Over restaurant Hendrick

Gezelligheid en gastronomie hand in hand

Volgens de allereerste recensie een kruising tussen een schildersatelier en een Middeleeuwse apotheker. Dat typeert meteen de sfeer van dit gezellige restaurant in Kampen. Knus, authentiek, laagdrempelig en met een open karakter. Zeer de moeite waard!

Meer informatie over restaurant Hendrick

• Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima restaurant.
Birgit P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Alles prima maar....We moesten 1.5 uur wachten op eerste gang en nog eens 45 minuten op tweede gang. Jammer dus wel punten aftrek. Snel meer personeel voor de keuken zoeken
Birgit P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Na de eerste gang waar we 1.5 uur moesten wachten kwam 2de gang ook 50 minuten wachten. Varkenswang heel goed staartstuk niet te eten. We gaan wel voor een tweede kans want restaurant is nieuw en bedoelingen zij heel goed. We houden hoop erin.
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De entree is een beetje onduidelijk omdat je via de voorliggende kroeg naar binnen gaat. De sfeer kroeg/ restaurant is opeens heel anders. Dit is apart. In het restaurant was het erg rokerig. De afbuiging werkte niet optimaal. Dit is niet heel prettig.
Wij zaten aan een ruime tafel. De 2-persoontafels lijken erg klein.
Eten netje opgediend. Maar 2 gerechten van €12,50 is te veel en een gerecht is te weinig. De spareribs waren heerlijk, ontzettend mals en niet een sterke overheersende grillsmaak. Het toetje was iets te lomp door megaveel chocolade. Al met al lekker gegeten en leuk concept.
Marijkedrost1982 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is net open, zo goed als klaar maar nog enkele afwerk- en ontwikkelpuntjes maar dat is op detailniveau. Inrichting is smaakvol, gezellig, wel tafeltjes dicht op elkaar.
Het eten was wisselend. De open ravioli vond ik erg geslaagd, net als de wildzwijnhaas. De spare ribs die mijn man had was lekker maar niet spectaculair, wel mooi opgemaakt. Ik had ook het staartstuk wat natuurlijk een taaier stukje vlees is maar waar een kok raad mee moet weten. Deze was een en al zeen, met moeite een paar hapjes weg kunnen krijgen. Helaas. Het eten had ook wat warmer gemogen.
Al met al is het idee mooi, verse eerlijke producten, kleine porties zodat je er meer kan eten, maar vind ik het (nog) niet uitgevoerd zodat het deze prijs (12,50 per gerecht) waard is.
Arnold J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wat een mooie zaak! Leuke link met de schilder Hendrick Avercamp, erg sfeervol al vonden wij de ronde tafeltjes iets aan de kleine kant.
De bediening was lief en oprecht maar kan nog wel wat sturing en scholing gebruiken. Vooral de wijn/bier spijs kennis , men adviseert wel vanaf de kaart maar op de vraag waarom deze combinatie gekozen krijgen we een wat onsamenhangend verhaal.
Dan het eten. gekozen is voor een menu kaart met 10 gerechten in een iets kleiner formaat . in eerste instantie waren we bang dat de keuze hierdoor erg beperkt zou kunnen zijn, maar dit integendeel. Wij vonden het erg verassend hoe een vrij standaard gerecht als spareribs omgetoverd wordt tot een fraai stukje vlees! voor mij een van de lekkerste die ik sinds tijden gegeten heb met een heerlijke houtskool smaak!
Wel vragen wij ons af of de porties niet aan de grote kant zijn voor €12,50 . maar hè daar klagen we niet over.
al met al een mooie avond en deze zaak heeft zeker enorme potentie. wij komen graag terug!
Vonraj78 V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Te hoge prijs voor te weinig eten. We vonden de tweede gang te lang duren. En de tafels was wel heel klein, zo'n tafeltje die je wel eens voor de sier buiten ziet staan met van die stoeltjes met een klein rond tafeltje. We vonden dit zeker niet prettig. De patat was niet gaar en het vlees was lauw. Nee zeker niet voor herhaling vatbaar.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Voor het eerst bij Hendrick gegeten, met hoge verwachtingen. En die kwamen uit! De kaart is net even wat anders en, zoals men zelf omschrijft, deze nodigt uit tot het proeven van meerdere gerechten. Vooral genoten van de maiskip, mooi opgemaakt en bijzonder vol van smaak. Ook het bloedsinaasappelijs was een genot. Heerlijke smaken.
De bediening was duidelijk nog niet op niveau - de kaart werd onhandig uitgelegd en hoewel we correct werden ontvangen, mistte er een zekere "warmte".
Het decor en aankleding stralen deze warmte wel uit, alleen al omdat er gewoon een oudhollandse theedoek op tafel ligt. Geen gedoe met servetten, dus een beetje kliederen als je je hapjes deelt is geen probleem!
RiaWe .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
En weer gegeten en weer genoten! Het eten was prima, de service ook en de het decor onveranderd mooi.
Echt een aanrader.
Mirjamvanderhoeven .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben al een paar keer heerlijk en met veel plezier gegeten bij Hendrick. Het eten is echt lekker en je proeft (en ruikt! :-)) dat het van de Josper grill afkomt. Bij elk gerecht wordt een passende wijn én bier geadviseerd en het leuke is dat ze elke maand een wisseling in de kaart doen waardoor je altijd een andere keuze hebt. Daarnaast is de bediening heel prettig en laagdrempelig en het restaurant is heel sfeervol!
Tilly S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het geheel zag er smaakvol en verzorgd uit.
Wij kozen verrassingsmenu.Klein beetje jammer dat ik als 'geen vlees,maar wel viseter'het voorgerecht en hoofdgerecht met vis kreeg.De kok had nu juist van het hoofdgerecht iets lekker vegetarisch kunnen maken.
Leuke omgeving,vriendelijke bediening.
Klaas_bruins .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
echt een aanvulling op maar vooral onderscheidend van alle bestaande restaurants in kampen. leuke kaart en uitstraling van restaurant is gezellig huiselijk en helemaal van deze tijd.. must see/eat.

bier en wijn advies op kaart is goed in orde
originele gerechten. word veel met smaak volle producten gewerkt ipv alles onderdrenkelen in zout peper en saus.
Allard Z.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Vanaf de straat niet zichtbaar. Toegang via een bruine kroeg (de Stomme van Kampen) maar daarachter een verrassend lichte hoge monumentaal ogende ruimte. Alle gerechten de maat van een tussengerecht. Twee plus nagerecht is een heerlijk diner. Ondanks dat de kaart niet groot is toch moeilijk kiezen. Naast een wijnarrangement is er de mogelijkheid van een bijpassend bierarrangement. Verfrissend en erg lekker. Ik zou zeggen: ga het zelf ontdekken in Kampen.
Annelies N.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het restaurant is echt prachtig, verscholen achter een café. Veel oude elementen van de ruimte zijn behouden, en het is met zorg ingericht. De bediening is zeer vriendelijk en kundig. Het concept (de gerechten hebben de maat van een tussengerecht, en dan kun je er het beste twee nemen) heeft nog wat finetuning nodig. Als je frietjes besteld, krijg je die standaard bij het tweede gerecht, terwijl het ook lekker is om bij het eerste gerecht frietjes te eten als je bv. bavette hebt besteld. Wij namen bavette, krokante varkensfilet, steak tartare en IJsselmeerbaars. De IJsselmeerbaars was lauw geworden en niet helemaal goed op smaak, en bijgaande bleekselderijgarnituur was ook koud. Geen ideale combi. Overige gerechten waren uitstekend. Ook de panna cotta was zeer smakelijk, met de verse kersen en de pure chocola. Al met al een aanrader!
Jachim .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
De gerechten waren erg lekker van smaak en mooi gepresenteerd. De bediening vriendelijk en de ambiance is top. Lekker fris en heel wat anders dan wat er in de rest van Kampen te vinden is. De porties hadden van ons wel wat groter gemogen :)
Pitchounette .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bijzonder eten. Bloemkool als gerecht met beurre noisette en messenklever - was nou elk vegetarisch gerecht zo lekker. Het toetje, rhabarbercompotte met gemberijs, merengue en een bijzondere kres - heerlijk!
Plus de bijzondere bieren en vakkundige en attente bediening: a rising star.
2016Jaap2016 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk eten in een ruim opgezet restaurant. Mooie diverse menukaart met kwalitatief goede gerechten. Leuk & lekker om de aanbevolen biertjes/ wijntjes erbij te nuttigen!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Een aanwinst voor Kampen. De Stomme van Campen is al een feest om te zijn, maar achter de Stomme zit nu een paradijsje. In de sfeervolle ambiance heb ik genoten van goed eten en de bier/spijs combinaties zijn verrassend. De "meerval" smaakte naar meer en ook de "longhaas" was goed bereid. Ik kom snel weer om de overige gerechten van de kaart te proeven.
Colin P.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijke steak tartaar, longhaas en als dessert een overheerlijke kersen panna cotta gegeten. Lekker eten in een sfeervolle ambiance met bediening die zeer goed voor haar gasten zorgt.
Jetze V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijke, eerlijke gerechten, met net even een andere draai! En met De Stomme als voorportaal ben je verzekerd van een passend speciaalbier bij elke gang! Een echte aanwinst voor Kampen!