Hendrik van Maurick

Maurick 3 5261 NA Vught Nederland Kaart
31-732048028

Over het restaurant Hendrik van Maurick

Sprookjes bestaan wel

Verscholen in de natuur op een eilandje in rivier de Dommel. Daar staat ineens een verbluffend kasteel compleet met ophaalbrug, hoog prijkende torens en rood-witte luiken. De stijlvolle inrichting, met een moderne knipoog, past uitstekend bij de indrukwekkende kaart. Met kerst of voor een bruiloft is dit tevens een waar genoegen. Waan je in een sprookje!

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heerlijke avond!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
De gerechten in ons 5 gangen diner waren origineel en goed op elkaar afgestemd. Het kasteel biedt een mooie ambiance en de service was top.
Beste Ada,
Bedankt voor uw leuke review. Fijn te horen dat u genoten heeft van het diner en de service. Graat tot een volgende keer! Met hartelijke groet, Niek van Lieverloo en Klaas van Leengoed
D B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Via VVAA geboekt, kamer en diner. Fantastisch gegeten! Bijzonder smaakvol. Bijpassende wijnen ook prima. Voor herhaling vatbaar.
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Gisteren genoten van het menu van de chef, met daaraan voorafgaand geweldige amuses, heerlijke smaakcombinaties en verrassende mondbeleving. De chef komt aan tafel en legt vol passie en enthousiasme het menu uit. Bij de gastvrouwen, -heren spat de liefde voor het vak ervan af. Kortom GEWELDIG!!!!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Alweer voor de vierde keer naar het kasteel waar verschillende veranderingen zijn doorgevoerd. Het terras van het restaurant is naar de achterzijde verplaatst, ligt nu aan de waterkant met uitzicht op de natuur, mooi. Helaas voor ons was het weerbericht niet goed genoeg. Belangrijker is de uitbreiding van het keukenteam (inmiddels 14 personen) met een aantal ervaren mannen. Dit was mogelijk omdat de keuken van het restaurant nu ook ondersteuning bied aan de banqueting.

We kregen onze vertrouwde ronde tafel aan de open haard. Als aperitief een Italiaanse Allegro Chardonnay van Mare Magnum die goed beviel. Ik besloot net als partner nu ook voor een middag met visbereidingen. De wijnkaart mochten we ook even inkijken, er is inmiddels een vaste opslag per fles wat de betere wijnen aantrekkelijker maakt, prima.

Een trio hapjes verscheen, keurig gepresenteerd. IJsje van popcorn in een hoorntje van krokante komijnekaas gevuld met een crème van wortel, mooi hoog op smaak. Krokante taco met toefje hangop, mais, ananas en bruine bonen, verrassend fris met mooie koriander toets. Op een krokantje een gemarineerd tomaatje gevuld met bleekselderie saffraan en basilicum, lekkere pure smaken en sappige textuur.

De amuse kwam in een cocktailglas. Salade van bloemkool, met haricots vertes en stukjes groene appel afgedekt met lobbige piccalilly bestrooid met een fijne crumble van cassave. Luchtig met mooie textuur en prima piccalilly toets, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig door Sander Scheltinga gepresenteerd. Gärtling Grüner Veltliner 2016 van Nigl, lekker fris met tonen van groene appel. Uit de keuken een gestapeld gerecht gepresenteerd door chef Niek. Als basis een Japanse mayonaise waarin een zevental Japanse pepers (kimizu), afgedekt met plakken sashimi van hamachi, plakjes in ponzu gemarineerde coquille, hart van komkommer gemarineerd in sambai, gepofte wilde rijst waartussen gemalen nori en een rolletje van shisoblad waarin glasnoedels, aan tafel afgewerkt met een Japanse saus. Mooie verfijnde smaken, zachte texturen met subtiele Aziatische smaak accenten, heerlijk. De wijn vulde het gerecht aan met zijn aroma en verfijnde zuren. (9,75)

We gingen verder in mediterraanse stijl. Op de huid gebakken corvina filet met crispy huidje, antiboise waartussen stukjes chorizo, tortellini van geitenkaas, structuren van artisjok en kleine tomaatjes. Lekkere pure smaken, mooie chorizo toets en een goed accent door de frisse geitenkaas. Ernaast een deels op hout gefermenteerde Chenin Blanc 2017 van Remhoogte die de gang compleet maakte. (9,5)

Italiaans wit gemaakt van Grillo en Zibbibo 2015 van het huis Eughenès, mooi aroma, sappig in de mond en een klein bittertje in de afdronk. Op het bord een aparte presentatie. In een royale portie schuim van wortel met een vleugje kardemom heilbot filet op een crème van knolselderie waarnaast stukken kreeft gelakt met knoflookboter, afgewerkt met gelakte worteltjes en avruga kaviaar. Cuisson van de vis en kreeft beide net ietsje te ver. Met de smakencombinatie was niks mis mee, de wijn was keurig in balans. (9,4)

Onze topper van de middag was een lekkere dikke tarbot filet gegarneerd met mossel, oester en lint van venkel op een bedje van aardappel mousseline in een heerlijke stokvissaus met groene kruiden olie, aan tafel afgewerkt met een flinke portie avruga. In het glas een dikke Viognier 2016 van La Rabasière om het feestje compleet te maken, genieten! (9,8)

De dessertwijn was een versterkte Zuid-Afrikaanse Hanepoot Jerepigo van Badsberg, mooi aroma in de mond rond en krachtig. Uit de keuken een mooie presentatie. Structuren van braam en bosbes, witte chocolade en citroen met ijs en spongecake van basilicum. Veel smaken en texturen, met voor mij net ietsje teveel witte chocolade wat het gerecht wat zwaarder maakte dan nodig is. De wijn sloot met zijn aroma keurig aan, in de mond vond ik hem wat te alcoholisch. (9)

Als afsluiter een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, Sander Scheltinga als vertrouwde sommelier en Niek van Lieverloo die de presentatie van de gerechten verzorgde en de puntjes op de i plaatste, alles in een hele gezellige sfeer.

Prijs-kwaliteitsverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het weer een geslaagde middag was. We zien de stijl van de gerechten veranderen. Compactere presentaties met een klassieke Franse basis en het gebruik van luxe ingrediënten, waarbij de focus ligt op smaakcombinaties en smaakbalans, de invloeden uit andere werelddelen blijft bestaan. Ernaast een keurige wijnselectie en een correcte bediening op een speciale locatie. Wij blijven fan.
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Genoten van een heerlijke avond uit. Op alle fronten super.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Een prachtige ambiance met voortreffelijk eten; de bediening is vlot en met kennis van zaken.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
we zaten op het terras met uitzicht op de vijver,wat een prima plaats was.De stoelen zaten redelijk.Amuses vonden we er mooi uitzien maar matig van smaak.Voor-en hoofdgerecht was goed maar de eendenborst aan de dure kant.De bediening was zeer vriendelijk.Zelf Himalayazout raspen was onhandig en het was fijn geweest als tussendoor de broodkruimels opgeschuierd zouden worden.
C. E. M. V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Het was één feest!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Wederom ontzettend lekker gegeten in een prachtige ambiance met zeer vriendelijke en kundige medewerkers. Chapeau!!!
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Top terras
Anthony V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Vriendelijke ontvangst, leuke bediening, uitleg van de chef, sfeervolle entourage. Mooi opgemaakte borden met lekkere gerechten. Aanrader !
Anthony V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
vriendelijke ontvangst, leuke bediening, uitleg van de chef, sfeervol.
mooi opgemaakte borden en vooral lekkere gerechten!
Walter D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Professionele, vriendelijke en ontspannen bediening. De entourage in kasteel Maurick is geweldig. Leuke gerechten, goed uitgevoerd, de een wat spannender dan de ander maar over het algemeen prima. Mooie wijnkaart met realistische prijzen. We hebben een top avond gehad en komen zeker terug.
Sharon T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
een mooie avond mogen beleven. Bijzondere combinaties, puur en eerlijk eten, mooie bijpassende wijnen, goede service met persoonlijke aandacht van zowel de gastvrouwen als de kok. En natuurlijk een mooie bijzondere omgeving. Je bent echt een avond uit!
Anka K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
We hebben een heerlijke avond gehad. Met heerlijk eten, wat super mooi als een schilderij op je bord gepresenteerd werd..
Adriënne O.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Super service en heel lekker. Leuke rondleiding gehad van de eigenaar. Inmiddels even geleden maar goed blijven hangen.
Gretha H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We waren hier voor de eerste keer. Het was geweldig!! We komen zeker nog een keer terug.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Aanrader!
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Heerlijk en verrassend gegeten zoals altijd. Voor ons altijd een feestje te eten bij dit restaurant.