Meer informatie over restaurant Herberg De Engel

9,1

Jouw recensie over het restaurant Herberg De Engel

daphne F.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
zoals gewoonlijk was alles weer top.

afgelopen zaterdag middag weer heerlijk gegeten, 5 gangen met bob wijn arrangement
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Blijft een feestje om hier de warme deken over je heen te laten glijden. De heer Venhorst deze avond in de keuken en z'n vrouw regelde het voor. Wat een geoliede machine en wat is het toch fijn dat je niet om water of brood hoeft te vragen, maar dat het op gepaste wijze onderdeel vormt van je tot in de puntjes verzorgde avond. Mooie gerechten, leuke wijnen en een team met passie voor het vak.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Op 25 juni 2017 hebben we met zijn 3-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de verlengde Heerlijk 10-daagse.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookte ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een geweldig lekkere combinatie van licht gerookte heilbot met limoenmousse en gazpacho (iets voor Adieu 2017). Daarna een heerlijk stukje roodbaars met bouillabaisse en een kreeftenbitterbal, gevolgd door een rouleau van kwartel met risotto, groene asperge en zomertruffel, wat ook prima in de smaak viel.
Als hoofdgerecht kregen we Betuws weiderund (biefstuk en Osse Bucco) met linguine en sinaasappel, op zich mals vlees alleen de combinatie was wat minder van smaak.
Het dessert was een lekkere combinatie van Betuwse vruchten (aardbei (panna cotta), kersen, framboos, pruimen, bosbes) met een heerlijk bolletje vlierbessenijs.
Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Zoals altijd was de service en de gastvrijheid weer prima verzorgd. Het was weer een heerlijke en ontspannen avond op een mooie landelijke locatie!
F V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Op eerste pinksterdag hier gegeten. De kwaliteit is zeer goed, de ambiance/inrichting is mooi. Ondanks de hoge kwaliteit toch een puntje van kritiek: 50 minuten moeten wachten op het tussengerecht is echt veel te lang en met name als er niemand bij je tafel komt om aan te geven dat er wellicht iets is misgegaan en ons misschien van iets anders kan voorzien. We kwamen om even over zessen binnen en gingen om tien uur aan het hoofdgerecht. Toch een smet op de algehele ervaring.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Op 27 mei 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de Heerlijk 10-daagse.
Omdat het prachtig weer was, hebben we de gehele avond buiten op het terras (aan het water) gegeten.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gerookt rundvlees. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van zalm met aspergemousse en asperges. Daarna een lekker stukje dorade, gevolgd door speenvarken met een (sinaasappel)gamba en een stamppotje van rucola.
Als hoofdgerecht kregen we Angus sukade met zilveruitjes, super mals en ook weer erg lekker.
Het dessert was een lekkere combinatie van aardbeien Romatov.
Alle borden waren weer gemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Leonie T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Tijdens de Heerlijk 10-daagse met z'n tweeen genoten van een heerlijk 5-gangen menu.

We zaten de hele avond buiten op het terras en hebben ontzettend genoten van het heerlijke eten, de bijpassende wijnen en de goede service (het plezier straalt ervan af!).

Door de aperitiefjes, amuses van het huis en de koffie met (3!) lekkere dingetjes na, kun je hier echt de hele avond genieten en wij hebben dan ook uren zitten tafelen. Het voelt als een 8-gangen menu. Dit restaurant is uniek in zijn soort.
Ik ben echt elke keer weer verrast dat je zulke royale gangen, porties, glazen wijn (ik had het halve glazen wijnmenu, maar de halve glazen zijn ook al royaal) en service krijgt voor deze prijs. Ongekend goed.

Wij komen er graag voor uit Amsterdam en zien uit naar de volgende keer.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
5 gangen diner inclusief aperitief, tafelwater, wijnarrangement en koffie na voor een ALLin prijs en tot in de puntjes verzorgd. De ontvangst was wat koeltjes en verwarrend, maar na het aperitief ging alles SUPER, met een zeer warme gastvrijheid, leuke amuses, mooie dinergangen, een heerlijke verfrissende spoon geserveerd voor het hoofdgerecht (verrassend!), lekkere koffie geserveerd met een keuze uit diverse zoetigheden. Wijnen allemaal op juiste moment geserveerd met een vlotte uitleg , maar vooral met passie ingeschonken! Hier is de gast GAST.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Op 6 april 2017 hebben we met zijn 2-en weer genoten van een heerlijk 5-gangen menu tijdens de restaurantweek.
Bij ons aperitief kregen we heerlijk brood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken.
Als voorgerecht kregen we een lekkere combinatie van parelhoen met gamba's. Daarna een lekker stukje 'gerookte' zalm met reibenkuchen. Gevolgd door in bietensap gegaarde heilbot met spinazie en wilde rijst, een lekkere combinatie.
Als hoofdgerecht kregen we haasfilet van struisvogel, super mals en ook weer erg lekker.
Het dessert was een lekkere combinatie van kersen (ijs) en een chocoladecakeje.
Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen vielen goed in de smaak.
Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Goed en lekker eten en goede serves en goede bediening en mooi ingericht van binnen en mooi langs het water en mooi uitzicht
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met vrienden genoten van het speciale 6 gangen menu Adieu 2016.
Ontvangst met een winter Engeltje (glaasje cava) met lekker donkerbrood en gedroogde ham.
Na de 2 lekkere amuses kregen we vervolgens huis gerookte zalm met granny smith ijs, Thaise pompoensoep met roodpootpatrijs, open ravioli met garnalenworst en zeeduivel, Saltimbocca van konijn met buikspek, mals rundvlees met rendang en een combinatie van frambozen (ijs en mousse) en witte chocolade (mousse). Allemaal heerlijke combinaties met lekkere bijpassende wijnen. De borden waren weer mooi opgemaakt. Als afsluiter koffie / thee met zelfgemaakt gevuld speculaas (heerlijk met die amaranten erin). De bediening was weer top.
Kortom we hebben genoten van een heerlijk ontspannen avondje. Dit restaurant blijft onze favoriet.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Na een leuk krantenbericht deze week in De Gelderlander: Herberg De Engel in Dodewaard is uitgeroepen tot beste restaurant van Gelderland van de HEERLIJK10DAAGSE. Begin november konden liefhebbers voordeliger kennismaken met top- en sterrenrestaurants en vervolgens stemmen. De Engel werd beloond met het cijfer 9,29

Dit was voor ons een goede reden om zelf eens een hapje bij De Engel te gaan eten. We werden zeer vriendelijk geholpen door de zwarte brigade, die er onberispelijk uitzag. Een wat traditionele inrichting, maar wel warme uitstraling en mooie kunst aan de muur. We hadden gekozen voor een 5 gangen herfst menu met bijpassende wijnen. De gerechten waren met liefde klaargemaakt en de opmaak van de borden was creatief. Een gerecht was helaas niet warm. De diamanthaas en rendang waren lauw/koud en wat opviel was dat de borden ook niet verwarmd waren. Dit is echt wel een puntje van aandacht en viel ons een beetje tegen. De wijnen waren perfect in balans met de gerechten. Vriendeijke bediening en de gerechten kwamen vlot door. Mooi restaurant voor de regio waar we wonen. Voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vrijdag 7 oktober hebben we met vrienden genoten van een heerlijk 5 gangen menu tijdens de restaurantweek. Bij ons aperitief kregen we heerlijk maisbrood met vers gesneden gedroogde ham. Vervolgens twee lekkere amuses, als een 1e groet uit de keuken. We begonnen met zalm (pastrami en bitterbal), een heerlijke combinatie. Daarna een heerlijke tomatenbouillon gevuld met rode poon filet, mosselen en spinazie. Gevolgd door gesmoorde kalfswang met bokbier en als hoofdgerecht everzwijn haasbiefstuk en ook deze gerechten waren (zeer) smakelijk. Het dessert was een combinatie van een perentaartje met frambozensorbetijs. Lekker fris gerechtje. Alle borden waren weer bijzonder mooi opgemaakt. De bijpassende wijnen en het ijsbokbier vielen over het algemeen in de smaak. Deze keer was de service iets minder goed verzorgd (bestek aangeven over tafel en regelmatig voorlangs bestek neerleggen), maar dat is wellicht te wijten aan de nieuwe serveersters. Hier nog even de puntjes op de i zetten en dan wordt dat ook weer top. Het was weer een leuke en ontspannen avond op een mooie locatie! Het restaurant blijft nog steeds onze nummer 1!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een verborgen parel aan de dijk van Dodewaard. Met het heerlijke weer hebben we kunnen genieten van het zomermenu met prachtig uitzicht over het water. Met name de zalm en de hertenbiefstuk waren ontzettend lekkere gerechten en ook mooie bijpassende wijnen, top!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een zondagmiddaglunch aan de Waal Een prachtig 3-gangenmenu, waarop bepaald niet beknibbeld was ondanks het feit dat het maar 22,50 kostte. Heerlijke verse vis, super vlees , een sommelier die wist, waar hij het over had, zonder daarbij overdreven deftig te doen ( je hebt ze nog wel eens) Bijzondere wijnen( had nog nooit een uitstekende riesling uit India ! geproefd) en een prachtig uitzicht over de rivier. Wij komen terug
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Mooi restaurant op een mooie lokatie. Het restaurant was vol en daardoor duurde het erg lang voordat we de kaart te zien kregen. Intussen was het een beetje afzien, want de temperatuur was veel te hoog. Er hangen twee airco's, maar die mochten blijkbaar pas boven de 30 graden aan, want wij mochten er nog niet van genieten. Het Kreeftenmenu stond centraal, mooie gerechtjes voor een mooie prijs, maar een beetje gekke combinaties: lam en kreeft, ik zou het niet verzinnen. Ook a la carte die vreemde combinaties: we namen Tournedos en die wordt geserveerd met een lekkere jus, maar tevens met een portie rendang. Voortreffelijke rendang, maar de combinatie is echt niet goed, beide bereidingen hebben een geprononceerde smaak die echt totaal matcht. De tijd tussen de gangen was te lang: van 19.30 tot 11.00 voor drie gangen is niet leuk meer.
YvonneJ .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Met 9 personen ontzettend genoten van het 5-gangen Heerlijke dagen menu.
Het was onze eerste kennismaking met Herberg De Engel en we zijn aangenaam verrast door het heerlijke eten, de wijnen, de bediening, sfeer en gastvrijheid. Complimenten voor het gehele team!
bert wassen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisterenmiddag met vijf personen + een baby hier gegeten van het 10 heerlijke dagen menu. Alle gangen waren voortreffelijk van smaak en mooi opgediend. Klein minpuntje was de smaakcombinatie van de tournedos (tikkeltje flauw) met de rendang. De witte wijnen, waaronder ook een wijn uit de wijngaard in Dodewaard waren ook prima van smaak.
Erg kindvriendelijk was de ober die het uitstekend kon vinden met de baby. De koffie met o.a. heerlijke chocola hebben wij buiten in het zonnetje genuttigd. Kortom weer een reden om hier graag weer terug te komen.
Christa N.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens Pasen weer eens gegeten bij De Engel. Het restaurant bevalt ons zo goed dat we telkens weer terugkomen, terwijl we toch ook graag kennismaken met andere eetgelegenheden. Je voelt je thuis bij de Engel en het eten stelt eigenlijk nooit teleur. Ook deze keer niet; we aten een vijfgangen menu en lieten ons aangenaam verrassen door de keukenbrigade. De wijnen die bij de gangen worden geschonken, voegden echt wat toe aan de smaken van het eten. Er is een goede balans tussen vis, vlees en groente. Ook tussen lichte en wat zwaardere gerechten. De engeltoren hebben we deze keer even aan ons voorbij laten gaan, maar uit eerdere ervaringen weten we dat dit een feestje op tafel is. Het After Eight toetje van het menu is ook zeer de moeite waard. Kortom, ook dit is niet de laatste keer geweest dat we in Dodewaard zijn geweest!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wij hebben hier afgelopen zondag gegeten en het was fantastisch!
We hadden een special voor een 5 gangen menu en gezien de prijs hadden we niet al te hoge verwachten, maar dat was compleet onterecht! Wat een heerlijke avond!
De gerechten waren divers en allemaal goed bereid. Ook de bediening was goed en dat alles tegen een zacht prijsje. Ik heb nu een 9 gegeven, vooral omdat ik zelden een 10 geef en er pas 1 keer heb gegeten. Maar we komen hier zeker terug en als de ervaring zo blijft zoals afgelopen zondag dan zeker een 10 waard.
Dank voor uw mooie bericht. Graag tot ziens in ons restaurant. Als u onze Facebook pagina liked blijft u op de hoogte van onze activiteiten
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag hier gegeten. Vast menu waar je nog kan aangeven wat je eventueel niet wil eten. Het menu inclusief wijnarrangement was prima op elkaar afgestemd. Geen super verassende combinaties, maar wel heerlijk met smaak bereiden gerechten. Bediening is zeer voorkomend en prettig (alhoewel erg jong) Uitleg over het eten ook prima en niet badinerend. De sfeer is die van een huiskamer. En dan de prijs.... Zeer schappelijk. Kortom Valentijnsdag was weer goed dit jaar.