Helder

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

WOENSDAG GESLOTEN

Manon B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gisteren voor het eerst bij Helder gegeten. Een fijne ervaring, zowel qua eten als qua sfeer. Prima smaken en mooi gepresenteerd. Het was echt perfect. Enorm gastvrij. Hier kom ik zeker terug.
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ja, leuk restaurant! Huiskamer stijl, vanwege de grootte, met mooie en originele gerechten. Minpunt: de gerechten zijn goed, smaakvol en resulteren in wat wordt gepretendeerd, alleen zijn ze qua verhouding prijs kwaliteit in mijn optiek ietsjes aan de dure kant. Of de presentatie moet gelikter, of de kwaliteit qua bereiding moet hoger. Hoe dan ook is dit zeker niet een restaurant, wat een negatieve beoordeling verdient. Je kunt er enorm genieten, mooie ervaring beleven en heerlijk in de zon zitten in de vroege avond. Het heeft alleen nog een paar kleine aanpassingen nodig. Een ding is zeker, als buurtbewoner kan ik bevestigen dat deze zaak zich blijft verbeteren, want tov een aantal jaar geleden is de zaak steeds aantrekkelijker geworden. Zeker de moeite waard om langs te gaan.
EchteAmsterdammer .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Fijne ontvangst, fijne bediening, goede gerechten en goede sfeer!
We komen hier zeker nog een keer terug; in ieder jaargetijde is het goed vertoeven bij Helder
Zico B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hier laatst gegeten met vijf personen op een zaterdagavond. Wij werden positief verrast door de leuke bediening, de leuke uiteenlopende gerechten en de ontspannen sfeer bij Restaurant Helder. Leuke kaart met verschillende specials, leuke gerechten die allemaal net even anders en unieker waren dan je zou verwachten. Service was top, één persoon binnen onze groep heeft een zoutloos dieet en er werd hier goed op ingesprongen door de chef die even kwam overleggen wat de mogelijkheden waren.

Wij waren met zijn allen positief verrast en komen hier zeker nog een keer terug.
Kasper L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wat een ontzettend gezellig restaurant, dat lijkt me 'helder'! Ik heb hier nu al meerdere keren gegeten en blijf terug komen. De kaart is elke 6 weken weer anders, en ook de gerechten op het bord veranderen iedere 2 weken, kortom ik kan mij iedere keer weer laten verrassen. Gezellige sfeer en eigenlijk altijd helemaal vol. Ik heb dit restaurant pas deze winter uitgevonden, maar ik ga deze zomer ook zeker het grote terras uitproberen! Als voorafje dit keer heerlijke gekonfijte eend, met linzen en stukjes granny smith appel met een lekker zoet sausje waardoor dit gerecht lekker op smaak en in balans. ( wat mij betreft iets te veel linzen in verhouding met de rest ) Daarna als hoofdgerecht tarbotine in zijn geheel geserveerd, met daarbij wat groentjes als bospeen en romanesco. Tarbotine prima gebakken, en ook de groentjes lekker op smaak met nog een goede bite! Als saus een heerlijk traditionele remouladesaus waarvan ik schaaltje volledig heb uitgelepeld. Ik eindig de avond vaak met een Irish Coffee, deze werd geserveerd met slagroom uit de kidde, ik heb hem liever met lobbig geslagen room. Samengevat, een heel gezellig restaurant, met een vlotte hippe sfeer en een kwalitatief goede keuken zonder al te veel poespas!
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heel fijn knus buurtrestaurantje met zeer goede kwaliteit eten en fantastische bediening.

De aanbevelingen van de bedrijfsleider / eigenaar waren allen spot-on. Wat extra knap was, was dat het zaakje helemaal volbezet was (meerdere tafels dubbel bezet) en hij en de dame die ook in de bediening stond, álles onder controle hadden, niemand hoefden te laten wachten, een relaxte sfeer creëerden en tijd hadden om iedereen persoonlijke aandacht te geven. Niks ontging hen! Chapeau.

Heerlijke boeuf bourginonne en hazenpeper op, knap gebakken verse carrotcake na, de drankjes waren op aanbeveling en pasten top!

Leuke sfeer, goede service, goede kwaliteit. Gaan we vaker komen!
Kenrick .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Eerste dag van de nieuwe kaart van de nieuwe chef bij restaurant Helder. Wist niet wat ik ervan kon verwachten maar was blij verrast met de kwaliteit van het eten! De service was erg goed werd hartelijk ontvangen en geholpen door het personeel. Waar ik vaak tegen aanloop met mijn allergie voor noten en gamba's is dat er vaak wat makkelijk over gedaan wordt en je het gevoel krijgt dat de bediening niet beseft dat het kleinste beetje al grote gevolgen kan hebben, dat was hier absoluut niet het geval en daardoor kon ik ook lekker ontspannen eten. Door de inrichting krijg je een beetje het gevoel dat je in een gezellige huiskamer zit, wat ik als erg prettig ervaar. Daarnaast was het eten erg lekker en kom ik er graag nog een keertje terug!
Fiona G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Gisteravond een hapje gegeten bij Helder. Het eten was heerlijk en ondanks de hoge kwaliteit voor iedereen toegankelijk. Klein restaurant met een warme / gezellige sfeer : muziek en geroezemoes op de achtergrond. Aanrader : neem een dessert!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Tijdens een weekendje Amsterdam nam een vriendin me mee naar Helder. Ver van de toeristische hectiek een heerlijk avondje gegeten en gedronken. De sfeer was lekker gemoedelijk, een goede vriendelijke en attente bediening & het eten was uitstekend. Verse producten die met veel liefde en zorg zijn bereid

Bas en je team, dankjewel voor de gastvrijheid en hoge kwaliteit, ik kom bij een volgend bezoek aan Amsterdam graag weer een hapje doen bij Helder!!
Guus C.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wat de reden was, is mij onbekend. Alle piepkuiken van die zondagavond waren niet gaar. De eendenborst was een schoenzool, de garnituur waren rauwe wortels en broccoli zonder smaak. Kwamen er regelmatig, werden er altijd gastvrij ontvangen, nu waren we geen blik waardig. Zo jaag je klanten weg, zo slecht was de kwaliteit van het eten; ik kom niet meer, ondanks het leuke terras bij mooi weer.
Beste Guus45,

Uiteraard worden wij hier in HELDER niet vrolijk van zo'n vernietigende recensie.
Op de avond dat jullie hier hebben gegeten hebben is er wel heel veel misgegaan.
Allereerst onze welgemeende excuses hiervoor, dit had allemaal niet mogen gebeuren.
Zoals jullie wellicht van jullie eerdere geslaagde bezoeken aan HELDER weten is dat dit verre van onze standaard is.
We vinden het dan ook erg jammer dat 1 slechte ervaring ervoor zorgt dat jullie nooit meer terug komen.
Wij hopen oprecht dat we een herkansing krijgen om de service te bieden die jullie van ons gewend zijn.

Met vriendelijke groet
Bas Christiaans

Reactie van proever:

Geachte heer Christiaans,
U heeft gelijk. Een incident kan gebeuren; het was niet alleen voor ons vervelend, maar , zo als nu blijkt, ook voor jullie. U krijgt zeker een herkansing
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Dit kleine en gezellige tentje lijkt van buiten op een eetcafe, maar is een heus restaurant. Je moet hier gericht naartoe gaan aanzien het niet op een drukke horecalocatie ligt. Wij hebben genoten van de lamsburger, die zeer verfijnd was bereid, de goede pinot noir en de vrolijke bediening. Ik kom hier zeker terug!
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Zeer smaakvol gegeten, verfijnde smaken, elke 2 weken een andere keus. Ik vond de vis zalig, en tevens de huisgemaakte friet is de moeite waard, toe een zalig kop koffie. Goede prijs tov vd zeer goede kwaliteit van het eten. Toppertje waar je heerlijk buiten kunt eten, alhoewel het was winderig was, was t prima te doen.
Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Superlekker eten, altijd vriendelijke mensen en je zit er gezellig. Het eten is goed. Je kan buiten in het zonnetje zitten 's avonds nog en binnen is het ook gezellig.
Leglake .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wat fijn om zo'n uitstekend restaurant in onze eigen buurt te hebben! We aten al vaker bij Helder en hebben daar nog nooit een mindere dag meegemaakt: het eten is heerlijk en wordt mooi gepresenteerd. Prima wijnen én advies door het vriendelijke personeel met de onvermoeibare, altijd goedgeluimde eigenaar Bas aan de leiding. Gisteravond genoten op het terras, in het binnenseizoen is even bellen/reserveren zeker verstandig; de mensen weten Helder (zeer terecht) goed te vinden!
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
De satésaus met limoen smaakte fantastisch bij de malse kip en de goede, zelfgemaakte frieten. Ook de dagspecial, eendeborst met portsaus, was mals en krokant. De bediening is vlot en vriendelijk en dit is het beste terras op de Aalsmeerweg bij zomers weer. Binnen kan het benauwd zijn door de open keuken in de kleine ruimte.
Marlon J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk gegeten op een heel fijn terras met tot laat zon! De lamskoteletten van de kaart waren voortreffelijk. Ook de eendenborst met portjus was heerlijk! Bediening mocht op het begin wat meer oplettend zijn, maar het was druk. Gelukkig kwam er daarna versterking en was er wat meer aandacht voor de gast! Een echte aanrader, wij komen zeker terug!
Partoe I.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wauw, ik heb deze week twee keer gegeten bij Helder en ik ben he-le-maal fan! Waar in Amsterdam krijg je de mogelijkheid om op vrijdagavond te reserveren op het terras? Echt een pluspunt. Daarnaast is het personeel ontzettend vriendelijk en opmerkzaam, geeft een goed verzorgd gevoel. En niet geheel onbelangrijk: het eten is uitstekend! Ik werd geweldig verrast door de salade niçoise waar een stukje gegrilde tonijn bijkwam waar het water me weer in de mond loopt als ik er aan denk. Echt een topper, ik kom snel weer terug!
Yvonn V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Voor het eerst gegeten bij Helder, omdat het mooi weer was en de tafels binnen allemaal gereserveerd waren zaten wij buiten op het terras.
Lekker asperges gegeten, vis en biefstuk. Met zorg bereid en geserveerd.
Goede bediening.
Men gaf ons het gevoel dat wij erg welkom waren.
Een mooie plek om gauw weer eens te gaan eten!
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Bijzonder vriendelijke atmosfeer. De kaart is overzichtelijk en gevarieerd. Het wisselende "specials" menu is heel prettig, zeker voor terugkerende klanten zoals ik. Ik had laatst de lamsworstjes op een stamppot van met rauwe spinazie besteld. Het smaakte voortreffelijk. Zoals wel vaker zien de gerechten er op papier bedrieglijk simpel uit, maar de uitvoering is altijd bijzonder smakelijk en verrassend. Oh, en aan de selectie wijnen en bieren kun je je ook geen bult vallen. Een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Leuke zaak, een aantal keer gegeten. Ieder keer met onze dochter (20 maanden), die zich met veel plezier en smaak te buiten ging aan fijne porties pasta bolognese en worstjes met stampot. Eten is prima, aardige bediening en een leuke compacte kaart!