Herberg De Aanleg

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 20:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 20:00

Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Als afsluiting van een weekend Texel hebben we met het hele gezin hier gegeten. Inclusief onze twee hele jonge kinderen.
Onze oudste van drie had veel plezier in de speelkamer en de poffertjes smaakte haar zeker.
De volwassenen hadden bijna allen de lamsduo genomen. Dit lamsvlees, van het Texelse land, was heerlijk mals. De garnituren waren erg uitgebreid en lekker. Veel friet, maar ook heerlijke aardappels, groente en een frisse salade.
De sfeer van het restaurant vond ik een beetje tegen vallen. Het was erg leeg en weinig warmte. Dit lag niet aan het personeel. Zij waren allen vriendelijk en correct.
Lucaemilia .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wederom heerlijk gegeten en gedronken bij Herberg de Aanleg! We zijn hier al meerdere keren geweest, tijdens onze vakanties op Texel, en de kwaliteit van het eten en drinken blijft ons positief verbazen. De drankjes zijn rijkelijk verzorgd en het eten is vers, sappig en smaakvol. Het Texels frisje (verse jus d'orange met karnemelk) is een verrassend lekker drankje om eens uit te proberen. Een echte aanrader dus!
Joriejohanna .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afgelopen weekend hebben we heerlijk gedineerd bij Herberg de Aanleg, de gevulde courgette is een echte aanrader! De verse groenten, salade, frietjes en de heerlijk gekruide aardappeltjes maakten het helemaal af. Daarnaast is de service uitmuntend, vooraf krijg je al een lekker (gratis) voorafje en het personeel is erg vriendelijk. Het restaurant is daarbij erg sfeervol, gezellig en mooi aangekleed met verse bloemen en mooie muziek. Al met al een echte aanrader dus!
Lucaemilia .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We gingen een weekend naar Texel en hebben 2 van de 3 keer hier gegeten. De eerste dag aten we hier en ieder van ons stond versteld van de kwaliteit van het eten! De tweede dag probeerden we het ergens anders, maar dit was niet te vergelijken met de kwaliteit van het eten bij herberg de aanleg, waardoor we onze laatste dag daar weer gingen eten. En wederom hebben we erg genoten! Heerlijk eten, verse groenten en genoeg frietjes etc. Daarnaast is de bediening erg vriendelijk en straalt de accommodatie een fijne sfeer uit. Een echte aanrader dus!!
BClaessens .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Op 23 augustus hebben mijn vriendin en ik gedineerd bij dit sfeervolle restaurant. Allereerst is de inrichting van het terras zeer uitnodigend en kun je hier ontspannen genieten van je lunch/dinner. Met name het malse varkenshaasje was van zeer goede kwaliteit, geserveerd met verschillende lekkernijen. Dit restaurant is ons zeer goed bevallen en raden ieder ander aan om deze beleving te ontdekken.
KMdR .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Gisteren dronk ik bij De Aanleg een heel bijzondere kop thee, waarin je heerlijk geurende theebloemen zag opengaan in het warme water en daarbij at ik een overheerlijke zelfgemaakte appeltaart met slagroom: een lekker flink stuk, met sappige appeltjes en een warme, dikke korst. Mijn partner genoot van de eveneens zelfgemaakte kwarktaart met een mooie structuur en een frisse combinatie van verse bananen en naturel kwark. We hebben enorm genoten van onze lekkernijen in de knusse en ontspannen ambiance van Herberg De Aanleg. Een echte aanrader dus, en wij gaan gauw terug voor een lunch en/of diner!
Eleanor95 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Op donderdag 09 juli heb ik weer heerlijk bij de Aanleg gegeten. Ondanks ik hier al jaren kom, verrast de kok mij iedere keer weer met zijn heerlijke creaties.
Mijn persoonlijke favoriet is het Lamsduo, zoals op de kaart omschreven; heerlijk rosé gebakken lamskoteletjes en lamsfilet met een lauw warme tijmroomsaus. Ondanks deze omschrijving al geweldig lekker klinkt, is het gerecht in werkelijkheid nog veel lekkerder.
Los van dat dit een ontzettend leuk Texels product is om te eten, is het ook ontzettend genieten. Het lamsvlees is perfect gebakken (iedere keer weer) en de overheerlijke tijmroomsaus maakt het helemaal af. Zelden vind ik saus lekker bij mijn vlees, maar bij dit gerecht compenseert de saus echter niet het minder gebakken vlees (wat bij veel andere restaurants mijn ervaring is), maar vult het de smaak aan op een ontzettend lekkere unieke manier. Ik eet standaard op Texel bij de Aanleg en de kwaliteit van het eten is altijd hetzelfde; top! Ik zou dit gezellige restaurant aan iedereen aanraden die lekker, kwalitatief goed wilt eten.
Advandecorput .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
afgelopen weekend gelogeerd in Herberg de Aanleg. Vaak ben ik niet zo enthousiast over de combinatie logeren en dineren. Daar ben ik nu in zijn geheel van af. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant van De Herberg. Vooral de Lamsduo was uitmuntend. Smaak van het vlees was goed bewaard gebleven door het snel dichtschroeien van het vlees. Het vlees was precies goed, mooi rose en heerlijk gekruid. Garnituur was goed en voldoende. De salade had voor mij anders gemogen. Daar had ik persoonlijk een meer Texelse draai aan gegeven. Maar mocht u een keer lekker lam willen eten ga dan vooral naar dit restaurant. Prijs/kwaliteit zeer goed
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De kaart lijkt eenvoudig, maar de gerechten zijn verrassend lekker. Topkwaliteit producten, vers en smakelijk. Vispotje tot de laatste hap opgegeten, lamsvlees super lekker en mals! Gezellige ongedwongen sfeer, en gelukkig geen haast.
Wij komen graag terug!
Faido62 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Hier hebben wij de afgelopen jaren iedere zomer zo'n 2 keer gegeten. Was altijd geweldig. Helaas dit jaar verandering. Beide keren was voor de avond begon7 uur het vispannetje al op. Wat pas werd gezegd op het moment van bestelling. Verder hebben we de laatste keer 1 uur tot 1 1/2 uur op ons eten moeten wachten. Waarbij niemand tussendoor kwam vragen of we nog iets nodig hadden. Toen ik na 1 uur vroeg hoe lang het nog zou duren, kreeg ik verdediging dat het zo druk was. Geen excuses, alleen een aanval. Helaas het restaurant is een stel vaste klanten kwijt.
__ .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Vorige week lekker gegeten met mijn vriend. Na een warme strand dag hadden we dit restaurant gekozen om een hapje te gaan eten. Op het terras werden we vriendelijk onthaalt en gaven ze ons meteen wat we nodig hadden; koud water! We hebben heerlijk gegeten van het lamsvlees en het vispannetje. Heerlijk mals vlees en het vispannetje vol verse vis met kreeftensaus. We kregen meer dan voldoende en alles vers bereid. Zeker de moeite waard om nog een keer naar toe te gaan!
René L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Op aanraden van een vriend zijn we de laatste avond van onze vakantie bij Herberg De Aanleg gaan eten. We werden heel hartelijk ontvangen. Het eten was voortreffelijk, bereid met veel verse producten. En dat alles voor een schappelijke prijs.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
In Herberg De Aanleg kun je gewoon lekker eten. Geen exquise gerechten, maar simpel. Tomatensoep is tomatensoep: gewoon lekker. Voorgerechten wat klein van omvang; hoofdgerechten wel veel garnituur (groenten, rösti, frietjes, rijst, salade). Favoriet: vispannetje.
PaulinaK .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Kwamen na lang fietsen voor koffie en gebak. De kwarktaart was op dus we gingen voor een tosti ham-kaas. Wat een teleurstelling. De latte machiatto had niets met de oorspronkelijk bedoelde koffie van doen. Smaakte werkelijk nergens naar. En de tosti was een aanfluiting. En dat voor dat geld? Ga je schamen!
Onze tosti's zijn - evenals veel andere producten - huisgemaakt en ook onze koffie wordt gemaakt van echte bonen en verse melk. Gasten komen hier speciaal voor terug. Het is jammer dat u dit niet heeft kunnen waarderen. Ook vinden wij het jammer dat u uw kritiek niet heeft geuit tijdens uw bezoek.
Truusj .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Na een warm en gezellig onthaal kregen we toch lekkere gerechten op ons bord. Mijn man ging voor de asperges( waar hij van genoten heeft) en ik voor de forel. Wauw, de vis was mals en goed gekruid en een heerlijk verse remoulade saus. super. De eenvoud in het bereiden en verse producten, laat de smaken super uitkomen. Het is jammer dat we de dag erop weg moesten, had er graag nog een keer gegeten.
Je krijgt er zon thuis gevoel. Dank jullie voor de fijne avond.