Helden

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Rene N.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Superlekkere Picanha gegeten vanavond. Job had het weer prima voor elkaar. Patatas bravas erbij en wat salade. Een paar sausjes. Je krijgt het vlees voor 2 personen op een plank en kunt dan zelf snijden. Eenvoud voor alles. Helemaal goed.
Lun .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Helden is gevestigd in een loods met industrieel interieur en een grote open keuken. Het restaurant zat helemaal vol. De kaart bied ruime keuzes met vooral veel vlees en vis. Vooraf namen wij de grilplank om te delen. Deze was heerlijk en ruim voldoende. Als hoofdgerecht de picanha voor 2. Geserveerd met salade en dikke friet in schil. Heeft ons ook prima gesmaakt evenals de Roemeense huiswijn. Als nagerecht kun je een ijsje bij de ijsbaan uitzoeken. Leuk concept met vriendelijk personeel!
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Vandaag geluncht bij Helden, dat een beetje verstopt is gevestigd in een grote industriële werkplaats. De inrichting met een open keuken is mooi aangepast aan het gebouw.
Het vers geperst sinaasappelsap was een goede keuze. Het bestond uit het sap van bloedsinaasappels met een uitstekende licht zure smaak. De kippendijen waren heerlijk gekruid en hadden een fijne vaste structuur, duidelijk geen plofkippen. De visplank met een viertal vissoorten/zeevruchten zag er leuk uit, zoals b.v. de visfilet in kataifideeg. Het smaakte prima.
Een prima adres, maar ben je een grote eter of heb je veel honger, dan zijn de porties niet toereikend.
Sander_H .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Op woensdag aangekondigd dat we op zondagmiddag met 15 personen voor koffie en gebak wilden komen. De appeltaart moest worden ingekocht omdat men zelf geen vers gebak bereidt. Toen op zaterdagmiddag om 12.00 uur vijf extra personen werden aangemeld kon daar nauwelijks rekening mee gehouden worden. Voor de kinderen werd het alternatief van pannekoeken bedacht. Op zondag werden we onaangenaam verrast door slechte service. We kwamen exact op de aangemelde tijd binnen maar moesten ruim een half uur wachten totdat het gebak geserveerd kon worden, bij de tweede ronde koffie. De taart was een sompige koude supermarkt appeltaart en de porties waren beschamend klein. Bij het verzoek om slagroom maakte de bedrijfsleider een allerminst gepassioneerde indruk met de opmerking "ook dat (nog)". Het opvragen van de drankbehoefte was het enige dat spoedig verliep. De kinderpannenkoeken kwamen ongeveer na een uur na binnenkomst. Als toppunt bleek vervolgens dat er nog wat gebak over was. Aangezien de kosten vooraf waren opgegeven hebben we gevraagd dat alles maar uit te serveren, en zo werden er nog twee hele taarten op tafel gezet. Het was dus voor de klantbeleving een stuk beter geweest als er direct voor iedereen gewoon een fatsoenlijk stuk geserveerd zou worden (voor 3,50 per stuk) en dat kwaliteit die past bij de kwaliteit van het eten dat men beoogd te serveren. Het plan om te blijven hangen voor diner was daarmee in ieder geval van tafel. Het mag dan misschien niet ingericht zijn op het ontvangen van een familie op zondagmiddag, maar dan verdient het de aanbeveling dit ook gewoon aan te geven bij reservering. Het is jammer dat deze locatie die echt een verrijking voor de wijk is, de potentie laat verslonzen door slechte service. We hebben dit ook middels opbouwende kriitiek kenbaar gemaakt. De ober vroeg namelijk of alles naar wens was geweest. Toen we dit op een nette manier aangaven liet de "ook dat" bedrijfsleider het diegene geheel zelf opknappen. Als laatste suggestie zou men het toilet een subtielere plek kunnen geven en niet voorzien van een met kunstgras beklede houten wand. Het toilet valt uit de toon en is zeer opzichtig. Hopelijk nemen ze de kritiek serieus en wordt het restaurant een ware aanvulling op voorzieningen buiten het centrum.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een beetje verstopt in een oude loods- annex fabrieksachtige hal zit Helden. De trend van industriële uitstraling en nieuw ruig wordt het aardig omarmt. Als we binnen komen is het al flink druk en er hangt een gezellige sfeer. Maar de bediening begint met een achterstand als het ons met een enigszins vage zwaai-beweging met de arm dirigeert naar "die tafel daarachter". We komen er wel uit, maar behulpzaam en vriendelijk is anders. Die tafel blijkt een hoge tafel met een beetje ongemakkelijke krukken te zijn: na een uur of twee zit het niet heel comfortabel meer. Volgende keer maar vragen om een lage tafel. Het voordeel is dan wel weer dat we mooi uitzicht hebben op de grote open keuken, nog zo'n trend in culinair Nederland. De pinot grigio die we ingeschonken krijgen is aardig zonder indruk te maken. We beginnen met een zogenaamde Heldenplank: een zeer royale combinatie van hammen, worsten en kazen die stuk voor stuk heerlijk zijn. Een goed begin. Daarna zakt het echter in. We worden verleid door de asperges die op de kaart staan, voor ons de eerste van het seizoen. Maar ze ontberen smaak en zelfs de erbij geserveerde zalm is vlakjes. Wellicht is dit gewoon niet hun specialiteit en moeten ze het meer hebben van het vlees dat in grote hoeveelheden van de bbq richting tafels gaat. De keuken revancheert zich niet echt bij het dessert: de brownie is te hard en smaakt nauwelijks naar chocolade. Jammer ook dat er zo weinig aandacht besteed wordt aan opmaak: het hoeft niet per se een schilderijtje met schuimpjes en toefjes te zijn, maar deze hompen voedsel zijn weer het andere uiterste. En wat vinden we aan het eind van de avond van de bediening? Het blijft een beetje moeizaam. Bedienen is meer dan bestellingen opnemen en eten op tafel zetten, maar slechts een dame lijkt zich daar een beetje bewust van te zijn. Sowieso is aandacht krijgen van de bediening soms lastig. Ook dat is jammer, want dit restaurant heeft duidelijk meer potentie dan het nu laat zien.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Met een groep mensen gegeten. Ongedwongen sfeer, bediening was prima en vlot. Het eten heeft een zekere eenvoud, maar het is wel erg lekker. Eerst een aantal plankjes als voorgerecht gedeeld. Mooi vlees vis en groente, voor elk wat wils en perfect gegrild. Dat gold ook voor de picana. Uitstekend gegrild. Al met al een erg leuke avond gehad. Aanrader.
Marcel331 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Op zoek naar een restaurant om met een groep het afstuderen van mijn vriendin te vieren kwamen we terecht op de website van Helden. Gezien de grote groep wilden we graag een optie waar de prijzen betaalbaar zijn. Op de website zagen we dan ook een mogelijkheid tot burgers van 10,50 per persoon.

Na reservering (welke niet helemaal goed ging, maar goed werd opgelost) kwamen we er echter in het restaurant achter dat de burgers inmiddels 16,50 kosten. Ze zijn weliswaar iets groter geworden, maar vonden het toch netjes dat dit online niet is aangegeven. Hier hebben we het personeel dan ook op gewezen. Er was echter geen enkele tegemoetkoming mogelijk. Nu hadden we echt niet de burgers voor 10,50 gehoeven, maar een kleine tegemoetkoming in de vorm van bijvoorbeeld een gratis koffie was zeker gewaardeerd. Voor 10 personen is het verschil tussen 10,50 en 16,50 toch nogal een verschil.

Elders lees ik meer recensies over de wisselende menukaart. Dat een kaart vaak veranderd is alleen maar goed, maar neem dan ook even de moeite om dat online aan te passen of zet online geen menu.

Als met al is het decor en het eten heel lekker en in orde. Het is dan ook erg jammer dat men in de klantvriendelijkheid steken laat vallen.
Yalom .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Vanaf het allereerste begin hebben wij gegeten bij Helden. Het begon allemaal zeer belovend: geweldige entourage en goed eten.
Vanavond hebben we er weer gegeten. We zijn gestart met de veloute en een bouillon. Erg leuk geserveerd en de smaken waren prima. De hoeveelheid echter was zeer karig. Daarna een visplank en een grillplank. Wat een ontzettende teleurstelling! Bijna alle vis was gefrituurd, behalve de zalm en een pin met garnalen. Het grillplankje bestond uit veel kip en een gortdroge pulled pork.
De glazen wijn die geschonken worden zijn wel erg magertjes.
Onze ervaring is dat er erg weinig tot geen extra groente mogelijk is.
Ik hoop dat de kwaliteit van Helden niet verder achteruit holt want dan is het voor ons voorlopig de laatste keer dat we hier gegeten hebben
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Over het algemeen best lekker gegeten bij Helden. Uitgebreid plankje met brood en smakelijke smeersels. De boeuf bourguignon was anders als anders, dat stond ook vermeld: wel lekker maar voor mij iets te veel grote stukken vlees, wel goed lang doorgesudderd.
De bediening: allervriendelijkst maar dat ze tot 3 x toe drankjes vergaten te brengen vond ik ergerlijk. Het was ook nog eens lastig om te aandacht te trekken, we liepen dan maar weer naar de bar. Wat is er mis mee om bestellingen te noteren op een briefje?
Al met al wel een leuke originele plek, echt iets van deze tijd, industrieel vormgegeven, eenvoudig maar doeltreffend meubilair, onafgeschilderde toiletruimtes en oneindig hoge plafonds.
Hopelijk dus een blijvertje, alhoewel aan de kwaliteit van de bediening dus wel wat valt bij te schaven!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Beetje verstopt langs een uitgaande weg in de buurt van het Radboud zit Helden in een voormalige Houtwerf. Mooie inrichting en een mooi concept dat werken met jongeren die de aansluiting met de arbeidsmarkt hebben gemist. Dat merk je gelijk in de sfeer die er hangt, erg goed. Lunch meer dan prima, goede ceasersalade en een fijn plankje met lekker visjes van verse inktvisringen tot een stukje kabeljauw in een super krokant beslag. Aanrader!
Ahoef .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Helden is een nieuw restaurant in Nijmegen.
Wij zijn er met 17 mensen van klein (0 jaar) tot groot (75 jaar) gaan lunchen.
Het was er fantastisch.
De sfeer was goed, de bediening uitstekend en het eten verrukkelijk.
een aanrader.