Herberg de Compagnie

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00
FSharpe .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lekker restaurant - geen bijzondere gerechten maar wel goed klaargemaakt. Pittige burger was erg lekker. Hebben een (uitgebreide) bierkaart i.p.v. een wijnkaart.
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Even snel wat eten na een bezoek aan een beurs. Mooie zaak op een goed bereikbare locatie in het centrum van Enkhuizen. Kleine, eenvoudige kaart zoals vaker in eetcafe`s. Burgers, sate, borrelhapjes, soep. Wij kozen voor de Burger de Compagnie. Prima hamburger met lekkere dikke frieten.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015

Lichtjesavond in Enkhuizen en dus in het dorp zelf geen tafeltje meer te krijgen. Richting station is er dan Herberg De Compagnie. Parkeren geen probleem: op twee minuten lopen is er gratis langparkeren voor treinreizigers.

't Ziet er van buiten gezellig uit en oogt alsof er nog plek is. Nou, dat is er ook nog maar net: een keurig tafeltje voor twee voor een lange vitrine met snuisterijen. De inrichting is knus en wat gedateerd, maar daardoor ook wel weer authentiek: het is roezemoezig, druk en gezellig.

De rode huiswijn is modaal, maar kan er zeker mee door. Bestek wordt gebracht in een soort houten kano en je mag zelf je tafel indekken. Vooraf de runderbouillon. Voortreffelijk!

De wat rommelig ogende kaart vermeldt voldoende heerlijkheden in diverse prijsklassen en ik ga voor de 300 grams entrecote. Weer een topper! Ook de zalmfilet van mijn echtgenote is overheerlijk en we zitten dan ook volop te genieten. Ondanks de drukte is de bediening uitermate voorkomend en staan de gerechten binnen no-time op onze tafel.

Ondanks dat we bepaald niet de goedkoopste items van de kaart hebben genomen, valt de rekening ontzettend mee en was het zeker de prijs waard!