Herberg De Fazant

• ...
31-592231991

Over het restaurant Herberg De Fazant

Drentse topper

Ver weg van de dagelijkse drukte, midden in een prachtig natuurgebied, vind je deze parel. De chef maakt gebruik van de mooiste biologische streekproducten, zoals rundvlees uit Zeegse en kaas uit Nooitgedacht. Een plek waar ambacht, passie en kennis perfect samenvloeien!

Meer informatie over restaurant Herberg De Fazant

9,5

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Fazant

H B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
De acht gangen proeverij met bijpassende wijnen is een aanrader. Voortreffelijk!!! Heel afwisselend en goed in balans. Vooral de eendeborstfilé was top.
Wilma K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Fantastisch gegeten! We hebben ons weer heerlijk laten verrassen en dat hebben ze gedaan. Prachtig opgemaakt borden en heerlijke smaak sensaties.
Weer volop genoten!
stevegooda .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Prima adress, goed ambiance.
Vriendelijke personeel. Correct.
Heerlijk, goed gepresenteerd eten.
Prima wijn arrangement.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Sfeervol gebouw/kamer, heerlijk gegeten en lekker geslapen. Een aanrader!
Goed prijs/kwaliteitverhouding.
Enige minpuntje: de gang is wat gehorig omdat er 4 kamers op uit komen.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Alles zag er tip top uit, een streling voor oog en tong. Leuke ambiance. Een aanrader om te gaan eten. Heerlijk! Wat helaas een beetje jammer was, is dat ze geen kraanwater beschikbaar willen stellen bij de wijn! I.p.v. Daarvan krijg je een fles voorgeschoteld die €5,- blijkt te kosten.
Tip: Dat zou eigenlijk anders moeten gaan. Stel gewoon die karaaf met kraanwater weer beschikbaar!
JosRietveld R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Je deelt niet zomaar met iedereen urenlang een tafel. Het scheelt natuurlijk wel wanneer alle vier 'iets' met horeca/gastronomie hebben. En, uiteraard, of het gebodene accordeert met de verwachtingen en in balans is met al die andere voorwaarden waar zich zo onverwacht valkuilen kunnen openbaren.

De avond in herberg De Fazant werd werkelijk een culinair sprookje-in-acht-bedrijven. Prachtige opmaak maar niet té, verse (streek)verwerkingen van onder andere houtduif, varkenswang en kokkeltjes. Onverwachte out-of-the-box olijkheidjes zoals een Hasselback Potatis, zeebaars met clamchowder of een plateau met vijf regionale kaasjes en bijbehorend, opgediend zonder bestek.

De intervallen tussen de diverse gangen gaven op geen enkele manier reden tot irritatie. En anders had sommelier/ eigenaar Bas Blikman zonder enige moeite die weten op te vullen met zijn parate wijnkennis en telkens weer onverwachte wetenswaardigheden over een volgende wijn. Die wijnen die overigens soepel samen gingen met de bijpassende gerechten.
Zeer gastvriendelijk is overigens de mogelijkheid per gang, per wijn, te kiezen voor een heel of een half glas.
Tel daarbij op dat het keuzemenu-concept bijdraagt aan uitermate weinig waste.

Chef-kok Femke Lok (Jantje zag eens pruimen hangen, Prinsentuin) laat duidelijk proeven dat ze erg, heel erg veel plezier in haar vak heeft.

Nou, een klein minpuntje dan: we waren te laat met reserveren om inpandig te overnachten in deze herberg. We zullen dus nog een keer 'moeten'. De kans is groot dat we daar niet al te gek lang mee wachten.
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk eten in een intiem restsurant
Nicoline W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We komen hier al geruime tijd en zijn iedere keer weer blij verrast. Het eten is van zeer hoge kwaliteit, de ontvangst is hartelijk en de prijs kwaliteit verhouding is uitmuntend. De wijn spijs combinaties zijn altijd raak. Wat ons zo aanspreekt is dat we eigenlijk op sterrenniveau uit eten gaan terwijl de sfeer lekker ongedwongen is.
gerda E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk eten, met een goede prijs kwaliteit verhouding op een mooie locatie. Prettig ingericht restaurant, met voldoen afstand tussen de verschillende tafeltjes.
Alleen bestonden de gerechten uit erg veel verschillende onderdelen (voor mij soms iets teveel). Teveel om te onthouden na de toelichting. Een aparte toelichting op een mooie manier weergegeven zou misschien een leuke toevoeging zijn.
Opletten dat de wachttijden niet te lang worden als het restaurant vol zit.
Huub L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prima formule met goede prijs-kwaliteitsverhouding. Uitstekende keukenbrigade. De bediening is rustig en bekwaam. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het eten was uit de kunst. Alles was even smakelijk, wij hebben ervan genoten. De porties die je krijgt bij de proeverij waren voor mij voldoende maar voor een grote eter wat aan de kleine kant. Het is geen goedkoop restaurant maar daarvoor krijg je de mooiste gerechten opgediend. Bij een speciale gelegenheid komen wij zeker terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Smaakexplosies. Gedurfd.
Bediening had het heel erg druk en straalde dat uit.
Iets minder tafeltjes zou het geluidsniveau wat lager maken.
Joke .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Met een groep van 11 personen genoten van een 6-gangen proeverij. Inderdaad, genoten! Alle gerechten waren heerlijk! Je proeft dat alles met zorg is klaargemaakt!
De Fazant is een mooi pand, helaas ietwat kaal / ongezellig ingericht. Komt ws ook beetje door hoge plafonds.
Bediening was vriendelijk.

Jammer dat de handdoekjes bij de toiletten op waren en na melding niet gelijk werden aangevuld.
Beth W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Vanavond hebben wij genoten van de culinaire verrassingen van de proeverij in het restaurant. Vrindelijke bediening aan tafel, uitgelezen gerechten, heerlijke wijn. Een fijne temperatuur in het restaurant en smaakvol gekozen muziek op de achtergrond. We hebben met zijn vieren rustig kunnen genieten en we kregen alle tijd om de gerechten te proeven. Alle lof voor de koks. Een klein tipje, de warme gerechten mogen ietsje warmer. Verder niets aan te merken. We komen graag terug!
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk verblijf in de herberg gehad! Prima ontvangst, super gegeten en een mooie, comfortabele kamer,

In de ochtend een goed verzorgd ontbijt, waarna we het Pieterpad weer vervolgd hebben.

Aanrader, voor ons voor herhaling vatbaar.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle, romantische ambiance. We hebben ons laten verrasen met de seizoensgebonden proeverij, wat een absolute aanrader is!
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De aanhef zegt het al : Een Drentse topper ! Hier sluiten wij ons helemaal bij aan.
Bij aankomst eerst wat gedronken onder de ruisende eiken die het rustieke pand omringen. De bediening en de keuken doet er veel aan om het hun gasten naar de zin te maken . Vriendelijkheid , correcte opstelling , kennis van zaken en luisteren naar de klant zijn kwaliteiten die hoog in het vaandel staan.
Na het glaasje wijn buiten naar binnen gegaan om te genieten van een voortreffelijke proeverij. In het restaurant gedeelte zijn alle tafels bezet maar door de ruime opzet van de indeling krijgt elke tafelschikking toch het gevoel dat je apart zit . Dit wordt door ons als zeer aangenaam ervaren.
Wij gaan voor de proeverij . Zowel de seizoen samenstelling als de vegetarische variatie verdient alle lof. Wat een creativiteit .......een keur aan heerlijke gerechten komt voorbij en elk gerecht geeft weer stof tot napraten. Het tempo dat de keuken hanteert is daarbij prima.
In dit restaurant dineren is een opmaat voor een zeer geslaagde culinaire avond. Chapeau voor "De Fazant "en hou dit niveau vol.

Henri K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
we hebben een brunch / lunch gehad in Herberg de Fazant
We kozen voor:
LUNCHPROEVERIJ KONINGSFAZANT
Borsch, heldere runderbouillon met rode bieten
Omelet met ham & kaas geserveerd met ciabatta
Donker desembroodje met tonijnsalade & gerookte zalm
prijs Euro 17,50
Het smaakte prima maar het kopje soep zat in een koffiekopje en het broodje was niet veel groter dan de doorsnee van een koffiekopje
De salade moeste je met een loep zoeken.
Het werd mooi opgediend maar vond ik bijzonder prijzig
Ik ga wekelijks uit eten maar vind de prijs uit verhouding.
Verder een gezellige en mooie locatie
Yannick S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op tweede kerstdag de acht-gangen proeverij genoten: lekkere gerechtjes met aandacht bereid. Bovendien prima toegelicht door het bedienend personeel en voor iedere gang kregen we de tijd om rustig te genieten. Zo was het een zeer prettige en relaxte avond. Onder ons gezelschap waren twee vegetariërs, die mede reden waren om voor Herberg de Fazant te kiezen, en zij werden niet teleurgesteld: de vegetarische proeverij bestond uit geïnspireerde gerechtjes met bijzondere combinaties, waar menig restaurant nog van leren kan.

Minpuntje bij de Fazant is de wijn: er bleken slechts twee biologische wijnen op de kaart te staan, een witte en een rode. Om biologisch te drinken, ben je dus 'veroordeeld' tot deze twee wijnen - waarbij met name de rode vrij vlak van smaak was. Het personeel kon er afgezien van de druivensoort ook weinig over vertellen. Bij het reserveren waren we ervan uit gegaan dat er wel meer keuze was uit biologische wijnen, als niet alle, daar het restaurant verder ook zoveel mogelijk met (lokale, seizoensgebonden en) biologische producten werkt. Hier valt wat ons betreft dus nog winst te behalen voor de Fazant. En dan konden we hier nog wel eens veel vaker terugkomen!
Jeannette R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Dit was een leuke verrassing in het piepkleine dorpje Oudemolen. Mooi modern maar met stijl verbouwd dorpscafe tot een goed restaurant waar je niet opgepropt zit maar ruimte hebt en een hele leuke vriendelijke bediening. Prima wijn! De gerechten waren stuk voor stuk mooi om te zien en lekker om te eten. Het heten proeverijen, maar het is echt niet zo dat je overal alleen een lepeltje van krijgt het zijn volwaardige gangen, maar dan geen overvol bord. Voor een kleine eter zijn 6 gangen prima. Mijn ouders van 85 en 88 voelden zich ook zeer verwend!