Over het restaurant Heeren van Sonoy

Restaurant De Heeren van Sonoy is gevestigd in een voormalig klooster in het centrum van Alkmaar. Het is een uniek Alkmaars restaurant met historische ambiance. Restaurant De Heeren van Sonoy is sinds 1999 uitgegroeid tot een begrip in de wijde omgeving. Je voelt je ongetwijfeld snel thuis tussen de oud-bruine, deftige interieurstijl. De Heeren van Sonoy biedt je een ruime keuze vanaf de à la carte kaart. Hierop staan gevarieerde voor-, hoofd-, en nagerechten en maaltijdsalades.

Glas champagne

- Lunch 12:00

Jouw recensie over het restaurant Heeren van Sonoy

Polle K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Het eten was lekker. De bediening mag wel wat attenter. Je moet regelmatig best lang wachten terwijl het een heel rustige avond was.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Leuke ambiance en lekker eten.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Heerlijk buiten kunnen eten van een voortreffelijke diner: een fantastische combinatie van vlees en vis voor twee. Zeker voor herhaling vatbaar.
Wesley K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Het was perfect weer en we hadden een mooie plek op het terras, waar je zowel in de zon als in de schaduw kon zitten. Ontvangt was goed, we kregen snel ons drinken. We namen chef's special, wat ideaal is voor de combinatie vlees en vis. Het eten werd snel geserveerd en was voorzien van goede kwaliteit. Aanrader!
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Fijn zitten op het terras. Helemaal met het weer van de afgelopen dagen.
Zeer uitgebreide en uiteenlopende menukaart met verrassend smakelijke gerechten.
De kaassoep is een aanrader maar ook de tonijnfilet in 5 kruiden is een tip.
Personeel is niet opdringerig maar gewoon relaxt aanwezig.
Leuk voor een volgende gelegenheid.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Na de wandel4 daagse hier gelunched met vriendinnen. Gezellige plek om samen te komen. We konden nog net een plekje op het terras krijgen. verder was het vol. Vlotte bediening en onze broodjes werden ondanks de drukte wel wel vrij snel geserveerd . Kleine tip: de parasol links in de hoek staat scheef. Tot volgend jaar.
Jo V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Afgelopen weekend hier met de familie gegeten ter gelegenheid van mijn zus haar 50ste verjaardag.
Ontzettend fijn ontvangst met warme felicitaties namens het personeel.
Ondanks dat het restaurant helemaal vol gereserveerd zat, was er voldoende aandacht door het vriendelijke personeel voor ons gezelschap.
De gerechten werden meer dan verzorgd geserveerd en smaakten uitstekend.
al met al een hele leuke en gezellige avond gehad.

Zou hier zeker nog eens naar toe gaan!
Hans en Lia S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Smiddags ongedwongen hier genoten van een lunch op het zonnige terras.
Vlotte bediening die tussendoor tijd heeft voor een praatje.
Lekker zitten en genieten.
C. V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We hebben gisteravond heelijk gegeten met ons gezin. De gerechten smaakten heerlijk ,maar ze zagen er ook prachtig uit.
De bediening was ook kundig en gezellig, toen hij hoorde dat we onze trouwdag vierden, werd er spontaan aan gedacht bij ons nagerecht.
Een echte aanrader!
Misschien klein minpuntje, op de kaart van de nagerechten was veel met chocolade, we misten iets met fruit.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Schakel meer personeel in als het warm weer is, als er evenementen in de stad zijn. Personeel liep zich rot en het liep eigenlijk niet, lang wachten op de normaalste dingen zoals de menukaart, dessert, een ober of kelner die je kon helpen. Geen goede communicatie onderling waardoor ze het overzicht even kwijt waren. Vorige keer was het beter geregeld.
E. L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Met een groepje vrienden kom ik een paar keer per jaar in dit restaurant. Uitstekend eten en prima bediening in een sfeervol historisch pand. Kortom, een top-restaurant.
Wiro R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Fijn zitten, goed eten en goede bediening. Ga zeker weer een keer eten en drinken. Oh ja, de rode wijn, Merlot, was ook heerlijk.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Eenvoudige smakelijke gerechten. Prima bediening.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Goede service, prima eten en grote porties. Zeer vriendelijk personeel.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
In dit etablissement hebben wij met een groepje dames een High tea gehad. Rijkgevulde etagère en de theepotjes werden netjes bijgehouden.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Afgelopen woensdag een dagje in Alkmaar geweest, na een lange tijd.
Het historische pand blijft aantrekkelijk voor het oog. S'middags wezen lunchen. Het restaurant heeft een uitgebreide lunchkaart en de broodjes zijn alles behalve zuinig belegd.
Dit heeft ons doen besluiten ook later te dineren. Leuk hoe de chefkok? aan tafel de dagspecialiteiten komt laten zien. Wij gingen meteen overstag. Al met al een goede ervaring, lekker gegeten en zeer prettige bediening.
Wij komen hier in de zomer graag nog eens terug.
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Bediening kon beter. In het begin zaten ze er bovenop en hadden we het idee dat we binnen een uur buiten moesten staan. Na het voorgerecht was het tegenovergesteld. Verder prima gegeten!
Liesbeth I.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We komen beslist nog een keer.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Vanavond met mijn man en onze 2 zoons 'n etentje gehad ter gelegenheid van mijn 60 ste verjaardag. Ik heb enorm genoten, de zaal was uiterst gezellig, leuke sfeer, de bediening uitmuntend. Er werd op 'n gepaste manier zo af en toe aan tafel gevraagd of alles in orde was of dat er iets anders nodig was, of we tevreden waren etc. etc. Dit is niet lastig geweest, nee zelfs uitstekende momenten weten te pakken wanneer er iets gevraagd moest worden. Nu was het niet druk vandaag, maar ondanks dat hebben we het enorm gezellig gehad. En het eten....super goed! Deze eetgelegenheid zou ik zeer zeker aanbevelen aan 'n ieder die iets zoekt.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Prachtige sfeervolle plek. Het eten wel goed.Het voorgerecht werd in 2 fasen gebracht zodat de soep al lauw was. We moesten heel vaak vragen om drankjes. Jammer...Wel toffe avond gehad.
Beste mevrouw Goedhart,

Bedankt voor uw recensie.
Fijn om te lezen dat u lekker heeft gegeten tijdens uw bezoek aan ons restaurant.
Het voorgerecht kwam in 2 fases omdat ons personeelslid halverwege het uitserveren van uw voorgerechten, eerste hulp moest toepassen bij een gast enkele tafels verderop.
Dit heeft onze collega u ook aan tafel uitgelegd.

Verder willen wij u danken voor uw komst. Graag tot ziens.

Team Heeren van Sonoy