Over het restaurant Heeren van Sonoy

Restaurant De Heeren van Sonoy is gevestigd in een voormalig klooster in het centrum van Alkmaar. Het is een uniek Alkmaars restaurant met historische ambiance. Restaurant De Heeren van Sonoy is sinds 1999 uitgegroeid tot een begrip in de wijde omgeving. Je voelt je ongetwijfeld snel thuis tussen de oud-bruine, deftige interieurstijl. De Heeren van Sonoy biedt je een ruime keuze vanaf de à la carte kaart. Hierop staan gevarieerde voor-, hoofd-, en nagerechten en maaltijdsalades.

Glas champagne

- Lunch 12:00

Jouw recensie over het restaurant Heeren van Sonoy

Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Goede service, prima eten en grote porties. Zeer vriendelijk personeel.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
In dit etablissement hebben wij met een groepje dames een High tea gehad. Rijkgevulde etagère en de theepotjes werden netjes bijgehouden.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Afgelopen woensdag een dagje in Alkmaar geweest, na een lange tijd.
Het historische pand blijft aantrekkelijk voor het oog. S'middags wezen lunchen. Het restaurant heeft een uitgebreide lunchkaart en de broodjes zijn alles behalve zuinig belegd.
Dit heeft ons doen besluiten ook later te dineren. Leuk hoe de chefkok? aan tafel de dagspecialiteiten komt laten zien. Wij gingen meteen overstag. Al met al een goede ervaring, lekker gegeten en zeer prettige bediening.
Wij komen hier in de zomer graag nog eens terug.
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Bediening kon beter. In het begin zaten ze er bovenop en hadden we het idee dat we binnen een uur buiten moesten staan. Na het voorgerecht was het tegenovergesteld. Verder prima gegeten!
Liesbeth I.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We komen beslist nog een keer.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Vanavond met mijn man en onze 2 zoons 'n etentje gehad ter gelegenheid van mijn 60 ste verjaardag. Ik heb enorm genoten, de zaal was uiterst gezellig, leuke sfeer, de bediening uitmuntend. Er werd op 'n gepaste manier zo af en toe aan tafel gevraagd of alles in orde was of dat er iets anders nodig was, of we tevreden waren etc. etc. Dit is niet lastig geweest, nee zelfs uitstekende momenten weten te pakken wanneer er iets gevraagd moest worden. Nu was het niet druk vandaag, maar ondanks dat hebben we het enorm gezellig gehad. En het eten....super goed! Deze eetgelegenheid zou ik zeer zeker aanbevelen aan 'n ieder die iets zoekt.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Prachtige sfeervolle plek. Het eten wel goed.Het voorgerecht werd in 2 fasen gebracht zodat de soep al lauw was. We moesten heel vaak vragen om drankjes. Jammer...Wel toffe avond gehad.
Beste mevrouw Goedhart,

Bedankt voor uw recensie.
Fijn om te lezen dat u lekker heeft gegeten tijdens uw bezoek aan ons restaurant.
Het voorgerecht kwam in 2 fases omdat ons personeelslid halverwege het uitserveren van uw voorgerechten, eerste hulp moest toepassen bij een gast enkele tafels verderop.
Dit heeft onze collega u ook aan tafel uitgelegd.

Verder willen wij u danken voor uw komst. Graag tot ziens.

Team Heeren van Sonoy
Geja D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
heerlijk gegeten (proeverij). Mooi opgemaakte bordjes. Vlotte en vriendelijke bediening. Sfeervolle eetzaal met genoeg ruimte tussen de tafels.
Beste mevrouw de Koning,

Bedankt voor uw positieve reactie.
Wij hopen u graag weer eens te mogen ontvangen in ons restaurant.

Met vriendelijke groet,

Team Heeren van Sonoy
Elly O.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Prijs kwaliteit komt niet overeen.
h.smeele .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Gisteravond bij de Heeren gegeten. Viel ons niet mee. Flauwe carpaccio met gebakken/gefrituurde oude kaas en cashewnoten (?). De tournedos was geladeerd met een onbestemde jus-achtige saus met peperkorrels ( terwijl een peperroomsaus beloofd was) . Een dessert hebben we niet aangedurfd. Vaste kok was niet aanwezig, wellicht was dit debet aan onze slechte smaak-ervaring. De Heeren hebben wat ons betreft een aardige steek (steak) laten vallen....
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Goede borrelkaart. Iets meer keuze in het diner menu zou fijn zijn. Er wordt geen mogelijkheid geboden een kan kraanwater te gebruiken. Daardoor hebben wij besloten geen uitgebreide wijn arrangement te nemen maar het bij één glas te houden. Doorgaans bestellen wij per fles een goede tot zeer goede wijn, maar verwachten dan een kan kraanwater.
Celena M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Heerlijk buiten gezeten, jongens van de bediening deden het top! Was een heerlijk avondje.
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en gedronken, in een hele relaxed sfeer
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Gastvrije ontvangst en een prima keuken
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, grote porties , ik zat de dag er na nog vol. Goede en vriendelijke bediening. Een echte aanrader!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij waren hier om het einde van onze cursus Spaans af te sluiten met een tapas avond met zo'n 90 andere cursisten. Het eten was echt slecht, in het vlees zaten zenen, de paella was melig en te gaar met hier en daar een verdwaalde verschrompelde mossel en de bediening vergat mensen en was ook niet op tijd met het leveren van voldoende bestek. Het was echt een aanfluiting en onbegrijpelijk dat je op zo een prachtige locatie zulk slecht eten serveert, echt jammer, maar hier hoef ik zo niet meer te eten.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Uitnodigend terras, zeer vriendelijk bedienend personeel.
Vorige week een kop koffie gedaan. Toen ik nog een appeltaartje wilde bestellen kwam de vrouwelijke serveerster al met een heel plateau aan gebaksoorten aan tafel.

Besloten om s'avonds met vrienden terug te komen voor een diner. Fijne entourage, uitgebreide kaart en met de gluten en lactose allergie van mijn vrouw wist de keuken ook prima raad. Leuk dat de chef met de dagverse vis en vlees aan tafel kwam. Wij komen terug.
Anita M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden de proever genomen. Dit is een soort tapas idee. Een echte aanrader.
Eten was prima evenals de bediening
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het voorgerecht, de proeverij, is uitstekend. Het hoofdgerecht, de tonijn en het garnituur, was lauw en daardoor minder smakelijk.
rempt .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we hier heerlijk gegeten; we hadden de proefpourri gereserveerd
Heerlijke gerechtjes en een gezellige bediening