De familie van Pascal Hennequin maakt al jaren champagne en deze sprankelende wijnen vind je in hun bar en restaurant op de Ferdinand Bolstraat. Pascal is meer van de wijnen en het eten en zijn zwager Toby is geboren voor het gastheerschap. Bij Hennequin & To kun je neerploffen in de leren kuipstoelen en jezelf trakteren op klassieke Franse gerechten met hier en daar een Oosterse twist en Mediterraanse twist van Chef Arturo Pagana. Ook voor grotere groepen is Hennequin & To een ideale spot. Zowel om te dineren of om te borrelen in de bar beneden.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Natuurlijk kun je aan een tafel plaatsnemen, maar je kunt ook eens gek doen en een barkruk veroveren en je een glaasje bubbels laten inschenken en wat lekkers erbij bestellen. Net zo leuk en je hebt gegarandeerd een hele andere avond.

Over het restaurant Hennequin & To

Iets te vieren ? Trek hier dan een lekkere fles champagne open en geniet van de warme sfeer in de Pijp van Amsterdam. Een ander drankje bestellen kan natuurlijk ook. Helemaal into een chique feeststemming? Vraag dan naar verse oesters; het beste hapje om de champagne goed tot zijn recht te laten komen. En als je nog langer wilt genieten van luxe en culinaire verwennerij, blijf je eten in het gezellige restaurant. Zeker weten dat je na afloop voldaan naar huis gaat!

Glas champagne

Paul N.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Joanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Niets dan lof over deze prachtige zaak! In 4 weken tijd nu al 2 keer heerlijk gegeten. Alles klopt hier, prachtige gerechten- zowel qua smaak als presentatie, heerlijke wijnen (& hun eigen champagne!!) en de bediening bijzonder attent en met veel verstand van zowel de wijnen als de gerechten! Hier kom ik zeker snel weer terug!!
Wouter R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
De menu was net veranderd, maar er is naar mijn mening nog werk aan de winkel. Er miste smaak in het voorgerecht en het hoofdgerecht was half koud. De drank was wel goed.
Grace J.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Heerlijk gegeten en zeer enthousiaste bediening die de tijd voor je neemt. ............................................
Sihem M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
We waren erg benieuwd naar dit restaurant omdat we er veel over hadden gehoord en gelezen. De service en bediening waren uitstekend. Inrichting smaakvol en volledig passend in deze tijd. Het eten was lekker, maar de prijs/kwaliteit verhouding vonden wij niet helemaal in balans. De porties waren aan de kleine kant en gezien de prijs had ik wat betreft smaaksensatie iets meer spanning verwacht. Prima wijnen, maar we vonden dat de glazen aan de zuinige kant werden ingeschonken.
Barteld B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
prima gelegenheid in de Pijp om gezellig even bij te kletsen en gelijkertijd heerlijk te eten.
Deborah S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten, leuke ambiance. Vlotte bediening met goede suggesties qua wijn! Zeker een aanrader! Pareltje in Amsterdam!
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Goed eten, zeer vriendelijke bediening. Prettige menuopties waardoor je heel uitgebreid kan eten of het eenvoudig kan houden. Hier gaan we zeker nog een keer naartoe.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Zeer attent en vlot. Schijnbaar moet ik dit aanvullen tot 120 tekens aan toe. Nou nou, dat is me nogal wat. Maar vandaag is het eindelijk wat koeler dan het geweest is.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Leuke vlotte bediening en prima gerechten. Goede prijs kwaliteit verhouding. Jammer dat het hier op een zaterdag zo rustig is maar dat heeft wellicht te maken met het warme weer en dat de meesten buiten willen zitten.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Porties aan de kleine kant, de kwaliteit van de burrata was niet zoals verwacht en werd geserveerd met heel veel olie. De kwaliteit van de bavette was daarentegen wel heel goed. Ook de sfeer vond ik een beetje kil.
Hans-martin O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
We komen hier vaak en het is gewoon altijd perfect. Er wordt zorg besteed aan elk detail. Bediening is heel vriendelijk. En het eten, de wijnen en de champagne van het huis zijn heerlijk.
Emily B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Heerlijke avond gehad ter gelegenheid van ons jubileum. Erg vriendelijk behulpzaam personeel, smaakvolle gerechten en heerlijke bijpassende wijnen. Wij zaten op een rustig plekje wat prettig was (gezien de gelegenheid). Zouden dit restaurant zeker aanraden!
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Komen zeker terug.
Florian T.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Ik heb hier vorige week gegeten met mijn vriendin. Toby, eigenaar en vast in de bediening, heeft ons hartstikke goed geholpen. Er hing een heel prettige sfeer, perfect voor een date. Of zoals ik veel mensen zag doen: met een grote vriendengroep uit eten gaan. We komen zeker terug!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Zeer vriendelijk ,professionele en gastvrije bediening . Heerlijk eten . Mooie wijn kaart.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Goede kaart, leuke ambiance, vriendelijk personeel met humor
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Gerechten waren erg lekker en verfijnd. Perfecte tonijntartaar en bijzondere en lekkere serranoham. Lamsrack en bavette erg lekker. Wijnen wat aan de prijzige kant. De portie octopus had wel wat royaler mogen zijn, hier moest echt nog een desert bij. De bavarois was erg goed.
Menno M.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Zaterdag 21 april gegeten met vrienden. Goede bediening, top sfeer en werkelijk fantastisch gegeten(gedronken). De nieuwe kaart is zeker een aanrader. Zeker tot de volgende keer.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Top tent, heerlijk eten. Mooi opgemaakte borden. Spannende combinaties en alles erg goed van smaak. Zeer vriendelijk personeel! Genoten, zeker voor herhaling.