Havana Bay

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wij hadden een tapas bon van €50,-. We kregen twee x vier kleine schaaltjes, waaronder: patat, witte rijst met drie bonen, sla met 'warme' groenten (1 stronkje broccoli), 4 stukgesneden champignons (woehoe), twee eetlepels rul gehakt. Kom op!!! Dit sloeg echt nergens op. Navraag leverde op dat zij maar 40% vd bon krijgen (20,-) en het daarmee moeten doen. Inderdaad, een gemiddelde twee persoons maaltijd uit een zakje van de AH is smaakvoller EN meer!
Nicoline M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Een van onze favoriete restaurantjes! Hier komen we geregeld. Altijd heerlijk eten en leuke aardige bediening. En wij zijn toch best kritisch. Echt een aanrader!
Dancefreak1 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Lekker Cubaans eten, vriendelijk personeel. Alleen jammer dat we speciaal ook voor het bier hier kwamen en dit hadden laten reserveren. We bestellen het bier en het is op. Medewerker vriendelijk en eten erg goed!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Verkoeling na warm ontvangst. Vanavond op zoek gegaan naar een terrasje om lekker en sfeervol uit eten te gaan.
Maar omdat het buiten zo broeierig was zijn we op aanraden van vrienden naar havanna bay gegaan waar we binnen hebben gegeten, waar het tot onze verbazing heerlijk koel was.
We zijn begonnen met een overheerlijk gerecht van kippelever helemaal op Cubaanse wijze, gevolgd door picadillo de Havanna, dit alles begeleid met een pp de juiste temperatuur gekoeld bier in een koel restaurant. Dus wie denkt dat je op zulke zomerse dagen alleen maar op een terras kan eten raden wij aan hier snel eens te komen proeven. In al zijn facetten
BPB .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Onlangs hier (weer) wezen eten om een te kennis te bedanken.
De eerste keer was het erg goed, heb er hierna ook vrienden naartoe verwezen.

Bij ontvangst 2 stukjes brood p.p. gekregen.
De bestelling werd opgenomen en we wilde de knoflookchampignons als voorgerecht delen, met extra brood om 'te dippen'. Dit zat namelijk niet bij de champignons.
Ook bestelden we ossenhaas en voor mij een halve kreeft met ossenhaaspuntjes. De serveerster zei dat de kreeft langer ging duren i.v.m. de bereidingstijd. Beetje vreemd, want kreeft heeft niet zo lang nodig, maar ik vond het wel goed.

Het voorgerecht kwam en de champignons waren lekker, maar we kregen onze bestelde brood pas toen we het al op hadden....

Vervolgens kreeg mijn vriend zijn ossenhaas en ik mijn kreeft met ossenhaaspuntjes. Deze puntjes waren intens klein, haast niet groter dan een dobbelsteen en bijna zwart verkleurd. Bij de eerste hap bleken ze taai en doorgebakken te zijn. Vervolgens nam ik wat van mijn kreeft, maar deze bleek ook veel te gaar/droog te zijn en smaakte overduidelijk naar diepvries-kreeft.

De langere bereidingstijd was waarschijnlijk omdat ze de kreeft eerst nog moesten ontdooien?
Ik ben toen met mijn bord naar de serveerster gelopen en gezegd dat ik het niet lekker vond.
Ze ging meteen luidkeels in de verdediging dat de kreeft altijd zo bereid werd. Dat de ossenhaaspuntjes doorgebakken waren, dat hoorde ook zo?
Bij alles wat ik zei, ging ze meteen als een haan in de verdediging, ik kreeg nog geen halve seconde om iets te zeggen.

Ik heb haar het bord teruggegeven en ze kwam terug met een mededeling van de kok dat hij wel wat garnalen wilde maken.
Mijn vriend had zijn bord al bijna leeg en ik antwoorde dat het van mij niet meer hoefde, ik had geen eetlust meer na de discussies. Heb een paar hapjes rijst van hem genomen en een stukje (keiharde) bloemkool.

De serveerster negeerde ons vanaf dat moment compleet, we kregen ook niks meer te drinken en uiteindelijk ben ik gaan afrekenen.
Mijn gerecht was gewoon aangeslagen op de rekening. Ik ben weer naar de bar gelopen en gezegd dat ik mijn gerecht niet wilde betalen.

Toen begon de ellende helemaal. Geschreeuw, tot aan het hysterische af van de serveerster en uiteindelijk kwam (eindelijk?) de kok uit de keuken. Naar mijn idee had hij dit al moeten doen toen ik niet tevreden was.
Uitgelegd dat ik amper 3 happen had gegeten en niet ging betalen voor het gerecht.

Uiteindelijk werd het zo erg dat de serveerster mij tegenhield bij de deur (mijn vriend zat al buiten) maar ik hield mijn poot stijf.
Vervolgens wilde de kok mij 25% korting geven, wat mij redelijk klonk, want ik wilde weg.
Bleek dat hij mijn 25% korting op mijn gerecht wilde geven, waar ik dus niet mee akkoord ging.

Uiteindelijk met kok overeengekomen dat ik mijn gerecht niet hoefde te betalen. Andere gasten werden al boos omdat hun gezellige diner luidrustig werd verstoord door de fanatiek schreeuwende serveerster.
Herhaaldelijk heb ik haar verzocht om haar volume te minderen, of naar een andere ruimte gaan, maar ze trok zich hier niks van aan, wat ik schandelijk vindt tegenover de andere gasten.

Iedereen maakt wel eens een fout tijdens het koken, een kok, een goede amateur-kok, (zoals ik) of wie dan ook, en dat is menselijk. Dat heb ik de kok ook gezegd.
Maar op deze manier, met een bijna hysterische serveerster en zonder excuses, een compensatie, wat dan ook, dat vind ik ronduit schandalig!

Ik kom hier nooit, nooit weer!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Havana. Als 'kenner' van de gebakken levertjes was ik erg benieuwd naar het gerecht. De lekkerste kippenlevers al weer zo'n 15 jaar geleden gegeten in Praag. Nu slaagt Havana Bay glansrijk deze Praagse smaakervaring achter ons te laten. Hoofdgerecht was ook voortreffelijk. De sfeer in het restaurant was ontspannend. Bediening uistekend. We komen zeker terug!!
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We liepen pas tegen acht uur het restaurant binnen met de vraag of er nog plek was.
Na nog een vijf minuten wachten kregen we een tafeltje.
Vooraf vissoep en gekruid gehakt. Als hoofd gamba's uit de oven en een gevulde aubergine. Erg smaakvol. Als afsluiter kokos ijs en een koffie met een Cubaanse likeur.
Goede bediening en nette prijs kwaliteit verhouding.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Na een slechte ervaring met een gift for 2 kaart bij iemand anders. Werden we super hartelijk ontvangen bij Havana bay. Hij moest ff bellen of het omgeboek kon worden naar zijn restaurant en we werden al binnen 2 minuten terug gebeld. Het kon.. We werden vriendelijk ontvangen. We hebben heerlijk genoten van een hapas en tapas menu verschillende schaaltjes met heerlijke kleine gerechten. Ook het toetje was verrukkelijk. Van een vooruitzicht op een chagrijnige avond thuis hebben wel een super gezellige avond gehad. Helemaal top !!!! Thanks Havana bay
Munda .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met z'n tweetjes van een heerlijk 3-gangen kerstmenu gegeten. Heerlijk voorgerecht, super hoofdgerecht met heerlijke gegrilde zalm die heel mals was met knapperige groente en rijst. Mijn man had mixed grill , ook heerlijk van smaak. Daarnaast een frisse salade en frietjes. Nagerecht een grand dessert, met recht grand en heerlijk; kokosijs met chocoadesaus, tiramisu, toef echte slagroom, aardbeien en nog iets lekkers waarvan ik de naam niet meer weet. Dit alles voor slechts €29,95 p.p. maar dat is niet het belangrijkste. De smaakvolle maaltijd, daar ging het om.
Bediening vriendelijk en gezellig, sfeervolle ambiance.
Een echte aanrader.
MREV .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met zijn tweetjes hier gegeten in de binnenstad. Erg leuk en gezellig cafe! Je voelt je gelijk weer in Cubaanse sferen inclusief de Mojito, en het eten was ook zeer smakelijk. Ik nam een keer vegetarisch hoofdgerecht (als niet vegetariër), prima smaak passend bij de sfeer van Cuba. Attente vriendelijke bediening. Leuke geste aan het einde van de avond een drankje van de zaak. Kosten zijn heel acceptabel. Ik zou zeggen doen!
MichelDeventer .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Gerechten uiteenlopend van prima tot matig. Varkenshaas gort droog. Ossenhaas prima maar weinig. Slechte wazige groente. Prijs kwaliteit verhouding niet op orde. Gezellig zitten en vriendelijke bediening, wij komen hier echter niet snel terug.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Een klein restaurantje in Deventer, je loopt er zo voorbij! Zeer vriendelijke ontvangst, we kregen de grote tafel bij het raam. We namen allemaal de plato de tapas frias: kleine hapjes, warm en koud. Vooral het kruidige warme gehakt vond ik heerlijk. De andere hapjes waren lekker, maar niet verrassend. De gamba's al horno waren lekker mals en met voldoende bijgerechten. De carne de Vaga con Higo was bijzonder: heerlijk kruidig suddervlees. De Montes wijn is altijd een toppertje en stevig genoeg voor deze gerechten. De bediening was vlot en vriendelijk. Men nam alle tijd voor ons. Een leuke kaart met een prima prijs/kwaliteit. We komen nog eens!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Erg gezellig en sfeervol restaurant. Samen met mijn vriendin heerlijk genoten van lekker eten, rustige muziek en goede bediening.
NJansen31 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
We hebben een hele leuke avond gehad en waren echt verrast.
Hele vriendelijke ontvangst en bediening. Bijzonder leuke inrichting, knus, niet te luxe, hier houden we wel van.
Het voorgerecht was heerlijk (gebakken kippelevertjes op cubaanse wijze, maar ook de gekruide soep van bakbanaan was erg lekker) Het hoofdgerecht (Gestoofd rundvlees met vijgen in een saus van rode wijn) was heerlijk. We hebben er een lekker Cubaanse biertje bij gedronken. Ook door de ligging in het gezellige centrum van Deventer kom je al in de sfeer. De prijzen zijn prima. Een aanrader dus!
Geolansc .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Gisteren met 3 personen een 3 gangen menu gegeten via Groupon.
Wat een plezierige verrassing!! Een leuke ontvangst en een leuke sfeer.
Het personeel was zeer vriendelijk.
Maar waar het natuurlijk ook om gaat is het eten zelf. En dat was gewoon geweldig goed.
Een stokbroofje met kruidenboter er bij en allemaal typische gerechten die je bij een doorsnee restaurant niet eet.
Kwalitatief hoogstaand en voor ons ook belangrijk: de porties waren zeker niet te klein.
Verschillende keren hebben we bij andere restaurants meegemaakt dat je een stevige prijs betaalt maar dat je uit moet kijken dat als je moet niezen het eten niet van je bord af waait.
Dat was hier zeerzeker niet het geval.
Tip: als je niet van iets pittiger gekruid eten houdt, geef dat dan bij je bestelling aan. Dan wordt daar rekening mee gehouden.

Een echte aanrader dus!!!
Alfons19 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
We hebben vanavond met z'n viertjes genoten van Drie gangen menu. Lekkere broodjes met kruidenboter, voor en hoofdgerecht bijzonder lekker met heerlijke sausjes en een echt Cubaans nagerecht toe.
Bediening erg vriendelijk en dat alles in een echt Cubaans aangekleed mooi gelegen restaurant. Echt voor herhaling vatbaar. Aanrader. ???? ???? ????
Oldenordkamp .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Zoals vaker vanavond lekker gegeten bij Havanna Bay via de groupon. 3 gangen 29,95 euro. I.p.v dessert 4,95 euro een speciale koffie 5,95 besteld in de veronderstelling dat we dan 1 euro pp extra zouden bij betalen. Echter toen we de rekening kregen bleek er maar liefst 4,80euro pp extra te zijn bij berekend. Mijn man meldde bij de serveerster dat hij het hier niet mee eens was. Na overleg met met de eigenaar werd hem vertelt dat slechts de koffie toen als dessert gold huh hebben wij iets gemist.... koffie dus 1,15 euro.....i.p.v dessert 4,95 van euro...... Wat een tegenvaller en zeer klantonvriendelijk!!! Jammer Havanna Bay. Regelmatig bij jullie gegeten maar nu verliezen jullie een klant voor 7,60 totaal voor 2 pers. En niet alleen ons maar ook de rest van de familie die ook nog een groupon bon hebben......
Angeli15 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Havana Bay is een goed restaurant. De gerechten hebben een vast tarief en zijn goed. We konden een tafeltje uitkiezen terwijl we niet gereserveerd hadden. De bediening door een Almelose was perfect. Alles op tijd en met gevoel. Vooraf Tapas met een aanvulling van kippenlevertjes (specialite) en als hoofdgerecht stoofvlees (specialite) en mixgrill. Specialite's zijn aardig. Mixgrill was teveel doorgebakken.
Ik miste Cubaanse sfeer en gerechten, hoewel ik daar ook geen voorstelling van heb.
We waren ongeveer € 37 pp.kwijt voor 3 gangen met 2 drankjes.
Lotte K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Gisteren met z'n zessen, plus een kindje van 2, hier gegeten. Vooral het eten viel ons stevig tegen. De voorgerechten (kippenlevertjes, champignons in knoflook en witte wijn) waren ok, maar niet bijzonder. De hoofdgerechten waren niet lekker, alleen de frietjes vielen in de smaak. Paprika met spinazie en geitenkaas uit de oven was flauw, met droge uncle ben's achtige snelkookrijst ernaast (die dan wel weer erg zout was), met een hoopje - zo leek het - diepvriesgroenten (doperwtjes, wortelblokjes, en bloemkool (bij mijn vriend alleen stronk)). De paprika met spinazie van 1 van ons miste de spinazie. De aubergine uit de oven was echt niet lekker, taai en niet goed gaar en de vulling smaakte naar niks. Dit kwam met dezelfde zoute rijst en 'diepvries' groenten. Het dessert (flan casero) was wel erg lekker. We moesten erg lang wachten tussen de gerechten in, ongeveer een uur tussen voor- en hoofdgerechten. Aardige bedieding, maar dat kon deze tegenvaller niet goedmaken, wij hadden veel meer verwacht van de gerechten met een 8,2 op iens!
Gourmet48 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
We hebben met een Groupon genoten van o.a. de gebakken sradines en de Dorada uit de oven. De bediening was super vriendelijk en voorkomend. In tegenstelling tot andere commentaren volgden de gerechten elkaar snel op. Een aanrader is dit restaurant zeker