Heeren van Charlois

7,1
Erg duur
Sabina K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Afgelopen zondag 13 november bezochten wij met 4 personen Pannenkoekenhuis Charlois. Nu kan het aan het ongeluksgetal hebben gelegen, maar de hele ervaring is ons niet best bevallen. De hele ervaring begon al bij aankomst om 13:00 (daar is het getal weer) waarbij we de indruk kregen een parenclub te gaan bezoeken. Bovendien nodigde de sfeer, welke doorgaans in een pannenkoekenrestaurant bol staat van de sprookjessferen, gezelligheid en warmte niet uit om een smakelijk pannenkoekje te eten.

De binnenkomst dan, waar normaal een gezelschap van 4 niet echt opvalt, waren wij punt van aandacht omdat we vrijwel de enige waren in het restaurant. Vreemd, want een zondagmiddag is in pannenkoekenland meestal volle bak. Wat direct opviel was de uitgebreide kaart (een pluspuntje, dat mag gezegd) en dus besloten wij na ons eerste drankje direct te bestellen. Een drankje welke overigens erg teleurstelde. Ik bedoel; een verse jus d’orange hoort natuurlijk vers geperst te worden en niet vers uit pak geschonken… En dat voor een schrikbarende 3 euro 50!

De pannenkoeken dan, of zoals ze het in Rotterdam Zuid een ‘platte hap’ noemen (niet erg aantrekkelijk, maar oké). Naast de penetrante vanille geur waren deze erg dik, slim gekozen natuurlijk voor een onbeperkt pannenkoeken eten concept, want zo zullen de klanten niet aan dubbele cijfers komen.

We besloten een pannenkoek met Nutella te nemen, als enig extra onderdeel naast de pannenkoek verwacht je dan natuurlijk een rijkelijk belegde platte hap, Maar dat viel even tegen. De dosis Nutella (welke nauwelijks past op een witte boterham) werd in een vingerhoedje naast de pannenkoek geserveerd, beetje erg jammer. Ditzelfde gold overigens ook voor de jam variant.

Nog maar een drankje dan, om de teleurstelling weg te spoelen? Twee Coca Cola Zero is in de horeca een piece of pancake bestelling, maar dat bleek toch geen gesneden koek voor de keuken. De Coca Cola Zero had nog een maximum van één glas. Wederom vreemd, want van een pannenkoekenrestaurant op zondagmiddag verwacht je toch een goede inkoop? Wellicht dat het keukenpersoneel de avond er voor wat té diep in het glaasje had gekeken? De afterparty was in ieder geval nog in volle gang want de hardcore beats waren tot in de hoek van het restaurant te horen.

Nee, al met al hebben we ondanks ons eigen plezier geen prettige ervaring gehad in dit restaurant en zullen deze ook niet snel meer bezoeken.
Hedy B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Afgelopen weekend met een club van 17 mensen hier gegeten. Een week van te voren hadden we gereserveerd met Groupon.
De service was slecht.
- Bij binnenkomst werd ons gevraagd zelf ze tafel te dekken. Na de pannenkoeken moesten we de lege borden naar voren schuiven.
- Om half 5 was de munt thee al op.
- We hebben een uur op 1 pannenkoek moeten wachten. In 2 uur hadden we pas 2 pannenkoeken gehad.
- Bij bestelling werd gevraagd nr van de kaart door te geven maar bij uitserveren werd het gerecht genoemd. Nog niet eens met alle ingrediënten er op, maar alleen wat ze kon zien liggen op de pannenkoek. Toen er een verkeerde pannenkoek werd geserveerd werd kwakte ze het op tafel en zei "zoek het zelf maar uit".
- Er zat veel tijd tussen om opnieuw drankjes te kunnen bestellen.
- Terwijl de serveerster pannenkoeken aan het uitserveren was hielp ze anderen waardoor de helft van de tafel al hun eten hadden en de andere helft daar 10min op heeft moeten wachten.
- Bij het uitserveren van de hete borden lag de handdoek op andermans pannenkoek.

Kortom; De service was waardeloos. Geen aanrader.
Corrine V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wat een verrassing dat Heeren van Charlois zich in t weekend omtovert tot een heus pannenkoekenhuis!
Wat meteen al opviel was het enthousiasme van het personeel/de eigenaren? Wat een hartelijk ontvangst. Het interieur dat zo passend is voor de Heeren van Charlois werd extra opgeleukt met balonnen op tafel, de roodwit geblokte tafellopers die het meteen een laagdrempeliger sfeer gaf als door de weeks. De kids werden meteen blij gemaakt met een speelgoedje. De keuze was reuze! Zoet,hartig,gecombineerd,ijs,pizzabeleg,verzin het en het was er. De pannenkoeken smaakten ambachtelijk, waren groot, rijk belegd en vulden goed.
Zeer zeker een aanrader voor pannenkoekenliefhebbers. Eindelijk op Zuid ook een "platte hap!"!
1 kleine opmerking/suggestie: creeer een klein hoekje voor kids, of maak van de placemat een kleurplaat, en dan wordt de 9 een 10
Joey D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Meerdere keren een zakenlunch hier gehad. Het is altijd prima eten. Niets speciaals. Maar dat hoeft ook niet. Vriendelijke bediening, alleen duurt het soms wat langer.
Andrea21 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Met onze Groupon bon heel leuk ontvangen door de supergezellige gastvrouw daar. Aan de bar was het druk en gezellig, ons tafeltje was er ver genoeg vandaan om rustig te eten, alhoewel wij wel van deze sfeer bij elkaar houden. Ruime tafels, meteen ons glaasje sangria, behorend bij het arrangement, daarna 5 koude en 5 warme tapas, heerlijk en ruim voldoende. Regelmatig werden we verzorgd en werd er gevraagd of alles ok was. Wij komen hier zeker terug.
AndrevdWilt .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Wij hadden een tapasmenu voor 4 personen.
5 koude tapas en hierna 5 warme tapas.
Alle 10 de gerechten vonden we lekker.

We hadden hier al eerder gegeten (tapasmenu voor 2 personen). Toen was het niet gelukt alles op te krijgen.
Met 4 personen en dezelfde hoeveelheid schaaltjes zijn de proties echter per persoon een stuk kleiner. We hadden wel meer gelust.

Deze keer dus wel toegekomen aan het nagerecht. Deze viel echter tegen (dame blanche was redelijk en tiramisu was gemaakt met teveel alchohol).

De bediening was vrolijk en vriendelijk.
Pepertje .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Tjonge jonge even de dagschotel proberen.
dagschotel kipschnitzel.
helemaal rauw.
in stukjes gesneden retour gekregen.
meteen klaar / einde oefening en naar huis.
maak ik geen woorden meer aan vuil.
MennoS .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Na het aanschaffen van een Groupon voor 10 tapas per persoon bij de Heeren van Charlois zijn mijn partner en ik vrijdag afgetogen naar Charlois.
Helaas waren wij door het openbaar vervoer verlaat waarop mijn partner belde om dit door te geven, waarop de gastheer aan de andere kant van de telefoon meldde dat de keuken eigenlijk om 20:00 al dicht was ( het was op dat moment 20:12) waarop hij zei : we zien jullie wel komen. Op de website staat zeer duidelijk vermeld dat de keuken tot 22:00 geopend is.
Na hier aangekomen te zijn werden wij vriendelijk verwelkomd en voorzien van het beloofde glas sangria. Hierna werd ons gevraagd of we brood met smeersels wilden (een gesneden Italiaanse bol a 5 euro) waarna we de " eerste ronde " tapas zouden gaan ontvangen.

Deze eerste ronde bestond uit een bakje tzatziki, een bakje tonijnsalade, 2 pizzabroodjes, een geitenkaasje met honing en een Spaanse aardappel (met friqandeausmaak) .
Een bakje tzatziki zonder brood of iets anders om dit mee te combineren en een bakje tonijnsalade zonder dito bijgerecht was onbegrijpelijk, een bakje saus leeg lepelen is geen stijl.

Na dit genuttigd te hebben werd ronde 2 geserveerd, 2 gehaktballen, een bakje gebakken aardappels, kippenpoten, calamaris, garnaalkroketten en bakje sla. met mayonaise en vissaus. Na een haar gevonden te hebben in de kippenpoten en de andere gerechten te hebben genuttigd waren wij klaar voor de derde en misschien laatste ronde ( we hadden nu 2 keer 6 tapas gekregen, welke er 12 zijn waar we nog recht op 8 tapas per persoon hebben). Hierop hebben wij 2 cola besteld voor bij de verdere tapas, echter bij het bestellen van de cola werden onze borden weggehaald. Toen er gevraagd werd of wij nog een dessert wilden vertelden wij dat we dachten dat we nog tapas kregen, aangezien dat ook in de groupon stond. Hierop werd verteld dat het " natuurlijk maar 2 ronden zijn " en toen was het klaar.
Er werd gerookt in het restaurant door zo te zien vaste klanten en het personeel zelf wat natuurlijk niet door de beugel kan.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Lekkere tapas gegeten (ruime keuze) en een vriendelijke gastheer. Ben nog een keer terug geweest voor een lunch en ook die was gewoon goed.Naast het restaurant kan je gratis parkeren. Goede prijs/kwaliteit verhouding