kip. De kip was goed gekruid, lekker mals en absoluut niet droog. De hamburger was goed van formaat en dusdanig voorzien van "versieringen" dat je nog goed het vlees kon proeven. Beide gerechten werden vergezeld met huisgemaakte friet. Wat opvallend was dat de gaarheid/hardheid van de friet onderling verschillend was. Navraag leerde ons dat de friet door meerdere personen gemaakt wordt en dat de persoonlijke voorkeur van de maker bij het voorbakken een grote rol speelt.
Naast de menukaart heeft de Hollandsche Leeuw een groot wisselend aanbod van bieren waaronder een aantal op de tap. De eigenaar vertelde vol trots dat hij één van de weinigen in Nederland is die zich ambassadeur mag noemen van PaixDeu een speciaal bier dat alleen tijdens volle maan gebrouwen wordt. Mede door het enthousiasme van de eigenaar is dit een adres waar we nog wel eens terug zullen komen.
Joshua K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Gisteren "even snel een hapje eten"in Nieuwkoop. We zijn uitgekomen bij de Hollandsche Leeuw.
Aardige bediening en een lekker broodje dip vooraf. Als hoofdgerecht een varkenshaas sate.

Prima voor een snelle hap en het was gezellig druk!
pels .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Regelmatig heerlijk gegeten hier. Mooie gerechten zoals carpaccio van gans met frambozendressing. Ze maken van ons etentje een echt feestje door persoonlijke aandacht en de enthousiaste verhalen over de gerechten van Jeroen. Ongedwongen en sfeervol, aardige bediening. Ligging is midden in het oude centrum in een oude stadsherberg. Mijn favoriet in Nieuwkoop! Joke
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Onverwachts op maandag ergens buiten eten. Dat viel niet mee. Dus maar bij dit restaurant proberen, we waren vroeg. We zaten al een tijdje maar niemand kwam. Ik naar binnen en gevraagd of we iets buiten konden eten en ja daar kwam een aardige dame. Lekkere witte wijn en een een broodplankje met boter en aioli. Daarna allebei een varkenshaassate. Friet was niet veel. Salade lag al iets op het bord. Wel duur voor 17.50. Locatie hield niet over, tegenover de ingang van de Hema.
Taste-It .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Mijn roots liggen in Nieuwkoop. Een feestje en zeer benieuwd hoe deze nieuwe eigenaren na de naam Van Gelder het restaurant hebben veranderd.
Gelukkig is het Interieur niet veranderd, wat in principe ook nooit mag gebeuren.
eten is als een brasserie eenvoudig maar goed smaakvol bereid.

Overdag de lunch verschillende hapjes als kreeftensoep, rundtartaar, Geitenkaas op roggebrood. erg lekker

Een aanrader wat mij betreft voor ieder die dit mooie dorp bezoeken.
Jorrie .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er iets moois van maakt. Ben benieuwd naar het wildseizoen.
aandachtspuntje: de extra aardappeltjes kwamen toen we klaar waren met eten.
Japhra .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Bediening was goed, hoewel de bijgerechten te laat kwamen. Zeebaars was karig en droog. Vlees was wel goed. Salade weinig fantasievol. Na afrekenen kon er geen gedag meer vanaf.