Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

Burgemeester Kerstenslaan 20 4837 BM Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gisteren hier heerlijk geluncht. Verse jus, een riante goed gekruide hamburger voorzien van een overdaad aan gekarameliseerde rode ui en een sausje met blauwe kaas. Mijn tafelgenoot had een "12 uurtje" met een bouillon, een gebakken eitje en een kroket. Een grappige, lekker zondig voelende combinatie. Vlotte, voorkomende bediening. Ze waren onze nabestelling van groene thee en koffie even vergeten maar kwamen daar na een subtiele hint van ons snel achter en deze werd niet in rekening gebracht. Hier kom ik graag terug.
Firma .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het 3-gangen menu is een aanrader. Het voorgerecht is heerlijk. Het hoofdgerecht de vis gewoon goed. De gebakken aardappels vet. De frites goed. Voor een tafel van 3 wat weinig. Geen salade erbij, dat is jammer. Het nagerecht is lekker en mooi opgemaakt. De bediening is goed. Kleine domper bij de afrekening. Bij het pinnen krijg je geen gedetailleerde bon en blijkt dat de eigenaar zonder het te zeggen het getal naar boven afrekent. Het gaat maar om 60 cent maar helemaal eerlijk is het niet.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Statig oud landhuis midden in het bos, zo voelt de inrichting aan. Chique stoelen, fijne bediening en heerlijk eten. We kwamen voor de lunch en bleven zitten voor de borrel. Met mooi weer buiten ook een groot terras. Perfect te combineren met een boswandeling, kortom heerlijk!
23121955 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Het eten is prima, er is genoeg keuze. Er is voldoende aandacht voor de smaak, maar ook voor het oog. Ik ben zelf groot liefhebber van zalm en kip, die gerechten miste ik bij ons laatste bezoek helaas op de menukaart. Misschien ook te gewoon. Het smakelijk uitziende gebak in de vitrine bij de ingang nodigt uit. Ik moet het nog een keer uitproberen. De kaasplankjes en dergelijke , zo ondervond ik, zijn altijd vors en rijkelijk aangekleed met pijnboompitten en een pikante mosterd.
Affligem Blond van de tap af halen vond ik foute boel. Het Brand Zwaar Blond Bier is prima maar viel mij te Zwaar. Ik denk dat velen blij zijn met de terugkeer van het top tapbier van Affligem.
De service van het vaste personeel is prima, het is correct, gastvrij en het staat voor gezelligheid. Bij de ?oproepkrachten? gaat er af en toe wel iets mis. Misschien is er dan sprake van onvoldoende oproep"kracht".
Het interieur is "uniek" gedateerd en stamt uit ongeveer dezelfde tijd als het gebouw. Waar kun je nog op een stoel van rond 1900 zitten? Het decor oefent bij mij en mijn vrienden in ieder geval een grote aantrekkingskracht uit. Wij wanen ons daar in de sfeer van Titanic. Ik hoop echter wel dat dit schip nog lang zal varen! Christos Paliokipos
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
2 weken geleden na een wandeling in het bos een hapje wezen eten samen met mijn vrouw en dochter van 2. Eten smaakte heerlijk, vooral mijn vrouw werd er blij van en dochterlief was ook lekker aan het meesten. Na het hoofdgerecht werden onze borden niet meer weggehaald, terwijl we nog een toetje wilden. Dat hebben we maar overgeslagen en direct afgerekend. Gemiste kans en ook jammer, want het eten was wel goed. Of we hier een volgende keer weer heengaan...? Grote kans van niet.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij logeerden twee nachten in het naastgelegen Hotel Mastbosch. Vrijdagavond geen zin om eerst naar de stad te gaan (met bus 25 min) dus ondanks de matige recensies op deze site toch een poging gewaagd en totaal geen spijt! Mooi terras met uitzicht op het bos, gaan zitten onder de luifel.

Vooraf een portie bitterballen, bier en wijn. Super smaakvolle Sauvignon zoals een Sauvignon hoort te zijn! Brabantse jongeman met olijk gezicht en jonge blonde dame met vriendelijk gezicht bedienen ons op een leuke manier, bovendien correct en snel. Mijn coq au vin was heerlijk en mijn vriend genoot ook van de roodbaars (misschien iets wat veel c.q. iets wat smakeloze quinoa eronder).

Als lunch hebben we Mastbosch oerbrood met gezouten roomboter en gebraden honingham uit Made en een Uitsmijter met spek op bruin brood genomen, beiden erg lekker. Het 12-uurtje wat er voorbij zagen komen voor andere gasten zag er ook erg aantrekkelijk uit (gebakken ei op brood, kroketje op brood en soepje)...

Zowel bij diner als lunch erg genoten. Het terras was beide keren zeker niet vol. Ik kan me voorstellen dat wanneer dat wel het geval is de ervaring iets anders kan zijn, maar bij ons was het top!
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Service is ronduit belabberd. Gisteren moest ik vóór het eten op zoek gaan naar personeel die vervolgens weer weg moest om een kaart te halen (drinken hadden we al, dat was intussen al lang op), om te bestellen weer iemand halen, om drinken opnieuw te bestellen weer iemand halen, om koffie te bestellen weer iemand halen en voor de rekening zijn we maar naar binnen gegaan! Wegens de locatie kom ik met grote regelmaat bij de Heeren van Oranje, al jaren. Gastvrijheid is het personeel vreemd zelfs beleefdheid is soms teveel gevraagd. Als glutenvrij eter is het er een ramp en toen ik belde om te reserveren (omdat ik wíst dat het een probleem zou zijn) kreeg ik in de eerste instantie min of meer een grote mond, ik kon toch niet verwachten dat ze altijd glutenvrij brood in huis hebben voor het geval er een keer iemand komt die glutenvrij eet!
Enfin, het eten is er matig, de menu keuze vind ik beperkt en oudbollig, personeel kan er weinig over vertellen. Voorlopig blijf ik er maar een bakje koffie drinken en niet meer eten. . helaas zitten ze ideaal t.o.v. het bos en gelegenheid om er de paarden vast te zetten.
Drenthe01 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Het hotel heeft een mooie uiterlijke vertoning in de "60 jaren steil".
Wij hadden een soep besteld. Geen idee wat voor soep we voor geschoteld zouden krijgen. We lieten ons dmv de kaart als het ware verrassen.
Gangbare, bekende soepen zijn hier nl niet te bestellen.
We kregen eerst een mandje met brood. Het duurde lang voordat de soep arriveerde.
Het was een soort Mexicaanse rode soep met bruine bonen (?).
De soep smaakte naar afwasmiddel. De ober vertelde ons dat wij de smaak koriander proefden die blijkbaar in de soep was verwerkt.
Ik ben bekend met de smaak koriander maar ik proefde alles behalve koriander.
We hoefden 1 soep niet te betalen ter compensatie (6 euro).
Om een (vreemd) hoofdgerecht hierna te bestellen durfden wij niet aan.
Dus we lieten het hierbij.
Tijdens het ontbijt werden we gewezen om te gaan zitten.
We werden gevraagd wat we wilden drinken.
Nadat de koffie en thee werden geserveerd vroegen we ons af of er ontbijt werd gebracht omdat we geen buffet dergelijke zagen.
Na een half uur heb ik toch maar gevraagd wat de bedoeling van het ontbijt was.
Oh sorry mevrouw, helemaal vergeten te vertellen maar daar achter is een buffet waar u ontbijt kan halen (??)..
Conclusie: een mooi en schoon hotel.
Verstandig is om "buiten het hotel" te gaan eten.

AGB .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Mijn vrouw en ik begonnen met een gegratineerde brie met mangochutney en een sla van rucola met stukjes groene asperges.De dressing vonden wij knap.Het hoodgerecht bestond uit gebakken gamba's met oosterse groenten en citroenkorianderolie. Erg lekker en bijzonder. Als dessert met steranijs gemarineerde anassticks met pittige chocoladesaus. Dat was leuk bedacht maar viel wat tegen. Daarentegen was de bavarois van rood fruit met muntschuim om te smullen.
Wij dronken en frisse witte chardonnay en een Wetsmalle trippel. Beide pasten goed bij het menu.
De bediening moest je wel zo nu en dan op je aanwezigheid attenderen.
AGB.
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Afgelopen vrijdag zijn we met 4 personen hier gaan lunchen.
We hebben 2 x pannini geitenkaas besteld. Dit is een lekker broodje maar de prijs/ kwaliteit is hier echt zoek. 11,50 voor 3 plakjes geitenkaas, wat honing en sla.
De soep die mijn moeder had besteld was over het de kop gegaan, servet was kletsnat. Maar werd toch uitgeserveerd. De saté was prima.
Gezien het aantal gasten liep er erg veel personeel, die helaas niet echt oog hadden voor hun gasten.
Al met al jammer, daar het een mooie zaak is.
Petteke .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Ik ben hier twee keer geweest met een vriendin in de zomer voor een lunch na een wandeling in het mooie mastbos. Ik ben nog een tweede keer terug gegaan, omdat ik dacht dat we het het eerste bezoek misschien gewoon slecht had getroffen. De bediening was beide dagen niet erg attent, ik zou het zelfs een beetje arrogant willen noemen. De algehele sfeer vond ik ongemakkelijk, we kregen het gevoel dat ze niet op ons zaten te wachten. Het duurde lang voordat onze bestelling opgenomen werd, een tweede bestelling hebben we maar niet meer geprobeerd. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar de maaltijdsalade die we gegeten hebben was wel heel lekker, wijn ook prima. Heel erg jammer, het is een mooie locatie en een mooi pand.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Nadat we op het terras van een heerlijk glas wijn genoten hebben we de kaart bekeken. Na 20 minuten de ober maar geroepen en besteld. We zoude binnen eten. De wijn die we buiten al besteld hadden bleef maar op zich wachten en ook daar moesten we om vragen. Het eten was ok maar niet bijzonder voor die prijs. Alweer frietjes -kunnen ze echt niet creatiever zijn-? Een simpele salade, niet echt om over naar huis te schrijven. De inrichting is gedateerd. Na de overnachting op naar het ontbijt. Basic en absoluut geen 4 sterren hotel waardig. Broodjes hadden of té lang gelegen of ik had er toevallig 1 van de dag er voor. De bediening zou wat meer oplettend moeten zijn. Ze zijn aardig, maar als je je als gast soms invisible voelt is er echt iets niet goed.
Patricia1982 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Toen we het restaurant binnen kwamen was het totaal niet druk. Het was een vrijdagavond en we hadden gereserveerd voor 7 uur. Onze tafel was niet gedekt. Er stond enkel een bordje gereserveerd bij. We vroegen om een flesje wijn en het duurde een eeuwigheid voor dat de ober de wijnkaart gevonden had. Ze lagen op de verkeerde plaats aldus de ober. Nog geen 3 minuten later stond er een serveerster die onze bestelling al kwam opnemen. In zo'n korte tijd kan ik echt geen keuze maken voor eten en wijn. Maar goed ik geef ze nog een kans. Na de bestelling opgenomen te hebben kwam het voorgerecht vrij snel. Een portie zalm carpaccio waarbij je de zalm moest zoeken. Verder weinig smaak. Mijn man vraagt of hij conform de kaart een supplement gebakken aardappeltjes bij het hoofdgerecht kunnen krijgen. De reactie van de serveerster: "sorry u kunt alleen gekookte aardappelen krijgen!" Wat is dit denken wij?. Maar goed het is weekend en we zijn in een goede bui dus we geven ze nog een tweede kans. Het hoofdgerecht arriveerde nog geen 10 minuten na het voorgerecht terwijl ik net even naar het toilet was. Met als gevolg een steak die in stukjes gesneden steenkoud en gortdroog is. De borden waren ook koud. Laat dan de steak heel, misschien dat hij dan nog mals en warm is. De tijd tussen deze gangen was gewoon te kort en niemand van de bediening had oog voor het tempo van de gasten. Met mijn mond nog vol van de laatste hap van het hoofdgerecht kwamen ze de dessertkaart geven. Het dessert was standaard en niets bijzonders. In tegenstelling tot bij het hoofdgerecht waren de borden bij het dessert wel warm! Das lekker voor je smeltende ijsje. We bestellen tot slot nog maar een koffie om de nare smaak van deze ervaring weg te spoelen en vragen er meteen de rekening bij. Helaas is ook hier iets mis mee. Er staan drankjes op die wij niet gehad hebben. Ik moet 3 keer mijn verhaal doen voordat deze drankjes van de rekening gehaald worden. Na 4 verspeelde kansen in deze 2 uur dineren bij Heeren van Oranje kan ik met recht spreken van een zeer zeer slechte ervaring en we komen hier zeker nooit meer terug. Jammer van zo'n veelbelovende locatie. Maar ja, dat zegt dus helemaal niets!
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
De locatie van dit restaurant is prachtig aan het Mastbos. Als je binnenstapt, waan je je in de jaren 60. Goedbedoeld zou je dit authentiek kunnen noemen, voor mij is het echt gedateerd. Om de eerste honger te stillen een mandje brood besteld met kruidenboter en tappenade. Het brood was niet echt vers en de boter erg hard en daardoor slecht smeerbaar. Als hoofdgerecht het stoofvlees laten serveren, hoewel dit door de selderie ruikt naar groentesoep, was de smaak verrassend goed. Een mooie combinatie van donkere tinten, opgelicht door de selderie. De wortelen waten licht knapperig, wat betekent dat ze die vers hebben toegevoegd en niet uren hebben meegestoofd. De hoeveelheid was enorm, zeker in vergelijking tot de porties die ze elders serveren. Krijg je elders dan te weinig? Nee, je krijgt hier gewoon erg veel. De geserveerde frites was ook in hoeveelheid enorm. Het bakje rouwkorst helaas erg standaard en verse groente ontbrak. Voor de prijs krijg je een hele berg goed smakend vlees. De franje ontbreekt helaas.
De bediening was correct maar miste de vriendelijkheid die je naar een vervolgbezoek doet verlangen. Het kaarsje hebben we zelf aangestoken, waarna de ober het signaal oppikte en de overige tafels voorzag van een vlam. Ik vind het geen probleem als er geen kaars op tafel staat, staat die er wel, laat hem dan branden.
Advangoch .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Afgelopen vrijdag 7 maart zijn wij met 12 collega's het afscheid weesten vieren van 'n collega die wegging. In eerste instantie denk je dat je bij een chique tent uitkomt, maar ik kan het niemand aanraden om hier te gaan eten. Het is echt niet voor herhaling vatbaar. Bij een aantal gerechten was er onder andere te weinig brood of helemaal geen brood. Er was ook te weinig friet. De citroen botersaus was er in eerste instantie niet bij maar werd later alsnog geserveerd. Het was echter alleen botersaus en niet de citroenbotersaua die op de kaart stond. De tournedos waren erg klein en de saus bij het duivelsmandje was niet naar verwachting.
Kortom het was een puinhoop. Bezint eer ge begint.
Jv83 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Wij zijn daar geweest ter gelegenheid van de bruiloft van onze ouders.
Het vlees was goed maar het bord werd heel karig opgemaakt (bijna of geen groenten en een matig bakje met salade). Verder was de bediening ondermaats; onderbreken tijdens een speech, veel en haastig tussen door komen storen, veel overbodige glazen op de tafel laten staan, extra aangevraagde patat werd pas aangeleverd toen alles al op was en we nog net niet aan de koffie zaten. Niet echt wat je verwacht als je kijkt naar de prijzen. Jammer.
Geachte heer Verton, n.a.v. uw recensie is er contact opgenomen met onze opdrachtgever, uw vader. Hij herkende niet uw grieven en heeft zijn bezoek als prettig ervaren. De groenten werden wel ruimer verlangen. Graag verzoeken wij u dan ook contact op te nemen via info@mastbosch.nl. m.v.g. Directie
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Op een zonnige zondag in de winter hier aangelegd tijdens de wandeling door het prachtige Mastbosch met dochter en haar kinderen. Eigenlijk was het helemaal vol en dat zou kennelijk elke zondag zo zijn (dus voortaan reserveren!), maar wij mochten met onze bemodderde laarzen toch plaatsnemen in de lobby. De kinderen frites met kroket en de volwassenen "Broodje kroket". Zowel brood als kroket werkelijk heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent; wilden nog wat kleurmateriaal halen voor de kinderen, maar hoefde niet. Op zich is men daar niet echt ingeschoten qua ruimte/voorziening op kinderen; zou wel handig zijn, want zou voorzien in een behoefte, gezien de vele wandelende families.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Aardig restaurant op toplokatie. Weinig flexibel personeel en eigenlijk niet zo attent en aardig, kan een stuk beter en een glimlach kost niks. Afwijken van het menu blijkt heel lastig voor de keuken (werken er robots of zo ???). Verder prima simpel eten van goede kwaliteit, niks mis mee. Leuk terras voor een bitterbal en wijntje, ook in de winter met vuurkorf en deken over de knietjes
Leonard J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Op een prachtige lokatie, met mooi terras en vlakbij het bos, prima
Vroeger moest je reserveren, maar bij binnenkomst was er genoeg plek!
Voorgerecht en hoofdgerecht besteld, opnemen ging niet vlot, uitserveren hoofdgerecht duurde lang, omdat een grote groep voor ons het hoofdgerecht moest genieten. Werd helaas niet goed aangegeven aan ons. De kwaliteit van het eten was goed, verzorgd en in goede prijs kwaliteitsverhouding. Voor herhaling vatbaar
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Voor de zoveelste keer met een collega in het Mastbosch geluncht. Buiten of binnen op het terras of aan de stamtafel, het is er gezellig en inderdaad als van ouds. Ik ben wat verbaasd over de lage waardering van de service door sommige fellow proevers. Misschien hadden zij pech of wij voortdurend geluk maar de bediening is bij ons adequaat , meelevend en zelfs humorvol. Het eten is als je verwacht; niets bijzonders maar wel goed, fris en vers en professioneel bereid. Niks mis mee. Wij genieten altijd 1,5 uur in een ontspannen atmosfeer.