Over het restaurant Havenrijk

Van feest tot 'gewoon' diner!

Gasten die een bezoekje brengen aan restaurant Havenrijk kunnen genieten van een lekkere wijnkaart, maar ook een mooi uitzicht op het Uitgeestermeer! Havenrijk heeft een zeer uitgebreid menu met voor ieder wat wils. Ook gasten met bepaalde voedselallergieën kunnen in dit restaurant terecht. Havenrijk is een prachtige locatie voor een mooi (trouw)feest)!

Meer informatie over restaurant Havenrijk

6,9
Lang
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten in een ontspannen en mooie sfeer
Langeblondie V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Om het einde van de vakantie te vieren gingen we met het gezin (2 dochters van 14 en 16) uit eten. Vanwege eerdere positieve ervaringen kozen we weer eens voor restaurant Havenrijk. Helaas! Onze reservering stond niet op de lijst terwijl we wel een bevestigingsmail hadden ontvangen. I.v.m. 10-jarig bestaan zouden we bij ontvangst Prosecco krijgen. Daar moesten we 2x om vragen en toen het eindelijk kwam kregen mijn minderjarige dochters ook een glaasje voorgezet!!! Verder duurde het lang. Lang voordat we de kaart kregen. Lang voordat het hoofdgerecht werd opgediend. De bestelling voor een karaf water (naast onze andere drankjes) liet op zich wachten en pas bij de 2e keer vragen werd de karaf pas gebracht. Zelfs om de rekening moesten we 2x vragen. We hebben andere gasten na ons binnen zien komen en weer weggaan voordat wij klaar waren met ons hoofdgerecht. Het nagerecht hebben we hier maar overgeslagen; die zijn we bij een ijssalon gaan eten.
wendy V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Hier gereserveerd met 2 vriendinnen. Ontvangst was prima!Kregen een tafeltje met uitzicht op de haven.Bediening was aardig en vlot! Zowel de voorgerechten(carpaccio en de proeverij) als de hoofdgerechten(tournedos en de proeverij) waren vers bereid en het vlees was heerlijk mals. Ook de nagerechten waren met zorg klaargemaakt en waren uiteraard ook voortreffelijk. Heb hier al een aantal keren gegeten,zowel geluncht als gedineerd en het is altijd goed verzorgd! Complimenten aan de keuken!
Klaas A.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Helaas! Ondanks de vriendelijke dames in de bediening was het eten teleurstellend. We zijn grote liefhebbers en daarmee ook wel eens kritisch naar de kok maar wij raden deze plek echt af aan mensen die van lekker eten houden. Geen versproducten, geen goede bereiding en geen goede smaak; aspergesoep zonder asperges(en niet zelfgemaakt-net als tomatensoep), salade ossenhaas met noodles (verdronken met bbq saus die ook bij de spareribes van mijn vriend zaten), driepvriesfriet met (te)veel frietkruidenzout. Kortom ik word daar toch altijd wel een beetje sip van... Sorry voor de dames die aardige gastvrouwen waren!
Buikie .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Gegeten met een groep inclusief kinderen. Vroeg gereserveerd (6u) zodat de kinderen bijtijds hun eten konden krijgen. Voorgerecht duurde bijna een uur. Om acht uur was er nog geen hoofdgerecht. Dit leverde stress op bij ouders, en ongedurigheid bij de kinderen. Bestellingen werden enkele malen vergeten. Ook drankbestelling duurde te lang.
Eten was wisselend, sommigen vonden het goed, anderen minder. Over het algemeen wel aan de hoge kant met zout.
We gingen hierheen wegens de speelkamer, zodat je met kinderen rustig kon eten. Maar tegen zulke lange wachttijden kan geen speelkamer op. We zijn hier vaker voor kerst met een groep geweest, maar dit was de laatste keer.
Ruut54 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Met een gezelschap gegeten bij restaurant Havenrijk te Uitgeest. Het was een teleurstellende ervaring. Waarom? De wachttijd tussen de gangen bedroeg minimaal een half uur en dat op een zondagavond bij een matig gevuld restaurant. Het menu? Zowel vis als vlees op het menu. De wildragout werd opgediend in een ovenschaaltje: het maakte een onappetijtelijke indruk. Wil je iets als ragout serveren, doe dat dan op een bord met mooie groenten en wat aardappelpuree bijvoorbeeld. Ik kreeg op een bord mijn overschaaltje ragout en stukjes koude wortel. Tafelbreed werd er erg zoute patat geserveerd en een minischaaltje groenten. Het waren vooral veel koolhydraten en eiwitten.... De prijskwaliteitverhouding liep erg uit de pas met gerechten van gemiddeld 20,-. De locatie is mooi, maar enige herijking is op zijn plaats bij Havenrijk als het gaat om snelheid van uitserveren en de menu's.
Freek W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Eettentje in de haven. Beetje rommelig vanaf parkeerplaats (ca 250 meter lopen).
Vriendelijke bediening. Lunchmenu van 4 gerechten genomen. Kroket iets te lang in frituur, soep wat zout....niet heel goed. Uitzicht leuk.
Rudieman .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Plezierige ontvangst, (te) warme op haard en smakelijke gerechten.
Het geitenkaas voorgerecht ziet er mooi uit en smaakt goed. Met iets pittigere geitenkaas zou het nog beter zijn.
De lamshaasjes met basilicumboter zijn heerlijk zacht uit de green egg gekomen.
Frieten zijn ok en de lof uit de oven is lekker.
Gaan we nog wel eens een keer naar toe.
loveldman .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
De gerechten die het lekkerst waren de gerechten die gluten vrij waren omdat die apart gemaakt moesten worden.
Meer zorg aan besteed.
Buikie .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Het zag er prachtig uit tijdens de kerstdagen met veel aandacht voor decoraties. Met een groep van 6 volwassenen en 3 kinderen gegeten. Kinderen kunnen lekker in de speelkamer, dat geeft rust. Goed gegeten, eten was goed bereid. Menu is wat simpel, en omdat ik dit jaat al wat vaker geweest wat weinig opties over.
FrankTimmer .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Vriendelijke ontvangst. Wij kozen een tafel met uitzicht op het haventje. Buiten en binnen de lichten aan! Het was gezellig en zaten naar ons zin. De voorgerechten hertenrugfilet met cantharellen en zalm met garnalen waren smaakvol. De Merlot en de droge witte wijn completeerden het geheel. Daarna aten we beiden een tournedos met een rode wijnsaus, zo zacht, zelden zo heerlijk gegeten! De erbij geserveerde groenten vielen iets tegen, is voor verbetering vatbaar. Frites waren prima. Cappuccino en Irish Coffee toe. Wij gingen met een voldaan gevoel naar huis.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Even vooraf: Als ik een slechte ervaring heb met een eetgelegenheid dan zoek ik altijd eerst contact met de manager/ondernemer. Dit om hen de kans te geven om het op te lossen. Gelijk je gal spuwen op internet vind ik onredelijk en in de meeste gevallen ook oneerlijk.

Na een lange fietstocht besloten mijn vrouw en ik een hapje te eten bij het Havenrijk. Op een maandagmiddag, een schitterende zomerdag, één van de weinige restaurants die open is in Uitgeest. Het begon goed, we werden vriendelijk begroet door de medewerker en we namen plaats in de zon. Het Havenrijk heeft een mooi terras wat uitzicht heeft over het Uitgeestermeer en de haven. Dus met het decor zit het wel goed. Alleen staan de tafels soms erg dichtbij elkaar.

Daarna kwam de medewerker vlot voor de eerste drankjes en de bestelling werd opgenomen. De lunchproeverij en een vissalade met brood. De medewerker kwam tussendoor nog even vragen voor een substituut betreft de proeverij. Een van de gerechten was niet beschikbaar. Dit vond ik erg attent.

Het eten arriveerde vrij vlot en zag er smakelijk uit. De proeverij was niet heel groot, wellicht had ik daar wat meer van verwacht. De vissalade daarentegen was een nette maaltijd. De smaak was prima en er wordt gewerkt met verse ingrediënten. Maar tot onze verbazing zat er geen brood bij de vissalade. We probeerde de medewerkers te wenken maar kregen geen gehoor. Ook kwam er geen medewerker langs om te vragen of alles naar wens was. Toen de borden werden afgeruimd hebben we aangegeven dat er geen brood zat bij de salade. Dit werd door de medewerker afgedaan als "vreemd" en er volgende geen excuus o.i.d.

Vervolgens gevraagd om de rekening en deze kwam vrij snel ondanks de drukte. De medewerker vroeg mij op de pinbon en ik zei "Nee dank je". Dit was ook gelijk het einde van de communicatie. Ons werd de rug toegekeerd en geen "Fijne dag" of "Tot ziens" gewenst. Ook kregen we geen gespecificeerd rekening en het bedrag wat we moesten betalen vond ik na thuiskomst wat aan de hoge kant.

Al met al een fijn bezoek aan het Havenrijk. Alleen zijn er nog wat verbeterpunten te halen. Mijn bovenstaande ervaring eerst gedeeld met de eigenaar van het restaurant en kreeg een nette e-mail terug. Daarom nog een 6 voor de service. Had de medewerker een kop koffie van de rekening afgeschreven en deze op het huis gezet i.v.m. het missen van het brood dan was het een 9 geweest. Het kan heel simpel zijn.
Ijsvogels .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Zonder eerst te reserveren werden we vriendelijk ontvangen en konden een tafel uit kiezen.
Het was er gezellig druk. Als vooraf heb ik een proeverij gekozen. De gerechten werden mooi op een vierkant bord met vier vakken gepresenteerd. De gerechten waren met zorg bereid en smakelijk. Mijn partner heeft heerlijk van de zalm rouleaux gegeten.
Als hoofdgerecht had mijn partner spareribs gekozen. Deze werd prachtig geserveerd met een bijlage van mooie frites, salade en een schaaltje rabarber. Zelf ging ik voor de vis salade. Deze was rijk voorzien van zalm, Hollandse garnalen, rivierkreeftjes, cocktailsaus en quinoa. Echt een aanrader.
Wat jammer was dat een van de serveersters met hakken over de houten vloer liep.
Dit vond ik storend.
AVerkerk .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gister heerlijk gegeten bij Havenrijk met mijn man.
Je word warm ontvangen en je jas word netjes aangenomen,
dan word je vriendelijk begeleid naar je plaats en word er meteen gevraagd of je wat te drinken wilt.
Als we rustig wat gedronken hebben word ons de menukaart gebracht, we krijgen ruim de tijd om de hele menu kaart te bekijken, en het eten word netjes, snel maar zeer zorgvuldig gebracht.
Het personeel is heel vriendelijk en beleefd.
Locatie is prachtig en de sfeer is fijn, ook in het decor top.
Het restaurant straalt warmte uit en is zeker een aanrader!
wilhelmina55 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
We zaten op het terras, en daar zit je heerlijk, met uitzicht over de jachthaven,( jammer genoeg niet op het meer) en heerlijk beschut.
De bediening was goed en heerlijk snel.
Wij aten weekmenu:zalm met kruiden korst en die was heerlijk. Als bijlagen lekkere frites, en aardappeltjes, voor een zeer vriendelijke prijs.
(De gerechten van het normale menu zijn wel relatief duur.)
Jaap T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Eerst wil ik iets kwijt over de vorige recensie waarin men zegt op een parkeerplaats te kijken. Die heb ik niet gezien want je moet je auto een eindje verderop parkeren en een paarhonderd meter lopen. (misschien is dit sinds kort). Je kan alleen op het water of op het terras kijken, waar het ook zeer goed toeven is. Geweldig vriendelijke bediening, alles kon en men was zeer behulpzaam. Het eten was gewoon goed en met een groep van 6 was het geen moeite om alles tegelijkertijd op te dienen. Mijn rundvleesgerechten waren beiden wat taai. Je kan hier zeker gezellig eten, en zal dat ook zeker nog eens doen, maar de kwaliteit zou een beetje omhoog kunnen.
Maria72 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Restaurant zit op een prachtige locatie aan de jachthaven. Helaas hadden wij een tafeltje dat over de parkeerplaats uitkeek. De tafel was het grootste minpunt. De 2 persoonstafeltjes zijn driehoekig waardoor je niet gezellig recht tegenover de ander zit maar meer schuin langs elkaar heen kijkt.

Eten was ok maar niet bijzonden terwijl het redelijk aan de prijs is. De runder medaillons waren goed mals en medium gebakken. Helaas zat er niet veel smaak aan en ook de bijkomende saus had weinig smaak. Grand dessert was wel erg goed/lekker.
Elite .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Prachtige lokatie aan het water, mooi terras en ook binnen goeie sfeer. Eten was niet bijzonder, menukeuze vrij standaard. Gerechten zijn circa 25 procent te duur voor de juiste balans. Bediening is vriendelijk en flexibel, maar gaat niet zonder schoonheidsfoutjes.
alexvandillen .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Leuk aan het water. Valentijnsmenu gegeten. Verwacht geen culinaire wonderen maar gedegen middeklasse werk. Vrolijke en attente bediening die op valentijnsdag toch wat plichtmatig en 'op tempo' het menu aandroegen. Inrichting zeer verzorgd en overtuigd dat de keuken 'meer kan' dan de prijs/kwaliteitsverhouding (die goed is) aangeeft.
Wij komen in de zomer nog wel eens terug
HenkMolenkamp .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Gisteravond met mijn partner bij Havenrijk gegeten.
Het was heerlijk! Ik kon niet kiezen tussen al het lekkers, dus vooraf de proeverij genomen. Lekker van alles wat voor een hele leuke prijs. Mijn man nam zoals gewoonlijk de carpaccio, maar deze overtrof zijn verwachting. Ook op de hoofdgerechten was helemaal niets aan te merken en wij hebben een heerlijk gezellige avond gehad. Mede dankzij de attente en vriendelijk bediening.