Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

Tram lijn 23 2 min lopen
  • : Gelijk voor de deur

Dinsdag tot en met Zondag 17:00 tot 22:00
Maandag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Helai

Lin K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Mooie uitstraling lekker eten aardig personeel
John B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Vriendelijk ontvangst. De ruimte is groot (zeer hoog plafond), maar heeft door de aankleding met gordijnstof en gekleurd licht wel sfeer en goede akoestiek. Het uitserveren aan onze grote groep duurde best lang, waardoor het gerecht van de wachtende afkoelde. De snelheid warme de drankjes werden gebracht kon ook beter. Het hoofdgerecht (schaaltjes met o.a. 3 soorten vlees) werd geserveerd op een ronddraaiend plateau. Het gehakt had een scherpe nasmaak. Het bijbestellen van gerechten duurde (te) lang. Het was wel druk, dus dat verklaart een deel. Locatie aan de Nieuwe Maas is leuk.
kitty M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
goede vriendelijke bediening en heerlijk eten. Mooi restaurant. zeker aan te bevelen. Ga er zeker weer naartoe met vrienden of familie.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
De dame die ons bediende adviseerde ons het verrassingsmenu. Heerlijk was het. De bediening zeer vriendelijk.
Toppie.
Luzella S.
Heerl
Laura C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wederom weet heerlijk gegeten!
Luzella S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten en goed geholpen, heel gastvrij. Mooie inrichting. Echt de moeite waard, komen we zeker nog een keer terug!
Sahaded J.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijk Afghaans gegeten. Prijs kwaliteit verhouding vond ik tegenvallend (relatief duur). Ik heb wel een belangrijke verbeterpunt: tochtvrije ontvangsthal creëren (draaideur of een gesloten hal met dubbele deur). Nu heeft buitenlucht, tijdens binnenkomst en vertrek, direct toegang tot de restaurant ruimte, waardoor het restaurant behoorlijk koel (koud) aanvoelt. Ons warm gereserveerde eten was binnen no-time koud. Heel jammer van alle moeite van de keuken en voor de smaakbeleving.
A N.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Goede ontvangst, eten prijzig maar erg mooi geserveerd en zeer lekker. Je moet wel van kruidig eten houden anders is het niet geschikt voor je haha
ghizlan ahmad E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Halo.
Alles was super .ik vond het geweldig. Top service en lekker eeten
Jm B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prachtig restaurant heerlijk gegeten vlotte bediening sfeervol en het toetje was echt ook perfect word er blij van en leuk om Vanalles te kunnen proeven kom zeker terug
De tafel van Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Weer heerlijk genoten van de rijsttafel echt een aanrader uitzicht blijft schitterend.sfeer is echt super service is goed
Arie A.
Nu toch al weer voor de 8ste keer bij Helai gegeten en wederom was het heel lekker.
De ambiance blijft relaxed en heel mooi
De score voor ons had een 10 kunnen zijn maar we hadden een medewerkster bediening waarvan we het gevoel hadden dat ze de trein moest halen waardoor het gemoedelijke wat we gewent zijn een beetje minder was.
Ondanks dat kleine puntje was het weer super!
Ab K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Kort en bondig: locatie mooi aan het water, prachtig ingericht, eten was lekker, de service daarentegen kon iets professioneler maar dat werd goed gecompenseerd door de rest.
Nelab A.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Ontzettend jammer. Ik was vlak na de opening bij Helai geweest en ik was vol lof. Ook mijn tweede bezoek maanden geleden was geweldig. Alles is perfect behalve de service. . Op de website staat bij de rijsttafel als dessert Cream roll ik had mij hierop verheugd. Dus bij het krijgen van de menu gingen wij er van uir dat dit dezelfde menu zou zijn als wat op de website staat. We kregen een andere toetje. Nadat we hier de ober op aanwezen werd hij erg knorrig en bood nier eens zijn excuses aan. Hij gaf ons het gevoel dit op te lossen. Vervolgens gaan hij naar volgens mjj de manager (vrouw). Die komt ons vertellen dat wat op de kaart correct is en ze de website nog niet aangepast hebben maar op niet klantvriendelijke toon. Ik dacht dit toetje kost bij elkaar €10 ga je echt daarvoor de klant niet als koning behandelen? Uiteindelijk zag ze zelf ook in dat dit niet correct is en heeft ze het in orde gemaakt.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben een uur op het eten moeten wachten. 1 van de vier gerechten was er in eerste instantie niet bij. De tweede ronde drank moet nog steeds komen. Bediening was chaos en paniekerig. Eten was uiteindelijk wel voortreffelijk. Locatie is ook heel sfeervol.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
eerste keer in dit restaurant, vriendelijk personeel mooie ruimte. Het eten is lekker van smaak en licht kruidig, zelf hou ik daar wel van. Het eten is lauw warm weet niet of dit past bij de gekozen maaltijden, wij hadden als voorgerecht de Ashaak en Sambosa, als hoofdgerecht de Mantu en Qabli met kip kurma. echt smaakvol dat wel. Ondanks online reserveren via tripadvisor en de aanbieding 30% korting op de eind rekening deze niet gekregen. Eerlijk is eerlijk ik heb er ook niet om gevraagd, pas later kwam ik erachter. Kennelijk moet je de ontvangen email van tripadvisor laten zien om dit kenbaar te maken en verzorgt het restaurant dit niet uit zichzelf.
Amaury .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Voor de tweede keer bij Helai gegeten, alweer zeer teleurgesteld. Personeel is zo onprofessioneel dat je geïrriteerd raakt, gastvrouw ook hoor! Loopt op haar zeer hoge hakken en vraagt steeds of we nog iets willen drinken, nee! Na 3 keer is het genoeg gevraagd denk ik. Eten is totaal smaakloos niets bijzonders aan eerder slecht. De rekening is echt te duur voor wat je krijgt, daarom merk ik ook dat er nog maar weinig mensen komen bij Helai de zaak zat gisteren driekwart leeg. Tip: doe snel iets aan jullie eten, prijzen en personeel, gastronomie is een wereld en niet voor iedereen weggelegd.
annie C.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Inrichting is prachtig; muziek is fijn, rustig; mooi uizicht, service is goed, voorgerechten zijn lekker, het hoofdgerecht is niet naar wens.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het was een hele gezellige en vooral rustige avond.
Mede daar hun gasten pas na 21.30 uur kwamen ivm Ramadan..was het voor ons heel rsutig.
Eten heel gevarieerd en lekker, een goede wijn en mooi uitzicht en parkeerpkel voor de deur! Was allemaal prima..wij gaan graag nog een keer terug!
Ayse A.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten. Overduidelijk te merken dat service, kwaliteit en hygiëne centraal staan. Vriendelijk personeel en een GEWELDIGE interieur!

Keep going on!