Over het restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

Eerlijke, lokale producten

Ernest Hemingway stond bekend als een levensgenieter die goede spijzen en wijnen kon waarderen. Niet gek dat dit restaurant deze naam draagt. En daarnaast een Bib Gourmand! Een restaurant waar ze met veel zorg en liefde de lekkerste gerechten met een klassiek Frans tintje samenstellen. Geniet van de fijne gastvrijheid, een prachtig glas wijn en de eerlijke, lokale producten die harmonieus samenkomen op het bord. De chef Sander Doggen creëert spannende combinaties en vernieuwt Franse klassiekers op een niet voor de hand liggende manier. Zeker een bezoekje waard!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Thea S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
ronald S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten. De gerechtjes die je ervoor kreeg waren stuk voor stuk apart en erg lekker. Het was druk dus de bediening had nog wel wat moeite met het houden van het overzicht. De tafels staan wel dicht op elkaar zoals bij een bistro en dat past eigenlijk niet bij de statuur van dit restaurant.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Bij binnenkomst werden wij uitermate vriendelijk welkom geheten; goede start!
Voor de witte huiswijn als aperitief konden we kiezen uit Chardonnay of Sauvignon Blanc, wat al aangeeft dat ze aandacht hebben voor de voorkeur van de gast.
De amuse-gueles waren zeer smaakvol als belofte voor wat komen ging: Madeleine met Pistou, erwtensoepje met Gin-tonicschuim en een oliebolletje met chorizo.

Wij namen het Bib-Gourmandmenu en werden niet teleurgesteld:
- Gerookte paling met kruiden, yuzu Waldorfsalade en Granny Smith. Verrassende combinatie die wonderwel werkt. Je krijgt een mooi gerecht met een duidelijke friszoete toon die gelukkig niet overheerst. Het gerecht blijft mooi in balans. De Riesling uit de Moezel erbij is een prima keuze.
- Mijn vrouw had de dagvangst gekozen: een perfect gebakken Dorade
- Ikzelf had de eendenborst met een blokje eendenlevermouse, chiogga-biet (een soort gestreepte biet), witlof, cacao en pistache. Daaroverheen een rode-wijnsaus (waar ik best wat meer van had willen hebben...) Wederom balans, geen overdaad aan smaken. Erg lekker! Leuk om er een wijn uit Bierzo (Noord-Spanje) bij te krijgen. Bierzo is een weinig bekend gebied waar uitstekende wijnen vandaan komen voor zeer schappelijke prijzen. De wijn is niet te zwaar en doet het prima met de eend en de notige smaken van het gerecht.
- Afgesloten met het 'Irish Coffee' dessert: een mousse van Irish coffee met brownies, mascarpone, bolletje vanilleijs en nootjes. Niet overdadig en erg lekker. Weer verrast door de wijnkeuze: sherry! Wordt niet vaak meer gedaan. Een zachte complexe cream sherry Lustau East India Solera.

Verwacht geen grote porties: een gemiddelde eter zal voldaan van tafel gaan, maar niet 'vol'.
Ik ben vooral verrast door de aandacht voor de kwailteit en balans van de gerechten. Ik kom hier graag terug.

Één minpunjte: ik moest zelf steeds om de wijn vragen; er was geen aandacht voor het feit dat mijn glas een aantal keer op een gegeven moment leeg was!
tengel .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Fantastisch gegeten. Alles zag er prima uit en smaakte ook nog geweldig. Uitstekende, attente bediening.
We hebben genoten en komen zeker weer terug.
pauwelslutgarde .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Het eten was excellent, zowel voor-als hoofdgerecht. Dessert was met de ah-actie eerder beperkte keuze, maar wel lekker. Smaken zaten perfect. Spijtig dat de wijnen (behalve de huiswijnen) redelijk duur waren, als je 2 flessen besteld is dat toch vrij prijzig. Ga zeker nog eens terug, was echt de moeite waard !
bergkoren .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
In een mooie ambiance en lekker eten met je liefhebbende partner,... wat wil een mens nog meer?
Zeker de moeite om terug te komen.
gouw .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
De bijzonder smaakvolle en verassende gerechten maken het tot een beleving. Het is geen stuk vlees of vis, het is "net even anders", de zintuigen worden geprikkeld. Dat begint met de opmaak, prachtig. Dan de eerste hap, zoveel smaken in 1 gerecht, perfect in balans. goede wijnen die het comllementeren. En ondertussen een professionele, vriendelijke bediening met oog voor een persoonlijke benadering door de gastheer.
thijskoppers .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima diner genoten met 2 bevriende echtparen. Bediening was dik in orde. Kwaliteit maaltijden uitstekend. Hemingway heeft knusse ruimte om te dineren, het was er redelijk vol en gezellig.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Compliment voor de staf. Vriendelijk, deskundig personeel. Goed gekleed, goed verzorgd, je komt meteen in een feestelijke stemming. Gerechten niet alleen mooi om te zien, maar (vis) ook heel lekker klaargemaakt, met gebruikmaking van bijzondere technieken (schuim). De witte huiswijn was prima. Bij de rekening zat een voucher voor 15% korting. Wij gaan daar zeker gebruik van maken.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De runderhaas en de eend waren bijzonder lekker. Bij het nagerecht was het bietensorbet bij de pannecotta verassend lekker.
Frits L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Meer dan uitstekende bediening. Erg hartelijk en meer dan professioneel.

Keuken prima. Amuse van gin-tonic en erwtensoep erg creatief en lekker.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een mooie ambiance.
Het eten, de gedekte tafel, de bediening: alles met veel aandacht voor detail.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Niet echt kritiek, maar vreselijk om te zien dat er taalkundige blunders gemaakt worden op de menulijst en dat voor een 4 sterrenzaak gelijk met jij en jouw gesproken wordt.
gerard-m .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wij komen met enige regelmaat bij Hemingway en worden nooit teleurgesteld. De gerechten zijn heel goed van smaak en presentatie. De bediening is vriendelijk en correct. Kortom..een heerlijk avondje uit.

Enige minpuntje deze keer...omdat er erg veel gasten nagenoeg gelijk binnen kwamen moesten we relatief lang op ons aperatief wachten.
John V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
gemotiveerde bediening, vriendelijke en echte hartelijke benadering.
goed tempo, prima huiswijn Hier komen we terug; AH actie waardoor prijs kwaliteit door actie bovennormaal was
hazeduin .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Lekker gedineerd met alles er op en er aan. Bediening kwam af en toe tikje chaotisch over maar de maitre d' maakte dat met zijn aanstekelijk goed humeur meer dan goed.
cmichael .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Met zes personen bij restaurant Hemingway gegeten en daar hebben we zeker geen spijt van! Iedereen heeft heerlijk gegeten, verassende smaakcombinaties en een schitterende opmaak van de borden. Bediening en ambiance was ook top! Enige ( kleine) minpuntje was dat de pauzes tussen de gangen wat lang duurde, maar het was het wachten meer dan waard
hildea .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hebben heel lekker gegeten bij Hemingway, alleen met een wat wrange nasmaak. We werden erg vriendelijk ontvangen en er werd ons als aperitief een speciaal voor deze tijd, zeer feestelijk glas champagne aangeboden. Achteraf bleek dit glas een zeer feestelijke prijs van €18,50 te hebben. Als er dan ook nog 3 glazen wijn te veel op de rekening staan, krijg je het gevoel dat je hier erg op je hoede moet zijn. (Dit laatste werd uiteraard wel netjes gecorrigeerd). Maar los daarvan was het eten erg lekker: een heerlijke kreeftenbisque, zalig rundvlees en een lekkere dame blanche. Dit geserveerd met heerlijk brood, lekkere frietjes (meerprijs) en goede begeleidende wijnen maakt het een geslaagde avond.
jeanmatthijs .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Prima gegeten!
AH menu voldoet aan de verwachtingen en is geen "uitgeklede" versie van wat gewoonlijk wordt geserveerd.
Voor herhaling vatbaar.
manegemolenzicht .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Wij hebben hier weer genoten en komen hier zeker nog terug een echte aanrader en staat bij ons in de top5 van de beste restaurants in deze regio.