Heerlickheijd van Ermelo

Service7,7/10
Decor8/10
Ebel C. Bourgondiër (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Normaal eten wij niet in het hotel waar wij overnachten maar in de omgeving. Nu niet,zag er zeer gezellig uit dus besloten om ,,thuis,,te blijven. Goede keus blijkt later. Zeer prettige bediening,leuke keuzes op kaart en zeer goed verzorgd!!
Neijf1 . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij hebben bij de Heerlickheijd gegeten als onderdeel een NU weg exclusief overnachting inclusief diner.
De amuse, het voorgerecht en nagerecht waren prima.
De tijden tussen de verschillende gerechten waren erg lang. Na 1 uur en 30 minuten kregen we het hoofdgerecht.
Dit bestond uit lekkere zoete aardappelen, gebakken groente en een lendebiefstuk met pezen, waar je met een mes nog niet doorheen kwam.
Na de klacht over het vlees te hebben doorgegeven bij de bediening, kwam er na 20 minuten pas iemand die serieus naar de klacht luisterde. Echter toen waren we eigenlijk al uitgegeten.
Er werd ons nog een fles wijn beloofd die we bij de receptie konden ophalen de volgende dag bij het uitchecken.
Helaas ook die service lukte niet. Al met al geen succes
Marijke H. Gastronoom (39 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hadden een arrangement voor drie nachten in het hotel met twee maal een driegangendiner (vast menu) in de brasserie. Daar hebben we geen spijt van gehad, na de twee diners van eergisteren en gisteren aten we vandaag voor de derde keer maar dan a la carte. Het eten is -zeker voor een hotel- goed. De eerste dag aten we carpaccio, Barnevelder hoen en als dessert een parfait van bastogne koekjes. Alles zag er goed uit en was smakelijk bereid. Ook de porties waren prima. De tweede avond aten we aspergesoep met zalm, heek en een aardbeitaartje toe. Wederom goed van smaak. De laatste avond namen we de uien- en de pommodore soep en daarna respectievelijk de lamskotelletjes en de oosterse puntjes. Allemaal weer heel goed van smaak, net als het dessert. De bediening is adequaat en heel ontspannen, we hadden iedere avond echt een welkom gevoel! De ambiance is voortreffelijk, de nieuwe hoge zaal is aangekleed met spullen uit een oud klooster uit Nijkerk. Dat is een compliment waard, want de brasserie heeft daardoor de uitstraling van een oud kasteel: heel bijzonder. De gerechten zijn zeker betaalbaar, hoewel de fles water van 5 euro en het broodplankje van 6,50 euro wel aan de dure kant zijn. Aangezien het hotel met zwembad ook goed beviel komen we hier zeker wel weer terug.
Ferdi R. Gastronoom (52 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Met zakenpartners gegeten in brasserie van hotel. Zaten aan ronde tafel bij het raam en daar tochtte het, waardoor we het tijdens eten koud kregen. Gingen. Oor de oosterse puntjes, welke heerlijk op smaak en gebakken waren, de rib eye, die prima op smaak was, maar erg klein...en voor de biefstuk. Ook aan de kleine kant. Wijnen, Malbec en Sauvignon Blanc, aangeraden door bediening waren heerlijk. Qua hoeveelheid zouden bijgerechten wat ruimer mogen.
Mart J. Gastronoom (70 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Als onderdeel van ons arrangement kregen wij een driegangen menu bij Heerlickheid van Ermelo. Het menu bestond uit carpaccio, Barneveldse hoen en een parfait met grand marnier.
De carpaccio was goed van smaak. Het hoofdgerecht was lekker. We misten wat bijgerechten en hebben er zelf verse frites bij besteld. De parfait was wat vlak van smaak. Wat meer grand marnier of wat extra saus erbij zou het gerecht ten goede zijn gekomen. Het restaurant met het hoge plafond en kroonluchter straalde sfeer uit. De rode huiswijn, een malbec merlot was verrassend lekker voor een huiswijn. De bediening was goed. We hebben genoten van ons bezoek aan het restaurant Heerlickheid.
Johan B. Fijnproever (7 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Standaard 3 gangen menu. Carpaccio vastgekleefd aan het bord, barnevelder kipfilet op bedje van wortel en aardappel prima van smaak. Dessert bestaand uit parfait met Grand Marnier, partner vraagt alcohol vrij, dit is geen probleem en wordt binnen 1 minuut voorgeschoteld, na 10 minuten maar eens gevraagd of er vanavond nog een 2e dessert wordt uitgeserveerd??. Koele inrichting en dito temperatuur, van een 4 sterren hotel met een tijdsreservering voor een dergelijk simpel 3 gangen menu verwacht je meer......
Henk V. Gastronoom (59 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Toen we een vorige keer in het hotel logeerden hadden we drempelvrees om hier te eten, zo'n luxe hotel zou ook wel een extreem duur restaurant hebben.Maar we hebben ons vergist.Deze keer logeerden we er en aten in het restaurant, brasserie noemen ze het, luxe ambiance, zeer voorkomende , maar toch vriendelijke bediening en toch nog zeer schappelijke prijsstelling.Het brood vooraf is niet goedkoop, maar de bediening wees bij de uitleg wel van te voren de prijs aan op de menukaart om geklaag achteraf te voorkomen, keurig.
Plat water per fles is ook niet goedkoop, evenals de wijn, maar dat wordt weer goedgemaakt met de redelijk geprijsde gerechten.We kozen beide de sliptong,3 stuks in roomboter gebakken en daardoor smakelijk, geserveerd met prima frites en een kleine salade.Als dessert namen we de tiramisu, geserveerd in een schuitje en begeleid door een bolletje stracciatella..Hierna verlieten we zeer voldaan en tevreden deze mooie brasserie om te gaan genieten van onze mooie hotelkamer
Boris_Delft . Gastronoom (30 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Tijdens ons hotel verblijf gegeten in deze sfeervolle zaak. Mijn vriendin was erg enthousiast over haar vegetarische gerecht bestaande uit gegrilde groentes met pasta. Ook de bloemkool soep vooraf was erg lekker. Het dessert 'tuintje' genaamd werd geserveerd in een weckpot, had ik persoonlijk in een mooi kommetje geserveerd maar smaakte ook heerlijk.
Leuke zaak, lekker eten en vriendelijke bediening.
Molenzicht . Gastronoom (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Tijdens ons verblijf hier twee keer gegeten. De kwaliteit was goed, de soep was een royale portie. Alleen de grootte van de hoofdgerechten was nogal verschillend. Drie slibtongen (klein) of de ossenhaaspuntjes (erg veel). Verder nog een prima eendenborstfilet en flinke angus burger. De witte huiswijn was heerlijk en werd royaal aan tafel in het glas geschonken. Dit was ons gratis welkomstdrankje.
De eerste avond kregen we nog een gratis glas wijn omdat we erg lang op het dessert moesten wachten. Daarna was er verwarring over de rekening doordat het personeel de gratis wijn toch had gerekend.
Het personeel was vriendelijk ondanks hun zakelijke uitstraling.
Het restaurant was gezellig ingericht met antieke lambrisering, open haardvuur; door het hoge plafond heeft het wel iets weg van een ridderzaal in een kasteel. Mooi uitzicht op tuin, fonteinen en vijver.
Mooi gedekte tafels met wit tafellinnen.
Een minpuntje vinden we dat men € 5,- rekent voor 0.75 l tafelwater die in een open fles geserveerd wordt. Maar over het algemeen is de prijs/kwaliteit in orde.
PRotteveel . Gastronoom (27 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Afgelopwas en zondag hier geten en het was volgeboekt en dat was te merken. Het was duidelijk dat ons tafeltje over 1 1/5 uur weer nodig was voor de volgende gasten. Meteen een kaart in onze handen geduwd met daarbij de vraag drinken? We waren wat verbaasd over deze methode maar kwam wellicht ook door de taalachterstand van de ober. Wijn en water besteld, maar voor het water moetsten wj de ober nogmaals even attenderen. Wijn was prima. plankje brood en hoofdgerecht genomen. Krokante eend genomen maar wij konden niet ontdekken wat er nu krokant aan de eend was Het andere gerecht wat wij bestelden was lamskoteletten en die waren prima alleen de opmaak was niet echt onze smaak, Alles op een hoop en daaronder zalige aardappeltjes, ik heb het liever wat meer apart.
toetje besteld en koffie en dat kwam ook niet gelijk, sorry...vergeten was het antwoord.

coordinatie binnen het team is niet op elkaar ingesteld en daar ga je je toch aan ergeren. Jammer wat alle ingredienten zijn aanwezig om er een prima tent van te maken.
Value . Gastronoom (31 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Hier gegeten op basis van overnachting + diner + fles wijn via een Groupon deal.
Standaard 3-gangenmenu zonder enige keuze, dus hopelijk lust je alles wat geserveerd wordt.
Vooraf rundercarpaccio - was goed, niet speciaal..
Hoofdgerecht was het Barneveldse hoen met paddestoelensaus. Dit bestond uit 3 stukken hoenderborst met een vrij zware saus (veel fond?), opgediend over helaas te ver doorgekookte pasta.
Daarna ruim 30 min zitten wachten op een dessert dat maar niet kwam. Pas toen ik duidelijk begon rond te kijken naar de bemanning in de (half open) keuken kwam de hoofdkelner naar ons toe en zei dat "aan het toetje werd gewerkt". Enkele minuten daarna kwam er een keine spoom in een shotglaasje op basis van op basis wodka, prosecco en citroenijs - een aardige geste om de tijd op te vullen - enkele minuten daarna gevolgd door het dessert - een vruchtensoepje met een bolletje ijs en mini-kletskop. Waarom dat zo lang moest duren was mij een raadsel.
De wijn (Argentijns en onderdeel van de deal) was prima.
Al met al wel waar voor je geld, maar behoorlijk langzaam.
Wel stijlvol - mooi hotel-restaurant. Na afloop van het diner kun je een beetje rondlopen bij de vijver en fonteinen, en mooie foto's maken.
Ben99 . Gastronoom (27 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Diner was goed, maar niet uitzonderlijk. Vooraf een carpacio. Erg veel rucolasla, saus een beetje vreemd. Als hoofdgerecht een varkenshaasje, was goed, maar saus was een beetje flauw, waardoor ik veel zout en peper moest bijmengen. Toetje was prima, een bolletje chocoladeijs met een mouse van mango en een parfait, die heel apart en lekker was. Totaal goed, maar helaas niet meer dan dat. De bediening was zeer goed. Gedienstig en luisterend naar de wensen van de klant. Decor niet bijzonder, maar wel netjes.
George W. Gastronoom (30 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Weekend in de Heerlickheid in Ermelo. 3 gangen diner bij aankomst zat er bij. Keuze uit 2 gerechten per gang. Behoorlijke gerechten maar geen sensatie. Ik had de Barneveldse hoen. Heerlijk stukje vlees maar wel heel veel saus erbij waardoor de smaak vh vlees een beetje weg viel. Voor en na waren ok. Redelijk eten, maar ik zou er puur voor het restaurant niet heen gaan. Personeel doet het goed.
FotoRein . Gastronoom (34 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Brasserie De Gouverneur, Ermelo

Plezierige inrichting, eiken parketvloer en lambrisering, verder veel nepantiek en centraal de nep open haard, gestookt op gas. Desondanks prettige atmosfeer. Bediening niet slecht maar ook zeker geen echte top.
“Wat mag ik u te drinken aanbieden?” Heineken of Brand van de tap. Brand dus, ’n plichtmatig biertje.
“Zal ik alvast wat lekkere broodjes neerzetten?” Prima. Op het menu - wat we toen nog niet gezien hadden - bleek dit een plankje - boomstamschijf - te zijn van € 6,50 voor 4 minibroodjes met kruidenboter, aioli en tapenade. Was iets correcter geweest om ons eerst de kaart te laten bekijken.

Voor mij de biefstuk van de haas met bearnaisesaus en voor de echtgenote lichtgerookte zalm met zuurkool.

Begeleiding bestond uit grotendeels zwartgeblakerde witlof (gecarameliseerd volgens de ober) en een mini brandstapeltje van 6 veel te donkere en slappe frieten. Kleine portie vlees bedolven onder een berg bearnaisesaus. Kwaliteit van het vlees was goed. De saus had het vlees echter meer smaak moeten geven maar was helaas niet bij machte dit te doen omdat het zelf geen smaak had.

Omdat de zalm een acht verdiende en de biefstuk een zes is het gemiddelde een zeven geworden.
IngeVollaard . Fijnproever (5 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Heerlijk gegeten voor een heel vriendelijke prijs. We wilden niet zo uitgebreid eten en dat werd snel geaccepteerd. Mooie inrichting. Heel aardig en behulpzaam personeel, o.a. Jos; dank!
Bonvivant02 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Enig tijd geleden hier gegeten toen we in het hotel verbleven. Was zo goed bevallen dat we 2 weken later hier weer terug gegaan zijn. Ook nu weer niet teleurgesteld. Prima sfeer, mooi gedekt, aardige en attente bediening en prima kwaliteit. Alles vers en zeer smakelijk. Hoge kwaliteit. De wijn (ik dronk de prosecco en de Italiaanse rode wijn) prima prijs/kwaliteit verhouding. Bovendien gratis glaasje water. Als je vaak uit eten gaat leer je het verschil tussen goed en echt lekker eten en "maagvulling". De Heerlickheid voldoet met alles aan het eerste. Van de drie restaurants waar we tot nu toe gegeten hebben in Ermelo steken ze er met kop en schouders boven uit. Zullen hier zeker opnieuw gaan eten als we in de buurt zijn.
De2Proeveniers . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Afgelopen dinsdag via een arrangement dat we geboekt hadden in de Heerlickheijd aangekomen.
Bij ons arrangement zat een 3-gangen diner inbegrepen. Ontvangst was goed, snel plaatsje gekregen, gevraagd voor drinken en de kaart gekregen. Bij elke gang hadden we de keuze uit 3 opties. Voorgerecht: mijn partner had de steak tartaar, redelijk, maar had iets meer op smaak gebracht mogen worden. Zelf had ik de champignons de dordogne. Deze waren niet echt smaakvol en met een waterige saus. Hoofdgerecht: beiden de kalfsborst met lintpasta en wildsaus. Kalfsborst was supermals, de pasta (met paksoi?) en een romige saus erdoor was een beetje wee-ig van smaak. Saus was niet lekker. Niet helemaal opgegeten. Toetje: Creme Brulee met vanilleijs, was redelijk, maar ook niet optimaal.
Begin van het diner was ons gevraagd of we water wensten, hier bleek achteraf €5,- voor gerekend te worden. Vrij ongebruikelijk, en behoorlijk duur!
Al met al niet heel geweldig, voor een diner met grote groep prima, maar voor een lekker etentje met zijn 2-en niet aan te raden!
Deksij . Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Kan mij persoonlijk niet vinden in eerdere mindere recensies. Het restaurant is sfeervol en de tafels staan gelukkig niet te dicht op elkaar. De jeugdige bediening is correct en vriendelijk. Het eten is prima zowel menu als a la carte. Het voorgerecht van zalm was prima evenals het hoofdgerecht van ossenhaas, prima gebakken. Men kiezen voor een drie glazen wijnarrangement en bij dessert is er ook een rode Italiaanse bubbeltjes verrassing erg lekker met de chocolademousse. Kortom niets mis mee. Reserveren is raadzaam want afgelopen weekend zat restaurant vol.
Gerard V. Gastronoom (51 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Via een arrangement in dit Hotel terecht gekomen en daar zat 3 gangen diner bij in. We mochten van een kleine kaart kiezen maar leuke keuzes en zeker geen afmakertje, gewoon goed eten! Drankjes zijn in dit hotel niet echt goedkoop maar dat terzijde.
Edith N. Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2013
Na alle minder goede recensies op IENS, waren we zeer benieuwd. We waren hier met een hotelarrangement inclusief een 3 gangen diner. Op de kaart stond dit voor 35 euro pp. Je kon elke gang kiezen uit 3 gerechten. Voorgerecht steak tartare. Duidelijk zelf gemalen. Lekker, maar tamelijk saai opgediend. Voor tafelgenoot een vegetarisch paddenstoelengerecht. Dit waren gefrituurde paddestoelen opgediend in een soort pannetje. De serveerster kwam langs met heerlijke warme broodbolletjes uit een mand geserveerd. Tafels gedekt met linnen en ook linnen servetten. Wijn werd uit de fles aan tafel geschonken.
Hoofgerecht kalfsborst, geserveerd met pasta. Tafelgenoot had kabeljauw. Een prachtig stuk vis (haasje) ook geserveerd met pasta.
Dessert nougat parfait. Heerlijk romig.
Bediening was correct, adequaat.
Ambiance vond ik gezellig. Ruime afstand tussen de tafeltjes.
Al met al is het ons dus alles meegevallen.