Hemelse Modder

Oude Waal 11hs 1011 BZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206243203
Dit restaurant bestaat al sinds 1984 en doet het nog steeds bijzonder goed. Het is een plek waar je naartoe gaat voor een ongedwongen avondje uit eten met gerechten zonder al te veel poespas. Op de kaart staan alleen maar gerechten uit West-Europa, denk Franse gerechten, Hollandse gerechten, gerechten uit Engeland etc. Een risotto of iets Aziatisch zal je hier dan ook niet snel op het menu vinden. De zaak is sober, maar knus ingericht en je hebt ook nog eens mooi uitzicht over de gracht.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Laat ruimte over voor het dessert en sluit je maal af met hemelse modder, want tja dat hoort toch eigenlijk wel hier.

Over het restaurant Hemelse Modder

Hemels genieten

Hier wordt gekookt met de mooiste, natuurzuivere producten. Verser dan vers uit de beste grond of gaard. Ambacht is ontzettend belangrijk en alles wordt met de grootste zorg bereid. Neem je eerste hap en je bent direct verkocht. De fijne bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt en heeft veel kennis van zaken. Een bijzonder restaurant die maar zo op je favorietenlijst kan komen te staan.

Meer informatie over restaurant Hemelse Modder

Op loopafstand van Amsterdam Centraal Station
  • Kom je met de auto?
    In de buurt van de Nieuwmarkt

Maandag t/m Zondag 18.00 - 22.00

Uitmuntend
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Hemelse Modder

Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Al jaren heerlijk. Fijne bediening, smaakvolle inrichting, lekker eten met verrassende smaken.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Op zich een prima restaurant. Razend populair op een warme vrijdagavond, waardoor er heel veel mensen in een daarvoor te kleine ruimte zaten. Veel rumoer dus, waardoor ik moeite had me op mijn gesprekspartners te concentreren. De gerechten waren overheerlijk, echt voor fijnproevers waarbij kwaliteit duidelijk vóór kwantiteit gaat. Ik vond de prijzen wel wat hoog (een glas wijn kost bijv. €7,-), maar dat weerhoudt kennelijk weinigen.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Aanrader. In de stad en buiten de drukte. Genieten extra door mooie nazomerse dag. Goed te doen vanaf Centraal Station lopen.
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Een fijn restaurant met erg goed eten,Erg vriendelijk , niet opdringerig, personeel
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Altijd heerlijk eten en een leuke bediening
Huub S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Prima service! Vriendelijk en bekwaam. Ruime keus in (goede) wijn en heerlijke port. passend bij uitstekend eten.
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Ik kom al jaren bij Hemelse Modder en nog altijd met veel plezier. In de eerste plaats vanwege de voortreffelijke gerechten en goede wijnen, maar vooral ook voor de geweldige gastvrijheid.
Geerte B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Bijzondere smaakcombinaties in de gerechten. Deze gaan wel samen maar is wel anders dan ik gewend ben. Een goede sfeer en een fijne plek.
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Wij hebben een heerlijke avond gehad!! De huiswijn was heerlijk! Het eten was origineel, erg lekker en prachtig opgemaakt op het bord. Het personeel was prettig in de omgang en zorgzaam. Het interieur was gezellig en modern. Kortom wat wil je nog meer?? Echt een pareltje dit restaurant, absolute aanrader!!
Noor E.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Erg lekker gegeten met 7 mensen, vriendelijke bediening! Zeker de moeite waard omg daar nog weer een keer terug te gaan!
Karl U.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Inmiddels is het een favoriet restaurant voor mij geworden, mooie plek, vriendelijk en attent personeel, en erg lekker eten!
C.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Heel fijn restaurant op loopafstand van het station (10 minuten schat ik). Is van binnen veel groter dan je zo zou denken. Bijzonder vriendelijk en competent personeel. Prachtig opgemaakte borden. Mooie gerechten en ook aan de vegetariërs onder ons wordt gedacht. Ik kom hier graag nog eens terug.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Heerlijk gegeten met Amerikaanse gasten. Prijs / kwaliteit prima in orde. Bediening paste zich perfect aan, aan het gezelschap. De moeite waard !!
H.P.H. B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Uitstekend gegeten met het gezin met volwassen kinderen, de gerechten zijn gevarieerd en niet standaard qua ingrediënten, aparte, onverwachte combinaties.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Iemand van ons koos een vegetarisch voorgerecht en een vegetarisch hoofdgerecht; allebei een taartje. Misschien niet helemaal goed opgelet bij de bestelling, maar misschien had de bediening erop moeten wijzen dat de taartjes wel erg veel van elkaar weg hadden. Niettemin waren ze allebei erg lekker.
Al vaak bij jullie gegeten en dat blijven we doen.
Roza V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Fantastische service! Speciale aandacht voor het toetje: de hemelse modder is daadwerkelijk hemels en de bijpassende wijn was heerlijk.
Sita H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Geweldige avond gehad met familie
Han K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
We kozen voor het driegangenmenu met de ganzenborst en de lamsrack en franse kaasjes toe. Goed flesje Italiaans rood erbij, erg smakelijk klaar gemaakt allemaal, prima gegeten. Wel vond ik de porties wat aan de kleine kant. De bediening is super, snel en heel vriendelijk en persoonlijk en het restaurant heeft een heerlijke sfeer. We komen hier zeker nog eens terug
Margreet W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Heerlijk gegeten! De inrichting had van ons iets sfeervoller gemogen, met bijvoorbeeld een muziekje. Bediening was goed, netjes, snel en correct. Eten was heerlijk, de gerechten zijn ook goed van formaat. Feestje op je bord!
Vitaminefan A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Het was helemaal vol, op een doordeweekse dag., dus het personeel had het druk, maar nam goed de tijd voor ons. Nu nog gewoon kraanwater in een karaf op tafel en ik vind het helemaal top.