Herberg De Fazant

• ...
31-592231991

Over restaurant Herberg De Fazant

Drentse topper

Ver weg van de dagelijkse drukte, midden in een prachtig natuurgebied, vind je deze parel. De chef maakt gebruik van de mooiste biologische streekproducten, zoals rundvlees uit Zeegse en kaas uit Nooitgedacht. Een plek waar ambacht, passie en kennis perfect samenvloeien!

Meer informatie over restaurant Herberg De Fazant

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Beth W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vanavond hebben wij genoten van de culinaire verrassingen van de proeverij in het restaurant. Vrindelijke bediening aan tafel, uitgelezen gerechten, heerlijke wijn. Een fijne temperatuur in het restaurant en smaakvol gekozen muziek op de achtergrond. We hebben met zijn vieren rustig kunnen genieten en we kregen alle tijd om de gerechten te proeven. Alle lof voor de koks. Een klein tipje, de warme gerechten mogen ietsje warmer. Verder niets aan te merken. We komen graag terug!
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk verblijf in de herberg gehad! Prima ontvangst, super gegeten en een mooie, comfortabele kamer,

In de ochtend een goed verzorgd ontbijt, waarna we het Pieterpad weer vervolgd hebben.

Aanrader, voor ons voor herhaling vatbaar.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle, romantische ambiance. We hebben ons laten verrasen met de seizoensgebonden proeverij, wat een absolute aanrader is!
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De aanhef zegt het al : Een Drentse topper ! Hier sluiten wij ons helemaal bij aan.
Bij aankomst eerst wat gedronken onder de ruisende eiken die het rustieke pand omringen. De bediening en de keuken doet er veel aan om het hun gasten naar de zin te maken . Vriendelijkheid , correcte opstelling , kennis van zaken en luisteren naar de klant zijn kwaliteiten die hoog in het vaandel staan.
Na het glaasje wijn buiten naar binnen gegaan om te genieten van een voortreffelijke proeverij. In het restaurant gedeelte zijn alle tafels bezet maar door de ruime opzet van de indeling krijgt elke tafelschikking toch het gevoel dat je apart zit . Dit wordt door ons als zeer aangenaam ervaren.
Wij gaan voor de proeverij . Zowel de seizoen samenstelling als de vegetarische variatie verdient alle lof. Wat een creativiteit .......een keur aan heerlijke gerechten komt voorbij en elk gerecht geeft weer stof tot napraten. Het tempo dat de keuken hanteert is daarbij prima.
In dit restaurant dineren is een opmaat voor een zeer geslaagde culinaire avond. Chapeau voor "De Fazant "en hou dit niveau vol.

Henri K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
we hebben een brunch / lunch gehad in Herberg de Fazant
We kozen voor:
LUNCHPROEVERIJ KONINGSFAZANT
Borsch, heldere runderbouillon met rode bieten
Omelet met ham & kaas geserveerd met ciabatta
Donker desembroodje met tonijnsalade & gerookte zalm
prijs Euro 17,50
Het smaakte prima maar het kopje soep zat in een koffiekopje en het broodje was niet veel groter dan de doorsnee van een koffiekopje
De salade moeste je met een loep zoeken.
Het werd mooi opgediend maar vond ik bijzonder prijzig
Ik ga wekelijks uit eten maar vind de prijs uit verhouding.
Verder een gezellige en mooie locatie
Floris-Yan .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op tweede kerstdag de acht-gangen proeverij genoten: lekkere gerechtjes met aandacht bereid. Bovendien prima toegelicht door het bedienend personeel en voor iedere gang kregen we de tijd om rustig te genieten. Zo was het een zeer prettige en relaxte avond. Onder ons gezelschap waren twee vegetariërs, die mede reden waren om voor Herberg de Fazant te kiezen, en zij werden niet teleurgesteld: de vegetarische proeverij bestond uit geïnspireerde gerechtjes met bijzondere combinaties, waar menig restaurant nog van leren kan.

Minpuntje bij de Fazant is de wijn: er bleken slechts twee biologische wijnen op de kaart te staan, een witte en een rode. Om biologisch te drinken, ben je dus 'veroordeeld' tot deze twee wijnen - waarbij met name de rode vrij vlak van smaak was. Het personeel kon er afgezien van de druivensoort ook weinig over vertellen. Bij het reserveren waren we ervan uit gegaan dat er wel meer keuze was uit biologische wijnen, als niet alle, daar het restaurant verder ook zoveel mogelijk met (lokale, seizoensgebonden en) biologische producten werkt. Hier valt wat ons betreft dus nog winst te behalen voor de Fazant. En dan konden we hier nog wel eens veel vaker terugkomen!
Jeannette R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Dit was een leuke verrassing in het piepkleine dorpje Oudemolen. Mooi modern maar met stijl verbouwd dorpscafe tot een goed restaurant waar je niet opgepropt zit maar ruimte hebt en een hele leuke vriendelijke bediening. Prima wijn! De gerechten waren stuk voor stuk mooi om te zien en lekker om te eten. Het heten proeverijen, maar het is echt niet zo dat je overal alleen een lepeltje van krijgt het zijn volwaardige gangen, maar dan geen overvol bord. Voor een kleine eter zijn 6 gangen prima. Mijn ouders van 85 en 88 voelden zich ook zeer verwend!
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hebben voor de eerste keer gegeten in Herberg De Fazant. We wisten niet wat we hiervan moesten verwachten maar werden aangenaam verrast. Heerlijk goed verzorgd eten bij een prettige sfeer. Wij komen nog wel weer terug!
Janny en Arnold
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
We zijn hier laatst op het zonnige terras neergestreken. Wat een prachtige plek! Als eerste het positieve; de appeltaart smaakt ouderwets lekker zelfgemaakt en het kroketje op brood is ook zeer smakelijk. Het kan aan de drukte gelegen hebben maar de, op zich correcte bediening was het overzicht alleen een beetje kwijt. Niet even een 'ik kom zo bij u' of zelfs maar oogcontact. Jammer want verder is het eten en de sfeer daar uitstekend!
Henny-gosselink .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Voortreffelijk eten; met zorg en aandacht bereidt. Subtiele smaken. Eten waar je blij van wordt.
De bediening en keuken schakelen ter plekke adequaat op wensen.
Eric A.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Eten was top!
formule met zes gangen minder: omdat het kleine (halve gangen) zijn en deze na elkaar worden opgediend is het een avondvullend programma.
We zijn redelijk laat gestart (19.30 uur) en waren pas om 11.30 uur klaar.
Nadeel: je blijft tot 21.00 uur honger houden.

Entourage en bediening waren top. Op verzoek hoofdgerecht en toetje aangepast tegen kleine meerprijs.
Zeer goede prijs/kwaliteit.
Meindert K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Een mooie lokatie. Smaakvol samengesteld 6 gangendiner van kleinere hapjes. Op zeer goede wijze rekening gehouden met de vegetarische voorkeur van een van de tafelgenoten.
Leonoor was een geweldige gastvrouw. Een talent in de dop.
Zeker aan te bevelen om uit te proberen
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Prima menu met eerlijke lokale producten. Concept proeverij is leuk en verrassend. Bediening is wat stijf en decor idem dito.
Passant25 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Fantastisch genoten van de proeverijmenu's. Wij hadden de proeverij De Fazant en een vegetarische proeverij. Beide menu's waren overheerlijk en met bijzondere smaakverrassingen. En dat te samen met een prettige en attente bediening in een sfeervolle ambiance. Echt een aanrader!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Twee keer kort achter elkaar bij De Fazant gegeten. De eerste keer heerlijk op het terras in de avond zon, de tweede keer had de herfst al zover ingezet dat we na het eerste biertje naar binnen moesten.

De Fazant hanteert een proeverij-concept waarbij elke maaltijd bestaat uit naar keuze 6, 7 of 8 hapjes. Je hebt daarbij keuze uit drie kaarten, een Seizoensproeverij met gerechten uit het seizoen, een Proeverij De Fazant met zaken uit de streek, en een Vegetarische proeverij.

Het seizoen en de lokaliteit van de gerechten bij de beide eerste proeverijen moet je niet te letterlijk nemen. Op het zomerse terras hadden we toch al een behoorlijk stoofpotje erbij zitten en in de regioproducten schuwt men zaken als een forelfilet en kazen van verdere afstand niet.

Maar het eten is er goed en wordt telkens mooi opgemaakt geserveerd. Het laatste lijkt soms zelfs meer aandacht te krijgen dan de gerechten, het evenwicht moet hier soms nog gezocht (gevonden) worden. Bijpassende wijnen zijn er ook evenals (iets minder) biertjes.

Compliment aan de bediening, een jonge knul en enkele dames die duidelijk plezier in hun werk hadden en dat ook wisten over te brengen.

Prima plek. Goed bereikbaar per fiets vanuit alle windstreken van Drenthe en Gronignen-Zuid. Aanrader!
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Mede op basis van de vele positieve recensies hier geboekt en gegeten. Mijn handen jeukten tijdens mijn verblijf soms: je merkt dat ze erg hun best doen maar het is het net niet. Zo waren er in de bediening twee -erg aardige!- dames, maar ondanks dat dat er slechts 10 tafeltjes bezet waren, moesten we toch regelmatig moeite doen om contact te krijgen en duurde het soms wat langer voor een drankje door kwam. Het eten is goed, maar mist verfijning, en ik denk zelf dat de kok er goed aan zou doen om eens een maandje mee te draaien in een restaurant op een wat hoger niveau. Verder mist de wijnkaart, er zijn huiswijnen, die mij prima smaakten. Maar ook als je bij een gerecht een bijpassend glas wijn bestelde werd er een greep gedaan uit het beperkte assortiment huiswijnen. Het gaf me het idee dat als ik vis bestelde ik standaard een glas witte wijn zou krijgen, en bij vlees een glas rode wijn. Dat kan veel beter, en ik denk ook dat daar veel meer op kan worden verdiend. Veder: prijs/kwaliteitverhouding is dik in orde!
Manno L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Een heerlijk smaakavontuur, bij een fijne ambiance, waarbij na een inspannende fietstocht, uren genietend van het drentse landschap, men niet helemaal alle geleden honger kan stillen.
Fijne porties om smaakbelevenissen te genieten, te kleine porties om een honger te stillen. Het was een fijne ervaring, de prijzen waren stevig!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Het proeverij concept is ons goed bevallen, stuk voor stuk zeer smaakvolle en fraai uitgeserveerde gerechten in een prima ambiance.
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
We hadden gereserveerd voor het Iens Classic menu, een drie gangendiner voor 30 euro.
Aan tafel werd ons meegedeeld dat zij in plaats daarvan 6 kleine gerechtjes zouden serveren, omdat zij een proeverij restaurant zijn. Ook goed.
Er was niets op aan te merken. Alle klassiekers kwamen voorbij, zalmtartaar, runder carpaccio, mosterdsoep, kabeljauwfilet op de huid gebakken en een stoofpotje van Drents rundvlees. Als dessert een luchtige chocolademouse met vanille ijs. En dat allemaal opgediend in kleine schaaltjes met klein bestek.
Dus qua samenstelling niet heel erg verrassend maar wel gewoon lekker.
Het decor is rustiek, een beetje Engelse herberg, erg gezellig.

Om ons heen werden a la carte diverse proeverijtjes geserveerd, en waarschijnlijk waren deze wat creatiever en spannender van smaak. Dus dat gaan we de volgende keer proberen.

Eggydekker .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Hoewel niet de allereerste keer dat wij hier aten,maar toch weer verrast over keuken,gastvrouw en bediening. Geen drie maar echt zes gangen met veel variatie. flexibel als je een ander gerecht wilt. gastvrouw met veel kennis en goede uitleg over de gerechten. Een wijnarrangement is hier echt een genot
(geen mosterd na de maaltijd en vooral niet karig.) Wij komen snel terug bij de fazant waar eten een feest mag heten.