Hemingway

Janskerkhof 6 3512 BK Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Hemingway

Een reis om de wereld

Een stijlvol restaurant in het levendige hart van Utrecht waar je een ontdekkingstocht maakt over de hele wereld. Chef René weet precies hoe je klassiekers in een modern jasje steekt. Wereldse smaken komen harmonieus samen. De wijnkaart belooft ook heel wat goeds. Kom je er zelf niet uit? Het attente personeel beantwoordt met liefde al je vragen.

Meer informatie over restaurant Hemingway

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras
7,1
Voordelig
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na afloop van een middagconcert hadden we hier met z’n allen een korte lunch: garnalenkroketjes, tosti kaas, salade, met daarbij bier, sap en thee.
Het eten was goed, de bediening vlot en vriendelijk.
Aardig uitzicht vanaf het terras.
Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Lekker op terras gezeten, heater werd direct aangezet.
Mals biefstuk en lamsduo met lekkere frietjes. Dessert cheescake, echt een plaatje om te zien en heerlijk. Buitengewoon genoten
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
De allereerste keer dat ik hier at, was denk ik tijdens mijn introductieweek in Utrecht en daarom kán ik bijna niet anders dan hier de saté met frietjes nemen. We zaten lekker op het terras, met een leuk uitzicht op al wat er op het Janskerkhof gebeurt en de bediening was prima. We hebben lekker gegeten. Blijft altijd prima stek voor drankje en hapje eten!
Kloetje .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten op 6 februari. Eten was erg lekker en zeker niet duur. Snel geholpen ivm concert in Janskerk. Aanrader!
170151951 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
4 personen, we hebben à la carte gegeten en van de avond genoten!

Heerlijke vis, perfect gebakken met lekkere groeten. De konijn was ook verrukkelijk op smaak.

Het citroentoetje was de bekroning van het diner. Superlekker!

Senol .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Eten was prima. Heb het gouden kalf menu gehad en verder niets op aan te merken. Alleen de bediening was waardeloos. Na een half uur drankbestelling de drank gekregen. Rond 20.00 uur bestelling opgenomen. Rond 21.00 uur kwam het voorgerecht. Gevraagd om brood voor het wachten, maar het brood was op. Rond 22.00 uur kwam het hoofdgerecht en rond 23.00 uur kwam het nagerecht. Elke keer op eigen initiatief om drank vragen en dan kwam maar een gedeelte. Bepaalde soorten bier waren na de avond vorderde ook op. Het was druk volgens de bediening. Voor mij en mijn metgezellen de laatste keer.
Dorinda L.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuk zitten, aardig personeel. Helaas was de vegetarische lasagne een structuurloos gerecht :( veel kaas weinig bite door te weinig groenten en te veel kaas. Carpaccio was lekker maar er mistens pijnboompitten die wel op de kaart stonden.
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Het is een eetcafé. Prachtig gelegen, leuke en gezellig ingericht. Goede voorkomende bediening.
De menukaart is inderdaad die van een eetcafé. De prijzen echter zijn daarmee niet in balans. We kozen voor de fish en chips, en dan krijg je voor 15.50 een stuk (verder goede) kabeljauw met een smakeloze korst, en een puntzak frites met mayonaise. De bijbehorende salade (gelukkig niet verdronken in saus) was men in de keuken vergeten en daar moesten we om vragen. De desserts wekken de verwachting van een restaurant (8 euro voor een dessert) maar helaas niet de kwaliteit. Voor 8 euro mag je meer verwachten dan een stukje brownie die meer chocoladecake was (droog), twee stukjes oude kaas met een lepeltje appelstroop en een bolletje ijs. De gemarineerde peer bestond uit twee flinterdunne schijfjes waterige peer. Over de huiswijn (Sauvignon blanc) zullen we het maar niet hebben. Geen plek waar we nog een keer naar toe zullen gaan.
Wessels1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijk op het terras gegeten. De burger was heerlijk en ik had erna absoluut geen honger meer. De bediening was vriendelijk, netjes en snel. Niets te klagen!
Jocelyn H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Kaart is echt positief verbeterd! Wordt blij van de nieuwe salades:) Maar de rib Eye is ook aanrader. Boven diner en daarna borrel op het verwarmde terras. Bediening was gastvrij!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Nieuwe kaart! Happy! Ribeye en fish&chips heerlijk! Zoals altijd op het terras weer een zomeravond genieten:) lekker wijntje er bij, helemaal af.
Naima S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wat een super leuke tent! Met 3 vriendinnen een hapje gegeten. We hebben onze laten verrassen door de kok zowel in het voor-/ hoofd-/ en nagerecht. Het 1 was nog lekkerder dan het ander! Top top top...
Lekker tussen de gangen door een drankje kunnen doen op het verwarmd terras.
Zeker een aanrader om te eten!!!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Met twee vriendinnen eerst lekker op het verwarmde terras wat gedronken en genoten van oa het kaasplankje. Binnen gegeten en ons laten verrassen door de kok met het drie gangen menu. Heerlijk gegeten en onze gastheer Joost zorgde voor de drankjes. Al met al een super leuke gezellige tent waarop kwaliteit voorop staat. AANRADER!!!
Vicky S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Super lekker gegeten! Biefstuk heerlujk mals. Complimenten aan de kok! Gezellige sfeer en top personeel! Oh ja heerlijke muziek.
Ik kom terug.
Heerlijketen13 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Op een zaterdagavond met een groep van 12 hier gegeten. Dat is natuurlijk redelijk belastend voor de keuken en de capaciteit, dus sowieso super dat we hier terecht konden! Bediening was gastvrij en redelijk attent.
Eten vond ik echter ondermaats. Van de beperkte keuze uit het 3-gangen keuze menu (op zich aantrekkelijk geprijsd overigens), kozen ongeveer 8 van ons de pompoensoep (helaas was de 'knoflook, aardappelsoep' die op de kaart stond niet voorradig) als voorgerecht. We constateerden allen na één hap dat deze soep (qua textuur leek het overigens meer op puree) véél te zout was. Echt niet te eten; de kok had duidelijk niet geproefd! Gelijk iets van gezegd en dit probleem werd sportief en goed opgelost: degenen die dit wilden kregen de geitenkaassalade als vervangend voorgerecht. Die was lekker, met dingen als noten, gedroogd fruit, bosbessen en honing gedecoreerd (deze garnituur zag ik opvallend vaak terugkomen bij Hemingway: bij het borrelplateau vooraf, en ook bij het nagerecht waren deze ingrediënten bijvoorbeeld weer aanwezig).
Als hoofdgerecht had ik de zeebaarsfilet (onvoldoende op smaak; erg flauw), die schijnbaar met spinazieroomsaus geserveerd zou worden (niets van teruggezien). Het bedje gegrilde groenten waar de vis op lag, was wel heel smaakvol. En de frites die erbij geserveerd werd, smaakte niet huisgemaakt (vers) maar wel goed gebakken.
Als nagerecht had ik gekozen voor de homemade cheesecake met (wat zou moeten zijn) stoofperenijs. Het bord was mooi opgemaakt qua decoratie en supplementen; maar de cheesecake zelf was helaas gortdroog en het ijs heel waterig en lafjes van smaak.
De wijn was prima; de kannen kraanwater op tafel super. Decor niets bijzonders; beetje sfeerloos boven. Toilet was qua hygiëne helaas meer van het niveau kroeg dan van het niveau eetcafé.
Al met al prima avond gehad, maar dat kwam meer door de gezelligheid en de prima service dan door het eten!
Iets B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Wat een fijn plekje! Buiten op het verwarmde terras zit je knus en beschut. Wij hebben eerst buiten geborreld met bier en bitterballen (die je per stuk kan bestellen, super handig!). Binnen op de eerste verdieping gegeten met uitzicht op de Janskerk. De saté is gemaakt van kippendijen super lekker. Aanrader!
MYRTE2014 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wat een gezellig restaurantje! We hadden een driegangenmenu. Aanrader: duo van eend. Lekker rood huiswijntje er bij. Daarna beneden nog een borrel gedaan. Kortom: wij kwamen er erg gelukkig vandaan!
Josefien33 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk relaxt en rustig gegeten boven in het restaurant.
Carpaccio was echt lekker, net als de saté.
Bediening was erg vriendelijk en hebben na het eten genoten van kop thee en cheesecake op het bankje buiten onder een kleedje en de warmte lamp.
Jen32 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Wat een aanfluiting deze tent! We komen zelf uit utrecht en zijn heel wat gewend maar dit was zeer slecht te noemen. Het eten was naar ons idee niet vers. De eend was veel te zout en de biefstuk smaakte nergens naar. De bediening was alleen bezig met de bediening van een grote groep en we moesten zeer lang op ons eten wachten. Niet aan te raden!
Boaz5 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
met 6 personen gegeten voordat we naar de film gingen.
Verwarmd terras buiten, zeker een pluspunt.
Binnen(beneden) verder weinig sfeer, wel een mooie bar.
Eten was matig. Ikzelf had tonijnslade vooraf, wel lekker maar niet bijzonder.
zou je thuis ook zo kunnen maken. carpaccio was lekker alleen zo weinig dat je het nauwelijks op het bord zag liggen... pompoensoep erg lekker
Hoofdgerechten: Zalm pasta, eigenlijk hetzelfde verhaal als het voorgerecht...
ik miste iets bijzonders erbij, al is het maar een combinatie van verse kruiden.. of een lekker sausje oid.
De gebakken vis van mijn tafelgenoot was erg droog. biefstukken waren goed gebakken alleen niet erg veel.
desserts: von ik de beste gang, huisgemaakte cheesecake. lekker! kaasplank klopte niet kwa prijs/hoeveelheid verhouding. weinig kaas voor dat geld.
Nog een puntje om aan te werken is het personeel niet aan de bar laten zitten spelend met een telefoon, staat ongeintresseerd.. en vrij weinig productkennis.
Muziek erg up to date, goede muziek.