Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

Tram lijn 23 2 min lopen
  • : Gelijk voor de deur

Dinsdag tot en met Zondag 17:00 tot 22:00
Maandag gesloten

Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
eerste keer in dit restaurant, vriendelijk personeel mooie ruimte. Het eten is lekker van smaak en licht kruidig, zelf hou ik daar wel van. Het eten is lauw warm weet niet of dit past bij de gekozen maaltijden, wij hadden als voorgerecht de Ashaak en Sambosa, als hoofdgerecht de Mantu en Qabli met kip kurma. echt smaakvol dat wel. Ondanks online reserveren via tripadvisor en de aanbieding 30% korting op de eind rekening deze niet gekregen. Eerlijk is eerlijk ik heb er ook niet om gevraagd, pas later kwam ik erachter. Kennelijk moet je de ontvangen email van tripadvisor laten zien om dit kenbaar te maken en verzorgt het restaurant dit niet uit zichzelf.
Amaury .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Voor de tweede keer bij Helai gegeten, alweer zeer teleurgesteld. Personeel is zo onprofessioneel dat je geïrriteerd raakt, gastvrouw ook hoor! Loopt op haar zeer hoge hakken en vraagt steeds of we nog iets willen drinken, nee! Na 3 keer is het genoeg gevraagd denk ik. Eten is totaal smaakloos niets bijzonders aan eerder slecht. De rekening is echt te duur voor wat je krijgt, daarom merk ik ook dat er nog maar weinig mensen komen bij Helai de zaak zat gisteren driekwart leeg. Tip: doe snel iets aan jullie eten, prijzen en personeel, gastronomie is een wereld en niet voor iedereen weggelegd.
annie C.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Inrichting is prachtig; muziek is fijn, rustig; mooi uizicht, service is goed, voorgerechten zijn lekker, het hoofdgerecht is niet naar wens.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het was een hele gezellige en vooral rustige avond.
Mede daar hun gasten pas na 21.30 uur kwamen ivm Ramadan..was het voor ons heel rsutig.
Eten heel gevarieerd en lekker, een goede wijn en mooi uitzicht en parkeerpkel voor de deur! Was allemaal prima..wij gaan graag nog een keer terug!
Ayse A.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten. Overduidelijk te merken dat service, kwaliteit en hygiëne centraal staan. Vriendelijk personeel en een GEWELDIGE interieur!

Keep going on!
Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Weer heerlijk gegeten en de service was weer geweldig
Een echte aanrader
mimount G.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het eten was prima. Het viel mij op dat 9 collega,s een rijsttafel badden besteld en we kregen er twee.een voor 5 p en 1 voor 4 je betaalt dan bijna 150 euro voor 1 rijsttafel dat vind ik vindt ik niet in verhouding staan met wat je ervoor krijgt. Daarnaat moesten we zelf om de korting vragen terwijl ik bij aankomst had aangegeven dat we met korting hadden gereserveerd.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Gezellig vol gasten, ontzettend vriendelijk en attent personeel en van fantastisch lekkere en bijzondere rijsttafel genoten, vlees zowel als vegetarisch. Zeer de moeite waard. Wij komen zeker terug!
Ra D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het restaurant / ambiance ziet er prachtig uit! Minpunten: communicatie binnen personeel erg slecht. Er werd een aantal gevraagd of we al besteld hadden. Het was een rumoerige sfeer. Het eten op de website ziet er 10x lekkerder uit dan in werkelijkheid. De kwaliteit van het eten, MATIG! Jammer!!
Atika A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Beste lezers,

Zojuist met mijn meissie gegeten in deze mooie zaak!

Naar binnen gegaan met enorme vreugde, helaas zijn we sip naar buiten gekomen.

Het eten was niet echt bepaald lekker.

Tevens heeft de gastvrouw ons misleid door bepaalde eten voor te schotelen waarvoor we hiervoor dubbel moesten betalen. Na vragen hierover zegt een collega van haar dat het bedrag per
persoon is.

Service onvoldoende...niet geordend werken en het overzicht raken ze kwijt.
Tot drie maal toe kwamen ze vragen of we al ons voorgerecht hebben gehad..

Meer dan 80 euro betaald en nog steeds trek...
Het word dus afsluiten met een broodje shoarma bij de Turk.

Helaas niet voor herhaling vatbaar!

Tip voor deze zaak:
- doe wat aan jullie prijzen
- zorg dat jullie personeel de taken goed verdelen
- leg de klant uit wat ze kunnen verwachten mbt het prijs
Dewi N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Eten, Klantvriendelijkheid en sfeer waren top! Ze nemen je echt mee op reis (zoals hun dat vertelde)
Dorothy A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heerlijk gegeten , prachtige tent...één minpuntje...de aanwijzing naar de locatie was slecht wij moesten zoeken.
Maar een echte aanrader naar vrienden en bekenden
rest-bezoeker W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Voor de 1e keer de Afghaanse keuken. Helai zit een beetje verstopt, is gevestigd achter de parkeergarage Veranda (aan de waterkant).
Het restaurant is groot, erg mooi ingericht, straalt luxe uit en is erg ruim opgezet. Wij hadden gekozen voor de ronde loungebank. Hier had je een goed overzicht op het restaurant en de Maas. Wij hadden de Afghaanse rijsttafel en extra vleesspiezen. De gerechtjes leken op Indiase gerechten. De smaken zijn wel wat milder. De vleesspiezen leken wat op de Turkse spiezen, maar dan met meer kruiden. Het eten was lekker, vooral de spiezen, en genoeg.
De bediening was erg vriendelijk.
Alleen bij het afrekenen moest ik zelf aangeven dat er onterecht geen rekening is gehouden met de kortingsactie....Dat was niet netjes. Voor de rest prima!
marzieh S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
gerechten was zeer teleurstellend.
Melisa O.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Super lekker gegeten! Goed ontvangen bij binnenkomst door een leuke ober. We kregen een mooie tafel waardoor je goed overzicht had op het restaurant. Alles zag er schoon en netjes uit, het restaurant was mooi ingericht met in het midden een fontein! Ook heeft het restaurant een mooi uitzicht op het water. Een ober had uitgebreid verteld over de menukaart. Ik raad iedereen om als voorgerecht "proeverij" te nemen, dit is een mix van alle voorgerechten in kleinere hapjes. De mixedgrill is ook een aanrader! Kortom, super lekker eten, goede sfeer en goede service! Voor herhaling vatbaar!
Melisa O.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Super lekker gegeten bij helai! We werden goed ontvangen bij de deur en we kregen een mooie tafel/bank. Restaurant is op een mooie locatie en heel mooi ingericht! Het ziet er van binnen schoon en fris uit en er speelt rustige instrumentele muziek op de achtergrond. Ober kwam snel bij ons en vertelde over de menukaart. Hij kon ons goed informeren over de gerechten en we konden al snel onze keuze maken. Ik raad iedereen aan om de proeverij te nemen! Dit is lekker gemixt met allemaal hapjes en als hoofdgerecht hadden we de mixedgrill. Vlees was lekker mals en de rijst en salde maakte het plaatje compleet. Kortom, hier kom ik zeker nog een keertje eten! Goede service, lekker eten en een gezellige sfeer!
Hein P.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Geweldig eten, super ambiance...voortreffelijke service en gastvrijheid!! Gr. Hein
patvandermeer V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Bijzonder aardig en informatief personeel. Rijst was nog nooit zo lekker. De gerechten er om heen, als een lazy lizzy (draaiplateau) was erg handig en ook heerlijk van smaak. Het toetje was ook top. Zeker om nog eens terug te komen met onze kinderen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Voor de wedstrijd Feyenoord - GO Ahead hier gaan eten. Het was er druk omdat er ook een groot gezelschap aan het eten was. Eten was goed, duurde niet lang. Bij de bediening lopen er wel veen onervaren krachten.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Met vrienden gegeten. gekozen voor de vlees " rijstafel" aangevuld met kebab. Was allemaal weer heerlijk . De sfeer bij Helai is heerlijk relaxt. Bediening is super . Het dessert met het chocolade cakeje gevuld met 'lopend' chocolade was goddelijk.