Over restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

Eerlijke, lokale producten

Ernest Hemingway stond bekend als een levensgenieter die goede spijzen en wijnen kon waarderen. Niet gek dat dit restaurant deze naam draagt. Een restaurant waar ze met veel zorg en liefde de lekkerste gerechten met een klassiek Frans tintje samenstellen. Geniet van de fijne gastvrijheid, een prachtig glas wijn en de eerlijke, lokale producten die harmonieus samenkomen op het bord. De chef Sander Doggen creëert spannende combinaties en vernieuwt Franse klassiekers op een niet voor de hand liggende manier. Zeker een bezoekje waard!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Hemingway (Hotel De Draak)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het AH menu was al vanouds prima van kwaliteit. Heerlijke bisque, heek en toetje. Het enige minpunt was de vreselijk slechte koffie na (de decafe was slootwater en de cappuccino was veel te sterk, met schuim wat gelijk "dood slaat"). Ook de extra bijbestelde frietjes (extra kosten) smaakten frituur-achtig en zeker niet dit kwaliteitsrestaurant waardig. Een van de jongere obers had een nogal norse uitstraling en kwam niet echt vriendelijk over.
Z.koene7 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We zijn al voor de 3 keer geweest en het is altijd heel goed . Personeel heel vriendelijk en heel lekker eten.Mooi restaurant en hotel.
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zou toch graag wat meer privé zitten, klein tafeltje. Het eten was voortreffelijk, voor herhaling vatbaar. Uitstekende bediening en heerlijke wijn.!!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een uitmuntende keuken in een gezellig en sfeervol kader met een voortreffelijke bediening .
Zeer aan te bevelen zowel in een ruimergezelschap als met z'n tweetjes .
Greetjehage .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
De gerechten waren een lust voor het oog, maar waren ook tongstrelend. De carpaccio werd op een speciaal bord opgediend. Ook de kreeftenbisque werd mooi gepresenteerd. De hoofdgerechten, o.a. eendenborst en runderhaas waren verrukkelijk. Het personeel was zeer vriendelijk en voorkomend. Kortom we hebben een aangename avond beleefd. Zeker voor herhaling vatbaar.
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Was verder goed, maar men vergat mij een aperitief te schenken, heb daar opnieuw om moeten vragen, Was rode wijn, mijn zoon had de aanbevolen cocktail. Ik wenste die niet, heb de wijnkaart wel direkt gekregen, maar verder gebeurde er niets, Mogelijk kostte de cocktail geen 14 euro, heb ik afgerekend voor een. Thuis stond op de bon 2 aperitief. In dat geval niet gehad. Bij het brengen van het dessert direkt een glas rode wijn los besteld bij mijn kaas en de rest van de fles is direkt bij mijn zoon ingeschonken.Hij had zijn zoete dessert al lang op. Heb weer om de wijn gevraagd, toen direkt gekregen, Had mijn kaas laten staan omdat ik de wijn niet acchteraf wilde opdrinken.
Jeanettevanmil .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben op een gewone donderdag onverwachts met zijn vieren overheerlijk gegeten bij Hemingway. Drie maal verrassingsmenu van 4 gangen en een bestelling van de kaart. Een bord met wat zenige en taaie carpaccio ging terug naar de keuken. En dat werd uitermate professioneel en voorkomend opgelost: geproefd door de chef bleek de klacht gegrond en met uitleg kwam er een nieuw bord wat wel smakelijk was. Nadien kwam de chef zelf ook nog informeren. Zonder ons opgelaten te laten voelen werd dit gewoon rustig opgelost.
Alle gerechten waren heel smakelijk en fantasievol en het wijnadvies uitstekend. We hebben een heerlijke avond gehad. De bediening had er zin in het ons naar de zin te maken. De rekening was dan wel weer wat ongewoon voor een donderdagavond maar dat wisten we vantevoren ☺️
Margo S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijk gerechten, met zorg bereid.
Uitstekende prettige en vlotte bediening.
Aangename ambiance, de eigen gesprekken werden niet overstemd door muziek of druk gepraat van andere gasten.
Kortom een aanrader!
Lianamegens .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het eten was prima, maar wel een beperkte keuze.
De wijn was aan de dure kant.
De tafeltjes stonden wel erg dicht op elkaar en een van ons keek tegen een muur aan. Niet zo gezellig.
Floris L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Jeremy ontdekte al snel dat de toegewezen plaats ons niet helemaal beviel en bood direct aan om alsnog van plaats te wisselen. Daarna genoten van de heerlijke 'kunst-werkjes' zowel qua smaak als presentatie, die vakkundig werden uitgeserveerd. Een prima bijpassend Bob-wijn-arrangement maakte het 6-gangen-verrassingsmenu helemaal compleet. Zeker geen spijt van de switch van het Heerlijk-10-daagse menu naar het verrassingsmenu.
Goedemiddag, wat super leuk om te lezen dat jullie zo hebben genoten van de kunstwerkjes en onze service! Mooi dat jullie zo hebben genoten van het verrassingsmenu met wijn arrangement. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Gerard-m .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Hemingway staat al weer enige tijd op ons favorietenlijstje. Ook deze keer werd dat helemaal waargemaakt. We hadden nu een AH arrangement, met per gerecht keuze uit 3 alternatieven. Alle keuzes leidden tot een mooi resultaat. De presentatie was goed, de smaak erg goed en de samenstelling goed uitgekozen. De persoonlijke ongedwongen, doch zeer correcte sfeer spreekt ons aan.
Jheijboer .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Door de actie van AH waren we in de gelegenheid om bij Hotel De Draak te eten. Het was geweldig. We werden heel vriendelijk ontvangen. We waren er al dikwijls voorbij gelopen, en naar uitgekeken om daar te mogen eten. De amuse was FANTASTISCH, de soep geweldig, en het brood lekker vers. Als hoofdgerecht de Heek, prachtig opgemaakt met schuim, en de runderhaas in rode wijnsaus smaakte heel goed. Als toetje kregen we karnemelk met ijs van rode biet. Heel apart maar wel lekker en ook nu weer alles heel mooi opgemaakt De Champagne was HEERLIJK net zoals de witte wijn. We hopen dat volgend jaar de actie weer is dan komen we heel graag terug. Jantje Heijboer
Goedemiddag, hartelijk dank voor je reactie en fijn dat jullie in de gelegenheid waren om in Restaurant Hemingway te komen eten. Doet ons een plezier te horen dat jullie zo van het diner hebben genoten. Ook zonder actie zijn jullie altijd van harte welkom én zullen jullie verbaasd zijn over de prijs / kwaliteit verhoudingen (standaard een 3 gangen menu voor slechts 37,00). Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Corne V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag met vrienden bij Hemmingway gegeten. Ontvangst was erg hartelijk (zoals gewoonlijk), leuke tafel bij het raam. De menukaart was iets aangepast, dus helaas was de overheerlijke garnalenkroket van het menu verdwenen, maar gelukkig weten we dat eigenlijk alle gerechten goed smaken.
Er werd weer een erg lekkere wijn aanbevolen, zowel voor wit als rood. Al met al, zeer geslaagde avond, waarbij we lekker hebben gegeten onder het genot van een goed glas wijn.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
super gegeten !
Goedemiddag, top om te horen dat jullie super hebben gegeten. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Renta .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het eten en de wijn waren prima. Elk gerecht is mooi opgemaakt, daar kan menig restaurant nog wat van leren. Helaas was de bediening iets minder. Tijdens de amuse werd ons gevraagd om de bestelling door te geven, wat eigenlijk wel een misser is, zeker als je een bepaalde stand wilt ophouden. Qua eten kunnen ze concurreren met bv het Spuihuis, nu nog iets aan de bediening doen...
Goedemiddag, het doet ons een plezier te horen dat het eten en de wijn naar wens zijn geweest! Het is voor ons onduidelijk wat het “probleem” omtrent de bediening is, opnemen tijdens een amuse wat is daar conform etiquette binnen de zwarte brigade mis mee? Toch bedankt voor jullie feedback en graag tot de volgende keer! Vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Avondje genoten met de AH-restaurantactie. Alles was even heerlijk, zeer mooie opmaak van de gerechten. En de sfeer was super. Onze complimenten voor de bediening, we voelden ons echt welkom. We gaan hier zeker nog eens terugkomen.
Goedemiddag, hartelijk dank voor je positieve woorden over de sfeer, de gerechten en de bediening. Jullie zijn van altijd van harte welkom, graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, team restaurant Hemingway
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Zowel de gerechten als de passende wijnen waren voortreffelijk. Bereid door iemand met passie voor zijn vak. De amuse alleen al was een meesterwerk.
We hebben geen moment het gevoel gekregen dat we er 'minder toe deden' omdat we gebruik maakten van de Ah-actie.
De opstelling van de tafels was nogal krapjes, waardoor je erg dicht op de andere gasten zit.

Een aanrader!
Goedemiddag, geweldig te horen dat de gerechten en de passende wijnen in de categorie voortreffelijk vallen! Helaas hebben wij geen zeeën aan ruimte binnen de muren van het 600 jaar oude Grand Hotel de Draak, dan hadden jullie wat ruimer kunnen zitten en de bediening kan zich dan nog beter manoeuvreren door het restaurant. Maar je kan niet alles hebben! Graag tot de volgende keer! Vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
De eettafels vervangen door steen zo koud en kil.Heel jammer en zeer onaangenaam.
Maar het eten is daar altijd een feestje.
Goedemiddag, bedankt voor je bezoek en de tijd die je hebt genomen voor deze reactie. Jammer te horen dat jullie de moderne look & feel van Hemingway niet konden waarderen, hebben we nog niet eerder gehoord van onze gasten omtrent de vernieuwing en verandering die plaatsvindt aan de Grote Markt in Bergen op Zoom. Het is een plezier om te horen dat het eten altijd een feestje is, naast de ambiance en de bediening is dat toch uiteindelijk waar het om draait. Wij hopen je zeker terug te zien! Met vriendelijke groet, team restaurant Hemingway
Hannelohre.etman1 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
we hebben genoten voor ons was alles perfekt. fijn is ook dat je helemaal niet het idee had dat je een AH-kaart bij je had super! Alleen heb ik een dingetje wat ik de volgende keer vraag om anders te doen... ik zat naast de voor mij een prima plek naast de open haard, maar voor mijn man niet die keek tegen de muur en het is juist zo fijn om te zien hoe goed die vier obers met hun witte hemden en zwarte bretels rondlopen en serveren ik heb er van genoten maar dat kon ik totaal niet delen met mijn man eigenlijk heeft hij geen een gezicht gezien laat staan de sfeer om ons heen....zelf dacht ik nog zou er tegen die muur niet een strook spiegel kunnen............
ja we komen sowieso terug....ook leuk de bon met korting daarvoor vr.gr.
Goedemiddag, wat een feest om jullie reactie terug te lezen en bedankt voor het compliment dat alles perfect was! Mooi te horen dat je zo hebt genoten van de kunde van onze bediening, wellicht de volgende keer wisselen van plaats na het hoofdgerecht zodat manlief ook de volledige ambiance kan meemaken. Erg galant van uw man om zich hiervoor op te offeren en dit ook geheel in het kader van “happy wife happy life” J Graag tot de volgende keer! Vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway
Corne V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zaterdag 22/10 hebben we voor het bezoek aan lokale theater De Maagd gegeten bij Hemmingway, gebruikmakend van het AH menu.
Voor bepaalde gerechten wordt een toeslag gevraagd, echter is het de keuze of je hier gebruik van maakt of niet. Als amuse een heerlijk bolletje met hierin gerookte paling van de hand van Chef Kok - Sander. Overige gerechten waren ook prima in order en er werd een wijnarrangementje aangeboden. Niet goedkoop, echter werd er voor dit geld wel geweldige wijn geschonken. Een erg mooie ongebruikelijk wijn uit Spanje bij het voorgerecht, en bij het hoofd gerecht mooie Oostenrijkse rode wijn geproefd, echter gekozen voor waanzinnig lekkere Chardonay uit Zuid Afrika.
Al met al lekker gegeten, met zéér lekkere aparte wijnen.
Goedemiddag, bedankt voor deze mooie recensie! Mooi te horen dat jullie hebben genoten van het menu voordat jullie naar de voorstelling in de Maagd hier zijn geweest. Fijn dat jullie de wijnen en spijzen konden waarderen! Graag tot de volgende keer! Vriendelijke groet, Team Restaurant Hemingway