Helai

Piet Smitkade 160 3077MJ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Helai

Maak een culinaire reis door de Afghaanse keuken. Bij restaurant Helai kun je kennis maken met een breed aanbod van traditionele Afghaanse gerechten. Deze gerechten variëren van heerlijke kebabsoorten tot lekkere vegetarische gerechten. Kom snel langs en ervaar de Afghaanse gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Helai

Tram lijn 23 2 min lopen
  • : Gelijk voor de deur

Dinsdag tot en met Zondag 17:00 tot 22:00
Maandag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Helai

Mustafa A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Het eten was heerlijk! Enorm vriendelijk personeel!
T. P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Mooi restaurant en het eten was lekker. Service was verder prima.
Demi R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prachtige plek en heerlijk eten! Altijd leuk om hier te komen
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Ik zou iedereen aanraden om te eten bij restaurant Helai.... heerlijke gerechten, goeie service en de mojito cocktail ik zeg DOEN!!!!
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vanavond was een teleurstellende avond, het begon al met een wiebelende tafel, werd gelukkig opgelost met een andere tafel. Alles duurde erg lang, waterfles zonder glazen, wilt u glazen werd er gevraagd, lijkt me handiger met drinken. Bij het eten werd er brood vergeten, er om gevraagd duurde daarna nog lang. Dessert duurde zeker 40 min mijn vriendinnen hadden hun koffie al op, de slagroom was vergeten, werd gelukkig wel gebracht door een ander meisje. Ik vroeg of ze Engelse thee hadden er werd ja gezegd, na 35 min kwam er een theepot er was geen Engelse thee, toen ik zei dat ik evt zelf een zakje had maar dan niet voor de thee wilde betalen werd de theepot weg gehaald. Ook om mij heen werden veel fouten gemaakt, tafel naast ons verkeerd eten, ook werd daar het drinken vergeten. Jammer het eten was lekker maar een aanrader of om nog eens heen te gaan nee, maar ik kreeg het idee dat het niet zo belangrijk was, geen excuses dat was toch iets vriendelijker geweest.
Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Gelegenheid met nichten een leuke avond met goed eten. Voor zaterdagavond gereserveerd, drankjes worden heel vlot opgenomen echter niet of veel te laat geserveerd, heel jammer dit.. vervolgens zijn de 1e drankjes niet afgeleverd of er wordt gevraagd of wij wat willen drinken! Slordig en ook erg storend om elke 10 minuten iemand aan tafel te hebben die verkeerde drankjes brengt danwel vraagt of wij wat willen drinken.. daarnaast is de kaart vrij prijzig voor eigenlijk rijst, vlees/vis met stuk brood.. het smaakt goed maar vindt het allemaal maar net aan.. variatie in de kaart zou fijn zijn, na 3x ben je hier echt uitgegeten.. Locatie is top, snelheid van eten op tafel is ook erg goed..
Karen N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hadden gereserveerd maar konden pas tien minuten later aan tafel terwijl er wel plek was. We bestelden een rijsttafel met kebab erbij. De bediening was wel vriendelijk maar er werd bijvoorbeeld niet uitgelegd wat het voorgerecht was. Het brood kwam met de kebab erop en was teleurstellend. Het was taai, niet zo warm, leek opgewarmd in de magnetron terwijl ik juist in interviews met de eigenaar had gelezen hoe belangrijk vers gebakken brood was in de Afghaanse keuken. Ik kon het slechts met heel veel moeite doorsnijden, dus dat geeft aan dat het niet lekker knapperig of vers was.
De rijsttafel was lekker, maar niet heel lekker, niet zo veel variatie in smaken. De aubergine was erg lekker, maar de vleesgerechten leken erg op elkaar. De kebab was wel echt lekker.
Voor rond de 28 euro voor een rijsttafel vond ik het tegenvallen.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerechten top, hoofdgerecht top. Super sfeer en past goed bij het concept. Ga zo door! en Oja, die alcoholvrije mojito is een aanrader
Lin K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Mooie uitstraling lekker eten aardig personeel
John B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Vriendelijk ontvangst. De ruimte is groot (zeer hoog plafond), maar heeft door de aankleding met gordijnstof en gekleurd licht wel sfeer en goede akoestiek. Het uitserveren aan onze grote groep duurde best lang, waardoor het gerecht van de wachtende afkoelde. De snelheid warme de drankjes werden gebracht kon ook beter. Het hoofdgerecht (schaaltjes met o.a. 3 soorten vlees) werd geserveerd op een ronddraaiend plateau. Het gehakt had een scherpe nasmaak. Het bijbestellen van gerechten duurde (te) lang. Het was wel druk, dus dat verklaart een deel. Locatie aan de Nieuwe Maas is leuk.
kitty M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
goede vriendelijke bediening en heerlijk eten. Mooi restaurant. zeker aan te bevelen. Ga er zeker weer naartoe met vrienden of familie.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
De dame die ons bediende adviseerde ons het verrassingsmenu. Heerlijk was het. De bediening zeer vriendelijk.
Toppie.
Luzella S.
Heerl
Laura C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wederom weet heerlijk gegeten!
Luzella S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk gegeten en goed geholpen, heel gastvrij. Mooie inrichting. Echt de moeite waard, komen we zeker nog een keer terug!
S. J.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijk Afghaans gegeten. Prijs kwaliteit verhouding vond ik tegenvallend (relatief duur). Ik heb wel een belangrijke verbeterpunt: tochtvrije ontvangsthal creëren (draaideur of een gesloten hal met dubbele deur). Nu heeft buitenlucht, tijdens binnenkomst en vertrek, direct toegang tot de restaurant ruimte, waardoor het restaurant behoorlijk koel (koud) aanvoelt. Ons warm gereserveerde eten was binnen no-time koud. Heel jammer van alle moeite van de keuken en voor de smaakbeleving.
A N.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Goede ontvangst, eten prijzig maar erg mooi geserveerd en zeer lekker. Je moet wel van kruidig eten houden anders is het niet geschikt voor je haha
ghizlan ahmad E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Halo.
Alles was super .ik vond het geweldig. Top service en lekker eeten
Jm B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prachtig restaurant heerlijk gegeten vlotte bediening sfeervol en het toetje was echt ook perfect word er blij van en leuk om Vanalles te kunnen proeven kom zeker terug
De tafel van Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Weer heerlijk genoten van de rijsttafel echt een aanrader uitzicht blijft schitterend.sfeer is echt super service is goed
Arie A.
Nu toch al weer voor de 8ste keer bij Helai gegeten en wederom was het heel lekker.
De ambiance blijft relaxed en heel mooi
De score voor ons had een 10 kunnen zijn maar we hadden een medewerkster bediening waarvan we het gevoel hadden dat ze de trein moest halen waardoor het gemoedelijke wat we gewent zijn een beetje minder was.
Ondanks dat kleine puntje was het weer super!