Hendrik van Maurick

Maurick 3 5261 NA Vught Nederland Kaart
31-732048028

Over het restaurant Hendrik van Maurick

Sprookjes bestaan wel

Verscholen in de natuur op een eilandje in rivier de Dommel. Daar staat ineens een verbluffend kasteel compleet met ophaalbrug, hoog prijkende torens en rood-witte luiken. De stijlvolle inrichting, met een moderne knipoog, past uitstekend bij de indrukwekkende kaart. Met kerst of voor een bruiloft is dit tevens een waar genoegen. Waan je in een sprookje!

Glas champagne

9,4
9,4
Therese M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hebben een grandioze avond gehad! Wat een gastvrijheid en echt alle gerechten waren een feest om te zien en van hoogwaardige kwaliteit. De amuses heel creatief en geïnspireerd op Jeroen Bosch en het voorjaar. Zeer verfijnde smaken in alle gerechten. Echt een absolute aanrader voor een heel reële prijs-kwaliteit. De sfeer van het kasteel krijg je er natuurlijk nog bij. Doen dit!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Je voelt je waarlijk een prinses! Kan ook niets anders op zo'n koninklijke locatie. Ik kan de gerechten niet anders betitelen dan ware kunst, waarbij de smaak je elke keer weer op een sublieme manier verrast. De gastheren en -vrouwen weten de ervaring compleet te maken. Een ware aanrader voor een culinaire avond in een geweldige ambiance. ( jammer dat ik al getrouwd ben, de bruidssuite beviel mij ook heel goed )
Tommie V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Alles was echt top! Wij komen zeker terug. Ik kan Kasteel Maurick aan iedereen aanbevelen. De bediening was super. Het eten was heerlijk, mijn componenten!! Gr Tom van den Oord
Caspar V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Super lekker gegeten bij Kasteel Maurick! Op een prachtige locatie! Een unieke ervaring, de chefkok maakt het nog bijzonderder door af en toe zelf bij de keuken vandaan te gaan om zijn gerechten toe te lichten aan tafel bij zijn eters! Kortom een super ervaring!
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een unieke ervaring. Erg mooie locatie, vriendelijk personeel en heerlijk eten.
De manier waarop het eten word opgediend is een feest voor het oog en is een heerlijke combinatie qua smaken.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat heb ik hier heerlijk gegeten! Van ontvangst tot service en afsluiting alles in detail uitgewerkt met zichtbare liefde voor het vak. Een echte aanrader wil je verrast worden met culinaire gerechtjes voor een goede prijs! Ik kom zeker terug
7fromheaven .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een heerlijke verrassing, Kasteel Maurick. Gastvrij onthaal, spectaculaire amuses en adembenemende bereidingen. We hadden een heerlijk voorgerecht waarin appel en truffel een prachtig dansje deden, zeldzaam in harmonie. De brioche met kwartelei was een plaatje, bijna zonde om op te eten. Hoofdgerecht in één woord: klasse. Crepe Suzette na was to die for, met een miraculeuze garnering. Sommige accenten aan de zoete kant, maar meer heeft de kniesoor niet te melden. Lekkere wijn, een goddelijke grappa en een heel bijzondere theekaart. Attente bediening, enthousiaste chef, romantische omgeving. Wat een plek voor een ridder om zijn jonkvrouwe mee naartoe te nemen.
Daniel-DB V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De combinatie van prachtig opgemaakt eten, goede bediening in een kasteel dat er werkelijk prachtig uitziet, maakt de ervaring compleet. Wij hebben vooral visgerechten gegeten en die waren voortreffelijk. De opmaak van de borden zijn met zorg en liefde gemaakt. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Wij komen hier graag terug!
MLGW .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Prachtig kasteel met buitengewone service en een geweldige ambiance. Wij hebben het Valentijns verassingsmenu gehad en het was een buitengewone ervaring. Er is goed rekening gehouden met allergieën en de kwaliteit van het eten was uitmuntend.
Wij komen hier graag terug
marecensent .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Het decor is een volledig gerestyled restaurant in een sprookjesachtig kasteel met een ophaalbrug en slotgracht. Een prachtige omgeving met gratis parkeergelegenheid.

Een alleraardigste gastvrouw heet ons welkom. Geen overdreven stijve ontvangst. Ontspannen wijnadvies en zelfs de chef aan tafel. Dat maken we niet vaak meer mee. Complimenten daarvoor.

De tweegangenlunch werd voorafgegaan door een aantal innovatieve appetizers. Bijzonder was de marshmallow van rookworst die je zelf mocht roosteren boven een vuurtje op tafel in combinatie met een mini-taartje met de smaken van erwtensoep.

De rode mul was mooi gegaard en vergezeld van haringkaviaar en een schuim van wortel. Dik in orde. Beter nog beviel het hoofdgerecht van kabeljauw. Een prachtig stukje vis met een frisse antiboise. De ietwat melige artisjokkencreme was creatief bedacht maar had niet toegevoegd hoeven worden. Net als de haringkaviaar die alweer op het bord verscheen. Die voelde de eerste keer al wat protserig. De chef lijkt eager om zijn (uitstekende) kunsten te vertonen. Voor het hoofdgerecht echter geldt het credo 'less is more'.

Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding prima was wat ons betreft -een glas witte huiswijn kost 4,50- vonden we het huisaperitief a 9,50 eur wat aan de prijzige kant. Voor de tweegangenlunch betaalden we 32,50 per persoon. Hiervoor kregen we heel veel smaken en innovatieve gerechten te proeven. Erg aangenaam. We keren graag nog eens terug naar dit kasteelrestaurant.
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Wij hebben oprecht een geweldige avond gehad! We waren er al heel vroeg en dus ook de eerste, en werden zo hartelijk ontvangen door de ontzettend leuke gastvrouw! Een praatje en een heerlijke drankje gaven ons al een warm welkom. De grote openhaard die aan was en het warme interieur geven je een enorm behaaglijk gevoel. De chefkok kwam ook even zichzelf voorstellen en vragen naar extra informatie..en toen begon het culinaire feest. WOW!! We durfden deze kunstwerkjes bijna niet op te eten zo mooi was de presentatie! De smaak? Een explosie aan smaken!! We hebben het 5-gangen menu gekozen en elke gang overtrof onze verwachtingen. Ik zou hier het liefst de hele avond zijn gebleven, ware het niet dat we weer op tijd weg moesten. Helaas. Maar dit is de grootste aanrader ooit!! Ik kan niet wachten om hier weer eens naar terug te gaan!
wimeninie .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We hebben gisteravond een feestje meegemaakt. Voordat we het voorgerecht kregen werden we verrast met enkele smaakvolle en creatieve amuses. Hierbij en dit geldt ook voor de daaropvolgende gerechten waren de smaken goed op elkaar afgestemd. Het geheel werd opgediend door een enthousiast team dat trots uitleg gaf over hun culinaire hoogstandjes. De nieuwe inrichting van het restaurant was goed aangepast aan de historische setting. Binnenkort komen we hier met vrienden die onze enthousiaste verhalen hebben gehoord weer terug
hemrika .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sinds de heropening nu al weer twee keer wezen eten. De keuken serveert heerlijk en onverwachte combinaties, bereid met aandacht en liefde. De ambiance is modern met een knipoog naar de historische locatie, leuke wandecoraties. Het bediending is attent en behulpzaam.
Janclemens .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Verrassend was de zakelijke lunch die ik vandaag had bij Kasteel Maurick. Verrassend omdat mijn prive voorkeur ongevraagd terugkwam in de gerecht-keuze van de chefkok. Ik geef toe, geen keuken voor de liefhebber van fast-food, maar wel een verbluffende smaakbeleving. Ik voel me al aardig vaste gast. En als klap op de vuurpijl: mijn gast aan tafel bleek ook gelukkig en onderschreef de zakelijke deal.
Guido S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Voor de tweede keer gegeten na de heropening en het was wederom top. Andere gerechten dan in september en alles uitstekend van smaak en op elkaar afgestemd. Tempo was goed en heel leuk dat de chef regelmatig aan tafel komt en enthousiast uitleg geeft.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Een prachtig in het groen gelegen kasteel. Via de ophaalbrug en de binnenplaats naar de ingang van het restaurant. Het restaurant is smaakvol ingericht. Mooi tafellinnen en mooi bestek en servies.
We gingen voor een vijf gangen diner. Ieder gerecht was perfect opgemaakt met oog voor detail. De presentatie van de amuses was bijzonder. De smaakbeleving was uitstekend. De kok kwam regelmatig aan tafel.
De bediening is informeel.
Lipjes M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Na de heropening met hoog gespannen verwachting met 4 personen gaan eten bij Maurick. Inderdaad mooi opgeknapt maar toch echt wel wat aanmerkingen op de bediening, het eten en (vooral) de drank. Het verrassingsmenu was redelijk tot goed maar popcorn op je hoofdgerecht...voor mij een wat vreemde en totaal onnodige combinatie. Het wijnarrangement was ronduit slecht te noemen, geen interessante wijnen en bij de ganzenlever werd een sherry geschonken (medium) een waardeloze combinatie. Toen ik vroeg of degene die het arrangement had samengesteld ons kon uitleggen waarom deze combi (misschien had ik iets gemist), werd hier nooit op teruggekomen, we hebben de sommelier nooit aan tafel gezien. werkelijk geen enkele wijn die geserveerd werd heeft indruk op ons gemaakt, ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Mede hierdoor was de prijs-kwaliteit verhouding niet goed.
Jammer een gemiste kans voor Maurick, voor ons even niet meer.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
In 1 woord: "Wauw" !...
Kasteel Maurick is wat betreft voor mij DE nieuwe hotspot van Brabant.
De locatie is natuurlijk door alle jaren heen altijd prachtig geweest, maar nu het weer geopend is in een bijzonder sfeervol, uniek warm en modern jasje is het pas helemaal te gek om het kasteel te bezoeken!

Het eten is bijzonder en daarbij erg smaakvol en zeker ook in verhouding met de prijs.
Een ware beleving waarbij alle zintuigen worden geprikkeld!

De bediening is erg attentvol en behulpzaam en zeker niet te veel op de voorgrond. Ongestort wordt er zeer goed voor je gezorgd.

Kortom onder de indruk! Een absoluut compliment verdient aan de nieuwe eigenaren!
chapeau!
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Voor de tweede keer bovenmatig goed gehad. Er is sfeer, de juiste bediening, de juiste menukaart, een prachtige omgeving en een beleving waar je met plezier aan terug denkt. Een rondleiding gehad en alle specifieke details van "deze beleving" mogen ervaren. Ik blijf het een echte aanrader vinden!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Kasteel Maurick gaat na een eerder faillissement weer open. Ik was er met een relatie afgelopen week en de keuken is geweldig. Heerlijk en creatief geserveerd voor een alles redelijk prijs. Complimenten aan keuken en bediening voor de heerlijk 3 gangen lunch. Een aanrader . .