Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

ghizlan ahmad E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Jm B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prachtig restaurant heerlijk gegeten vlotte bediening sfeervol en het toetje was echt ook perfect word er blij van en leuk om Vanalles te kunnen proeven kom zeker terug
De tafel van Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Weer heerlijk genoten van de rijsttafel echt een aanrader uitzicht blijft schitterend.sfeer is echt super service is goed
Arie A.
Nu toch al weer voor de 8ste keer bij Helai gegeten en wederom was het heel lekker.
De ambiance blijft relaxed en heel mooi
De score voor ons had een 10 kunnen zijn maar we hadden een medewerkster bediening waarvan we het gevoel hadden dat ze de trein moest halen waardoor het gemoedelijke wat we gewent zijn een beetje minder was.
Ondanks dat kleine puntje was het weer super!
Ab K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Kort en bondig: locatie mooi aan het water, prachtig ingericht, eten was lekker, de service daarentegen kon iets professioneler maar dat werd goed gecompenseerd door de rest.
Nelab A.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Ontzettend jammer. Ik was vlak na de opening bij Helai geweest en ik was vol lof. Ook mijn tweede bezoek maanden geleden was geweldig. Alles is perfect behalve de service. . Op de website staat bij de rijsttafel als dessert Cream roll ik had mij hierop verheugd. Dus bij het krijgen van de menu gingen wij er van uir dat dit dezelfde menu zou zijn als wat op de website staat. We kregen een andere toetje. Nadat we hier de ober op aanwezen werd hij erg knorrig en bood nier eens zijn excuses aan. Hij gaf ons het gevoel dit op te lossen. Vervolgens gaan hij naar volgens mjj de manager (vrouw). Die komt ons vertellen dat wat op de kaart correct is en ze de website nog niet aangepast hebben maar op niet klantvriendelijke toon. Ik dacht dit toetje kost bij elkaar €10 ga je echt daarvoor de klant niet als koning behandelen? Uiteindelijk zag ze zelf ook in dat dit niet correct is en heeft ze het in orde gemaakt.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben een uur op het eten moeten wachten. 1 van de vier gerechten was er in eerste instantie niet bij. De tweede ronde drank moet nog steeds komen. Bediening was chaos en paniekerig. Eten was uiteindelijk wel voortreffelijk. Locatie is ook heel sfeervol.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
eerste keer in dit restaurant, vriendelijk personeel mooie ruimte. Het eten is lekker van smaak en licht kruidig, zelf hou ik daar wel van. Het eten is lauw warm weet niet of dit past bij de gekozen maaltijden, wij hadden als voorgerecht de Ashaak en Sambosa, als hoofdgerecht de Mantu en Qabli met kip kurma. echt smaakvol dat wel. Ondanks online reserveren via tripadvisor en de aanbieding 30% korting op de eind rekening deze niet gekregen. Eerlijk is eerlijk ik heb er ook niet om gevraagd, pas later kwam ik erachter. Kennelijk moet je de ontvangen email van tripadvisor laten zien om dit kenbaar te maken en verzorgt het restaurant dit niet uit zichzelf.
Amaury .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Voor de tweede keer bij Helai gegeten, alweer zeer teleurgesteld. Personeel is zo onprofessioneel dat je geïrriteerd raakt, gastvrouw ook hoor! Loopt op haar zeer hoge hakken en vraagt steeds of we nog iets willen drinken, nee! Na 3 keer is het genoeg gevraagd denk ik. Eten is totaal smaakloos niets bijzonders aan eerder slecht. De rekening is echt te duur voor wat je krijgt, daarom merk ik ook dat er nog maar weinig mensen komen bij Helai de zaak zat gisteren driekwart leeg. Tip: doe snel iets aan jullie eten, prijzen en personeel, gastronomie is een wereld en niet voor iedereen weggelegd.
annie C.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Inrichting is prachtig; muziek is fijn, rustig; mooi uizicht, service is goed, voorgerechten zijn lekker, het hoofdgerecht is niet naar wens.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het was een hele gezellige en vooral rustige avond.
Mede daar hun gasten pas na 21.30 uur kwamen ivm Ramadan..was het voor ons heel rsutig.
Eten heel gevarieerd en lekker, een goede wijn en mooi uitzicht en parkeerpkel voor de deur! Was allemaal prima..wij gaan graag nog een keer terug!
Ayse A.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten. Overduidelijk te merken dat service, kwaliteit en hygiëne centraal staan. Vriendelijk personeel en een GEWELDIGE interieur!

Keep going on!
Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Weer heerlijk gegeten en de service was weer geweldig
Een echte aanrader
mimount G.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het eten was prima. Het viel mij op dat 9 collega,s een rijsttafel badden besteld en we kregen er twee.een voor 5 p en 1 voor 4 je betaalt dan bijna 150 euro voor 1 rijsttafel dat vind ik vindt ik niet in verhouding staan met wat je ervoor krijgt. Daarnaat moesten we zelf om de korting vragen terwijl ik bij aankomst had aangegeven dat we met korting hadden gereserveerd.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Gezellig vol gasten, ontzettend vriendelijk en attent personeel en van fantastisch lekkere en bijzondere rijsttafel genoten, vlees zowel als vegetarisch. Zeer de moeite waard. Wij komen zeker terug!
Ra D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het restaurant / ambiance ziet er prachtig uit! Minpunten: communicatie binnen personeel erg slecht. Er werd een aantal gevraagd of we al besteld hadden. Het was een rumoerige sfeer. Het eten op de website ziet er 10x lekkerder uit dan in werkelijkheid. De kwaliteit van het eten, MATIG! Jammer!!
Atika A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Beste lezers,

Zojuist met mijn meissie gegeten in deze mooie zaak!

Naar binnen gegaan met enorme vreugde, helaas zijn we sip naar buiten gekomen.

Het eten was niet echt bepaald lekker.

Tevens heeft de gastvrouw ons misleid door bepaalde eten voor te schotelen waarvoor we hiervoor dubbel moesten betalen. Na vragen hierover zegt een collega van haar dat het bedrag per
persoon is.

Service onvoldoende...niet geordend werken en het overzicht raken ze kwijt.
Tot drie maal toe kwamen ze vragen of we al ons voorgerecht hebben gehad..

Meer dan 80 euro betaald en nog steeds trek...
Het word dus afsluiten met een broodje shoarma bij de Turk.

Helaas niet voor herhaling vatbaar!

Tip voor deze zaak:
- doe wat aan jullie prijzen
- zorg dat jullie personeel de taken goed verdelen
- leg de klant uit wat ze kunnen verwachten mbt het prijs
Dewi N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Eten, Klantvriendelijkheid en sfeer waren top! Ze nemen je echt mee op reis (zoals hun dat vertelde)
Dorothy A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heerlijk gegeten , prachtige tent...één minpuntje...de aanwijzing naar de locatie was slecht wij moesten zoeken.
Maar een echte aanrader naar vrienden en bekenden
rest-bezoeker W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Voor de 1e keer de Afghaanse keuken. Helai zit een beetje verstopt, is gevestigd achter de parkeergarage Veranda (aan de waterkant).
Het restaurant is groot, erg mooi ingericht, straalt luxe uit en is erg ruim opgezet. Wij hadden gekozen voor de ronde loungebank. Hier had je een goed overzicht op het restaurant en de Maas. Wij hadden de Afghaanse rijsttafel en extra vleesspiezen. De gerechtjes leken op Indiase gerechten. De smaken zijn wel wat milder. De vleesspiezen leken wat op de Turkse spiezen, maar dan met meer kruiden. Het eten was lekker, vooral de spiezen, en genoeg.
De bediening was erg vriendelijk.
Alleen bij het afrekenen moest ik zelf aangeven dat er onterecht geen rekening is gehouden met de kortingsactie....Dat was niet netjes. Voor de rest prima!
marzieh S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
gerechten was zeer teleurstellend.