Over het restaurant Hendrick

Gezelligheid en gastronomie hand in hand

Volgens de allereerste recensie een kruising tussen een schildersatelier en een Middeleeuwse apotheker. Dat typeert meteen de sfeer van dit gezellige restaurant in Kampen. Knus, authentiek, laagdrempelig en met een open karakter. Zeer de moeite waard!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Hendrick

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jetze V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Weer heerlijk genoten van diverse bier-spijs combi's en de kundige service! Afsluitend speciaalbiertje in de Stomme. Vrijdagavondje, ik hou dr van!
MartijnK3088 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Het was, op een woensdagavond, wel erg rustig. Wij waren de enige toen wij binnen kwamen, later kwamen er nog 2 gasten. De kleine kaart staat vol met verrassende gerechten. Allebei hebben we twee gerechten met een toetje gehad, de spareribs, de zeewolf, het buikspek en de gans waren stuk voor stuk erg smakelijk, maar het absolute hoogtepunt was toch het toetje (baba au bierre).
Jan Henk V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Verrassend, fris, hip. Geen standaard gerechten. Bediening dikke prima, enige puntje was dat we wat lang moesten wachten op de eerste bediening. Dit echter drukte nauwelijks de pret.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mooie lichte ingerichte ruimte. Concept kent geen voorgerechten of hoofdgerechten. Bij ieder gerecht zit een wijnsuggestie, én een biersuggestie. Bediening fantastisch.
L S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteravond genoten van heerlijk eten in dit prachtige restaurant. De gerechten worden opgemaakt als kleine schilderijtjes en smaken heerlijk en bijzonder. De kaart is niet heel uitgebreid maar voor vlees en vis-eters én vegetariërs is er voldoende te kiezen. Tot slot: vriendelijke bediening. Een aanwinst voor Kampen, wij komen zeker terug!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij dit relatief nieuwe restaurant in het hart van Kampen.

Vriendelijke ontvangst en het restaurant is leuk ingericht. Goede uitleg pp de menukaart gekregen en we kozen voor een vega hoofdgerecht. Zelden tot nooit zo'n lekkere ravioli gegeten
Gecombineerd met goede huiswijnen hadden wij een heerlijke avond

We komen zeker terug.
wilma S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer verrast door de bijzondere keuken , mooi geserveerd en een redelijke prijs. Een aanrader als je eens wat anders wil dan een doorsnee menu.
Alco P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Twee gerechten kiezen was moeilijk, want er steed veel lekkers tussen. Bediening was top. Zeker een aanrader. Het was gezellig druk.
Marieke W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Wij hebben met ons gezin genoten van Hendrick: een super aanwinst voor Kampen. Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte borden en een terzake kundige bediening die rekening hield met onze wensen en er is zelf apart gekookt voor onze kleine meid van negen maand: alle lof!
Peter-1 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Uitstekend restaurant waar wij kwamen door de recensie van Joel Broekaert in het NRC. En wanneer Joel een 6,5 als eindbeoordeling geeft dan weet je dat het een perfecte gelegenheid is om te bezoeken. Stond er maar een dergelijk restaurant in de buurt van Delft, dan zouden wij er elke week te gast zijn!
quinten B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk vertoeft in dit leuke restaurant met een fantastische entourage.
En wat een verassende gerechten. Vooral de vegetarische gerechten, wat orgineel en smaakvol, de biet structuren was een plaatje en de knolselderij uit de houtskool oven super smaak vol. De ravioli had van ons persoonlijk iets langer gekookt mogen worden maar dat is misschien eigen smaak, lekker was hij zeker! Super leuk vonden we het "bouillonblokje" van ossenstaart bij de ravioli waar aan tafel wat heet water op geschonken wordt zodat dit een mooie bouillon wordt.
Als vegetariër vond ik het erg fijn een keer iets anders tekunnen eten dan de standaard vegetarische gerechten.
ook de andere gerechten waren een lust voor het oog en de porties mooi in balans.
het personeel was vriendelijk en zorgzaam. wat nog een beetje sturing nodig heeft misschien wat betreft de kennis van ingredienten en wijnen. Maar dat neemt niet weg dat we heerlijk vertroetelt zijn. Wij komen zeker weer als we weer in de buurt van kampen zijn!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Echt een heel mooie aanwinst voor Kampen op culinair gebied.

Het is niet echt een romantisch restaurant qua interieur zoals met het zelf omschrijft maar het is goed toeven. Met ons gevieren gegeten hier en met name de vegetariërs waren enthousiast, lekkere vegetarische ravioli. Goede wijnkaart en plezierige bediening maken het plaatje compleet.

We komen snel terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
2 keer gegeten... De eerste keer op een zaterdag was stukken beter als de 2x op een woensdag.
Jammer want had er juist meer van voorgesteld..
Goedenavond Petra,

Wat jammer dat je laatste bezoek aan Hendrick tegenviel. Je geeft in je recensie niet aan waar de teleurstelling zit. We zijn altijd blij met feedback zodat we ons restaurant kunnen blijven verbeteren. Kun je aangeven waarom het bezoek je tegenviel in vergelijking met je eerste bezoek?

Met vriendelijke groet,

David Lemstra

david@etenbijhendrick.nl
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben lekker gegeten in een mooie ruimte waar het alleen iets te koud was door kachelproblemen, maar absoluut een aanrader om naar toe te gaan.
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten in mooi restaurant. Bijzondere gerechten met verrassende smaken. Vriendelijk personeel. Ze
Zeker voor herhaling vatbaar!
Trudytop .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten en fantastische wijnen gedronken in een sfeervolle zaak. Bediening was heel prettig. Dit is een zaak waar we zeker heel graag weer terugkomen!
Harm D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prima restaurant.
Birgit P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Alles prima maar....We moesten 1.5 uur wachten op eerste gang en nog eens 45 minuten op tweede gang. Jammer dus wel punten aftrek. Snel meer personeel voor de keuken zoeken
Birgit P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Na de eerste gang waar we 1.5 uur moesten wachten kwam 2de gang ook 50 minuten wachten. Varkenswang heel goed staartstuk niet te eten. We gaan wel voor een tweede kans want restaurant is nieuw en bedoelingen zij heel goed. We houden hoop erin.
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De entree is een beetje onduidelijk omdat je via de voorliggende kroeg naar binnen gaat. De sfeer kroeg/ restaurant is opeens heel anders. Dit is apart. In het restaurant was het erg rokerig. De afbuiging werkte niet optimaal. Dit is niet heel prettig.
Wij zaten aan een ruime tafel. De 2-persoontafels lijken erg klein.
Eten netje opgediend. Maar 2 gerechten van €12,50 is te veel en een gerecht is te weinig. De spareribs waren heerlijk, ontzettend mals en niet een sterke overheersende grillsmaak. Het toetje was iets te lomp door megaveel chocolade. Al met al lekker gegeten en leuk concept.