Meer informatie over restaurant Herberg De Engel

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Engel

• Datum van je bezoek: 17 feb. 2019
Corne Buijs .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Wij hebben hier afgelopen donderdagavond gegeten. Het 5 gangenmenu. Bleek een echte verrassing! Erg lekker. Verrassend. Creatief. Grote klasse!!
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten vanavond. Wij waren met z'n tweeën en hadden een 5 gangen menu genomen en van elk gerecht evenveel genoten!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Vanavond kwamen mijn man en ik bij De Engel voor een gezellige avond met een hapje en een drankje. Helaas werden we weggestuurd met de boodschap dat ze vanavond 'alleen restaurant zijn'! De oppas hadden we dus maar een half uurtje nodig... :(
Adrianus O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Zondag 17 juni een feestje met 70 personen gehad bij Herbert De Engel uitsteekende buffet verzorging voorgerecht - hoofdgerecht + dessert tot in de puntjes verzorgd door Fam Venhorst en team natuurlijk Goede bediening. We willen jullie daar voor bedanken.Als ik er punten voor zo moeten geven krijgen jullie voor alles een groote 10+. Nogmaals onze dank voor deze geweldige middag. Groeten Fam Oudshoorn Opheusden.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Perfecte avond weg. Heerlijk eten, uitstekende service en hoogstaande sfeer. Elke keer een ander menu met spannende smaakcombinaties en kwaliteitsproducten
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Het was weer heerlijk bij restaurant De Engel en hebben genoten van een 5 gangen menu.
Bij het aperetief kregen we knappeig bruinbrood met zelfgerookte ham, gevolgd door 2 heerlijke amuses met daarbij broodjes en olijfolie en geiten- en gezouten boter.
Als 1e gang kregen we een tartaar van boerderijhert met gerookte sjalot en sentfruchte (een soort piccalilly), lekker maar wel een vrij 'zwaar' voorgerecht.
De 2e gang bestond uit roodbaarsfilet met gnoggi en sugar snaps in een botersuas, een heerlijke combinatie.
De 3e gang was parelhoenfilet met truffel risotto en shi take, wederom een heerlijke combinatie.
Het hoofdgercht bestond uit een stukje lende van het Betuws weiderund met een bitterbal van kalfsvlees, aardpeerchips, zwarte knoflook en pastinaken mousseline en dit was de topper van de avond. Erg lekker.
Het nagerecht bestond uit semi freddo, mousse en creme van limoen, witte chocolade en viooltjes. Voor de vrouw lekker, maar voor mij veel te zoet.
De gerechten werden goed gecombineerd met bijpassende wijnen.
Zoals gebruikelijk was het tafelwater (met limoen) gratis.
De service was, zoals altijd, prima verzorgd. Tel daarbij de altijd leuke sfeer op en dan kun je terug kijken op een geweldige avond.
Dit blijft ons favoriete restaurant.
Daphne F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
zoals gewoonlijk was alles weer top.

afgelopen zaterdag middag weer heerlijk gegeten, 5 gangen met bob wijn arrangement
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Blijft een feestje om hier de warme deken over je heen te laten glijden. De heer Venhorst deze avond in de keuken en z'n vrouw regelde het voor. Wat een geoliede machine en wat is het toch fijn dat je niet om water of brood hoeft te vragen, maar dat het op gepaste wijze onderdeel vormt van je tot in de puntjes verzorgde avond. Mooie gerechten, leuke wijnen en een team met passie voor het vak.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Op 25 juni 2017 hebben we met zijn 3-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de verlengde Heerlijk 10-daagse.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookte ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte heilbot met limoenmousse en gazpacho (iets voor Adieu 2017). Daarna een heerlijk stukje roodbaars met bouillabaisse en een kreeftenbitterbal, gevolgd door een rouleau van kwartel met risotto, groene asperge en zomertruffel, wat ook prima in de smaak viel.
Als hoofdgerecht kregen we Betuws weiderund (biefstuk en Osse Bucco) met linguine en sinaasappel, op zich mals vlees alleen de combinatie was wat minder van smaak.
Het dessert was een lekkere combinatie van Betuwse vruchten (aardbei (panna cotta), kersen, framboos, pruimen, bosbes) met een heerlijk bolletje vlierbessenijs.
Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een mooie landelijke locatie!
F V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Op eerste pinksterdag hier gegeten. De kwaliteit is zeer goed, de ambiance/inrichting is mooi. Ondanks de hoge kwaliteit toch een puntje van kritiek: 50 minuten moeten wachten op het tussengerecht is echt veel te lang en met name als er niemand bij je tafel komt om aan te geven dat er wellicht iets is misgegaan en ons misschien van iets anders kan voorzien. We kwamen om even over zessen binnen en gingen om tien uur aan het hoofdgerecht. Toch een smet op de algehele ervaring.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Op 27 mei 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10-daagse.
Omdat het prachtig weer was, hebben we de gehele avond buiten op het terras (aan het water) gegeten.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookt rundvlees. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van zalm met aspergemousse en asperges. Daarna een lekker stukje dorade, gevolgd door speenvarken met een (sinaasappel)gamba en een stamppotje van rucola.
Als hoofdgerecht kregen we Angus sukade met zilveruitjes, super mals en ook weer erg lekker.
Het dessert was een lekkere combinatie van aardbeien Romatov.
Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Leonie T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Tijdens de Heerlijk 10-daagse met z'n tweeen genoten van een heerlijk 5-gangen menu.

We zaten de hele avond buiten op het terras en hebben ontzettend genoten van het heerlijke eten, de bijpassende wijnen en de goede service (het plezier straalt ervan af!).

Door de aperitiefjes, amuses van het huis en de koffie met (3!) lekkere dingetjes na, kun je hier echt de hele avond genieten en wij hebben dan ook uren zitten tafelen. Het voelt als een 8-gangen menu. Dit restaurant is uniek in zijn soort.
Ik ben echt elke keer weer verrast dat je zulke royale gangen, porties, glazen wijn (ik had het halve glazen wijnmenu, maar de halve glazen zijn ook al royaal) en service krijgt voor deze prijs. Ongekend goed.

Wij komen er graag voor uit Amsterdam en zien uit naar de volgende keer.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
5 gangen diner inclusief aperitief, tafelwater, wijnarrangement en koffie na voor een ALLin prijs en tot in de puntjes verzorgd. De ontvangst was wat koeltjes en verwarrend, maar na het aperitief ging alles SUPER, met een zeer warme gastvrijheid, leuke amuses, mooie dinergangen, een heerlijke verfrissende spoon geserveerd voor het hoofdgerecht (verrassend!), lekkere koffie geserveerd met een keuze uit diverse zoetigheden. Wijnen allemaal op juiste moment geserveerd met een vlotte uitleg , maar vooral met passie ingeschonken! Hier is de gast GAST.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Op 6 april 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van parelhoen met gamba's. Daarna een lekker stukje 'gerookte' zalm met reibenkuchen. Gevolgd door in bietensap gegaarde heilbot met spinazie en wilde rijst, een lekkere combinatie.
Als hoofdgerecht kregen we haasfilet van struisvogel, super mals en ook weer erg lekker.
Het dessert was een lekkere combinatie van kersen (ijs) en een chocoladecakeje.
Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Goed en lekker eten en goede serves en goede bediening en mooi ingericht van binnen en mooi langs het water en mooi uitzicht
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.
Ontvangst met een winter Engeltje (glaasje cava) met lekker donkerbrood en gedroogde ham.
Na de 2 lekkere amuses kregen we vervolgens huis gerookte zalm met granny smith ijs, Thaise pompoensoep met roodpootpatrijs, open ravioli met garnalenworst en zeeduivel, Saltimbocca van konijn met buikspek, mals rundvlees met rendang en een combinatie van frambozen (ijs en mousse) en witte chocolade (mousse). Allemaal heerlijke combinaties met lekkere bijpassende wijnen. De borden waren weer mooi opgemaakt. Als afsluiter koffie / thee met zelfgemaakt gevuld speculaas (heerlijk met die amaranten erin). De bediening was weer top.
Kortom we hebben genoten van een heerlijk ontspannen avondje. Dit restaurant blijft onze favoriet.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Na een leuk krantenbericht deze week in De Gelderlander: Herberg De Engel in Dodewaard is uitgeroepen tot beste restaurant van Gelderland van de HEERLIJK10DAAGSE. Begin november konden liefhebbers voordeliger kennismaken met top- en sterrenrestaurants en vervolgens stemmen. De Engel werd beloond met het cijfer 9,29

Dit was voor ons een goede reden om zelf eens een hapje bij De Engel te gaan eten. We werden zeer vriendelijk geholpen door de zwarte brigade, die er onberispelijk uitzag. Een wat traditionele inrichting, maar wel warme uitstraling en mooie kunst aan de muur. We hadden gekozen voor een 5 gangen herfst menu met bijpassende wijnen. De gerechten waren met liefde klaargemaakt en de opmaak van de borden was creatief. Een gerecht was helaas niet warm. De diamanthaas en rendang waren lauw/koud en wat opviel was dat de borden ook niet verwarmd waren. Dit is echt wel een puntje van aandacht en viel ons een beetje tegen. De wijnen waren perfect in balans met de gerechten. Vriendeijke bediening en de gerechten kwamen vlot door. Mooi restaurant voor de regio waar we wonen. Voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vrijdag 7 oktober hebben we met vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu tijdens de restaurantweek. Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met zalm (pastrami en bitterbal), een heerlijke combinatie. Daarna een heerlijke tomatenbouillon gevuld met rode poon filet, mosselen en spinazie. Gevolgd door gesmoorde kalfswang met bokbier en als hoofdgerecht everzwijn haasbiefstuk en ook deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van een perentaartje met frambozensorbetijs. Lekker fris gerechtje. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen en het ijsbokbier vielen over het algemeen in de smaak. Deze keer was de service iets minder goed verzorgd (bestek aangeven over tafel en regelmatig voorlangs bestek neerleggen), maar dat is wellicht te wijten aan de nieuwe serveersters. Hier nog even de puntjes op de i zetten en dan wordt dat ook weer top. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een verborgen parel aan de dijk van Dodewaard. Met het heerlijke weer hebben we kunnen genieten van het zomermenu met prachtig uitzicht over het water. Met name de zalm en de hertenbiefstuk waren ontzettend lekkere gerechten en ook mooie bijpassende wijnen, top!