Heeren van Beijerland

Marktplein 2 3261 BZ Oud-Beijerland Nederland Kaart

Over restaurant Heeren van Beijerland

Culinair middelpunt van Oud-Beijerland

Dit statige restaurant is gevestigd in het historische centrum van Oud-Beijerland. Met een fraai uitzicht op het oude raadhuis vormt de “Heeren” het middelpunt van het gezellige winkelcentrum. Plof neer voor een lekkere kop koffie, schuif aan voor de lunch of bereid je voor op een uitgebreid diner. Ook de wijnkaart mag er zijn. Vergeet dus niet om hier een blik op te werpen en een mooi passend glas bij jouw gerecht te kiezen.

Meer informatie over restaurant Heeren van Beijerland

Maandag t/m Zaterdag vanaf 09:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Lang
P. G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Over het algemeen goed eten en bediening waar men tenminste kan kiezen van de vigerende menukaart wat bij anderen zelden of nooit is omdat je daar van een speciale AhHrestaurantkortingskaart moet kiezen.
Dat zou bij alle aangesloten restaurants moeten zijn. Bij De Heeren van Beijerland trekken ze gewoon de laagste menukaart prijzen eraf. Geweldig is dat.
ZetW .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij zijn hier met zes personen wezen eten met de AH actie. Vooraf de carpaccio en de geitenkaas gekozen, deze waren beiden prima. Mooie presentatie. Als hoofdgerecht zalm, spies varkenshaas en spareribs. De varkenshaas was iets te droog, de kerriesaus werd wel netjes apart erbij geserveerd. De zalm was gaar maar nog wel zacht en ook de spareribs vielen in de smaak. Geen doekje of bakje water voor je vingers en ook een bakje voor de botjes had makkelijk geweest.
Twee kleine bakjes frites/gebakken aardappeltjes voor zes personen is wel karig, maar de extra bestelde frites bleek niet op de rekening te staan. Lekkere toetjes, maar als je niet van ijs houdt heb je weinig alternatief.
De bediening aan tafel was goed, bij binnenkomst had de ontvangst beter gekund. Het is wel rumoerig in de serre waar wij zaten.
Voor een prikkie gegeten, normale prijzen zijn redelijk.
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op 2 augustus zijn wij met mijn ouders gaan eten bij De Heeren van Beijerland. Het was ons cadeau aan Margreet voor haar verjaardag, en de actie van Albert Heijn was hiermee goed te combineren.

Ik koos voor het geitenkaasje, gebakken in courgette en met honing besprenkeld als vooraf. Dit vond ik echt ontzettend lekker. wat ik in eerste instantie niet verwacht had.
Als hoofdgerecht had ik de spareribs, die ik niet zeer bijzonder vond. Het vetgehalte was behoorlijk hoog.
De Heeren coupe na is echt van fantastische kwaliteit. Oudhollands ijs dat je werkelijk nergens anders tegenkomt: kaneelijs, met rozijnen en noten in het ijs verwerkt.

Het enige wat me tegenviel is dat het restaurant op de hoogte was van een jarige en het in het bijzijn van de jarige over de Albert Heijn actie heeft gehad. Dit kwam voor mij als een koude domper.
ManuelvdH .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een afspraak met een nieuwe vriendin in Oud-Beijerland. Nog nooit geweest, maar leuke plaats! Het restaurant ligt midden in het centrum van het plaatsje, gevoelsmatig zit je ook echt in het midden, op een soort kruispunt van water en winkelstraat. Het restaurant heeft een warme uitstraling, er is een bar dichtbij de entree waar je overigens weinig last van hebt -al zaten we wel in de serre, dus niet dichtbij. Mijn tafelgenote had gereserveerd omdat ze goede verhalen over het restaurant had gehoord. Als voorgerecht had zij een mandje brood (...) en ik heb gerookte zalm genomen. Het brood was vers, valt verder niet veel van te zeggen... De zalm lag op geroosterd stokbrood en ging vergezeld van wat groenten. Het zag er heel leuk uit en smaakte prima, maar echt bijzonder was het niet. Gewoon netjes en goed- en houd me ten goede: daar is dus niks mis mee! Door naar het volgende: kipsaté. Hadden we gewoon zin in! Deze was heerlijk mals, de saus was ook erg goed en het was zeker voldoende. De salade was leuk opgemaakt en ook deze smaakte prima. De obligate kroepoek was ook goed, net als de verse friet. Een leuk gepresenteerde en prima saté. Als dessert had zij een chocolade / koffie-ijs. Omdat ze alleen chocolade wilde, werd het andere ijs weggelaten. Keurige coupe en het smaakte haar prima. Ik had zelf enkele ijssoorten die een beetje Ben&Jerry's aandeden (cookie-dough / cheesecake) en een wat onbestemd bolletje wat ik maar mango noem. Hartstikke lekker ijs, keurig geserveerd. De bediening was overall correct en op de goede momenten aanwezig. Wat opvalt bij de restaurant is dat veel mensen die er zaten, het personeel leken te kennen. Bij recensies zie je dit ook: het lijkt een soort stamrestaurant. Dit kan ik me ook voorstellen want als het bij mij in de buurt was, kwam ik er absoluut vaker. Resumerend: je kunt hier goed eten, zeker als je niet van de verrassingen bent, maar ik vind het niet bijzonder genoeg om er 75 kilometer enkel voor te rijden (wat ik dus wel gedaan heb).
MamaSyl .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten was heerlijk, zelden zulk lekker mals vlees op. Sfeervol restaurant waar je gezellig kunt zitten zowel buiten als binnen. Enige minpunt was de serveerster die ons bediende, die keek alleen maar chagrijnig.
Jody B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met een groep vriendinnen afgesproken bij de Heeren van Beijerland om gezellig een drankje te doen. De positieve ervaring van de vorige keer was hiertoe de aanleiding. Doordat wij op de eerste etage moesten plaatsnemen, is het meerdere keer voorgekomen dat het zeer lang duurde voordat de bediening kwam voor het opnemen van een bestelling. Verbeterpunt voor de volgende keer!
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Zaterdagmiddag 21 november geluncht bij Heeren van Beijerland in Oud-Beijerland. Deze zaak heeft een gezellige uitstraling en een groot terras. Het is er altijd druk. Beneden was het vol dus naar boven. De door ons bestelde broodjes waren uistekend. Een broodje bal en een broodje gezond, alles knisperend vers en het broodje gezond flink versierd met gezonde ingediënten. Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk en hield alles in de gaten.
Geachte mevrouw,
wij zullen de complimenten overbrengen aan de keukenbrigade en de bediening.

Fijnglutenvrij .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wat een tegenvaller helaas. De lunchkaart is prijzig, we vonden de dame van de bediening niet erg klantvriendelijk. Heel kortaf. Ik wilde een gerecht maar 1 ingrediënt mag ik niet vanwege een allergie. Ik vroeg of ik dit ook kon bestellen zonder dit ingrediënt, waarop de bediening aangeeft dat dit niet mogelijk is omdat alles van tevoren al klaar is gemaakt. Lekker vers dus! En dat voor zulke hoge prijzen.

Ik vraag me hardop af wat ik dan wel van de kaart kan nemen, waarop de dame niet behulpzaam is of suggesties kan geven. Ze bleef stilzwijgend staan kijken. Ik heb het vervolgens maar bij een tosti gelaten. Die werd op een klein schoteltje (wat wij normaal voor een theekopje gebruiken) geserveerd met een zakje ketchup ernaast. Niks geen garnering of op een normaal bord.

Wat een afknapper was dit.
Albert M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Restaurant in een mooie historische omgeving.
Goede service en een uitstekende keuken.
Hier gaan we vaker genieten van de heerlijke gerechten of gewoon een kop koffie.
MirandaTroost .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
De Heeren... ja, wie in Oud-Beijerland komt daar niet?! Vroeger kwam ik hier al en nog steeds zit ik wekelijks hier! Meestal lekker borrelen met mn moeder en soms lunchen ( carpaccio is er altijd lekker! )

Vaak weten Linda, Ronald, Patrick en Jantine ( bediening ) al wat we willen drinken: Of het is een droge witte wijn ( Sauvignon ) of voor een heerlijk speciaal biertje Hertog Jan van de tap.

Het is er altijd druk en het personeel is altijd gezellig en in voor een praatje. Ga vooral zo door!

Ik hoop hier nog lang te mogen komen!!

Groetjes Miranda
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
hier mijn 60 ste verjaardag afgesloten met een etentje voor de familie, van te voren afspraken gemaakt en alles was mogelijk.
we hebben er heerlijk en relaxt kunnen genieten van het eten, werkelijk alles was perfect.
de bediening was erg leuk en vlot.
ik had diverse mensen in het gezelschap die zeiden zeker terug te gaan, een heel gezellige sfeer waarin we zaten , echt een aanrader en wij komen er nu regelmatig ook voor een heerlijk broodje en een biertje.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Voorafgaand aan familiebezoek neergestreken op het zonovergoten terras van dit restaurant, in het pittoreske Oud-Beijerland. We gingen voor een 'kleine hap'. Dat is niet gelukt, het werd iets meer. Vooraf namen we de broodplank, met overheerlijk en warm, knisperend bruin brood met noten en 2 smeersels, tapenade en knoflookboter. De tapenade was al snel op, een bijbestelling was geen probleem. Het viel ons op dat, ondanks de drukte op het terras, de service zeer goed en snel was, het personeel erg alert en met een vriendelijkheid alsof je er wekelijks komt, zonder dat het ouwe-jongens-krentenbrood wordt. Mijn partner bestelde daarna de spare ribs. Ze vielen van het bot af, zo mals, en zelfs nog een klein beetje rosé. Marinade was heerlijk. Ikzelf had de vis van de week, in dit geval kabeljauw met spek en haricots vert met een mayonaise/knoflook sausje. De kabeljauw was precies goed, niet te droog, en heerlijk gekruid. Het dessert moesten we helaas overslaan, niet zozeer vanwege tijdgebrek maar meer omdat er ècht geen plek meer voor was.
Bedankt voor deze leuke recensie, Elke dag staan al onze medewerkers klaar om er voor onze gasten iets moois van te maken, Dit vinden ze dan ook heel fijn om te lezen,

Heeren van Beijerland
Rosalind38 V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Heerlijk op het terras gelunched. Het terras ligt midden in het leuke centrum van Oud Beijerland, en zat bomvol. Ondanks dat hadden we binnen 10 minuten een drankje en de uitgebreide lunchkaart voor ons.
Ik koos de clubsandwich, Vriendin een broodje zalm. Mijn sandwich was zoals ie hoort tezijn, klassiek met een twist;) een toren van toasted briochebrood, goed belegd met kip, eisalade, bacon, komkommer..
Het broodje zalm van Vriendin zag er smakelijk uit, volgens haar smaakte het nog betrr dan het er uitzag. Er was ook beslist niet de zalm bezuinigd!
Bediening was vriendelijk en snel. De locatie is geweldig, ook als je binnen of in de serre zit.
Kortom: een aanrader om te lunchen tijdens je bezoek aan Oud-Beijerland!
Ernst-1234 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Een eenvoudig restaurant met een simpele kaart. Maar meer kan je niet verwachten.
Vooraf pittige Mexicaanse tomaten soep niet mis mee maar niet echt pittig en de kaaskroketjes
Deze voldeden. Als hoofdgerecht sate deze was gewoon goed en lamshaasjes waren mooi rose gebleven, voor mij iets te ver door maar dat is een kwestie van smaak jammer dat de bediening niet vroeg hoe ik ze wilde hebben, maar dat kan je natuurlijk ook zelf zeggen.
Bediening kwam drie keer vragen of alles naar wens was. Steeds een ander wellicht dat afstemming kan helpen. Zo druk was het niet in de zaak. Wijnen kloppen met de gevraagde prijs. Entourage moet je van houden maar ik kan begrijpen dat veel mensen deze zaak gezellig vinden
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Helaas voor de tweede keer teleurstellend geholpen door ongemotiveerd personeel. Lunchgerechten waren goed. Wachttijden waren lang, tafel werd niet op tijd gedekt, drankjes na tweemaal vragen eindelijk geserveerd, helaas lunch al bijna beëindigd. Personeel die een diepe zucht slaken aan onze tafel. Al met al niet meer voor herhaling vatbaar.
Shirasha .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Vlotte en vriendelijke bediening, en je zit er gezellig. Qua eten echter voor herhaling niet vatbaar. De hamburger bleek een gehaktbal te zijn, erg doorbakken en droog met dikke korst, we vroegen ons af of hij misschien in de oven opnieuw opgewarmd was. Voor een gehaktbal, en ook ten opzichte van het broodje, nogal klein. De bacon die er volgens de kaart (een andere kaart overigens dan op de website) bij zat, was niet te vinden.
Het visgerecht van de dag was een zonnevis met garnalensaus. Was op zich oké, op een lekkere groentenmix. Toch verwacht je in een garnalensaus een paar garnaaltjes te vinden, maar die waren niet aanwezig. Gezien de prijs had er behalve een schaaltje overigens lekkere aardappelpartjes in schil, een schaaltje salade bij gemogen.
Het dessert van de dag, apfelstrudel met vanillesaus, ijs en slagroom, was prima. Geserveerd op een stenen plaatje wat leuk staat maar verre van praktisch is daar het ijs er vanzelf vanaf loopt. En geserveerd zonder mes.
De brownie was ook goed, maar de karamelsaus die er volgens de kaart bij geserveerd zou worden was chocoladesaus uit een flesje.
Samengevat komen entourage, bediening en prijs niet overeen met wat er op het bord komt.
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Het is altijd heerlijk toeven in dit restaurant, welke gelegen is in het centrum.
Dit maal hebben wij op de eerste verdieping gegeten en het uitzicht was fantastisch. Wij namen allemaal heerlijke sate. Was prima bereid, met genoeg bijgerechten. Als toetje een Dame Blanche.
De bediening is erg vriendelijk en voorkomend. Tegen de achtergrond van het verlichte centrum was het een heerlijk avondje uit.
Missdiane .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Helaas een flubberige uitsmijter gekregen. Kaart niet bijzonder. Mensen hebben geen plezier in hun werk, veel chagrijnen. Niet voor herhaling vatbaar
Palfleppa .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Bij de Heeren kan je niet alleen heerlijk lunchen, maar ook goed dineren.
De broodjes dragen namen van landen. Welk broodje je ook bestelt, ze zijn allemaal even lekker en met evenveel zorg bereid.
De bediening is super vriendelijk en heeft het altijd snel door als je nog iets wilt bestellen of wil betalen.
Het decor is huiselijk en daardoor voel je je al snel op je gemak.
Een echte aanrader wat mij betreft.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Een paar weken geleden (op een snikhete dag) waren we hier ook al eens aangeland en vandaag waren we weer in de buurt. Omdat het vorige keer goed bevallen was, zijn we ook nu wat gaan eten.
Toen we aankwamen begon het net hard te regenen en hoewel het terras overdekt is met zeer grote parasols kozen we er toch voor om binnen te gaan zitten. Dat hadden meer mensen bedacht rond lunchtijd, dus het was daar behoorlijk vol en er was niet echt plaats meer voor een gezelschap van vier.
De vriendelijke serveerster zag ons rondkijken en maakte ons attent op de ruimte boven.
Daar was plaats genoeg en we werden heel netjes en vlot geholpen. De bestelling was nogal gevarieerd, maar alles kwam tegelijk en vlot op tafel.
Mijn "Broodje uit Beijerland" was kraakvers, evenals de andere ingrediënten.
Ik herinner me nu, dat ik bij het vorige bezoek op die zeer warme dag een paar ijsklontjes in de cola erg miste.
Dit restaurant heeft een Wifi verbinding, dus tussen de bedrijven door even kijken....
De bediening doet het erg goed, met een kleine "personal touch" en erg vlot en vriendelijk.
De toiletten zijn in orde, maar zouden wat moderner kunnen qua inrichting, verlichting en deur. Een uitstekend detail is overigens de plaats van de handdoekenautomaat: Boven de wastafel, dus geen geknoei.