Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

Fred D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht over het water
Mooi restaurant komen hier zeker nog eens terug
Anissa B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Het restaurant is erg mooi en strak ingericht.
Het personeel was attent.
Aangezien we nooit eerder Afghaans hadden gegeten,
adviseerde de gastvrouw ons de rijsttafel te nemen.
Bestaande uit een combinatie van verschillende voor, hoofd en bijgerechten, met een groot hoeveel rijst erbij. Kortom een 3-gangenmenu wat zeer aan te raden is het werd ook nog onbeperkt bijgevuld. Ik heb er enorm van genoten! Zeker voor herhaling vatbaar.
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De foto's beloofden al erg veel goeds dus onze verwachting was best hoog. Wat een heerlijke avond, lekker eten, erg vriendelijk personeel en een zeer prettige sfeer je waant je even alsof je met vakantie bent. Super!!!
Nora Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Eten is te simpel en te cheap voor de prijs die ze geven, we hebben een rijsttafel besteld met verschillenden bij gerecht viir 28€ pp en dat is veel te duur voor wat we krijgen.
Jolande V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Al meerdere keren bij Helai gegeten en steeds goed bevallen.
Deze avond was er een actie, 25% korting op de Afghaanse rijsttafel, waar we later pas achter kwamen en welke ons niet gegeven was.
Na contact te hebben gehad, de korting op mijn bankrekening terug gestort gekregen.
Kortom goede service.
Wij gaan hier zeker nog eens eten.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten, prima service, en ruim opgezet. Je zit niemand in de weg en de aankleding is sfeervol. Aanrader!
Farah A.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Geweldige ontdekking! Het eten was heerlijk, goed voorbereid en heel mooi geserveerd door vriendelijke mensen. Daarnaast, wat een ontzettend mooi restaurant! Heel stijlvol ingericht, met prachtig uitzicht op het water. Ik kom vaker terug met mijn familie en vrienden! Aanrader.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heel mooi restaurant, zeer ruim opgezet. Heeft wat weg van een trouwzaal voor een Turkse bruiloft. De service is zeer goed. Aardig, betrokken en enthousiast personeel. We hebben een Afghaanse rijsttafel genomen was echt heel erg lekker. Alleen is het wel wat weinig voor het aantal personen waardoor je geneigd bent bij te bestellen. Dat was dan ook meteen het nadeel van dit restaurant, ongemerkt loopt de rekening zo snel op. Was ook lastig inschatten wat nu het verschil is of je een rijsttafel voor 4 of 6 personen besteld, de hoeveelheid leek mij ongeveer gelijk. Als ze dat verbeteren is het één van de beste plekken in Rotterdam voor de keuken uit het Midden-Oosten.
Marjolein C.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Verrassend heerlijk gegeten. Het ziet er van de buitenkant een beetje koel uit. Zeker als het blauwe licht aan is. Maar binnen heerlijk warm en comfortabel. Veel ruimte om je tafel. Fijne bediening. We werden gewaarschuwd voor de korianderchutney. Die is echt heel pittig maar wel lekker. De lamscurry was heerlijk gaar, mijn man heeft nog nooit een lekkerder mixed grill gegeten. Onweerstaanbaar lekker vers brood en zoete rijst . Tot ziens!
Musgan D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Eten was heerlijk. Personeel matig.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prach-tige ambiance. Veel bedienend personeel en personeel is zeer vriendelijk. Leuke omgeving en mensen. Eten was daarentegen niet bijzonder. 'Gewoon lekker', zeg maar. Maar ook niet meer dan dat. Vegetarisch viel erg tegen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Ik met mijn vriendin bij halai gegeten wij hebben twee voorgerechten besteld gevulde bladerdeeg met ponpoen was lekker daarna wij hebben lamshas en zalm besteld was niet echt lekker en veganistisch keuze was weinig !!
Songul E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Redelijk eten echter rijsttafel had te weinig diversiteit. Dessert zag er mooi uit maar weinig bijzonder in smaak!......
fournoone .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijke keuken, verse producten, niets uit een pakje of een zakje.
Voor de tweede keer hier en het was weer subliem. Vakkundige, elegante en informatieve bediening in een moderne oosterse ambiance.
Wat is de Afghaanse keuken toch heerlijk!
El31 P.
Inruchting: prachtig
Sfeer:koud
Bediening: aardig maar zeer onkundig, traag en werkt soms onhygienisch.
smaak: afwisselend. Sommigen lekker, sommigen minder.
Omvang: weinig
prijs kwaliteit: te duur.
uitzicht: prachtig
Voor herhaling vatbaar persoonlijk: Nee, zeer zeker niet.
El31 P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wij hebben met een kleine gezelschap op reservering gegeten. Het restaurant ziet er echt heel erg mooi uit. Het eten smaakt afwissellend. Een deel vd gerechten smaakten goed maar sommigen waren weer ver beneden verwachting. De serveersters waren aardig maar kwamen zeer onervaren over. Ze hielden de glazen bovenaan het glas vast waar je drinkt. Ze vergaten om bestek neer te leggen en zodra het vooralsnog gebracht werd, werd het zo op tafel gezet zonder een servet eronder. 1 vork werd zelfs aangereikt door het vast te houden aan het gedeelte wat je je in je mond stopt. Naast je koffie krijg je geen koekje of een lepel? De wc's waren aan het einde vd avond ook heel erg vies. Er was geen handdoek om je habden af te drogen. Als alternatief was er een wc rol op het wasbak. Allomvattend vonden wij het een avond wat ver beneden ons verwachting was. Voor ons was dit dan ook de laatste keer.
Voedselkenner K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Ik vind het eten was oke, niet geweldig. De omgeving kwam over als mooi maar ook als teveel showen. Maar gezien de "Perzische/ Iraanse" paleis architectuur (Wat niks met Afghanistan te maken heeft overigens) maakte het eten het totaal niet waar. Je betaald gewoon veelste veel voor wat je krijgt en is gewoon niks van spectaculair. Ik ken dan ook absoluut betere restaurants (die overigens veel minder showen) maar gewoon traditioneel zijn met eten die je doen wegsmelten. Maar wie weet, gezien de 3/4e woestijn en extreem droge klimaat in Afghanistan is Afghaans eten gewoon niet zo traditioneel. Dat kan ook. Enfin. Het was niet allemaal slecht, ik zou het alleen ook niet aanraden.
Leny en Karel .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Lekker afghaans gegeten in een groot restaurant dat op deze avond grotendeels gevuld was met mensen die in die regio hun roots hebben. Wij hadden de driegangen rijsttafel. Lekkere voorgerechtjes (moeilijke namen voor ons) en daarna langkorrelige rijst met pilav-elementen die acht kleine schaaltjes met vlees/groente-gerechtjes begeleidde. Nabestellen geen probleem. Als dessert mochten wij kiezen uit drie. Wij kozen twee verschillende en waren beiden tevreden. De aankleding van de grote ruimte heeft men toch wel sfeervol weten te krijgen met 's avonds een afgeschermde wisseling van kleuren aan het plafond en op de muren. Doordat de buitenpui volledig van glas is, heeft men een geweldig uitzicht op de Nieuwe Waterweg. De bedieining was allervriendelijkst en informatief over de gerechten. Alcoholische dranken zijn mogelijk.
Geef bij de bestelling aan dat er pauzes tussen de gangen moet zijn anders gaat het , voor ons gevoel, erg snel achter elkaar. De koffie is van prima kwaliteit.
Van harte aan te bevelen.
De toiletten zag er keurig uit.
Winny A.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor mij de eerste, en voorlopig ook de laatste keer. De inrichting is mooi maar erg koud, totaal niet gezellig dus. Als voorgerecht had ik de vegetarische pasteitjes gekozen. Bladerdeeg was hard en taai, waarschijnlijk opgewarmd in de magnetron. Zo kun je als restaurant geen pasteitjes aanbieden.
Als Hoofdgerecht had ik de ossenhaasspies, lekker maar had wel een sausje overheen gemogen. Toetje was een lava cake, al staat er chocoladetaart op de kaart? Wel heel lekker!
De dame die ons serveerde was ook aardig en vriendelijk.
Maar over het algemeen na vandaag niet enthousiast eerlijk gezegd.