Meer informatie over restaurant Havenpaviljoen De Dining

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gea B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben hier prima gegeten, tafel aan het raam met leuk uitzicht over de jachthaven. Vriendelijk personeel en smaakvol ingericht restaurant. De coquilles smaakten prima, hoofdgerecht van vis lekker. Goede wijn en de Irish coffee was een goede afsluiting.
John .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Tijdens een week zeilvakantie in Vlieland hier gegeten, lekker dicht bij onze ligplaats in de jachthaven. Schitterende locatie op de eerste verdieping van het havencomplex, waardoor je tijdens het eten mooi en ver over de Waddenzee kunt uitkijken.
De ontvangst en de bediening waren vriendelijk en correct. De gerechten zijn duidelijk met aandacht bereid en mooi gepresenteerd (het oog wil ook wat). De smakelijke en kwalitatief goede ingrediënten maken het geheel compleet, voor een alleszins betaalbare prijs.
Wij waren met z'n tweeën en hadden vooraf resp. oesters (erg lekker!) en rundercarpaccio (smakelijk versierd met blaadjes sla en een perstodressing). Als hoofdgerecht kozen wij voor makreel (de vangst van de dag), die vers en goed gegrild was en voorzien van gestoofde groente, diverse soorten sla en een grappige uitziende puntzak met zelfgemaakte friet, resp. voor een smakelijke spies kipsaté met pindasaus en dezelfde bijgerechten. Als liefhebbers van Zuid-Franse wijnen waren we verrast te zien dat ze 'onze' favoriet, Chateau Cazal-Viel, als rosé hadden. De maaltijd stilde onze trek ruim voldoende, waardoor we geen dessert meer gekozen hebben. De meest aangename verrassing kwam bij het afrekenen: van de VVV hadden we een bon voor 10% korting op een diner bij dit restaurant, maar deze korting werd zonder dat we er om hoefden te vragen over het totale bedrag - dus incl. drankjes e.d. - berekend. Een mooi voorbeeld van hoe het ook kan (we hebben namelijk her en der wat minder prettige ervaringen met de AH kortingsactie), dus complimenten voor het personeel (en niet alleen op dit punt). We komen hier bij ons volgende verblijf op dit unieke eiland zeker nog een keer terug!
Jan Herman T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We hebben op een prachtige Hollandse zomerdag dit mooie oavilllioen bezicht. Heerlijk gelounged, aanrader zijn de club sandwich en de dining burger, heerlijke verse producten met vooraf een verse smoothie, eigenlijk de enige echte strandtent op Vlie
Beste Jan Herman,

Bedankt voor uw positieve reactie. Altijd goed om te lezen dat onze inzet wordt beloond met een goeie review. Daarom zeg ik maar tot de volgende keer en vertel het voort.

Bert .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Aan de jachthaven met een buitenterras en lounge gedeelte. Uitstekende service, goede kwaliteit van de maaltijd en een mooie dessertkaart.
Beste Bert,

Bedankt voor de positieve review op IENS van uw bezoek aan Havenpaviljoen De Dining. Wij doen iedere dag ons best om alles goed voor elkaar te krijgen (uiteraard lukt dit niet altijd, maar de intentie is er) en als we dan de waardering krijgen doet ons dat zeer goed.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.
Lútzen S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Super service! Wat een gouden bediening, in het speciaal Eline, wat een serveerster, complimenten! Verder was het eten gewoon prima. Nr 1 voor vlieland!
Beste Culinaire jongeman,

Bedankt voor de leuke reactie op IENS en de complimenten voor Eline. Altijd goed om te lezen dat we goed bezig zijn. We hebben ook dit jaar weer een super leuk team weten samen te stellen en dat wordt gewaardeerd lees ik.

Nogmaals bedankt.

Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ruim op tijd gereserveerd, dus het viel tegen dat we een tafeltje bij de uitgang en doorloop keuken toegewezen kregen, gelukkig mochten we aan een tafeltje bij het raam plaatsnemen. De sashimi/sushi van dochter was behoorlijk minder uitgebreid dan voorgaande jaren, wel dezelfde goede kwaliteit, mijn coquilles met groene miniasperges waren lekker. Mosselpannetje was super en tournedos Rossini was beetje doorgeslagen en ook minder spectaculair als eerder bij de Dining geproefd. Dochter had nog een chocoladetaartje toe, dat was prima. Al met al ok gegeten, maar niet meer de wow factor van weleer.
Beste Ingrid,

Bedankt voor uw review. Over het algemeen een positieve reactie. Gelukkig heeft u toch nog een goed tafeltje kunnen bemachtigen. Intern kunnen we door de datum van reserveren erbij plaatsen zodat de vroege reserveringen ook de betere plaatsen krijgen. Dus met die opmerking kunnen we iets doen. Samenstelling van de sushi/sashimi is voor zover ik weet niet anders dan andere jaren. Kunt u aangeven wat er anders was?
Tournedos had u terug mogen geven, dan hadden we een nieuwe voor u gemaakt.
Dat u de wow factor mist komt vooral door wat vervelende wisselingen met personeel in de keuken in het begin van het jaar, hierdoor zijn we genoodzaakt geweest om even pas op de plaats te maken en op safe te spelen. Ondanks dit zijn we van mening dat de kwaliteit altijd op nivo moet zijn die de gasten van ons gewend zijn. Mijn nieuwe chef kok is er volgend jaar weer en we zijn zeker van plan om in de winter (als we dicht zijn) weer een kaart samen te stellen met de WOW factor die u gewend was.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.

eigenaar
M S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hele leuke locatie aan de haven en omdat je wat hoger zit, ook uitzicht over zee. Hele vriendelijke bediening. Ook kinderkaart aanwezig. Honden in het restaurant is ook niet mijn favoriet, maar er zijn vele hondenbezitters op de jachten in de haven en dat zijn nu eenmaal de grote doelgroep. Ik had er verder geen last van.
Salades zijn prima. Allegaartje aan bieren (verschillende merken, blijkbaar niet vast aan 1 brouwer), maar voor ieder wat wils.
Beste Mien,

Bedankt voor uw leuke reactie. Het is altijd goed om te lezen dat mensen waarderen wat we doen. We zijn niet foutloos, blijft mensenwerk, maar de intentie is er altijd om het zo goed mogelijk te doen en als dat wordt gewaardeerd is het altijd leuk dit te lezen.

eigenaar
Kaatje1972 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk personeel! Mooie locatie! Eten was heerlijk. Precies wat we ervan hadden verwacht.
Min puntje er mogen huisdieren naar binnen. Honden aan tafel is niet mijn ding sorry
Beste Kaatje1972,

Bedankt voor de positieve reactie. Dat doet ons altijd goed. Gezien de hoeveelheid honden op Vlieland en ook onze vaste gasten die vaak honden hebben zal het beleid m.b.t. honden in het restaurant niet wijzigen. Wel proberen we het in de gaten te houden. Dus bepaalde tafels toewijzen en honden niet zonder dekentje o.i.d. op de stoelen en lounge kussens laten liggen.

Met vriendelijke groet,
eigenaar De Dining
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Fraai ingericht restaurant met heerlijk terras voor het aperitief met uitzicht op de jachthaven. Ongedwongen sfeer. Degelijke menukaart met zelfs vier vegetarische gerechten. Bediening was uiterst plezierig.
Beste Frans,

Bedankt voor uw positieve reactie. Ondanks de drukte op de bewuste avond heeft u ons positief beoordeeld. Dan waardeer ik zeer. Wat een positieve instelling wel niet allemaal kan doen.
Tot een volgende keer.

Arie-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Gisteravond naar De Deining geweest, een jaarlijks terugkerende traditie...

Ging het niveau van de keuken en de ambiance jaarlijks vooruit hadden wij gisteravond aan het eind van de avond het gevoel dat er zand in de ooit zo soepel draaiende machine welke dit restaurant was terecht is gekomen:

*Romelige sfeer, personeel loopt zich letterlijk de benen uit het lijf waardoor ze niet relaxt aan je tafel staan laat staan tijd hebben om ontspannen overkomend een praatje te kunnen hebben.

*Wachttijd is lang, voordat er een gang op tafel staat kan er zomaar 30 tot 45 minuten verstreken zijn, dit ondanks dat het echt niet vol zat toen wij er waren.

*Naast de keihard werkende (en lopende) eigenaar en zijn vrouw komt de rest van het personeel laks/ongeïnteresseerd over: geen hart voor de zaak lijkt het wel.

Jammer....
Komop mensen van De Deining! Jullie restaurant is gevestigd op één van de allermooiste plekjes van het eiland, pak de draad weer op!
Beste Stille genieter,
Bedankt voor uw reactie op IENS. Ook al is het voor ons niet erg leuk om te lezen, het geeft ons wel de kans om hier op te reageren en wat met de kritiek te doen. Voor ons is het redelijk verklaarbaar, maar de gast zal hier weinig boodschap aan hebben.
Afgelopen jaren hebben we een stijgende lijn te pakken en het klopt dat het dit jaar wat hapert. Grootste probleem ligt hem in het feit dat wij maar 7 maanden per jaar open zijn en daardoor ieder jaar met wisselingen zitten in de personele bezetting. Niet iedereen komt terug, omdat ze in de winter wat anders hebben gevonden of niet nog een keer een winter werkloos willen zijn. Afgelopen jaren hadden we alles goed staan en de juiste mensen op de juiste plaats, maar het zat er een keer aan te komen dat dit anders zou zijn. Vooral op gebied van de keuken hebben we bij de opstart 2016 erg veel problemen gekend. Sinds 2 weken loopt het weer als vanouds, omdat een kok van vorig jaar na de slechte start de leiding genomen heeft en alles weer even terug naar de basis van vorig jaar terug bracht heeft. Het loopt nu al stukken beter dan de eerste weken/maanden. Daarnaast zijn we heel actief op zoek gegaan naar goeie nieuwe mensen. Binnenkort krijgen we versterking in de vorm van een nieuwe Chef Kok en een Sous Chef. Aangezien het nu weer loopt hopen we met deze toevoegingen weer de draad te kunnen oppakken en het nivo kunnen vasthouden en/of verhogen. Wat betreft bediening verbaas ik me wat meer, omdat ik alleen maar mensen heb die al langer voor ons werken en weten hoe wij werken en hoe we het willen hebben. Dit zal ik intern opnemen.
Nogmaals bedankt en we zien u ondanks alles toch weer graag terug.
eigenaar De Dining
Abuitink .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Toplocatie met fraai terras. Fijn uitzicht op Vlieland en de haven.
Lekker borrelen. We vonden de flammkuchen echter tegenvallen. Lijkt in niets op het origineel. Te grof gesneden champignons en tomaat maken het een nattig gerechtje. Jammer.
Geen fijn borrelgarnituur.
Geachte heer/mevrouw Buitink, bedankt voor uw recensie. We zijn 5 maanden dicht geweest en zijn net weer open gegaan en moeten onze weg nog even vinden m.b.t. de nieuwe gerechten op de kaarten. De Flammkuchen hebben we voor het eerst in ons bestaan op de kaart. Dan is het fijn om te horen of wij dit nieuwe product op een goeie manier bereiden en presenteren of niet. Wij zullen zeker wat met uw verbeterpunten gaan doen en zullen de bereiding deze week gaan wijzigen.
Ondanks deze mindere ervaring hopen wij uiteraard u in de toekomst weer te mogen begroeten.
Eigenaar De Dining
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wij komen al jaren op Vlieland en schrijven nooit een recensie. Nu dus wel omdat dit restaurant het verdient. Eerlijke keuken, heel vriendelijke en adequate bediening, beste frieyen en steak van het eiland en top zeebaars. Bovenal, constante kwaliteit. Altijd goed dus.
Bedankt voor uw positieve reactie. Wij zullen altijd ons best blijven doen om het onze gasten het na de zin te maken en om de kwaliteit van het eten hoog te houden.
Tot de volgende keer!
Groetjes Jaap & Frieda en het Dining Team.
Wilma1205 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Dit restaurant viel tegen. Had een redelijke langoustinebouillon, met daarbij een schuimding dat ik niet begreep. Daarna een spinazietaart met brie die totaal geen smaak had. Leek uit een pakje te komen.
Personeel deed het werk prima maar de smaak van het eten kan echt beter.
Beste Wilma, vervelend om te lezen dat het niet helemaal naar wens was. Gelukkig voor ons gebeurt dit niet vaak en hebben wij heel veel vaste gasten die erg tevreden zijn over de service en de kwaliteit van het eten. Dit zijn ook vaak de gasten die het niet nodig vinden om dit op internet te zetten, want ze komen toch wel terug. De opmerking "uit pakjes" doet altijd wat zeer, omdat wij al vanaf dag 1 (mei 2009) ondernemers zijn die graag zoveel mogelijk zelf maken en altijd met verse en goeie producten werken. Ook de spinazie souffle maken wij helemaal zelf. Aangezien horeca mensenwerk blijft, zal er misschien in de bereiding ervan iets anders gegaan zijn of dat het gekozen gerecht niet uw ding is. Dit zullen wij intern met de keuken bespreken. Wij verkopen dit product al vanaf 1 april en hebben hier eigenlijk nooit klachten over gehad. Gelukkig is het een dus een klacht die op zich staat en niet maatgevend is voor dit gerecht van ons. Jammer dat uw verwachtingen niet helemaal uit zijn gekomen en hopen u toch weer te mogen begroeten in onze mooie zaak, zodat we een herkansing krijgen om te laten zien dat het een moment opname is geweest.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij 'de dining'…
Een super lekkere groente schotel van curry met spinazie en kaas.. TOP
Rillette met zwezerik … ook TOP
En heerlijke mosselen..
Kom absoluut terug!!
Super om te horen! Wij vonden het ook leuk om u als gast te hebben in onze zaak. Tot de volgende keer!
FrankPovel .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na goede verhalen viel het er tegen. De bediening dacht alleen in oplossingen voor zichzelf en en maakte het zich er gemakkelijk vanaf. Het betrof de toegewezen plek, die ons niet beviel, of het voorafje (gegrilde groenten) dat een smakeloze laffe hap was. Ook de gevulde, gemarineerde kip was smakeloos. De biefstuk, de frietjes en het toetje (chocoladetaart) waren daarentegen prima.
Geachte heer Povel,

Bedankt voor uw bezoek bij De Dining. Samen met het personeel kunnen we uw tafel ons niet meer herinneren. Nu was het ook erg druk de laatste tijd (gelukkig), dus dat zou kunnen. Wij vinden het namelijk jammer dat soms gasten op de avond zelf niks melden, maar dat dan later wel op internet zetten. Het lijkt erop, aangezien ons deze klacht niet bekend voor komt, dat dit deze avond ook is gebeurdt. Op deze manier wordt ons de kans ontnomen om iets met de klacht te doen. Het blijft tenslotte mensenwerk en als we iets kunnen doen op de avond zelf dan heeft dat onze voorkeur.
Verder willen we graag weten wat u bedoeld met: "denken in oplossingen voor zichzelf". Gaarne ontvangen wij reactie via: info@dedining.nl.

Met vriendelijke groet,
Lucton2 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Hier afgelopen dinsdag met mijn veertienjarige zoon gegeten. Als voorgerecht had mijn zoon de ossenworst met panko ei en bieslookmayonaise.. Het bord was schoon leeg zelfs de bijsalade ging op. Ik had als vorgerecht de coquilles. Prachtig gegaard en zeer smaakvol. Als hoofgerecht had mijn zoon de spareribes deze vond hij iets aan de zoete kant dus heb ik ook even geproefd. Zalig vond ik ze prima garing. Dus over smaak valt wel degelijk te twisten. Hoofgerecht voor mij was de kreeft salade. Man o man om je vingers bij af te likken. Geen pootje werd bleef bespaard. Wat een zalige bereiding met een dille sabayon. Al met al voor herhaling vatbaar.
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Niet verder zoeken hier de beste lunchgerechten, bediening en ambiance van het eiland! Wij aten hier al de diverse soepen, broodje mosselen, hamburger, broodje zalm, wasabi, garnalen in tempura beslag en alles was van goede kwaliteit en verzorgd opgemaakt. Correcte vlotte bediening en goede wijnen. We komen terug voor het diner!
Ton J.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Op 25 juli na de zomerstorm zijn we gaan eten bij het havenrestaurant. We hadden niet gereserveerd en het was druk. Ondanks dat was er snel een tafeltje beschikbaar. We verbaasden ons in positieve zin hoe snel de mosselen (buiten de kaart om) op tafel stonden. Ze waren echt heerlijk, hoewel als portie bescheiden. En ondanks alle drukte bleef de bediening beleefd.
Ala nagerecht smulden we van het kaasplankje met port/dessertwijn. Een lekkere combinatie van Frieze kazen. De volgorde had beter gekund: zacht en scherp lag wat door elkaar. Dat is op zich niet zo erg, en hoewel de bediening in de herhaling alle kaassoorten kon benoemen, ontbrak het aan deskundigheid om de volgorde van toenemende scherpte te aan te geven.
De ambiance is prettig, zeker met uitzicht over de mooie Waddenzee.
Kortom, we waren goed geluimd totdat we de rekening kregen: de mosselen waren absoluut erg lekker, maar € 22,50 voor een kleine portie vonden we buiten verhouding en heeft voor een lagere score gezorgd.
Beste fijnproever, wat ik graag zou willen weten is of u heeft aangegeven dat de portie mosselen niet groot waren. Meestal als ik zelf rond loop regel ik a la minute wat extra voor mijn gasten als ze het iets te weinig vinden. Kan me op deze avond deze vraag niet herinneren.
De ondeskundigheid betreffende de kaassoorten ligt bij een seizoensbedrijf als de onze toch snel dat we met vakantiewerkers te maken hebben. Personeel heeft een A4-tje gemaild gekregen met uitleg over iedere kaas en er ligt ook nog een exemplaar bij de uitgifte van de gerechten. Het blijkt nu na uw verhaal dat sommige vakantiewerkers hier weinig mee doen. De keuken legt de kazen (als het goed is) op volgorde van ligt naar zwaar. Zal het doorgeven aan het personeel. Toch beoordeel ik uw mening als positief en hopelijk tot een volgende keer.

Reactie van proever:

Beste restaurateur,
Ik ben blij dat u mijn recensie als positief heeft ervaren: zo was deze ook bedoeld. Wat langer geleden hebben we elkaar wat uitgebreider gesproken en ik gun u van harte hoge recensiecijfers. Ik zie nog enkele mogelijkheden tot verbetering, en die draag ik u graag aan voorzover mijn mening tussen die van vele anderen relevant is.
Er zijn 2 zaken waar u mijns inziens aandacht aan kunt besteden.
1) Verhouding prijs/portiegrootte mosselen:
Een concullega van u biedt een 5 gangen diner voor € 35 aan. In dit perspectief is € 22,50 voor een relatief bescheiden portie mosselen een hoog bedrag. Ik zou de suggestie willen doen om de prijs te verlagen naar ca. € 18 of om de prijs te handhaven en er "onbeperkt mosselen" voor in de plaats aan te bieden. Beide leveren de consument een totaal andere beleving op.
2) vakantiewerkers i.r.t. Kaasplankje.
De bediening is jong en vriendelijk en ik respecteer hun inzet en toewijding. Dat wil ik écht voorop stellen. Ik vind het knap hoever vakantiewerkers komen met het benoemen van de verschillende producten en in dit specifieke geval de kazen.
Wellicht is het een idee om met het kaasplankje een "kaaskaartje" mee uit te serveren. Dit kaartje zou dan de kazen kunnen benoemen en wat meer over de samenstelling en herkomst van de kaas kunnen weergeven. Desnoods wordt aangegeven waar de kaas verkrijgbaar is...
Een prikkertje per kaassoort met de naam van de kaas en nummertje voor de volgorde zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Een alternatief kan zijn om vaste vakantiewerkers een korte opleiding te laten doen ipv hen een A4 te mailen. Dus iets van training just before the job.

Tot zover mijn suggesties. Wellicht ziet u er iets bruikbaars tussen.

Enneh.... We komen echt nog wel een keer terug hoor. We hebben meer dan genoeg redenen om ook andere gerechten te komen proeven.
Goede zaken gewenst!

Hartelijke groet,
Ton Jacobs
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Weer gesmuld! De sashimi was weer als vanouds en de biefstuk superzacht! Prachtig uitzicht over de jachthaven, een heerlijke herrinnering van onze vakantie op Vlieland.
-Astrid- .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Wij zijn afgelopen zomervakantie meerdere keren bij de Dining geweest. Wij verblijven vaak op Vlieland, en worden in andere restaurants regelmatig teleurgesteld qua kwaliteit in eten en service. De Dining en De Wadden zijn hierop een uitzondering en naar ik heb gehoord is het Armenhuis ook goed.

Als voorgerecht had ik eenmaal de gazpacho (koude komkommersoep) en een keer de coquilles. Beide zeer zeker een aanrader: de gazpacho een ware smaaksensatie en de coquilles precies goed gegaard. De stukjes truffel en de kaaskrokantjes zorgden ook hier voor veel variatie in smaak.

Als hoofdgerecht heb ik een keer gekozen voor de spinazie souffle. Dit bleek uiteindelijk geen souffle te zijn, maar een hartig taartje. De combinatie met de pruimen was werkelijk goed, maar de portie had groter mogen zijn. De andere keer gekozen voor de mosselpan. Dit keer wel voldoende, nadat we frietjes hadden bij besteld. Voordeel van een wat kleinere portie hoofdgerecht is, dat er plek overblijft voor een toetje.

De bediening vinden wij altijd vriendelijk en adrem. De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar wij hebben dat graag over voor goede producten en service.