Heidecafé de Strabrechtse Heide

Woensdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag en Zondag 10:00 - 18:00

Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We maakten hier een tussenstop tijdens een lange, prachtige fietstocht over de Stabrechtste Heide op een zonnige dag. Er is genoeg plaats om de fietsen te stallen en het terras is heel pittoresk gelegen, beschut en schaduwrijk middenin de bossen. De bediening is wat traag, het duurt met name even voor ze je opmerken, maar wel zeer vriendelijk. Er staan veel verschillende bieren op de kaart die allemaal keurig met het bijbehorende glas geserveerd worden. De Witte Parel is een aanrader: een biologisch witbiertje met koriander en citrusschillen, zeer dorstlessend! Er worden keurig nootjes geserveerd bij de drankjes. Zeer prettig geprijsde menukaart.
Adindadk .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Na een eind fietsen hier met mijn oma een tussenstop gemaakt om te lunchen. Wij namen een menu met een soepje, broodje kroket en een boterham met o.a. pesto en kaas. Deze waren allemaal heerlijk. (Bijna) alle ingredienten zijn afkomstig van leveranciers uit de buurt. Dit proefde je zeker!
Bine81 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Al regelmatig hier langs gekomen, maar onlangs voor het eerst een stop gemaakt. Zeker voor herhaling vatbaar. Appeltaart was erg goed, de verse jus werd geperst waar we bij stonden en smaakte ook zeer goed. De jongen achter de bar leek wat onervaren, maar we hadden de tijd en het gaf ons de mogelijkheid om hier eens rond te kijken. Zoals in de andere recensie staat vermeld zijn ze volgens mij niet altijd open, maar dit café is zeker de moeite waard als je hier langs komt.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Op één van onze wandelingen in de buurt van Heeze/Geldrop kwamen we HeideCafé d’n Vrije Vogel tegen. Het bleek dat deze drink- en eetgelegenheid pas drie weken geleden geopend was. De locatie ligt heel strategisch: op een knooppunt van het wandelroutenetwerkt Zuidoost- Brabant en vlakbij de schaapskooi op de Strabrechtsehei. Het is voor fietsers en wandelaars zoals wij een welkome aanvulling op de horeca in de omgeving. Voorlopig is de zaak tot 24 augustus iedere dag geopend van 10.00uur tot 19.00uur. Daarna volgens mij alleen in het weekend. Even goed nakijken dus als je een bezoekje wilt brengen. Wij namen een lekkere muntthee , koffie en een flink stuk appeltaart van een locale bakker met slagroom. We hebben dus niet echt gegeten maar de appeltaart krijgt een 8. Er zijn verder o.a. nog pannenkoeken, tosti’s en boerderij-ijs te krijgen. Buiten zijn er picknicktafels en binnen zijn er verschillende ruimtes om te zitten. Het is zelfbediening aan de bar waar je geholpen wordt door hele vriendelijke jonge mensen. Voor ons een heel plezierig rustpunt om zeker nog eens vaker neer te strijken.