Henricus (Carlton Ambassador Hotel)

Sophialaan 2 2514 JP Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Henricus (Carlton Ambassador Hotel)

Het Carlton Ambassador Hotel in Den Haag vertelt zijn eigen verhaal. De inrichting is met alle eigentijdse design items verre van standaard, je kijkt je ogen uit. Zo gevarieerd als zijn gasten, zijn ook de ingrediënten die chef kok Edward Kreuger gebruikt voor zijn gastronomische maaltijden in restaurant Henricus. Hij weet internationale smaakvoorkeuren te combineren in een elegant menu. Prachtig opgemaakt passen de gerechten perfect in het smaakvolle interieur. Alles bij elkaar een perfecte plek voor verschillende soorten ontmoetingen en bijeenkomsten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Henricus (Carlton Ambassador Hotel)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m vrijdag 06:30 - 23:30
Zaterdag en zondag 07:00 - 23:30

7,1
Duur
Erg lang
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Een vrijwel leeg restaurant, gekozen voor een vierkante tafel bij het raam. Fauteuils met te dunne en zachte zitting, dus je voelt de harde zitplank. De tafel bestaat uit 2 kleinere tafeltjes met een blad waarop kringen te zien zijn van eerdere wijnglazen, het Puur-menu is te vinden op een grote plank met een A4-tje.
Voor: een eenvoudige mostersoep zonder paling (op verzoek) erg dun en vooral veel roomsmaak en grof gesneden bosui met een uiterst klein gebakken broodreepje en een wit en bruin minibolletje met goede peperige olijfolie.
Hoofd: gebraden fazant met topinamboer crème, appelbeignets, zuurkool, trompette de la mort en eigen jus met ras el hanout. De fazant bestaat uit twee zuinige reepjes filet, prima, de aardpeercreme is aan mij niet besteed, ik hou er niet van. De sterke smaak van het krokantje van de schil heb ik geproefd en meteen weggespoeld met paar slokken bier: jakkie, wel origineel en apart. Het gerecht was een plaatje.
Na: wortelcake met speculooscrème en sinaasappel: prachtig opgemaakt en smaakvol.
De wachttijden waren lang en de bediening was adequaat, maar traag met het afruimen.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
zeer slechte ontvangst, voorafje te zoute gerookte zalm op een berg sla gekwakt, hoofdgerecht, kalfslende niet gevraagd, hoe de bereidingswijze moest zijn (medium, rare), pas na 2 uur opgediend. Enz. Komen nooit meer terug.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Mooie zaak, prachtig terras in een aangename omgeving. Hetgeen wij voorgeschoteld kregen was van prima kwaliteit, smakelijk en zag er verzorgd uit.
Een en ander vergezeld van behoorlijke wijnen. De bediening valt niets op aan te merken. Een goed adres.
Jesper B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Naar aanleiding van een recensie in het blad 'Den Haag Centraal' hier eens gaan eten en sinds het alweer een tijd geleden is dat er iets geschreven is over restaurant Henricus op Iens.nl, hier maar eens gaan eten.

Het was een aangename dinsdagavond met een zwoele lente-temperatuur. Ik en mijn partner komen aan om 7 uur 's avonds en voor ons staat een mooi, keurig gedekt tafeltje klaar in de serre, die bijzonder mooi is ingericht. De deuren van de serre naar het terras staan open, wat voor een welkome verfrissing zorgt door de zitruimte.

Eenmaal plaatsgenomen, komt een vriendelijke dame ons een aperitief inschenken: Een mooie Argentijnse bubbelwijn onder de naam 'Cosecha Especial Extra Brut'. Een mooie bubbelwijn met de body en verfijning van een champagne.

Ondertussen nemen wij een kijkje in de menukaart. Veel keus, waaronder heerlijke Green Egg BBQ gerechten, maar vantevoren wisten wij al dat we voor het 'Menu Puur' gingen. Omdat beiden hoofdgerechten ons erg smakelijk leken, vroegen wij aan het bedienend personeel of één hoofdgerecht ook als tussengerecht bereid kon worden. Geen probleem!

Zo dus een mooi 4-gangen menu voorgeschoteld gekregen (met bijpassend wijn-arrangement). Mijn partner mag overigens absoluut geen koemelk en gluten. Werd ook geen probleem van gemaakt, integendeel!

Een aantal hoogtepunten van het 4 gangen menu:
- Bij de proeverij van 4 voorgerechtjes o.a. een fantastische aspergemakaron met lamsbil en gambaravioli met schaaldieren schuim. Heerlijk!
- Het hoofdgerecht: Lam met asperges en asperge flan. Wat een heerlijk zacht bereide lam en wat een mooie bereidingen van asperges.
- Het nagerecht: meestal een probleem voor mijn partner, maar niet bij restaurant Henricus: sorbet van chocolade en vanille, verse bosvruchten, schuim van kersen en saus van zoethoet.. het was eerlijk waar beter dan mijn nagerecht en de kok kwam zelf aan tafel om eea toe te lichten!
- De wijn bij het hoofdgerecht: een Pays d'Oc van Grenache, Syrah en Merlot met een ongelooflijk verfijnd bouquet en een lichte geur van viooltjes... bijzonder!

Tot slot: het eten en de sfeer maken restaurant Henricus de moeite waard voor diegenen die van een verfijnd diner in een intieme sfeer willen genieten. In ons geval was de service daarnaast ook fantastisch in orde - maar wij vragen dan ook erg veel vanuit onszelf. Als de bediening zich wat proactiever opstelt denk ik dat er een nog betere beleving door de gasten ervaren kan worden!

Mario M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Verrukkelijk eten op een verrukkelijk terras, daarnaar snakt een mens op een zomerse avond. Dat verrukkelijke terras biedt Henricus, midden in de stad, en het eten komt een eind in de buurt. Nog voor een vrij vriendelijke prijs ook, zeker omdat we hier waren in het kader van een twee-menu's-voor-de-prijs-van-één actie. Aan het begin goed brood met heerlijke Franse boter, aan het eind koffie met een fantastische madeleine. En daartussen de drie gangen van het keuzemenu Puur (€36,50). Een proeverij van vier voorgerechtjes, vooral memorabel vanwege een bijna bedwelmende schaaldierensaus. Lamsvlees met ongewone garnituren (zoals een flan van asperge) dan wel (in een onhandig soort voerbak geserveerde) roodbaars. Een aardig dessertje dan wel een boeiende kaasgang toe. Maar men wist de kazen niet correct te benoemen, en daar ergens zit de zwakke plek van Henricus. De bediening is bijzonder vriendelijk, precies in de juiste stemming voor een zomers terras, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daardoor verloopt de maaltijd traag, blijven lege borden te lang staan, komt bij een gerecht passende wijn pas als het gerecht bijna op is. Maar we komen graag terug op dit terras, misschien wel het aangenaamste van heel Den Haag, bijvoorbeeld om te proeven wat de kok met de Green Egg produceert.
John D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Wij kwamen voor een glaasje wijn en bitterballen, maar het was zo gezellig en de bediening zo vriendelijk,dat we niet weg wilden en met zijn vieren bleven eten. De kaart was niet echt origineel, maar de kwaliteit van alle gerechten (4 verschillende voor- en dito hoofdgerechten), was gewoon perfect. Leuk uitzicht op de voorname Zeestraat en een licht decor maakten het tot een perfecte avond. UItstekende prijs/kwaliteitsverhouding!
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Het restaurant is een beetje gedateerd qua inrichting. Het likt op oud-engelse stijl. De bediening is correct en bestaat deze avond uit vooral jonge mensen. Deze zijn wel erg vriendelijk en correct. Elke vraag wordt beantwoord en er wordt moeite voor je gedaan.
Het eten ziet er goed uit. Voor de vegetariër is het iets moeilijker qua keuze. De pompoensoep is normaal met scampi's maar voor wordt nu geserveerd zonder. De prijs blijft 15,00 en dat is veel voor een bord soep. Je krijgt er 1 broodje bij met olie,boter en zout. De proeverij als voorgerecht bestaat uit 4 hapjes waaronder een bitterbal. Het hoofdgerecht voor de vegetariër is niet voldoende, zij moet nog een gepofte aardappel bestellen om de honger te stillen. Het is wel allemaal met zorg bereid.

Mijn conclusie; prijzig maar wel lekker en niet altijd voldoende.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
In het kader van een Bongo die wij cadeau hadden gekregen hadden wij gereserveerd bij het Carlton Ambassador Hotel in Den Haag.

Over het hotel op zich kunnen wij kort zijn, erg goed. Dan hebben wij het over de locatie, de service, de ambiance, de kamers en het ontbijt. Het decor van het hotel (de kamers) vonden wij erg leuk. Ook mooie badkamers en heerlijke bedden. Het decor in het restaurant is wat aan de stijve kant - maar dat is een kwestie van smaak.

Prima, dat dat duidelijk is. Het restaurant is dan weer een heel andere ervaring en dat is spijtig (een gemiste kans). Duidelijk een voorbeeld van een ongemotiveerde kok die er geen zin in heeft.
Het voorgerecht (de proeverij) zag er mooier uit dan het smaakte. Het hoofdgerecht zag er grauw en onsmakelijk uit. De pastinaak en de saus was veel te zout en er was teveel met witte peper en nootmuskaat gestrooid. Van de kalfshaas kun je zeggen dat het zonde van de kalfshaas was. Het kalf was voor niets gestorven.
Als desert had mijn vrouw het kaasplankje, dat regelrecht uit de koelkast kwam en ik had de pannacotta. Wij hebben zowel het hoofd- als het nagerecht niet helemaal opgegeten. Dat wil toch wel wat zeggen.

Spijtig ook dat er in de bediening dan wel welwillende jonge mensen staan, maar helaas hebben die weinig echte kennis van zaken - bijvoorbeeld over de wijn.

Ook het tempo lag veel te hoog. Wij kregen bij binnenkomst brood op tafel en binnen vijf minuten stond het voorgerecht er ook al. We hadden amper tijd om van het brood te genieten. Wij hebben toen aangegeven dat wij wel een seintje zouden geven als wij zover waren. Dat ging goed, maar zoals gezegd, over de service niets te klagen.