Over het restaurant Heeren van Sonoy

Restaurant De Heeren van Sonoy is gevestigd in een voormalig klooster in het centrum van Alkmaar. Het is een uniek Alkmaars restaurant met historische ambiance. Restaurant De Heeren van Sonoy is sinds 1999 uitgegroeid tot een begrip in de wijde omgeving. Je voelt je ongetwijfeld snel thuis tussen de oud-bruine, deftige interieurstijl. De Heeren van Sonoy biedt je een ruime keuze vanaf de à la carte kaart. Hierop staan gevarieerde voor-, hoofd-, en nagerechten en maaltijdsalades.

Glas champagne

Geja D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Elly O.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Prijs kwaliteit komt niet overeen.
h.smeele .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Gisteravond bij de Heeren gegeten. Viel ons niet mee. Flauwe carpaccio met gebakken/gefrituurde oude kaas en cashewnoten (?). De tournedos was geladeerd met een onbestemde jus-achtige saus met peperkorrels ( terwijl een peperroomsaus beloofd was) . Een dessert hebben we niet aangedurfd. Vaste kok was niet aanwezig, wellicht was dit debet aan onze slechte smaak-ervaring. De Heeren hebben wat ons betreft een aardige steek (steak) laten vallen....
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Goede borrelkaart. Iets meer keuze in het diner menu zou fijn zijn. Er wordt geen mogelijkheid geboden een kan kraanwater te gebruiken. Daardoor hebben wij besloten geen uitgebreide wijn arrangement te nemen maar het bij één glas te houden. Doorgaans bestellen wij per fles een goede tot zeer goede wijn, maar verwachten dan een kan kraanwater.
Celena M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Heerlijk buiten gezeten, jongens van de bediening deden het top! Was een heerlijk avondje.
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en gedronken, in een hele relaxed sfeer
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Gastvrije ontvangst en een prima keuken
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, grote porties , ik zat de dag er na nog vol. Goede en vriendelijke bediening. Een echte aanrader!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij waren hier om het einde van onze cursus Spaans af te sluiten met een tapas avond met zo'n 90 andere cursisten. Het eten was echt slecht, in het vlees zaten zenen, de paella was melig en te gaar met hier en daar een verdwaalde verschrompelde mossel en de bediening vergat mensen en was ook niet op tijd met het leveren van voldoende bestek. Het was echt een aanfluiting en onbegrijpelijk dat je op zo een prachtige locatie zulk slecht eten serveert, echt jammer, maar hier hoef ik zo niet meer te eten.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Uitnodigend terras, zeer vriendelijk bedienend personeel.
Vorige week een kop koffie gedaan. Toen ik nog een appeltaartje wilde bestellen kwam de vrouwelijke serveerster al met een heel plateau aan gebaksoorten aan tafel.

Besloten om s'avonds met vrienden terug te komen voor een diner. Fijne entourage, uitgebreide kaart en met de gluten en lactose allergie van mijn vrouw wist de keuken ook prima raad. Leuk dat de chef met de dagverse vis en vlees aan tafel kwam. Wij komen terug.
Anita M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden de proever genomen. Dit is een soort tapas idee. Een echte aanrader.
Eten was prima evenals de bediening
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het voorgerecht, de proeverij, is uitstekend. Het hoofdgerecht, de tonijn en het garnituur, was lauw en daardoor minder smakelijk.
rempt .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we hier heerlijk gegeten; we hadden de proefpourri gereserveerd
Heerlijke gerechtjes en een gezellige bediening
Tessabern .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Een gezellig restaurant met veel sfeer. Fantastische bediening zelfs als het druk word in het restaurant. De keuken kun je inkijken en het is leuk om de koks aan het werk te zien. De proefpourri vonden wij een verassend concept en beviel ons erg goed. Je kreeg de keuze uit een tal van kleine warme of koude gerechten waarbij je per keer er twee kon proeven, het is leuk om op deze manier de keuken te verkennen! Wij vonden alles bij elkaar een m-ster waardig !
matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij hebben voor de Proefpourie (Frans voor verrot?!) gekozen. De meeste gerechtjes waren echter te klein om echt te kunnen proeven. Service en uitleg over het concept en de mogelijkheden/beperkingen hiervan schoten te kort anders hadden we zeker voor een van de gerechten van de normale kaart gekozen. Helaas... Een all you can eat concept heeft dit restaurant toch niet nodig?
jruiter .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gistermiddag om 15.30 uur de lekkerste High-wine gehad. Afgelopen maanden in en omgeving Alkmaar al een high-wine gehad, maar bij de Heeren van Sonoy wordt je echt verwend. Niet standaard wijntjes , maar je kan kiezen naar je voorkeur. En dan de hapjes, de gehaktballetjes naar het recept van de moeder van de Afghaanse chef-kok waren echt subliem. En dan de bediening, het perfect aanvoelen van de sfeer, de attentie (waterkaraf leeg en het werd bijgevuld) Wijnglazen, wilt u een mooi groot wijnglas? Heerlijke wijnen die we lekker in het glas konden walsen, ruiken en proeven. Wij komen hier zeker terug en volgens ons is dit het beste adres van Alkmaar en omstreken om (voor een normale prijs) bij deze jonge ondernemers van een heerlijke High-wine te genieten
Im H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Op zondagmiddag genoten van een mooie High Wine bij de Heeren van Sonoy. Dankzij het mooie weer konden we in de sfeervolle tuin plaatsnemen. Een keur aan warme en koude hapjes werd voor ons geserveerd. Stuk voor stuk met zorg bereid en heerlijke smaakverwenners. Ook de wijn was prima waarbij we konden kiezen uit meerdere wijnen. Een groot compliment verdiend ook het personeel van dit restaurant! We voelden ons echt te gast. Wij waren er voor het eerst maar zeker niet voor het laatst.
T P.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vanmiddag hebben we heerlijk geluncht bij de Heeren van Sonoy.
We hadden allebei een plateau, met uiensoep en met Alkmaarse kaassoep.
De uiensoep was helaas niet gegratineerd maar het smaakte er niet minder om.
Kleine, lekkere broodjes met een kroket, plakken kaas, ham en fricandeau.
Wel vreemd was het dat er bij de een heel andere ham lag als bij de ander.
Maar het is zeker een aanrader op deze prachtige plek in Alkmaar.
geraldfjr .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vandaag hebben we heerlijk gegeten in de binnentuin van de Heeren van Sonoy. Vooraf kwam een ober al met een plateau met diverse vlees en vis producten en hij vertelde daar wat over. Erg leuk. We hebben beiden de dagverse kabeljouw gehad. De smaak was uitermate goed. Tezamen met een grote gekookte wortel en asperge. Daarnaast salade en zeer goede gebakken patatjes. Wij hebben genoten. Het personeel was vriendelijk. Een ober was een klein beetje de kluts kwijt, maar dat had ook z'n charme. Mooie ambiance.