Heartbreak Hotel

6,1
6,8
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wij komen vanaf 1988 op Terschelling. Altijd heerlijk gegeten bij Heartbreak. Voorjaar ook nog. Vooral toen het restaurant nog van Flang was. Wij hebben gisteren 22 oktober 2016 gegeten bij Heart Breakhotel met een paar vrienden die een weekend over waren. Wij hebben echt zitten opscheppen over de ambiance en het eten. De vegetarische Hamburger viel tegen. Net alsof die ontdooit was, was erg klef en nat. Wat erg was de hoeveelheid vliegen die om je heen vlogen en op je eten en tafel kwamen zitten. Je moet er maar niet aan denken hoeveel vliegen er in de keuken op het rauwe vlees zitten. Wij zeiden op een prettige manier hier wat over en de reactie was: "Ik merk het niet meer, want ik werk er al een tijdje". Wij gaan hier niet meer eten. Vaarwel Heartbreakhotel. Bediening was overigens goed. Ambiance ook. Uitzicht prima. Jammer van die vliegen. Maar dat is echt smerig.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
na een flinke fietstocht hier beland. leuke sfeer, goede bediening. hier kan je prima even bijkomen. het is 'de laatste koffie voor Ameland, maar die was helaas niet heel lekker. de hamburger en frietjes wel
Carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Vandaag het eiland over gefietst en voor de lunch gestopt bij dit Heartbreak hotel. Een van ons had het broodje brie, met cranberry jam was dat erg lekker, zelf had ik het broodje kip met de uitnodigende naam Island rockin' . Een broodje kip met kerriemayonaise. Erg slecht dat de kipstukjes gefrituurd waren. Dan zien ze er zo glazig/plastic uit en daar heb je dan de hele dag last van. Dat moet je als zichzelf respecterend kok niet doen, vind ik. Gewoon lekker bakken in olijfolie of boter wat mij betreft, maar niet frituren graag. De plek is prachtig en daarom zit het terras wel vol maar erg jammer van dat broodje.
Ravestijn .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Geluncht na een natte barre tocht. We werden snel en attent geholpen. De Terschellinger burger met cranberry port saus was prima en de kleinere hamburger voor de kinderen ook. Prachtige inrichting maar miste toch de aankleding van de bediening zoals 2 jaar terug. Prima lunch.
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het uitzicht en de plek (de allerlaatste strandtent voor de Bosplaat en Ameland) zijn super. Het idee is ook leuk. De namen op de menukaart zijn leuk bedacht. http://heartbreak-hotel.nl/menu/

Het was alleen een beetje troeperig. We zaten niet prettig.
De mooiste plekken op het terras waren overdekt met doorzichtige golfplaten waardoor het er ontzettend broeierig was. Binnen was geprobeerd een amerikaans jaren 50 decor na te bouwen.

De frietjes zagen er zo vies uit dat ik ze maar niet heb besteld.
De nacho's waren erg lekker.
De cranberry duindoorn cheesecake ook prima.
De kokossoep was ook lekker.

Het was leuk bedacht maar ik miste iets ... Het was echt een concept, decor.
Karina K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Een bekende strandtent op Terschelling. Maar waarom? Wij zijn als zeer ontevreden gasten weggegaan en wel om de volgende reden: de tafel waaraan we zaten werd niet schoongemaakt (zand en etensresten ), de bediening erg onervaren. Ik kreeg mijn bestelde couscoussalade (hele vreemde witte kleine deegballetjes waarin ik geen couscous herken) zonder de beloofde walnoten en geitenkaas. Wel was er feta toegevoegd. Toen ik hier iets van zei, kreeg ik als reactie een bak met walnoten naast m'n bord. Toen ik vervolgens opmerkte dat ik ook de geitenkaas miste, werd mijn bord meegenomen naar de keuken. Het meisje kwam retour met hetzelfde bord en een bak met grote brokken geitenkaas. Het signaal was duidelijk, ik werd geacht dit zelf door mijn salade te mengen. We waren zeer verbaasd. Ik sprak het volgende meisje aan dat ik verbaasd was over de manier waarop dit ging en kreeg een zeer arrogante reactie, waarin ik proefde dat ik mij zou aanstellen. Toen ik vervolgens serveerster nummer drie aanhield en nogmaals mijn verbazing en ongenoegen uitsprak, werd het bord onder mijn neus vandaag gegrist en kreeg ik een nieuwe salade. Dit was helaas een mix van mijn overgebleven couscous met een standaard salade. De grap was dat deze keer de tsatjiki ontbrak. Pfffff. Laat maar. Na nog een paar onbeschofte opmerkingen zoals 'je wilde een nieuwe salade?' Goh, er kan ook niets goed gaan hè.', hebben we betaald en zijn gegaan. Vaarwel Heartbreakhotel, je hebt inderdaad ons hart gebroken.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
We waren met 4 tijdens Oerol op de fiets, tussen de voorstellingen door. Heartbreak Hotel moet natuurlijk blijven maar lieve help een tosti voor € 4,50, Elvis Favorite met truffelbrie met koude hollandaise bieslooksaus. Ik had een vergrootglas nodig om de brie te vinden. Het aller eenvoudigste witte brood. Erg matig, het spijt mij. De rest was helaas ook die mening toegedaan. Jammer. Koffie ok!
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Als je Elvis fan bent en van de fifties houdt moet je hier zeker heen. Erg leuke inrichting met alles in stijl, zoals een Amerikaanse diner uit die tijd en bovendien veel oude radio's en platen spelers. Bediening is vriendelijk en correct en ons eten kwam zeer snel. De patat was lekker dik gesneden. Het biologische peren-cranberry sapje en de koffie waren ook prima. Waar we minder tevreden over waren was de hamburger, die niet gegrild was maar eerder gekookt, en daarna misschien heel even in de pan geweest was. De dubbele is ook zo dik dat hij lastig te eten is. Hoewel het voor 17:00 was en we dachten een burger en friet van de kleine kaart besteld te hebben kregen we ongevraagd het menu met salade van de grote kaart voor ruim 4 euro meer. De salade geitenkaas met balsamico leek me lekker, eens iets anders dan honing, maar er zat te veel balsamico op en die was vrij zuur. Jammer dat het eten tegen viel anders waren we zeker terug gegaan voor de locatie en sfeer.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een mooi gelegen strandtent. De inrichting moet je gezien hebben. We hebben hier een goede lunch gehad. Wat opviel was dat de prijzen, in vergelijking met andere strandtenten op Terschelling zeer redelijk waren. Ze hadden een prima biologische Spaanse rode wijn. Het uitzicht is natuurlijk prachtig. Het strand erg breed en schoon. De Boschplaat ligt om de hoek.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Als het hier niet al te druk is kun je zeer goed eten en het is een bijzonder plek om te zitten een prachtig uitzicht op zee.

met vriendelijke groet
Gerda en Harry
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk dat er helemaal aan het eind van dit eiland, na een fijne fietstocht, dit strandpaviljoen ligt. Veel gelegenheden zijn deze tijd van het jaar niet open en het paviljoen gelukkig wel ( do t.m. zondag) Grappige sfeer, de bijbehorende elvismuziek. Prima kaart met voor elk wat wils. De hamburgers zijn hier prima! Ook bier van de tap!
GJ-van-West .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ik ga elke zaterdag en zo gauw het ook weer 's-avonds kan naar Heartbreak-hotel. Het leukste strandpaviljoen van Terschelling, zeker wat het uitzicht betreft. De sfeer (aankleding en bediening) is altijd goed. Het eten is in de zomer wel wat uitgebreider, maar de hamburgers en de nacho's zijn altijd goed. Ook ik heb wel eens dat het eten koud is, als je dit zegt krijg je meteen een nieuw gemaakt gerecht. Niks dan lof van mijn kant.
GJ
Leoniepeute .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Afgelopen zomer meerdere malen geweest en de burning love burger gegeten
Alles was pico bello bedien ,gezellig correct dus dachten we op 21 september om er in de avond met de zussen er te gaan eten. Wat een teleurstelling de jongen die bediende wist niets over de ingrediënten van de kaart oke dan denk je hij werkt daar net. Daar kwamen de black tiger gamba's?? Ze waren niet gebakken en samen met de groenten tot een prutje gekookt En de black tiger was ook ver te zoeken. Mijn zus had iets van vlees (dacht biefstuk achtig)in de lengte doorgesneden zodat alle sappen er waren uitgelopen en het was koud en de portsaus die erbij had moeten zijn waren ze vergeten. Het was erg stil twee tafels maar het lukte ons niet om de aandacht te trekken van de bediening ze waren druk met het reinigen van de koffiemachine. We besloten dan ook maar aan de bar af te rekenen en te vertrekken. Erg jammer en zeker niet voor herhaling vatbaar.
Estherr72 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
op een regenachtige dag hier geweest, na een lange fietstocht in de regen vond ik de warme chocomelk met marshmallow geweldig en als je van hamburgers houd moet je hier zijn.

later nog een keer terug geweest voor de gamba's maar deze vond ik matig van smaak ook de salade was erg saai

bediening ook matig, waren niet oplettend naar gasten toe, misschien te druk
Haasklaas .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Na een lange wandeling hier een broodje gegeten. Mooie locatie en decor is prima. Alleen raar dat een strandtent in jaren 60 thema geen leuke muziek op de achtergrond draait. Doodse stilte binnen en buiten.

Bediening en eten was echter minder goed. Erg jong en onervaren. Toen er werd gevraagd of ze het nummer van VVV wisten of konden opzoeken (mobiel internet geen bereik) zei het meisje nee dat kan ik niet. Ze deed niet eens de moeite.

Mijn tip. Loop gewoon door of neem zelf wat te eten en drinken mee en geniet van het uitzicht op het strand.

Onno B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Een fijne strandtent, met aardig personeel en lekker, eenvoudig eten. Wij hadden de signature burger en de burger van Terschellinger rund, en beiden waren erg lekker. De sfeer is echt jaren 50/60, en als dat je ding is dan geniet je hier met volle teugen. Culinaire hoogstandjes had ik niet verwacht, maar het viel me zeker niet tegen.

De bediening was behulpzaam en attent en dacht mee hoe we een opstandige kleuter bezig konden houden. Het bier was koud, de borrelhapjes lekker, een prima ervaring!
ElvisDePelvis .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
De roemruchte hamburgers lijken te bestaan uit gefrituurde, voorgegaarde burgers. Het frituren zorgt voor een smaak en textuur die me deed denken aan een frikandel. Het broodje waarop de burger werd geserveerd was aan de droge kant. Andere recensenten vinden een droog broodje frikandel kennelijk lekker, maar met een authentieke, sappige Hamburger van de grill heeft het volgens mij bitter weinig te doen. En dat vanaf 17 Euro, zonder toppings. Voor die prijs verwachtte ik toch echt iets beters.

De frietjes die erbij worden geserveerd waren ook nogal slap. Deze hadden allemaal exact dezelfde maat en vorm en lijken dus meer op geperste 'aardappelpartjes' en niet uit aardappel gesneden frietjes. Hierdoor ontstaat de indruk dat ook hier gekozen is voor een eenvoudige en goedkopere vorm van bereiden in plaats van een zo smakelijk mogelijk gerecht te produceren.

De bediening lijkt ook erg jong en onervaren, waardoor opnieuw de indruk wordt gewekt dat vooral de kostprijs bepalend is voor de gemaakte keuzes.

Aan de positieve kant: de locatie is wel prachtig en de inrichting is geslaagd.

Kortom: een mooie plek met een leuk decor, waar iemand vooral bezig lijkt zijn zakken te vullen en weinig ambities op culinair gebied lijkt te hebben.
Blueribbon .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
De geserveerde hamburger (prijswinnaar) leek wel gekookt en had weinig smaak. Dit werd gemaskeerd door een te grote hoeveelheid mayonaise. De varkenshaas saté was te rauw. De kok ging met zijn vingers door het vers gedraaide softijs heen, erg onhygiënisch.
Deze ervaringen zijn voor ons reden om hier niet meer te eten. De prijs kwaliteit verhouding is naar onze mening niet juist.
Jammer dat deze prachtige locatie niet beter wordt benut.
JohanHe .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Mooie sfeer en locatie. Voor de rest erg tegenvallend. Duurde erg lang voordat bestelling werd opgenomen en vervolgens gebracht. Eten van matige kwaliteit, totaal niet bijzonder. Salade van 16 euro droog en totaal niet gevuld. Sate en burgers koud. En dit alles voor een stevige prijs.
ThomW .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Mooi gelegen aan het strand. Er is zorg besteed aan de inrichting, mooie combinatie van een thema (Amerikaans, Elvis-tijdperk) en de sfeer die je bij een strandtent verwacht.
Hamburgers waren erg lekker. Er werd ook soepel gedaan over iets wat eigenlijk een lunchgerecht is, bestellen als avondeten en ze leverden ook gewoon een bakje yoghurt voor een kindje, ookal stond dat niet op de kaart.
De rekening klopte niet, er stonden zes maaltijden op, maar we waren met vier personen. In plaats van excuses aanbieden zei de bediening: "ik ga er even naar kijken". Als je zo'n fout maakt, kan gebeuren door slordigheid, maar handel dat dan wel even wat netter af.