Havezathe Hotel-Restaurant Carpe Diem

Langeboomsestraat 5 7046 AA Vethuizen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Havezathe Hotel-Restaurant Carpe Diem

LekkerEten1984 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een nachtje geboekt in de Havezate, mede vanwege de veelbelovende menukaart. Onze verwachtingen zijn niet helemaal waargemaakt.

Allereerst de inrichting van het restaurant en de kamers. Het lijkt erop alsof de eigenaars geen keuze konden maken tussen een aantal stijlen: een landelijke stijl of de semi hippe barok stijl die 10 jaar geleden 'in' was of een Aziatische stijl gezien de accessoires die overal staan. Dit vloekt allemaal met elkaar en maakt het net niet af. Het restaurant doet een beetje zaal-achtig aan. En kunstbloemetjes op zo'n landelijke locatie midden in de natuur... Jammer.

We begonnen de avond met een aperitief in de opkamer, bij de haard en met fantastisch uitzicht op de weilanden. Wij zagen de zo'n ondergaan, een prachtig schouwspel.

Dan het eten. Vooraf had ik de paling met garnaaltjes, mijn tafelgenoot het voorgerecht met de groene asperge. De gerechtjes waren mooi opgemaakt als ware kunstwerkjes. Ook de smaken waren goed op elkaar afgestemd. De portionering was echter ondermaats, zelfs voor een zeer luxe restaurant. Een boerenbroodje met boter, olie en zout was welkom geweest. Als hoofdgerecht hadden we het lamsvlees en de varkenswang. Hier waren de porties erg royaal, haast te veel van het goede. Er lagen drie stukjes lamsvlees op het bord, het ene was malser dan het andere. Erg goed van smaak en dat gold ook voor de varkenswang. Erbij kwamen gebakken aardappelen en een hele lekkere salade. Geen standaard salade maar een originele, o.a. met papadums ipv croutons.

Als dessert kozen we voor het kaasplankje, met hierop oa een kaasje van een nabijgelegen boerderij en een hele lekkere pittige uit een Spaanse grot. Jammer dat hierbij niet een Port werd aanbevolen. Het zoete dessert, van Valrhona chocolade op drie manieren, was prima. Alleen de sponscake was te droog. De mousse en de krokante crunchy bonbon waren heerlijk, met mango en passievrucht als frisse tegenhangers van de zoete chocolade.

Na bestelden we cappuccino. Erbij serveerde men bonbons waarvan vooral de fudge van witte chocolade met limoen is blijven hangen, die was heel goed van smaak.

De bediening was plezierig, gemoedelijk en correct. Al met al een prima restaurant, met een paar verbeterpunten. Iets meer oog voor detail en voor beleving, dan zou het een toprestaurant kunnen worden.
-Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij hebben met vrienden een super leuke, gezellige en vooral ook smakelijke avond gehad. De gerechten waren heel divers, mooi opgemaakt en bijzonder lekker. De bijgerechten deden absoluut niet onder voor het hoofdgerechten. Het was een heerlijke salade van niet alledaagse ingrediënten en erg lekkere aardappeltjes.

Leuke, vlotte bediening die weten wat ze serveren.
Voor ons is het zeker voor herhaling vatbaar!
-Kevin- .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben voor de tweede keer met een groep vrienden gebruik gemaakt van het Zingende obers arrangement. Voor een prima prijs krijg je erg lekker te eten. Een amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht werden ons geserveerd door het zingende personeel. Allemaal van een heerlijke kwaliteit, maar met name het hoofdgerecht (wild) was heerlijk. De bijgerechtjes maken het helemaal af. Het toetje was iets te zoet naar mijn smaak.

Alles werd erg goed begeleid door het gekozen wijnarrangement. Ook niet onbelangrijk, tijdens de gerechten wordt er netjes bijgeschonken.

Het was een zeer geslaagde avond.
Adelin .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Voor groot gezelschap gereserveerd. Door ernstige ziekte van 2 personen en acute griep van 1 persoon gingen we helaas met 5 personen. Wel gemeld van tevoren maar zeer inprofessioneel daarover na aankomst daarover benaderd. Ronduit op brutale wijze. Alle gasten (inclusief degenen die niet konden komen) komen door deze onbegrijpelijke onzorgvuldige en brurale houding zeker niet meer eten. Zeer slechte reclame door slecht en onprofessioneel management. Wist niet dat dit nog bestond. Ronduit jammer.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
We hebben onlangs een 3 daags wild-arrangement bij Carpe Diem geboekt. We hebben dus 2 nachten overnacht, inclusief tweemaal een vier gangen wildmenu. We waren zeer tevreden over het hotel en het restaurant. De (wild)menu's waren zeer afwisselend en van goede kwaliteit. Zo kregen we de eerste avond: hertcarpaccio, soep van fazant, en een mooi gerecht van wild zwijn. De tweede dag: paté van ree, bouillon van paddenstoelen en een goed stuk hert. Vrijwel alles was behoorlijk op smaak. De bijbehorende wijnen waren goed gekozen. De bediening is uiterst vriendelijk. Het restaurant op de oude deel ziet er erg mooi uit.
Therecia V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We hebben hier gedineerd en overnacht. Het restaurant ademt een gezellige sfeer uit. We zijn begonnen met de coquiles, erg lekker, perfect bereid. Vervolgens heb ik de aspergesoep genomen, top. Mijn partner had als hoofdgerecht een heerlijk zacht gegaard stoofpotje van lamsnek. Ik heb de asperges op klassieke wijze genomen. Deze waren zeer goed bereid met nog een beetje bite. Dit was de eerste keer dat we hier gegeten hebben, maar zeker niet de laatste keer. We vonden dit een aanrader.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gisteren 29 mei gegeten in de verbouwde boerderij. Het restaurant ziet er prachtig uit en de bediening is zeer gastvrij en ongedwongen. We kozen voor het viergangen verrassingsmenu en bijpassend wijnarrangement.
We begonnen met een voorgerecht van zalmtartaar, gemarineerde zalm en gerookte forelmousse. Heerlijk! Daarna tongschar op een bedje van linzen. De linzen waren wat sterk van smaak voor de tongschar, maar het geheel was niet onverdienstelijk. Een van de tafelgenoten hield niet zo van vis en kreeg kalfswang bij zijn linzen. Een heerlijke combinatie.
Vervolgens lamslende met een heerlijk garnituur van roseval en spitskool die licht aangemaakt was met kerrie. Fijn dat van de groenten geen bijzaak werd gemaakt.
Als dessert kregen we een kaasplankje met smaakvolle kazen of een dessert van chocolademousse met ananas, Ofschoon de bijpassende dessertwijn heerlijk was, was de combinatie met de chocolade en de zuren van de ananas (moeilijk gerecht voor wijn) niet optimaal. De 10-years old Port combineerde fantastisch met de kazen.
Al met al een restaurant om aan te bevelen.
Angelique C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Het diner was een ramp. Het begon eigenlijk al met de aioli die bij het brood geserveerd werd: deze smaakte niet, zoals het hoort, naar onder andere knoflook en mosterd, maar smaakte zoet. Het deed ons vooral aan wat zoetige slasaus denken. We kozen voor een 4 gangen menu van de chef: het voorgerecht was qua smaak prima (alhoewel warme vis op een koude salade niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van die salade) maar ik trof er 2 graten in aan waarvan er 1 zo dik was dat ik echt een probleem had gehad als ik die doorgeslikt had. Daarna iberico met anijs-eekhoorntjesbrood. Het vlees was op zich goed gebakken maar het was veel, het zag er onaantrekkelijk uit, maar vooral: het smaakte ontzettend weeïg. Smaken kunnen verschillen natuurlijk maar wij vonden het echt niet lekker. Ook vonden we de wijn erbij - we hadden voor een wijnarrangement gekozen - totaal niet passen, een vrij harde rosé. Het derde gerecht was goed gebakken reefilet in een saus, zo werd gezegd, van port en vanille. Vanille is op zich een spannend idee en ik schat dat dat goed zou kunnen werken met wild maar niet als het overheerst: deze saus smaakte totaal niet naar port met een hint van vanille, het smaakte naar bakkersroom. Ook dit gerecht vonden we echt niet lekker. De bijgerechten pasten ook totaal niet bij wild: salade met feta bij ree met vanille is echt een vreemde combinatie. Het toetje was een perentaartje met spijs, bovenop een - overduidelijk niet zelf gemaakte - kletskop en een bolletje vanille-ijs. Het was geen echt slecht gerecht maar voor een restaurant met overduidelijke pretenties moet alles aan een gerecht zelf gemaakt zijn; en het mag simpel zijn maar mag dan geen slordigheden bevatten, zoals bijvoorbeeld een klont spijs alleen in het midden van het taartje zodat je de ene hap geen spijs proeft en de volgende hap een hele lading. De dessertwijn was erg lekker.

Heel slecht omgesprongen met onze klachten: eigenaresse bejegende ons zeer respectloos en maakte ons eigenlijk uit voor zeurpieten. Kortom: veel pretenties, maar niet waargemaakt en slechte service.