Meer informatie over restaurant Herberg De Engel

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.
Ontvangst met een winter Engeltje (glaasje cava) met lekker donkerbrood en gedroogde ham.
Na de 2 lekkere amuses kregen we vervolgens huis gerookte zalm met granny smith ijs, Thaise pompoensoep met roodpootpatrijs, open ravioli met garnalenworst en zeeduivel, Saltimbocca van konijn met buikspek, mals rundvlees met rendang en een combinatie van frambozen (ijs en mousse) en witte chocolade (mousse). Allemaal heerlijke combinaties met lekkere bijpassende wijnen. De borden waren weer mooi opgemaakt. Als afsluiter koffie / thee met zelfgemaakt gevuld speculaas (heerlijk met die amaranten erin). De bediening was weer top.
Kortom we hebben genoten van een heerlijk ontspannen avondje. Dit restaurant blijft onze favoriet.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Na een leuk krantenbericht deze week in De Gelderlander: Herberg De Engel in Dodewaard is uitgeroepen tot beste restaurant van Gelderland van de HEERLIJK10DAAGSE. Begin november konden liefhebbers voordeliger kennismaken met top- en sterrenrestaurants en vervolgens stemmen. De Engel werd beloond met het cijfer 9,29

Dit was voor ons een goede reden om zelf eens een hapje bij De Engel te gaan eten. We werden zeer vriendelijk geholpen door de zwarte brigade, die er onberispelijk uitzag. Een wat traditionele inrichting, maar wel warme uitstraling en mooie kunst aan de muur. We hadden gekozen voor een 5 gangen herfst menu met bijpassende wijnen. De gerechten waren met liefde klaargemaakt en de opmaak van de borden was creatief. Een gerecht was helaas niet warm. De diamanthaas en rendang waren lauw/koud en wat opviel was dat de borden ook niet verwarmd waren. Dit is echt wel een puntje van aandacht en viel ons een beetje tegen. De wijnen waren perfect in balans met de gerechten. Vriendeijke bediening en de gerechten kwamen vlot door. Mooi restaurant voor de regio waar we wonen. Voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vrijdag 7 oktober hebben we met vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu tijdens de restaurantweek. Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met zalm (pastrami en bitterbal), een heerlijke combinatie. Daarna een heerlijke tomatenbouillon gevuld met rode poon filet, mosselen en spinazie. Gevolgd door gesmoorde kalfswang met bokbier en als hoofdgerecht everzwijn haasbiefstuk en ook deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van een perentaartje met frambozensorbetijs. Lekker fris gerechtje. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen en het ijsbokbier vielen over het algemeen in de smaak. Deze keer was de service iets minder goed verzorgd (bestek aangeven over tafel en regelmatig voorlangs bestek neerleggen), maar dat is wellicht te wijten aan de nieuwe serveersters. Hier nog even de puntjes op de i zetten en dan wordt dat ook weer top. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een verborgen parel aan de dijk van Dodewaard. Met het heerlijke weer hebben we kunnen genieten van het zomermenu met prachtig uitzicht over het water. Met name de zalm en de hertenbiefstuk waren ontzettend lekkere gerechten en ook mooie bijpassende wijnen, top!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een zondagmiddaglunch aan de Waal Een prachtig 3-gangenmenu, waarop bepaald niet beknibbeld was ondanks het feit dat het maar 22,50 kostte. Heerlijke verse vis, super vlees , een sommelier die wist, waar hij het over had, zonder daarbij overdreven deftig te doen ( je hebt ze nog wel eens) Bijzondere wijnen( had nog nooit een uitstekende riesling uit India ! geproefd) en een prachtig uitzicht over de rivier. Wij komen terug
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Mooi restaurant op een mooie lokatie. Het restaurant was vol en daardoor duurde het erg lang voordat we de kaart te zien kregen. Intussen was het een beetje afzien, want de temperatuur was veel te hoog. Er hangen twee airco's, maar die mochten blijkbaar pas boven de 30 graden aan, want wij mochten er nog niet van genieten. Het Kreeftenmenu stond centraal, mooie gerechtjes voor een mooie prijs, maar een beetje gekke combinaties: lam en kreeft, ik zou het niet verzinnen. Ook a la carte die vreemde combinaties: we namen Tournedos en die wordt geserveerd met een lekkere jus, maar tevens met een portie rendang. Voortreffelijke rendang, maar de combinatie is echt niet goed, beide bereidingen hebben een geprononceerde smaak die echt totaal matcht. De tijd tussen de gangen was te lang: van 19.30 tot 11.00 voor drie gangen is niet leuk meer.
YvonneJ .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met 9 personen ontzettend genoten van het 5-gangen Heerlijke dagen menu.
Het was onze eerste kennismaking met Herberg De Engel en we zijn aangenaam verrast door het heerlijke eten, de wijnen, de bediening, sfeer en gastvrijheid. Complimenten voor het gehele team!
bert wassen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisterenmiddag met vijf personen + een baby hier gegeten van het 10 heerlijke dagen menu. Alle gangen waren voortreffelijk van smaak en mooi opgediend. Klein minpuntje was de smaakcombinatie van de tournedos (tikkeltje flauw) met de rendang. De witte wijnen, waaronder ook een wijn uit de wijngaard in Dodewaard waren ook prima van smaak.
Erg kindvriendelijk was de ober die het uitstekend kon vinden met de baby. De koffie met o.a. heerlijke chocola hebben wij buiten in het zonnetje genuttigd. Kortom weer een reden om hier graag weer terug te komen.
Christa N.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens Pasen weer eens gegeten bij De Engel. Het restaurant bevalt ons zo goed dat we telkens weer terugkomen, terwijl we toch ook graag kennismaken met andere eetgelegenheden. Je voelt je thuis bij de Engel en het eten stelt eigenlijk nooit teleur. Ook deze keer niet; we aten een vijfgangen menu en lieten ons aangenaam verrassen door de keukenbrigade. De wijnen die bij de gangen worden geschonken, voegden echt wat toe aan de smaken van het eten. Er is een goede balans tussen vis, vlees en groente. Ook tussen lichte en wat zwaardere gerechten. De engeltoren hebben we deze keer even aan ons voorbij laten gaan, maar uit eerdere ervaringen weten we dat dit een feestje op tafel is. Het After Eight toetje van het menu is ook zeer de moeite waard. Kortom, ook dit is niet de laatste keer geweest dat we in Dodewaard zijn geweest!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wij hebben hier afgelopen zondag gegeten en het was fantastisch!
We hadden een special voor een 5 gangen menu en gezien de prijs hadden we niet al te hoge verwachten, maar dat was compleet onterecht! Wat een heerlijke avond!
De gerechten waren divers en allemaal goed bereid. Ook de bediening was goed en dat alles tegen een zacht prijsje. Ik heb nu een 9 gegeven, vooral omdat ik zelden een 10 geef en er pas 1 keer heb gegeten. Maar we komen hier zeker terug en als de ervaring zo blijft zoals afgelopen zondag dan zeker een 10 waard.
Dank voor uw mooie bericht. Graag tot ziens in ons restaurant. Als u onze Facebook pagina liked blijft u op de hoogte van onze activiteiten
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag hier gegeten. Vast menu waar je nog kan aangeven wat je eventueel niet wil eten. Het menu inclusief wijnarrangement was prima op elkaar afgestemd. Geen super verassende combinaties, maar wel heerlijk met smaak bereiden gerechten. Bediening is zeer voorkomend en prettig (alhoewel erg jong) Uitleg over het eten ook prima en niet badinerend. De sfeer is die van een huiskamer. En dan de prijs.... Zeer schappelijk. Kortom Valentijnsdag was weer goed dit jaar.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vorige week hebben we met onze (culinaire) vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met doradefilet en romige zuurkool, erg lekker deze combinatie. Daarna een verrukkelijke pompoensoep met heilbot en spinazie, een geweldige combinatie. Gevolgd door een gerecht met ossobuco en als hoofdgerecht boederijhert en deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van banaan en toffeesaus, een gerecht waarbij we onze vingers hebben afgelikt. Geweldig lekker. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen over het algemeen in de smaak. Zoals altijd was de service weer prima verzorgd. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
J S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Verdient m.i. een toekenning van tenminste en Bib Gourmand van Michelin.
Voor- en hoofdgerecht prima van smaak én opmaak.(geen dessert genomen).
Voortreffelijke (jonge) gastheer.
Kloz .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Hebben ons heerlijk laten verwennen bij de Engel. Gekozen voor het 5 gangen menu inclusief het wijn arrangement. Elk gerecht zag er prachtig uit en smaakte voortreffelijk, van de groet uit de keuken tot en met de kaasplank. Ook de portie grootte was prima. De verschillende wijnen pasten perfect bij de gerechten.
Zeer zorgzame, vriendelijke bediening met kennis van zaken. De inrichting gaf een echt huiskamer gevoel. We willen graag nog een keer terugkomen.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Met z'n tweetjes heerlijk genoten van een 5-gangen diner met 1/2 wijnarrangement.
Goede bediening met leuke uitleg over de gerechten, evenzo door de sommelier over de bijpassende wijnen. Zeer ongedwongen sfeer en een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding.
Enig minpuntje: de gerechten kwamen iets te snel achter elkaar.....
Super aanrader!
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
In september voor het eerst kennis gemaakt met Herberg de Engel. Hierna zijn we nog 3 keer geweest en hebben we ook het kerstdiner genoten op 2e kerstdag. Wat een feestje is het toch om hier te eten! Heerlijke gerechten en mooie bijpassende wijnen. Spontane en alerte bediening onder het toeziend oog van de chefkok Inno en gastvrouw Mirjam. De passie voor eten en drinken druipt er vanaf bij de Engel en wij zijn fan! Jullie gaan ons nog vaak terug zien.
Céline G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Herberg de Engel heeft op ons een onwisbare indruk gemaakt. We hebben er 7 verschillende gangen geproefd die elke keer werden begeleid door een verhaal over de drank die we er bij konden drinken. De kennis over de gerechten en dranken zijn indrukwekkend. |De sfeer was hartverwarmend.
In een woord HEERLIJK
Anouk .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
De Engel ligt mooi gelegen aan de dijk in Dodewaard. Dit restaurant stond al even op de verlanglijst, maar eind september was het dan eindelijk zover. We hebben genoten van een vijf-gangdiner, met begeleidend wijnarrangement. Wat een feestje! Wat ik erg kan waarderen is dat de chefkok je naar je tafel begeleidt en ook gedurende de avond polshoogte komt nemen, top. Noemenswaardig is de Engelentoren, al jarenlang een begrip bij dit restaurant. Voor een kleine meerprijs kun je genieten van een etagère met lekkers, variërend van drie verschillende chocolademousse, bavarois, fruit, ijs, etc. Zodra je alles (bijna) op hebt, komt de chef nogmaals aan tafel: "Had u nog een toren gewenst?", dat is hier een gewoonte... Schitterend, ik kan er weinig anders van maken. Wij komen binnenkort zeker terug!
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Met de restaurantweek hier met vrienden gegeten die hier regelmatig naartoe gaan. We werden verrast door het heerlijke eten, de porties waren precies groot genoeg, de keuze van de wijnen bij de gerechten was prima, en de bediening vriendelijk. Kortom een aanrader!