Dit restaurant bestaat al sinds 1984 en doet het nog steeds bijzonder goed. Het is een plek waar je naartoe gaat voor een ongedwongen avondje uit eten met gerechten zonder al te veel poespas. Op de kaart staan alleen maar gerechten uit West-Europa, denk Franse gerechten, Hollandse gerechten, gerechten uit Engeland etc. Een risotto of iets Aziatisch zal je hier dan ook niet snel op het menu vinden. De zaak is sober, maar knus ingericht en je hebt ook nog eens mooi uitzicht over de gracht.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Laat ruimte over voor het dessert en sluit je maal af met hemelse modder, want tja dat hoort toch eigenlijk wel hier.

Over het restaurant Hemelse Modder

Hemels genieten

Hier wordt gekookt met de mooiste, natuurzuivere producten. Verser dan vers uit de beste grond of gaard. Ambacht is ontzettend belangrijk en alles wordt met de grootste zorg bereid. Neem je eerste hap en je bent direct verkocht. De fijne bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt en heeft veel kennis van zaken. Een bijzonder restaurant die maar zo op je favorietenlijst kan komen te staan.

Meer informatie over restaurant Hemelse Modder

Op loopafstand van Amsterdam Centraal Station
  • Kom je met de auto?
    In de buurt van de Nieuwmarkt

Maandag t/m Zondag 18.00 - 22.00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Hemelse Modder

Loes V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Met volle tafel bezetting vond ik 2 mensen in de bediening best weinig. Maar alles was goed op elkaar ingespeeld, een geoliede machine!
Yuka I.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Amazing dinner !!
tintin H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
We werden allervriendelijkst ontvangen. Hoewel het restaurant helemaal vol zat,verliep de bediening erg efficiënt en vriendelijk. We hebben heerlijk gegeten,en ons diner natuurlijk afgerond met hemelse modder. Het restaurant bestaat nu 34 jaar. In deze periode hebben we het restaurant regelmatig bezocht. Meestal hebben we lekker gegeten; sommige periodes was het van iets mindere kwaliteit. De laatste paar keer dat we er gegeten hebben,waren we echter zeer tevreden,zowel over het eten als over de bediening.
Arne V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk gegeten en fijne sfeer
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Hemelse Modder is één van de fijnste restaurants die ik ken. Je krijgt hier écht het gevoel dat je welkom bent. Dat ze blij zijn om je te zien en je een fijne avond willen bezorgen. Verder wordt hier gewoon heerlijk gekookt. Mooie gerechten met goede en verse ingrediënten. Het zijn verrassende en toch heel toegankelijke gerechten. De koude tomaten/wortelsoep (een klassieker vanwege het 34-jarig bestaan) is een topgerecht. Heerlijk fris en kruidig. Fijn dat de open wijnen ook per halve liter te krijgen zijn. De bediening is, zoals gezegd, heel gastvrij en vriendelijk. Vanwege het mooie weer hebben we aan de achterkant op het terras gezeten. Een idyllische plek midden in de stad. De inrichting van het restaurant is smaakvol en rustig. Prijs-kwaliteit is ook prima in orde. Kortom, Hemelse Modder behoort tot één van mijn favorieten!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Het eten was erg goed en we werden vriendelijk ontvangen. De sfeer van het restaurant an sich is goed, echter het publiek wat er komt is erg rustig, Wellicht meer onder jonge werkers onder de aandacht brengen, want daarvoor is het wel geschikt!
Daphne H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Heerlijk gegeten bij Hemelse Modder. Wat een vriendelijke ontvangst ook. We komen hier zeker graag nog eens terug. Echt niets op aan te merken.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten in dit restaurant dat al 35 jaar bestaat. En dat is niet voor niets. Prachtige gerechten, goede bijpassende wijnen en attente en vriendelijke bediening. Super avond.
Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Matig eten, slechte prijs kwaliteit verhouding. , af te raden. Je betaalt voor de kapsones.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Alles in orde, maar mis een beetje de "wow" factor. Gerechten waren leuk en in orde, maar konden echt wel beter gedaan dan nu.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Ter ere van het afscheid van een collega bezochten wij met zijn vijven gisteren Hemelse Modder.
Ikzelf heb er de afgelopen decennia een keer of vier gegeten.
De laatste keer een paar jaar geleden beviel het iets minder. Desalniettemin besloot ik voor deze gelegenheid het toch weer te proberen in het mooi gelegen restaurant.
Dat was een zeer gelukkige keuze.

Er was voor ons een tafel vrij gehouden zowel binnen als op het terras achter het restaurant. Mochten we het te koud krijgen konden we elk moment weer naar binnen maar dat bleek gelukkig niet nodig. Het was zeer aangenaam buiten.
Zowel het eten als de bediening was uitmuntend.
Vriendelijk en discreet werden we in een perfect tempo geholpen. Het menu is uitgebreid maar niet overdadig. Het ene gerecht klonk nog lekkerder dan het andere. De konijnenrilette, de kreeftenbisque en het heilbotrolletje vooraf bleken alledriei een uitstekende keus. Het vegetarische hoofdgerecht (Terrine van geroosterde noten en schapenkaa) was bijzonder smaakvol en hoewel het moeilijk was niet toch voor de hemelse modder te vallen bleek ook de rabarber curd een hit inclusief de perfecte “basilicum bombe”.
Kortom: een aanrader, Hemelse Modder is met stip terug op mijn Amsterdamse restaurantlijstje.

nb. het reserveren lukte niet via het iens-systeem, maar bellen was wel zo gemakkelijk en persoonlijk.
Gianluca O.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Heerlijke huiswijn, dat zegt altijd iets over de aandacht van een restaurant voor zijn gasten, originele gerechten die heel goed gemaakt zijn en een geweldige bediening. We voelden ons erg welkom.
Espimes E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Een fijn restaurant, vriendelijke bediening, leuke buurt, lekker eten.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Prima restaurant. We hadden buiten moeten blijven zitten. Binnen werd het wel warm. Qua prijs ook wel heel goed vergeleken met andere restaurants
Johanna S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Trevlig personal
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
We komen snel nog eens terug!
Het eten is heerlijk, en de bediening doet alles precies goed.
Al met al de prijs meer dan waard.
Larissa B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Heerlijk eten, fijne tuin, rustig, goede bediening, aanrader!
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Persoonlijk vond ik het jammer dat er geen traditioneel aspergesgerecht op de kaart stond. Met zijn 4en hebben we wisselende gerechten genomen. Waren van heerlijk tot lekker. Bij 2 gerechten waren de eitjes te hard, waardoor het eigeel niet over de tartaar liep. Smaak was verder prima. Wij hadden trek en hebben er voor gekozen het gerecht niet terug te sturen, maar het wel als feedback te geven.
Na het nagerecht kregen wij een koffie / thee aangeboden van de zaak. Keurig. Gaan zeker nog eens terugkomen.
sylviatettero .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Prima sfeer, buiten kunnen eten, weg van de drukte van de stad.
Eten met zorg gemaakt en opgediend. Bediening vriendelijk zonder opdringerig te zijn. ????
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
De bediening is zeer wisselend. Van goed tot ronduit onbeschoft en ongeinteresseerd.
Een gang werd volledig vergeten.