Over het restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

Restaurant Hemingway in Bergen op Zoom draagt de naam Hemingway, omdat Ernest Hemingway bekend stond als een levensgenieter die goede spijzen en wijnen kon waarderen.

Restaurant Hemingway werkt het liefst met lokale producten. De rest wordt aangevuld met eerlijke en verantwoorde producten. Verse producten worden dan ook dagelijks geleverd. Hemingway streeft ernaar je het beste te bieden van de Brabantse Wal. Chef Sander Doggen creëert spannende combinaties en vernieuwt Franse klassiekers op een niet voor de hand liggende manier.

Een uitzonderlijke wijnkaart is onderdeel van een goed restaurant. De wijnkaart bestaat uit een mooi aanbod wijnen, bewust opgebouwd met gevestigde en alternatieve wijnen. Deze wijnen zijn mede geselecteerd door de registervinoloog Guus van Dijk. Naast deze wijnkaart serveert het restaurant ook bijpassende wijnen á €7,00 per gang. Laat je adviseren door de bediening!

Reserveer snel bij restaurant Hemingway in Bergen op Zoom en geniet!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

Marco H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Tot op heden in 5 locaties gegeten in BoZ en dit is de beste. Niet de goedkoopste, maar de prijs/kwaliteitverhouding is goed. Hoofd bediening is, laten we zeggen, levendig, populair en aanwezig. Daar hou je van of niet. Aanrader.
Jeffrey D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Sfeervol restaurant met uitstekende bediening en last but not least heerlijk eten????
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Heerlijk gegeten, prima bediening. Heerlijk dagje BoZ met mooie tentoonstelling Bergen op Zilver: Voorbij ijdelheid. Kortom super dagje!
Simon S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Super! En zeker voor die prijs! Hoogstaand!
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten tijdens braderie op het gezellige terras, ondanks de drukte goede bediening en voortreffelijk menu.
Joachim B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Voor het recept van een goede macaron, moet de keuken toch echt naar Frankrijk. De Oosterschelde kreeft was mooi opgediend, voortreffelijk van smaak. Keurige bediening, goede sfeer.
C Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Alweer heerlijk gegeten ne een heel gezellige avond gehad.
Myrte V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten en aangenaam onderhouden door meneer Guus. Wij komen snel terug!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Mooie locatie in het hart van Bergen op Zoom. Vriendelijke ontvangstdoor ervaren kelner (bijna 30 jaar) die soms iets te ver pusht maar zijn adviezen zijn wel goed. We hebben met vier personenwagen het gourmet menu drie gangen genomen en een keuze gemaakt uit de verschillende gerechten. De gerechten waren vaak verrassend en allemaal smakelijk al was de baneljauw in het hoofdgerecht war zout. Wij kregen goed passende wijnen bij de gerechten. Service was vriendelijk en attent al verwacht je in zo'n restaurant wel dat personeel zelf onthoud wie welke gerechten heeft besteld.
Zeker aan te bevelen.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Zoal gewoonlijk was het eten weer zeer verzorgd en de kaart doordacht. Ook de ontvangst en bediening zijn onberispelijk.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Kleine portie , stuntelige servies
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Sommelier Guus van Dijk was een geweldige gastheer. De gerechten waren schilderijen van smaak. Prachtige en verrassende wijnen, ook per glas. Heerlijk brood.
jose V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Ontvangst was gênant. We werden gedurende langere tijd genegeerd. Eten was zout en vet, artisjok en humus niet ontdekt, combinatie ook niet goed. Ergste was dat we ook weer snel dringend werden verzocht om te vertrekken. Gedag kon er ook niet af, bediening was ver onder de maat. Erg jammer!
Margreet W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijke gerechten, mooie opmaak ook een feest voor het oog!
Service vriendelijk, attent, goed gastheerschap.
Ook met een glutenvrij dieet werd zorgvuldig en creatief omgegegaan.
Kortom echt een feestje in een aangename ambiance. De tijd tussen de veschillende gangen , prima.
Een aanrader voor een heerlijk feestelijk dineertje!
Andries O.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Zaterdag 29 april in dit fijne restaurant gegeten met zijn 4tjes. Prima tafel, zeer vriendelijk personeel, goede prijs kwaliteit verhouding.
Alleen jammer dat er voor een karaf water betaald moet worden, 1e karaf €5, 2e karaf gratis. Maar toch, gewoon kraanwater. Al met al een mooie avond uit, in een sfeervol restaurant, waar men nog echt gast is.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Goede producten, en origineel klaargemaakt. Uitleg bij opdienen wat luidruchtig en gehaast, en kan wat meer ontspannen. Tussentijds wat meer aandacht voor het drinken zodat de Juiste wijn op tafel staat als het gerwcht wordt opgediend.. Achtergrondmuziek zou wat uitgesprokener mogen.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
De gerechten zijn bijzonder en de kookkunst is van een hoog niveau. Vooraf mooie kleine amuses waarbij meteen rekening werd gehouden met het feit dat er twee vegetariërs in het gezelschap waren. Maar ook de vegetarische gerechten op de kaart zijn heel bijzonder. De bediening is zeer voortreffelijk. Als er al een aandachtspuntje valt te noemen, dan adviseer ik het restaurant niet meer te kiezen voor het muzikale behang waarmee we in kledingboetieks al geconfronteerd worden, maar om een mooi stukje kamermuziek op de achtergond te laten klinken.
Thea S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Natuurlijk kan ik me hier uitputten met het geven van een beschrijving over de gastvrije ontvangst, de prachtige ambiance en de heerlijke gerechten maar voor dit restaurant geldt slechts één woord: Voortreffelijk!!!
ronald S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten. De gerechtjes die je ervoor kreeg waren stuk voor stuk apart en erg lekker. Het was druk dus de bediening had nog wel wat moeite met het houden van het overzicht. De tafels staan wel dicht op elkaar zoals bij een bistro en dat past eigenlijk niet bij de statuur van dit restaurant.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Bij binnenkomst werden wij uitermate vriendelijk welkom geheten; goede start!
Voor de witte huiswijn als aperitief konden we kiezen uit Chardonnay of Sauvignon Blanc, wat al aangeeft dat ze aandacht hebben voor de voorkeur van de gast.
De amuse-gueles waren zeer smaakvol als belofte voor wat komen ging: Madeleine met Pistou, erwtensoepje met Gin-tonicschuim en een oliebolletje met chorizo.

Wij namen het Bib-Gourmandmenu en werden niet teleurgesteld:
- Gerookte paling met kruiden, yuzu Waldorfsalade en Granny Smith. Verrassende combinatie die wonderwel werkt. Je krijgt een mooi gerecht met een duidelijke friszoete toon die gelukkig niet overheerst. Het gerecht blijft mooi in balans. De Riesling uit de Moezel erbij is een prima keuze.
- Mijn vrouw had de dagvangst gekozen: een perfect gebakken Dorade
- Ikzelf had de eendenborst met een blokje eendenlevermouse, chiogga-biet (een soort gestreepte biet), witlof, cacao en pistache. Daaroverheen een rode-wijnsaus (waar ik best wat meer van had willen hebben...) Wederom balans, geen overdaad aan smaken. Erg lekker! Leuk om er een wijn uit Bierzo (Noord-Spanje) bij te krijgen. Bierzo is een weinig bekend gebied waar uitstekende wijnen vandaan komen voor zeer schappelijke prijzen. De wijn is niet te zwaar en doet het prima met de eend en de notige smaken van het gerecht.
- Afgesloten met het 'Irish Coffee' dessert: een mousse van Irish coffee met brownies, mascarpone, bolletje vanilleijs en nootjes. Niet overdadig en erg lekker. Weer verrast door de wijnkeuze: sherry! Wordt niet vaak meer gedaan. Een zachte complexe cream sherry Lustau East India Solera.

Verwacht geen grote porties: een gemiddelde eter zal voldaan van tafel gaan, maar niet 'vol'.
Ik ben vooral verrast door de aandacht voor de kwailteit en balans van de gerechten. Ik kom hier graag terug.

Één minpunjte: ik moest zelf steeds om de wijn vragen; er was geen aandacht voor het feit dat mijn glas een aantal keer op een gegeven moment leeg was!