Hendrickje Stoffels

Duur
Lang
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Op 1-10-2016 hier met 4 personen gegeten. Het eten was heerlijk, de ontvangst en bediening heel vriendelijk. Alleen is de keuze niet ruim, per gang kan je uit 3 gerechten kiezen en de wachttijd tussen de gangen was wat lang.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit is een restaurant waar je, naar de voorgevel kijkend, iets minder vlug naar binnen zou stappen. Voorkant oogt wat gedateerd. Ik ben hier nu 3 keer geweest in de afgelopen 2 maanden. Fenomenaal. Wat een parel in Hoorn. Ze bereiden heerlijke gerechten waarbij je op je bord verrassende combinaties krijgt. Tot en met het toetje is er extreem zorg aan detail besteed. Daarnaast is de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de bediening top. Vooral voor bootpassanten, zoals ik, de perfecte locatie.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Fijne avond gehad bij dit restaurant!
De voorgerechtjes vonden we wat vlak,qua smaak.
Onze hoofdgerechten waren lekker, met als topper de rendang schotel.
Wauw, de smaken van dit gerecht knalden van het bord!
Ik had gekozen voor de heilbot met spinazie. Fijn dat dit was voorzien van meerdere groenten,daar houd ik van.
De gastvrouw adviseerde een heerlijke wijn (Verdejo).
Het restaurant ligt op een toplocatie in de haven en heeft een zeer knusse maar moderne uitstraling en we hadden voldoende privacy bij onze tafel.
We komen zeker nog eens!
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het eten was heerlijk. De eendenlever als starter prachtig rose gebakken. De asperges als hoofdgerecht smaakten naar meer en waren precies gaar genoeg. De saus op basis van schaaldieren vond ik te sterk van smaak en niet goed passen bij de asperges. Liever had ik een Hollandaise saus gehad. De bediening was niet oprecht. Ze draaiden een lesje af door tot 3x toe met dezelfde zin af te ruimen: ik zie dat alles gesmaakt heeft.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Zodat 21 februari heerlijk met vrienden bij Hendrickje Stoffels gegeten, we wilden als voorgerecht voor vier personen een etagere bestellen en voor twee persoenen wat anders, dit was helaas niet mogelijk, kon alleen voor alle zes, dit vinden wij een beetje raar, verder kan de bediening iets vlotter en vriendelijker zijn. Het eten en de wijn was geweldig, we hebben met z'n allen een eerlijke avond gehad.
Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
De minnares van Rembrandt kan best lekker koken. Malse tournedos voor meneer en zacht visje voor mevrouw, beiden met lekker garnituur. Broodje en amuses van het huis worden zeer gewaardeerd. Voor de afwisseling weer eens een kaasplankje met een lekker portje, ook al is het niet de duurste van de kaart. Ter afsluiting koffie met heerlijke bonbons. Bediening door de een is wat afstandelijk, door de ander heel hartelijk.
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Hendrickje Stoffels, een begrip in Hoorn. Mooie zaak aan de haven met een modern en warm interieur. Na een glas Cava gekozen voor de etagiere met diverse vlees/vis gerechtjes als voorgerecht. zeer ruim gevuld en alles Top op smaak. Als hoofdgerecht Rendang, een gerecht wat je niet zou verwachten op de kaart van dit restaurant maar echt overheerlijk!!! dit geserveerd met aangemaakte rijst, hete boontjes en atjar was echt lekker. Service was prima verzorgt. om kort te zijn Prima!
C. B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Hier gegeten in het weekend van moederdag en allemaal gebruik gemaakt van het moederdag menu. Het eten was zeer smakelijk, wijn was ook prima. Sommige smaakcombinaties werden niet door iedereen gewaardeerd (asperges met pesto), maar de zalmtartaar en kalsentrecôte waren heerlijk. Voor het dessert maakte een tafelgenoot kenbaar graag het dessert behorende bij het menu om te willen wisselen voor een kopje thee aangezien ze vol zat. Bij thuiskomst bleek dat er voor haar alsnog een heel menu plus een kop thee is gerekend. Zeer klantonvriendelijk. Als we hadden geweten dat we alsnog voor een dessert betaalden hadden we die graag ook gehad en gedeeld onder de anderen. Dus overall; eten, wijn en decor prima maar dit soort gebreken bij de service doen toch afbreuk aan de indruk van het restuarant.
Leonie85 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vanavond vol verwachting naar Hoorn gereden voor een diner bij Hendrickje Stoffels. Veel goede recensies, een goede naam in de buurt, wat helaas niet werd waargemaakt. Gerechten waren smaakvol, maar vrij gewoontjes. Vooraf zalmtartaar en hoofdgerecht de tournedos, waarbij het opviel dat de tournedos zowel op het reguliere menu stond, als op het "speciale" keuzemenu. Wat het meest stoorde was de chaotische, trage bediening. De gastvrouw kwam weinig geïnteresseerd over, was niet op de hoogte of er bijv. al iets te drinken was besteld. Vroeg niet hoe het eten gesmaakt had. De wijn tijdens het eten en d koffie achteraf werd niet voor iedereen aan tafel op hetzelfde moment geschonken (anderen moest lang wachten), lege bordjes en broodmandjes van het voorgerecht stonden er bij het hoofdgerecht nog, thee werd gereserveerd zonder theezakje (water inmiddels lauw, de theezakjes moesten nog komen). Daarbij was de bediening erg traag, lang wachten op de menukaart, op het eten.. Kortom: een erge tegenvaller!
Live-to-eat .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Nooit eerder hier gegeten, maar wel regelmatig in Hoorn en omgeving. Na meerdere goede verhalen gisteravond voor het eerst bij Hendrickje Stoffels gegeten. Wij hadden er erg veel zin in en bestelden een verrassingsmenu van de chef, zoals wij vaak doen. We werden vriendelijk ontvangen en aan tafel kregen wij al snel een lekker apperatief. Bij het aperitief kregen wij een koud, niet heel bijzondere broodje, maar wel met een tapenade, heerlijke chorizo en zalige biologisch olijvenolie. Hierna duurde het heel erg lang voordat wij de menukaart kregen...maar het was erg druk. Helaas was dit de eerste van heel veel foutjes tijdens de avond. De gastvrouw kwam bij ons aan tafel en nam met zichtbaar enige haast onze wensen op. De wijnkaart kwam later...nadat wij al enige tijd met lege glazen zaten en ook nog geen water hadden gekregen. Wij kregen een amuse van koud sap, niet heel bijzonder. Hierna werd onze heerlijke fles wijn ingeschonken die een nette prijs heeft.

Het eerste gerecht werd geserveerd maar de vuile borden van het brood en de amuse bleven op tafel staan. Het voorgerecht was smaakvol maar de presentatie op het bord zag er wat druk uit. Na een beetje lang wachten kwam ons hoofdgerecht, de tournedos. Deze was goed voorbereid maar die van mijn man was taai,en was voor de helft niet te eten. Bij het opruimen van de borden heeft mijn man dit aan de serveerster verteld, wij kregen daarop het volgende antwoord: "oké, helemaal goed! Ik zal het doorgeven aan de kok." ...en weg liep ze! Niet echt het antwoord dat wij hadden verwacht! Later bleek mw. Mens hiervan ook niet op de hoogte gesteld te zijn.

Uiteindelijk kregen wij het kaasbord, het 3e gerecht van ons "keuzemenu van de chef". De kaasjes waren lekker, maar werden geserveerd met een soort aardbeienjam en een zelf gemaakte dadelkoek. De jam paste er gewoon niet bij, en de dadelkoek smaakte alleen naar cocos en zat vol met suikerkristallen. Wij probeerden de aandacht van de serveerster te zoeken om wat brood of een toastje te vragen, maar niemand kwam en uiteindelijk aten wij gewoon de kaasjes op zonder iets erbij. Bij het opruimen van de borden hebben wij geprobeerd onze onvrede uit te leggen, maar de serveerster leek het probleem niet echt te snappen.

Andere kleine maar belangrijke schoonheidsfouten waren de volgende:
- bij het proeven van de wijn werd daarna mijn man als eerste ingeschonken
- zowel de wijn als het water werd niet een keer bijgeschonken gedurende de avond
- mijn man kreeg als eerste iedere keer zijn eten voor hem geserveerd...niet een keer werd ik als vrouw als eerste geserveerd!
- geen uitleg gegeven over het eten en ook niet over het wijn of port. Ze lieten de fles van de port en van de Cava (aperitief) niet aan ons zien.

Onze ontevredenheid hebben wij geuit aan de gastvrouw zelf, zij reageerde in eerste instantie teleurgesteld en liep zonder excuses weer weg. Na opnieuw uitleg over de door ons geconstateerde fouten en de melding dat zij dit hopelijk zou oppakken samen met haar team heeft zij wel haar excuses aangeboden.

Teleurstellende eerste indruk! Erg jammer!
Mpdullaert .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Op het terras aan de haven genoten van de gastvrijheid van Bianca mens en Marko Pol.
Mijn partner nam de boerderijkip als voorgerecht en vis van de dag als hoofd. Ikzelf ging voor de Thaise soep en Corona de Lomo. Alle gerechten waren goed. Als wijnen namen we de Rueda, een frisse witte open wijn en de Baune Teurons (Rood). De wijnen waren goed op temperatuur. De bediening vonden wij opvallend goed. Al met al een zeer geslaagd diner!
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Wij komen hier een a twee keer per jaar speciaal voor naar Hoorn. Uitermate vriendelijke bediening. De vrouw des huizes is vinologe en dat staat garant voor een wijnkaart die zeer uitgebalanceerd is en tegen relatief billijke prijzen.De gerechten waren prima, met 1 klein minpuntje: in mijn aspergesoep zat een stuk papier. We hebben dat maar niet gezegd, maar daardoor voor het eten "slechts"een 8. Het restaurant is echt een aanrader en een van de beste in een IJsselmeer/Markermeer haven.Ik zou geen betere weten
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2013
Hebben daar met 6 personen gegeten op een rustige maandagavond. Etagere als voorgerecht viel iets tegen qua smaak. Hoofdgerecht rundersukade was wel heerlijk. Smaakvolle inrichting en goede bediening.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
De ontvangst was prima, de jassen werden netjes aangenomen en we kregen een tafel toegewezen. Het begon met een klein warm broodje met olie, zout en tonijnspread.

Toen we allemaal zaten werd ons meteen een lekker glas Spaanse champagne aangeboden, zeer smakelijk. Het restaurant zelf is heel verzorgd, mooi gedekte tafels.

Het menu was echt waar voor je geld. Uitstekend sukadevlees, met zorg gerangschikt en heel luxe smaaksensatie in verschillende kleine extra's.

Al met al was het restaurant een beetje chique maar goed betaalbaar voor alles wat je ervoor terugkrijgt. Een absolute aanrader.
T&js .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Door het bezit van een Bib Gourmand en een vermelding in het Gault Millau waren ook onze verwachtingen in Hoorn waarschijnlijk iets te hoog gespannen. Wij hebben hier in mei met een groep gegeten en viel ons tegen. In kort was ons oordeel: voorgerecht een 8, het hoofdgerecht een 5 (de vis leek niet vers en het bijgerecht was minimaal d.m.v. een dobbelsteentje aardappel) en het nagerecht een 6 je deze was vrij mat en vlak van smaak.
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
We hebben heerlijk gegeten. Het menu was goed op elkaar afgestemd, de wijnen werden goed geadviseerd.Wel was er een gebrek aan broodjes. En er had wel een frietje of gebakken aardappeltje bij het hoofdgerecht gemogen. De pommodorisoep , voorgerecht, was iets aan de flauwe kant. Er zat niet zoveel smaak aan, daarentegen was het hoofdgerecht, eendenbout met zuurkool, zeer smakelijk. het dessert was top!
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Na erg veel gehoord te hebben over Hendrickje Stoffels met hoge verwachting richting het restaurant getogen, zeker ook omdat ze goed scoren in de Gault Milau en een ze een Bib hebben. Maar wat een teleurstelling was dit!

Na binnenkomst werden we onze tafel gewezen en werd ons gevraagd of we een aperitief wilden. Het aperitief werd snel uit geserveerd, ook het broodje volgde snel, maar daarna volgde het lange wachten. Dat bleek helaas exemplarisch voor het restaurant. Nadat het aperitief op was en het broodje ook, kwam de bediening eindelijk met de kaart aanzetten. Ja, die hadden we nog niet. De kaart is lekker beperkt, daar houd ik altijd wel van, maar dat betekend ook dat ik snel mijn keuze gemaakt heb en dat ik dus geen zin heb, om als ik al 30 minuten heb zitten wachten op de kaart ook nog eens 20 minuten te moeten wachten totdat mijn bestelling opgenomen wordt. De vraag toen de kaart kwam was meteen of we nog wat te drinken wilden bestellen, nee, ik zit al lang te wachten en ik wil eigenlijk gewoon eten bestellen.

We hoopten dat het wachten daarmee over zou zijn, maar de tijd tussen de gangen was ook erg lang. Het hoeft mijn inziens, als je een 4 gangen diner bestelt geen 3 kwartier te duren voordat het tussengerecht op tafel komt nadat je het voorgerecht hebt gehad.

Helaas was het eten en de spijs-wijn combinaties ook niet van dusdanig hoog niveau dat dit het lange wachten goed maakte. De etagère van voorgerechten was redelijk. Soms erg vlak van smaak, soms rare combinaties. Het plateau was duidelijk mediterraans georiënteerd. Gerookte biefstuk, gerookte zalm, gemarineerde zalm enz, enz. Best kunstig allemaal en redelijk gebalanceerd, hoewel gemiddeld gesproken wat vlak van smaak. Maar wat doet dan een oosters kipkluifje er in een keer tussen?

Het tussengerecht was voor de een erg vlak van smaak (notenrisotto) en voor de ander zo sterk dat de fazantworst en shi-takes niet meer te proeven waren (mosterdsoep).

Het hoofdgerecht was keurig, niet meer, niet minder. Gewoon keurig. Een behoorlijk stuk vlees met een bearnaisesaus saus en wat garnituur en een rendang met garnituur. Maar helaas was wederom alles vlak van smaak. Juist bij een rendang heb je als kok de mogelijkheid om te knallen op het bord, maar helaas. Ook een bearnaisesaus mag knallen. Dat gebeurde helaas niet.

Het dessert was veruit het beste van de avond, qua inspiratie, als ook qua smaak. Maar toch had dit ook groter en sterker en krachtiger gemogen. De wijn die mijn partner had was gewoon niet goed meer, dat mag je als sommelier niet gebeuren. De fles was sinds gisteren open, dan proef je hem toch voordat je hem serveert aan je gasten? Dat was dus duidelijk niet gebeurt!

Het decor van het restaurant is prima, maar wat staan er veel tafeltjes! Ik kan bij mijn buren op het bord kijken en het personeel moet soms dwars tussen de tafels door. In een eetcafé is dat prima, maar in een restaurant dat dit niveau pretendeert? Nee! Dat klopt gewoon niet.

Het personeel ten slotte was ongeïnteresseerd en giebelig. Daar zit ik voor een avondje rustig dineren dus ook niet op te wachten...

Helaas een grote teleurstelling dus alles bij elkaar!