Hendrik van Maurick

Maurick 3 5261 NA Vught Nederland Kaart
31-732048028

Over het restaurant Hendrik van Maurick

Sprookjes bestaan wel

Verscholen in de natuur op een eilandje in rivier de Dommel. Daar staat ineens een verbluffend kasteel compleet met ophaalbrug, hoog prijkende torens en rood-witte luiken. De stijlvolle inrichting, met een moderne knipoog, past uitstekend bij de indrukwekkende kaart. Met kerst of voor een bruiloft is dit tevens een waar genoegen. Waan je in een sprookje!

Glas champagne

9,1
9,5
hessel K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Fantastische locatie (sprookjesachtig; het sneeuwde zelfs toen we aan kwamen rijden). Exclusief en erg lekker gegeten. Uiteraard is de prijs daar ook naar, maar per saldo een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Voor de eerste keer weer na de opening van Kasteel Maurik terug in Nederland en weer een bezoek gebracht. Wat een geweldig restaurant! Vlotte en vriendelijke bediening en heerlijke gerechten. Genoten van een 5-gangen menu en stuk-voor-stuk zonder uitzondering heerlijk van genoten. Zelfs de twee amuses vooraf waren al een feestje op zich. Fijn om te weten dat er weer zo geweldig genoten kan worden in kasteel Maurik in Vught. Wij verwachten begin Maart weer hier te zijn en kijken alweer uit naar de volgende ervaring. Mijn complimenten!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Top gegeten. Gerechten mooi, origineel en top van smaak. Alleen erg snel klaar met eten na 4 gangen. Aanrader ga zeker hier nogmaals heen.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Was erg rustig maar daardoor leuke aandacht van de bediening. Creatieve combinaties, vooral de combinatie griet met draadjesvlees. Ook de wijnen waren zorgvuldig uitgekozen en passend. Top!
Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het kost wat, maar dan heb je ook echt een mooi diner. Leuk aangekleed met amuses van het huis.
Marga V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hebben fantastisch gegeten en de prijs- kwaliteit verhouding is erg goed. Bediening ook fantastisch, de amuses en friandises met een woord GEWELDIG.

Een klein minpuntje, de banken zitten niet fijn, zeker niet voor lange mensen met rugklachten.

Wij gaan zeker terugkomen.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Op herhaling bij Kasteel Maurick waar de verbouwing inmiddels bijna helemaal voltooid is. Het luxe restaurant heeft een eigen naam gekregen, Hendrik van Maurik. Niek van Lieverloo is nu helemaal bekend met de nieuwe moderne gereedschappen in de keuken en hij heeft zijn tien koppige keuken brigade helemaal onder controle.

We waren netjes op tijd en werden begeleid naar een mooie ronde tafel voor de brandende open haard, fijn. Als aperitief een Custoza, een witte complexe Italiaanse blend met een speciaal etiket van Jheronimus Bosch, die goed beviel. Ernaast op een schijf boomstam een keurig gepresenteerd herfst tafereel. Paddenstoelen van merengue met ertussen crème van piccalilly, krokant blaadje van eekhoorntjesbrood, sandwich van koekjes met ertussen een gelei van eekhoorntjesbrood afgewerkt met een stukje walnoot en een beukennoot cresse. Allemaal gebalanceerde smaken die bij het seizoen passen.

De eerste amuse kwam in een hoog wit schaaltje. Als basis een pastinaakcrème met erop een frisse bereiding van groentjes met een bite, ertussen een lopende eidooier afgedekt met een flinke toef crème van eekhoorntjesbrood. Een verrassend lekkere smakencombinatie, toppie.

Niek presenteerde warme soesjes met vulling van smeuïge kaas gekruid met tandoori, geweldig smaakvol.

Sander Scheltinga presenteerde met veel achtergrond informatie de eerste begeleider. Een Argentijnse Pinot Grigio 2015 van het huis El Colectivo, gemaakt in een slanke sappige stijl en mooi hoog in zijn zuren. De chef presenteerde zelf zijn gerecht. Een strakke balk van kalfstartaar met een complex en verfijnd garnituur. Cilinders van foie, stukjes hazelnoot, granaatappel pitjes, krokantjes, bundelzwam, augurk, groene appel, cressjes en een lint van ossenstaart gelei. De tartaar was delicaat met een zachte textuur, het garnituur maakte er een ware delicatesse van. Ieder hapje smaakte anders, een genot voor de fijnproever. De wijn was met zijn aangename zuren een echte smaakversterker, mooi. (9.6)

We vervolgde met Grieks wit gemaakt van Muscadet en Rodites, elegant, sappig en verfijnd. Uit de keuken een gerecht met invloeden van over de gehele wereld. Een viertal gebakken pétoncles, cilinder van rijst, schuim van kokos, pindasaus gekruid met serreh, in soja gemarineerde paddenstoelen (sterk gereduceerd), paksoi, enoki, wortel structuren en een saus van Iki bier. Wow, wat een exotische smaakbeleving gecombineerd met hele mooie texturen. Een gerecht waarmee je alle smaak avonturiers gelukkig maakt, heerlijk. (9.6)

Mooie glazen van Lehmann kwamen op tafel voor serieus rood. De 4u uit de Douro met een mooie diepe kleur, in het aroma tonen van zwart fruit, sappig in de mond met mooie zuren, subtiele kruidigheid en een elegante afdronk waarin een vleugje karamel, erg lekker. Het pièce was een keurig getrancheerde, langzaam gegaarde Franse eendenborstfilet met ernaast een complex verfijnd garnituur zoals we inmiddels van Niek gewend zijn. Wortel en mais structuren, partjes vijg, mini aardappel “kroketjes” en toefjes crème van ahorn. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een gereduceerde eigen jus op smaak gebracht met steranijs, heerlijk. De cuisson van de filet was uitstekend, lekker zacht, mooi op smaak en het jasje kon je zonder er iets van te merken eten, prima. De onderdelen in het garnituur waren alle met veel zorg gemaakt met ieder een eigen smaaknuance. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en frisse tonen. Genieten weer. (9.5)

De dessertwijn was een Australische van Trentham Estate de 'Noble Taminga' 2010. De Taminga is een kruising van de Traminner en de Riesling (twee van mijn lievelingsdruiven). Mooie goudgele kleur, rijk aroma met tonen van exotisch fruit, geconcentreerd in de mond met een uitstekende zoet zuur balans, heerlijk. Op het bord een mooie presentatie. Een grote quenelle vanille roomijs met twee cilinders van karamelmousse wat koek kruim en als smaakmakers krokante blaadjes van laurier en een geweldige saus van drop. Voor de dropliefhebbers een waar feestje, verrassend dat de wijn naast deze intense smaken gewoon overeind bleef. (9.7)

Als afsluiter een uitstekende espresso met een viertal heerlijke friandises die er weer heel verzorgd uit zagen.

Bediening was uitstekend verzorgd door een ingewerkt trio. Sander Scheltinga als sommelier, chef Niek van Lieverloo die regelmatig in het restaurant is te vinden en verschillende presentaties van de gerechten verzorgde en een charmante dame. De puntjes staan hier op de i, complimenten. Niet te vergeten dat de lunch deze middag helemaal uitverkocht was.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend. Vier gangen chefs menu €48,-, wijnarrangement €26,-, huiswijn €4,50 en koffie arrangement €5,50.

Samengevat kunnen we stellen dat het hier op alle fronten is doorgegroeid naar topniveau waar alle zaken, tot in de kleinste details, keurig verzorgd is. De rondleiding liet zien dat het gehele complex weer in oude glorie is hersteld, we waren behoorlijk onder de indruk. Ik ben benieuwd of de gidsen deze zaak al hebben opgemerkt. Wij vinden het een echte aanrader en voegen het restaurant dan ook graag toe aan onze favorietenlijst.
speedter .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Erg mooie setting en leuke, originele gerechten. Soms lagen er een beetje teveel verschillende componenten op het bord.
Het vijfgangen menu van de chef genomen. De kwartel-ganzenlever-biet-steranijs was echt dé topper van de avond! Al mocht het dessert er ook zeker wezen. De bonen bij het entree waren te overheersend. Welke kazen we op ons plankje kregen is ons helaas niet uitgelegd.

Zeker een aanrader!!!
Marielise .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wat een mooie plek. Prachtige terrassen. De ruimtes allemaal even mooi. Super, zo mooi zo smaakvol met veel respect voor de plek! De tuinen zorgvuldig onderhouden. Grote klasse. van moment van reserveren tot afrekenen. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Het eten zo vol aandacht klaar gemaakt en geserveerd. Iedereen even behulpzaam en attent. Absolute 10
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Voor onze gasten was Kasteel Maurick een verrassing. Bij aankomst waren we allen zeer verrast door de prachtige entourage. De eerste gangen hebben we buiten het terras op de binnenplaats genoten en zowel de amuses als de gerechten waren fantastisch. Echt een geweldige beleving! De voortzetting binnen in het restaurant was ook bijzonder. De overgang, van fris, luchtig en licht (ook de wijn) naar warm en intiem, was perfect geregisseerd. De culinaire ontdekkingsreis heeft bij het gehele gezelschap indruk gemaakt en een mooie blijvende herinnering opgeleverd!
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren het 5 gangen menu gegeten met wijnarrangement. Heerlijk op het mooie terras gezeten, prachtige entourage, prettige bediening. Het diner was voortreffelijk voor een zeer schappelijke prijs. Met name de kreeft met buikspek, wat een smaakexplosie. Wij vonden het zeer goed en sterwaardig. Ga vooral zo door, wij komen zeker terug!
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag zijn wij, vijf meiden, wezen eten bij Kasteel Maurick. Een dag om niet te vergeten! Kasteel Maurick is super romantisch en een mooi plekje om naartoe te gaan. Het is net alsof je op vakantie bent. Het personeel is erg gastvrij en aardig. De gerechten zijn mooi opgemaakt en erg lekker! Onze complimenten aan de chef! Wij komen zeker terug!
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Zalig gegeten in dit waanzinnig mooie restaurant (in de tuin gezeten) prachtige en originele amuses en de bediening was zeer alert en spontaan. Lekkere wijnen en heel top avond gehad. hier ga ik binnenkort terug voor de lunch.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Wat een prachtige lokatie om te dineren. Met het mooie weer konden we ook nog eens het hele diner buiten zitten. Een prachtig menu, geserveerd op prachtige borden. Een heerlijk wit wijntje erbij, uitermate vriendelijk en correct personeel, wat wil je nog meer. Dit restaurant is zeker "ster waardig". Een aanrader.
Lynx .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Dit was dus écht heel goed... Niek van Lieverloo bij Kasteel Maurick kookt met zijn team creatief de sterren van de hemel. Wat een genot en hemelse verwennerij.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteravond hadden mijn echtgenote en kinderen een dinertje georganiseerd voor mijn verjaardag. Het restaurant heeft geweldig meegewerkt in het complot door bij aankomst een mooie ronde tafel voor 2 personen gedekt te hebben zodat ik niet vooraf merkte dat mijn beide kinderen elders uit het land ook zouden komen. Bij hun aankomst (verrassing voor mij) werd er snel bijgedekt.
Verrukkelijk 4 gangen diner met heel verrassende vooraf- en tussengerechtjes. Vanwege het Jeroen Bosch jaar kregen we alle vier als starter een klein schilders ezeltje met een voorgerecht en kwastje om ons voor gerecht te "beschilderen" met een heerlijke zwarte inktvis pasta. Alle gerechten zeer origineel gepresenteerd en verrukkelijk van smaak. De heel bijzondere ganzelever en het rekje van Nieuw Zeelandse Lam hebben we nergens lekkerder gegeten.
De huiswijn was prima, niet te zwaar en het geheel voor wat we gekregen hebben zeer betaalbaar geprijsd.
Ons inziens, gelet op de omgeving, de inrichting van het restaurant, de prefecte bediening en de originele gerechten, is het Michelinster nivo, maar gelukkig niet niet voor de gebruikelijke Michelinster prijs.
Wij wensen het team heel veel succes met het restaurant en alle faciliteiten in Kasteel Maurick.
ThereseMol .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We hebben een grandioze avond gehad! Wat een gastvrijheid en echt alle gerechten waren een feest om te zien en van hoogwaardige kwaliteit. De amuses heel creatief en geïnspireerd op Jeroen Bosch en het voorjaar. Zeer verfijnde smaken in alle gerechten. Echt een absolute aanrader voor een heel reële prijs-kwaliteit. De sfeer van het kasteel krijg je er natuurlijk nog bij. Doen dit!
Tommie V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Alles was echt top! Wij komen zeker terug. Ik kan Kasteel Maurick aan iedereen aanbevelen. De bediening was super. Het eten was heerlijk, mijn componenten!! Gr Tom van den Oord
Caspar V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Super lekker gegeten bij Kasteel Maurick! Op een prachtige locatie! Een unieke ervaring, de chefkok maakt het nog bijzonderder door af en toe zelf bij de keuken vandaan te gaan om zijn gerechten toe te lichten aan tafel bij zijn eters! Kortom een super ervaring!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Je voelt je waarlijk een prinses! Kan ook niets anders op zo'n koninklijke locatie. Ik kan de gerechten niet anders betitelen dan ware kunst, waarbij de smaak je elke keer weer op een sublieme manier verrast. De gastheren en -vrouwen weten de ervaring compleet te maken. Een ware aanrader voor een culinaire avond in een geweldige ambiance. ( jammer dat ik al getrouwd ben, de bruidssuite beviel mij ook heel goed )