Hendrik van Maurick

Maurick 3 5261 NA Vught Nederland Kaart
31-732048028

Over het restaurant Hendrik van Maurick

Sprookjes bestaan wel

Verscholen in de natuur op een eilandje in rivier de Dommel. Daar staat ineens een verbluffend kasteel compleet met ophaalbrug, hoog prijkende torens en rood-witte luiken. De stijlvolle inrichting, met een moderne knipoog, past uitstekend bij de indrukwekkende kaart. Met kerst of voor een bruiloft is dit tevens een waar genoegen. Waan je in een sprookje!

Glas champagne

9,4
9,4
Caspar V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Super lekker gegeten bij Kasteel Maurick! Op een prachtige locatie! Een unieke ervaring, de chefkok maakt het nog bijzonderder door af en toe zelf bij de keuken vandaan te gaan om zijn gerechten toe te lichten aan tafel bij zijn eters! Kortom een super ervaring!
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een unieke ervaring. Erg mooie locatie, vriendelijk personeel en heerlijk eten.
De manier waarop het eten word opgediend is een feest voor het oog en is een heerlijke combinatie qua smaken.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat heb ik hier heerlijk gegeten! Van ontvangst tot service en afsluiting alles in detail uitgewerkt met zichtbare liefde voor het vak. Een echte aanrader wil je verrast worden met culinaire gerechtjes voor een goede prijs! Ik kom zeker terug
7fromheaven .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een heerlijke verrassing, Kasteel Maurick. Gastvrij onthaal, spectaculaire amuses en adembenemende bereidingen. We hadden een heerlijk voorgerecht waarin appel en truffel een prachtig dansje deden, zeldzaam in harmonie. De brioche met kwartelei was een plaatje, bijna zonde om op te eten. Hoofdgerecht in één woord: klasse. Crepe Suzette na was to die for, met een miraculeuze garnering. Sommige accenten aan de zoete kant, maar meer heeft de kniesoor niet te melden. Lekkere wijn, een goddelijke grappa en een heel bijzondere theekaart. Attente bediening, enthousiaste chef, romantische omgeving. Wat een plek voor een ridder om zijn jonkvrouwe mee naartoe te nemen.
Daniel-DB V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De combinatie van prachtig opgemaakt eten, goede bediening in een kasteel dat er werkelijk prachtig uitziet, maakt de ervaring compleet. Wij hebben vooral visgerechten gegeten en die waren voortreffelijk. De opmaak van de borden zijn met zorg en liefde gemaakt. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Wij komen hier graag terug!
MLGW .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prachtig kasteel met buitengewone service en een geweldige ambiance. Wij hebben het Valentijns verassingsmenu gehad en het was een buitengewone ervaring. Er is goed rekening gehouden met allergieën en de kwaliteit van het eten was uitmuntend.
Wij komen hier graag terug
marecensent .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Het decor is een volledig gerestyled restaurant in een sprookjesachtig kasteel met een ophaalbrug en slotgracht. Een prachtige omgeving met gratis parkeergelegenheid.

Een alleraardigste gastvrouw heet ons welkom. Geen overdreven stijve ontvangst. Ontspannen wijnadvies en zelfs de chef aan tafel. Dat maken we niet vaak meer mee. Complimenten daarvoor.

De tweegangenlunch werd voorafgegaan door een aantal innovatieve appetizers. Bijzonder was de marshmallow van rookworst die je zelf mocht roosteren boven een vuurtje op tafel in combinatie met een mini-taartje met de smaken van erwtensoep.

De rode mul was mooi gegaard en vergezeld van haringkaviaar en een schuim van wortel. Dik in orde. Beter nog beviel het hoofdgerecht van kabeljauw. Een prachtig stukje vis met een frisse antiboise. De ietwat melige artisjokkencreme was creatief bedacht maar had niet toegevoegd hoeven worden. Net als de haringkaviaar die alweer op het bord verscheen. Die voelde de eerste keer al wat protserig. De chef lijkt eager om zijn (uitstekende) kunsten te vertonen. Voor het hoofdgerecht echter geldt het credo 'less is more'.

Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding prima was wat ons betreft -een glas witte huiswijn kost 4,50- vonden we het huisaperitief a 9,50 eur wat aan de prijzige kant. Voor de tweegangenlunch betaalden we 32,50 per persoon. Hiervoor kregen we heel veel smaken en innovatieve gerechten te proeven. Erg aangenaam. We keren graag nog eens terug naar dit kasteelrestaurant.
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Wij hebben oprecht een geweldige avond gehad! We waren er al heel vroeg en dus ook de eerste, en werden zo hartelijk ontvangen door de ontzettend leuke gastvrouw! Een praatje en een heerlijke drankje gaven ons al een warm welkom. De grote openhaard die aan was en het warme interieur geven je een enorm behaaglijk gevoel. De chefkok kwam ook even zichzelf voorstellen en vragen naar extra informatie..en toen begon het culinaire feest. WOW!! We durfden deze kunstwerkjes bijna niet op te eten zo mooi was de presentatie! De smaak? Een explosie aan smaken!! We hebben het 5-gangen menu gekozen en elke gang overtrof onze verwachtingen. Ik zou hier het liefst de hele avond zijn gebleven, ware het niet dat we weer op tijd weg moesten. Helaas. Maar dit is de grootste aanrader ooit!! Ik kan niet wachten om hier weer eens naar terug te gaan!
wimeninie .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We hebben gisteravond een feestje meegemaakt. Voordat we het voorgerecht kregen werden we verrast met enkele smaakvolle en creatieve amuses. Hierbij en dit geldt ook voor de daaropvolgende gerechten waren de smaken goed op elkaar afgestemd. Het geheel werd opgediend door een enthousiast team dat trots uitleg gaf over hun culinaire hoogstandjes. De nieuwe inrichting van het restaurant was goed aangepast aan de historische setting. Binnenkort komen we hier met vrienden die onze enthousiaste verhalen hebben gehoord weer terug
hemrika .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sinds de heropening nu al weer twee keer wezen eten. De keuken serveert heerlijk en onverwachte combinaties, bereid met aandacht en liefde. De ambiance is modern met een knipoog naar de historische locatie, leuke wandecoraties. Het bediending is attent en behulpzaam.
Janclemens .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Verrassend was de zakelijke lunch die ik vandaag had bij Kasteel Maurick. Verrassend omdat mijn prive voorkeur ongevraagd terugkwam in de gerecht-keuze van de chefkok. Ik geef toe, geen keuken voor de liefhebber van fast-food, maar wel een verbluffende smaakbeleving. Ik voel me al aardig vaste gast. En als klap op de vuurpijl: mijn gast aan tafel bleek ook gelukkig en onderschreef de zakelijke deal.
Guido S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Voor de tweede keer gegeten na de heropening en het was wederom top. Andere gerechten dan in september en alles uitstekend van smaak en op elkaar afgestemd. Tempo was goed en heel leuk dat de chef regelmatig aan tafel komt en enthousiast uitleg geeft.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Een prachtig in het groen gelegen kasteel. Via de ophaalbrug en de binnenplaats naar de ingang van het restaurant. Het restaurant is smaakvol ingericht. Mooi tafellinnen en mooi bestek en servies.
We gingen voor een vijf gangen diner. Ieder gerecht was perfect opgemaakt met oog voor detail. De presentatie van de amuses was bijzonder. De smaakbeleving was uitstekend. De kok kwam regelmatig aan tafel.
De bediening is informeel.
HermanSaint .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het decor is mooi en je kunt goed parkeren. Verder valt er weinig goeds te melden.
Het personeel bestaat uit oude glorie van het failliete Kasteel Maurik. Naar mijn beleving veel te veel popie jopie en tutoyeren.
De porties zijn minimaal; neem een loep mee. De vis had de omvang van een halve visstick. De kalfstartaar was dubieus van aard en omvang. Na afloop een bekend hamburgerrestaurant bezocht. Wel triest gezien de prijsstelling.
Het eten is te zout en bevat eigenlijk alleen de dierlijke eiwitten. Geen groeten en geen zetmeel. Per persoon kom je globaal op een halve wortel verspreid over diverse gangen.
De kok dient gewoon te gaan koken en zijn sterallures laten vallen. Elders eet je stukken beter (en meestal ook nog voor minder geld).
Beste heer Saint Gobain, bedankt voor uw recensie. We betreuren uw ervaring. We hebben geen klachten vernomen anders hadden we het direct en ter plekke met u besproken. Graag zouden wij uw contactgegevens ontvangen zodat we contact met u op kunnen nemen. Met vriendelijke groet, Kasteel Maurick
Lipjes M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Na de heropening met hoog gespannen verwachting met 4 personen gaan eten bij Maurick. Inderdaad mooi opgeknapt maar toch echt wel wat aanmerkingen op de bediening, het eten en (vooral) de drank. Het verrassingsmenu was redelijk tot goed maar popcorn op je hoofdgerecht...voor mij een wat vreemde en totaal onnodige combinatie. Het wijnarrangement was ronduit slecht te noemen, geen interessante wijnen en bij de ganzenlever werd een sherry geschonken (medium) een waardeloze combinatie. Toen ik vroeg of degene die het arrangement had samengesteld ons kon uitleggen waarom deze combi (misschien had ik iets gemist), werd hier nooit op teruggekomen, we hebben de sommelier nooit aan tafel gezien. werkelijk geen enkele wijn die geserveerd werd heeft indruk op ons gemaakt, ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Mede hierdoor was de prijs-kwaliteit verhouding niet goed.
Jammer een gemiste kans voor Maurick, voor ons even niet meer.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
In 1 woord: "Wauw" !...
Kasteel Maurick is wat betreft voor mij DE nieuwe hotspot van Brabant.
De locatie is natuurlijk door alle jaren heen altijd prachtig geweest, maar nu het weer geopend is in een bijzonder sfeervol, uniek warm en modern jasje is het pas helemaal te gek om het kasteel te bezoeken!

Het eten is bijzonder en daarbij erg smaakvol en zeker ook in verhouding met de prijs.
Een ware beleving waarbij alle zintuigen worden geprikkeld!

De bediening is erg attentvol en behulpzaam en zeker niet te veel op de voorgrond. Ongestort wordt er zeer goed voor je gezorgd.

Kortom onder de indruk! Een absoluut compliment verdient aan de nieuwe eigenaren!
chapeau!
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Voor de tweede keer bovenmatig goed gehad. Er is sfeer, de juiste bediening, de juiste menukaart, een prachtige omgeving en een beleving waar je met plezier aan terug denkt. Een rondleiding gehad en alle specifieke details van "deze beleving" mogen ervaren. Ik blijf het een echte aanrader vinden!
Renuka H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Alweer gegeten bij Kasteel Maurick. Wederom om je vingers bij af te likken. Niek blijft verrassen met zijn combinaties in zijn gerechten. Het is een prachtige plaats om heerlijk te dineren. Ik kan niet wachten tot de brasserie er us om zomers heerlijk op het terras te kunnen zitten.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Kasteel Maurick gaat na een eerder faillissement weer open. Ik was er met een relatie afgelopen week en de keuken is geweldig. Heerlijk en creatief geserveerd voor een alles redelijk prijs. Complimenten aan keuken en bediening voor de heerlijk 3 gangen lunch. Een aanrader . .
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
We volgen chef Niek van Lieverloo al enkele jaren en we waren verrast dat hij samen met de ervaren Klaas van leengoed, de exploitatie van kasteel Maurick opgenomen heeft. De heren willen alle gebouwen helemaal “up to date” maken en dat zal nog een hele periode in beslag nemen.
Gestart is met het hart van de zaak, het luxe restaurant met private dining ruimtes en de ernaast gelegen feestzalen. Hierna zal het hoofdgebouw worden aangepakt, waarin op de begane grond een brasserie met een open keuken en een wijnbar zal komen. Op de eerste etage komen private dining ruimtes en vergader zalen, ingericht in verschillende stijlen. De oude wijnkelder zal worden ingericht voor het organiseren van wijnproeverijen. Het hoofdgebouw zal medio lente 2016 gereed zijn. Hierna er zal er nog een vierde gebouw worden omgebouwd tot luxe hotel met suites. Kortom, veelbelovend.

Daar we wat te vroeg waren kregen we nog een rondleiding door het gebouw. We waren onder de indruk hoe grondig alles word aangepakt, aan alles lijkt gedacht. De keuken van het luxe restaurant is royaal en modern ingericht, voorzien van alle snufjes, ook de “chefs table” ontbreekt niet. De restaurant ruimtes zijn sfeervol ingericht met een moderne toets waarin authentieke elementen bewaard zijn gebleven. Grote modern uitgevoerde portretten van Frederik Hendrik en zijn vrouw sieren de ruimtes. Ook in de accessoires zien we afbeeldingen van deze personen terug. De tafels zijn keurig met linnen ingedekt, de krukjes voor de tassen staan paraat en de gestoffeerde armstoelen zitten goed. In de bank liggen voldoende kussens om het comfortabel te maken. Het glasservies is nog niet helemaal compleet.

Als aperitief een Italiaanse witte van Custoza met aangename fruitigheid die goed beviel. Borrel garnituur werd op een plank uitgeserveerd met een kelk waarin gekruide kroepoek, ernaast een bakje met een dip van tomaat waarin broodsoldaatjes met tonijn. Verder een soufflée met een smeerseltje waarin limoen.
De eerste amuse zag er verzorgd uit, biet structuren, schuim van geitenkaas, gepofte amaranth, groente structuurtjes en een bolletje gemarineerde appel, erg smaakvol.

De tweede ronde waren voor ons klassiekers, op een lepel de pannacotta van Tom Kha Kai op het cakeje met koriander, heerlijk hoog op smaak. En de bitterbal van Cevenne ui met een toefje savora mosterd, een luxe snack.

De eerste begeleider werd uitgebreid toegelicht door Sander Scheltinga (sommelier maître) die we eveneens al verschillende jaren kennen. Uit de Ribeiro een Eira dos Mouros 2013 van Casal de Armán met de Treixadura in de hoofdrol. Ernaast een mooie presentatie van een ceviche bereiding (Peruaanse stijl) van zeebaars, complex gegarneerd met onder andere avocado, mossel, rijstcrackers, kimchi, komkommer en radijs. Aan tafel afgewerkt door de chef met schaafsel van de hand van boeddha. Een iets ingetogenere versie dan die we kennen, dit om de vaste gasten van het oude Maurick niet teveel te verrassen met smaak avontuur. Zonder meer keurig uitgevoerd met delicate smaakjes en de frisse tonen in de hoofdrol. De wijn die erg lekker was, kwam in mijn beleving net wat te kort om een goede begeleider te zijn.

Uit Oostenrijk een Grüner Veltliner Messwein 2014 van Stift Göttweig, bloemig aroma, elegant met tonen van rode appel. Uit de keuken een op de huid gebakken harder, ernaast tomaat structuren waaronder heel fris gemarineerd, verder een beignet van knoflook en aan tafel afgewerkt met een salsa van groene tomaat. De cuisson van de harder was prima, keurig krokant en toch nog sappig en mooi op smaak. Er was voldoende afwisseling en avontuur in het garnituur. De balans met de wijn was goed. Voor partner de topper van de middag.

Nu in het glas een allemansvriend. Een houtgerijpte Séduction Chardonnay 2014 van Badet Clément. Ernaast een wat nonchalante presentatie met kreeft in de hoofdrol. Schijfjes van de staart en een schaar overgoten met een schuimige jus van schaaldieren. Verder taugé, radijs, jong sla blaadje in tempura, limoencress, ananas in krokant jasje waaronder wat tamarinde siroop en een toefje crème van kokos. Ofwel kreeft op Thaise wijze. De kreeft had een goede cuisson, de delicate smaak ging op in het garnituur. De mooie accenten waren de ananas en de limoencress samen met de kokos. Het slablaadje in tempura vond ik ietsje minder. De balans met de wijn was goed.

Voor bij het hoofdgerecht was een Duitse st. Laurant 2012 geselecteerd van het huis Ellermann Spiegel, iets minder aards en ietsje kruidiger dan de Spätburgunder, heerlijk. Op het bord langzaam gegaard lamsrack met ernaast couscous in Marokkaanse stijl, met mint en geroosterde pijnboom pitjes. Verder toefjes falafel crème, parel met limoen crème en beetgare groentjes. Aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen jus met wortel, het kannetje bleef op tafel, toppie. De Cuisson van het lam was uitstekend, de smaak geweldig, vooral samen met de heerlijke klassiek gemaakte saus die de wijn nog eens een boost gaf. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur waarin de falafel crème, limoen parel en de geroosterde pijnboompitjes de smaakmakers waren. Voor mij de favoriete ronde van de middag.

Als dessertwijn een klassieke Duitse Riesling Kabinett 2013 van het huis Pflüger, biodynamisch gemaakt met een mooie zoet zuur balans. Uit de keuken een tweetraps dessert, voor ons een bekende. In een glazen kogel een quenelle vanille ijs in een bad van passievrucht met erin stukjes witte chocolade, erover lobbige mangoschuim en makaron van citrus, heerlijk.
In het schaaltje passievrucht en mango structuren met een quenelle ijs van yoghurt gekruid met dragon wat witte chocolade korrels en de citrus makarons, erg lekker. De wijn was het met zijn mooie zuren prima in balans en werd door het tropisch fruit nog wat rijker.

Als afsluiter nog een top espresso in een geconcentreerde stijl met ernaast een vijftal lekkere friandises waarbij het balletje gevuld met gezouten karamel in positieve zin opviel.

Bediening was zeer goed verzorgd met Sander Scheltinga in de hoofdrol. Een hele vriendelijke en bescheiden jongeman met kennis van zaken. Ondersteund door chef Niek van Lieverloo die de presentatie van de gerechten verzorgde, leuk!

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend. Vijf gangen “all in” pre openingsmenu koste €75,-.

Samengevat kunnen we zeggen dat Kasteel Maurick een geweldige locatie is weliswaar nog volop in ontwikkeling. De signatuur van chef Niek van Lieverloo is duidelijk aanwezig, wel ietsje aangepast aan de clientèle van het oude Maurick. Hierdoor ietsje klassieker, wel met invloeden van over de hele wereld. Natuurlijk moet het gehele team nog op elkaar ingewerkt worden maar, dit lijkt na een weekje proef draaien al dik voor elkaar. Kasteel Maurick gaat duidelijk en allemansvriend worden. Volgende week (25 september) is de officiële opening, we wensen het gehele team succes.