Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

6,9
Mariekevanderput .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prach-tige ambiance. Veel bedienend personeel en personeel is zeer vriendelijk. Leuke omgeving en mensen. Eten was daarentegen niet bijzonder. 'Gewoon lekker', zeg maar. Maar ook niet meer dan dat. Vegetarisch viel erg tegen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Ik met mijn vriendin bij halai gegeten wij hebben twee voorgerechten besteld gevulde bladerdeeg met ponpoen was lekker daarna wij hebben lamshas en zalm besteld was niet echt lekker en veganistisch keuze was weinig !!
Songul E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Redelijk eten echter rijsttafel had te weinig diversiteit. Dessert zag er mooi uit maar weinig bijzonder in smaak!......
Fournoone .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijke keuken, verse producten, niets uit een pakje of een zakje.
Voor de tweede keer hier en het was weer subliem. Vakkundige, elegante en informatieve bediening in een moderne oosterse ambiance.
Wat is de Afghaanse keuken toch heerlijk!
El31 P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wij hebben met een kleine gezelschap op reservering gegeten. Het restaurant ziet er echt heel erg mooi uit. Het eten smaakt afwissellend. Een deel vd gerechten smaakten goed maar sommigen waren weer ver beneden verwachting. De serveersters waren aardig maar kwamen zeer onervaren over. Ze hielden de glazen bovenaan het glas vast waar je drinkt. Ze vergaten om bestek neer te leggen en zodra het vooralsnog gebracht werd, werd het zo op tafel gezet zonder een servet eronder. 1 vork werd zelfs aangereikt door het vast te houden aan het gedeelte wat je je in je mond stopt. Naast je koffie krijg je geen koekje of een lepel? De wc's waren aan het einde vd avond ook heel erg vies. Er was geen handdoek om je habden af te drogen. Als alternatief was er een wc rol op het wasbak. Allomvattend vonden wij het een avond wat ver beneden ons verwachting was. Voor ons was dit dan ook de laatste keer.
El31 P.
Inruchting: prachtig
Sfeer:koud
Bediening: aardig maar zeer onkundig, traag en werkt soms onhygienisch.
smaak: afwisselend. Sommigen lekker, sommigen minder.
Omvang: weinig
prijs kwaliteit: te duur.
uitzicht: prachtig
Voor herhaling vatbaar persoonlijk: Nee, zeer zeker niet.
Voedselkenner K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Ik vind het eten was oke, niet geweldig. De omgeving kwam over als mooi maar ook als teveel showen. Maar gezien de "Perzische/ Iraanse" paleis architectuur (Wat niks met Afghanistan te maken heeft overigens) maakte het eten het totaal niet waar. Je betaald gewoon veelste veel voor wat je krijgt en is gewoon niks van spectaculair. Ik ken dan ook absoluut betere restaurants (die overigens veel minder showen) maar gewoon traditioneel zijn met eten die je doen wegsmelten. Maar wie weet, gezien de 3/4e woestijn en extreem droge klimaat in Afghanistan is Afghaans eten gewoon niet zo traditioneel. Dat kan ook. Enfin. Het was niet allemaal slecht, ik zou het alleen ook niet aanraden.
Leny En Karel .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Lekker afghaans gegeten in een groot restaurant dat op deze avond grotendeels gevuld was met mensen die in die regio hun roots hebben. Wij hadden de driegangen rijsttafel. Lekkere voorgerechtjes (moeilijke namen voor ons) en daarna langkorrelige rijst met pilav-elementen die acht kleine schaaltjes met vlees/groente-gerechtjes begeleidde. Nabestellen geen probleem. Als dessert mochten wij kiezen uit drie. Wij kozen twee verschillende en waren beiden tevreden. De aankleding van de grote ruimte heeft men toch wel sfeervol weten te krijgen met 's avonds een afgeschermde wisseling van kleuren aan het plafond en op de muren. Doordat de buitenpui volledig van glas is, heeft men een geweldig uitzicht op de Nieuwe Waterweg. De bedieining was allervriendelijkst en informatief over de gerechten. Alcoholische dranken zijn mogelijk.
Geef bij de bestelling aan dat er pauzes tussen de gangen moet zijn anders gaat het , voor ons gevoel, erg snel achter elkaar. De koffie is van prima kwaliteit.
Van harte aan te bevelen.
De toiletten zag er keurig uit.
Winny A.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor mij de eerste, en voorlopig ook de laatste keer. De inrichting is mooi maar erg koud, totaal niet gezellig dus. Als voorgerecht had ik de vegetarische pasteitjes gekozen. Bladerdeeg was hard en taai, waarschijnlijk opgewarmd in de magnetron. Zo kun je als restaurant geen pasteitjes aanbieden.
Als Hoofdgerecht had ik de ossenhaasspies, lekker maar had wel een sausje overheen gemogen. Toetje was een lava cake, al staat er chocoladetaart op de kaart? Wel heel lekker!
De dame die ons serveerde was ook aardig en vriendelijk.
Maar over het algemeen na vandaag niet enthousiast eerlijk gezegd.
Franklin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
2 keer bij Helai wezen eten. De bediening is erg attent en de uitleg vaan de kaart en mogelijkheden was duidelijk en geduldig. Wij aten de eerste keer de rijsttafel voor 3 personen. Alle 3 personen waren erg onder de indruk van de kwaliteit en smaak, die zeer divers is.

De 2e keer hebben wij de vega combi genomen. Erg veel en goed op smaak gebrachte groenten. De topper hier tussen was de pompoen.

Al met al goed en prettig gegeten in een mooie zaak met een fantastisch uitzicht op een uniek gedeelte van Rotterdam.
Marloeskoolhof .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Mooie zaal maar koud en ook koud ingericht.
Rijsttafel wordt aangeraden wat ik met een groep ook snap, zo proef je de meeste gerechten. Nadeel is dat de opmaak verre van overeen komt met de foto's van hun Facebook en website. Het is gewoon in bakjes gelepeld, niet meer en niet minder.
Service slecht. Ze zijn vriendelijk maar hebben zeer lang op elke gang moeten wachten. Al voor het hoofdgerecht kwamen ze aan met de toetjes. Meerdere keren zelf naar de bediening moeten zwaaien om nog wat te drinken te bestellen.
Ook problemen bij het afrekenen. De kleine meerprijs voor een ander toetje betekende 4 toetjes volledig betalen. Al met al gaan wij de volgende keer weer naar den Bosch ipv Rotterdam.
Sadaf Q.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik heb hier inmiddels twee keer gegeten en het eten vind ik erg lekker. De porties vind ik zelf prima, als je wilt bunkeren ga je maar naar een all you can eat. Als je nog niet bekend bent met de Afghaanse keuken kan je de bijvoorbeeld de eerste keer de rijsttafel met een spies nemen. De service vind ik erg goed en het decor prachtig. Ruim opgezet zodat je niet het gevoel hebt dat je op elkaar zit.
Bijl- .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Niks bijzonder,
Voor de tweede keer geweest geen kwaliteit, smaak en te duur.
Laatste keer. Keer op keer gaan ze jou om de dure rijsttafel vragen. Ik weet dat ze moeten de kosten betalen, maar ik kies wat ik lekker vind.
Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het is een mooi restaurant zeer ruim opgezet veel marmer maar er zit geen sfeer in voelt koud wel een mooi uitzicht over de Maas.
Ik had de Mix grill op houtskool bereid en goed gekruid met brood en rijst en de andere gerechten waren ook goed en veel weinig keus uit wijn alleen rood en wit wij vroegen om een karaf kraanwater maar dat kon niet omdat er niets aan verdiend wordt en er alleen gebottelde flessen worden verkocht en aan de drank meer verdiend wordt dan aan het eten en dat is niets gastvrij.
Bij de bediening hapert ook nog wel wat zit geen sturende hand achter maar dat zal wel beter worden.
Maar wij komen hier nog wel terug

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
zondagavond met de familie wezen eten in Helai.
voor ons was de Afghaanse keuken nieuw wij hebben gekozen voor het Afghaanse rijsttafel
2 maal vlees 1 maal vegetarisch zodat wij alles konden proberen.
alle gerechten waren top de lam kurma sprong er uit een andere Sabzie lubja ( spinnazie ) was ook een topper ook de rijst was erg lekker , het nagerecht Cream roll viel wat tegen.
de bediening ja zo hoort het helemaal top.
mooie zaak met leuk uitzicht makkelijk parkeren.
gaan deze zaak zeker bij onze kennisen aanraden en komen hier terug.
Yvonnevanmeurs .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Helai! Ze adviseerde ons om de rijsttafel te nemen omdat je dan allerlei gerechten uit de Afghaanse keuken kon proeven. Dit was zeker een goed advies, heerlijke gerechtjes en meer dan zat. En als je nog iets extra's wilde, werd dat er kosteloos bij gedaan. Leuke bediening ook! Zeer de moeite waard.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Een verrijking voor Rotterdam Zuid en welkome afwisseling op het huidige aan bod restaurants. Het ontvangst en bediening is hartelijk en warm. De toelichting en het verhaal mooi en aangrijpend. Een ware must voor de Rotterdammer(en overige). Heerlijke afwisselende smaken.
Farida11 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Teleurstellend. Je betaalt veels te veel voor wat je krijgt. Personeel is eerst vriendelijk maar daarna vergeten ze je. Je moet erg lang wachten op het eten, lijkt alsof ze je soms helemaal vergeten zijn en moet steeds naar ze toe lopen. Drinken bestellen duurt ook erg lang. Het eten op hun facebookpagina en op de menulijsten komen niet overeen met wat je krijgt! Er staan bijvoorbeeld schaaltjes met rijst op facebook, maar in het echt is dat kleine schaaltje voor vier man! Kebab was hard. Personeel lijkt getraind te zijn om gasten te overtuigen om de rijsttafel te bestellen (28,50 pp), dwingen je bijna! Ben zeer teleurgesteld in de kwaliteit van het eten en het bedrag wat je betaalt. Zaal is mooi maar er heerst een hele koude sfeer. Wil er ieder geval nooit meer heen.