Over het restaurant Hartig

De perfecte ambiance

De hartelijke bediening, de warme inrichting en het o zo lekkere eten; het plaatje klopt helemaal bij Hartig. Terwijl je geniet van al dat lekkers schenkt de bediening graag nog een drankje voor je in. Wat een heerlijke ambiance, wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Hartig

- Brunch 09:30 - 16:00
Zaterdag en Zondag vanaf 08:30
- Ontbijt 08:30 - 12:00
- Lunch 1

Jouw recensie over het restaurant Hartig

mnbecht .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
We hadden via Gers! Magazine een diner gewonnen en het was in één woord geweldig!!Heerlijke gerechtjes gegeten en erg leuk dat het gerechtjes zijn om te delen met elkaar. Het restaurant is erg leuk en gezellig ingericht, wel duurde de bediening soms lang maar door de sfeer en het heerlijke eten stoorde ons dat verder niet. Wij komen zeker nog eens terug!Nogmaals bedankt Stephan!!
fritsj .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Leuke, fijne, mooie zaak met een oogstrelend ingerichte bar. Ongedwongen sfeer en relaxte vibe van personeel. Het eten is top: Het wordt met liefde bereid door een alleraardigste dame uit Griekenland. De huis gemarineerde olijven in biologische Griekse olijfolie zijn bijvoorbeeld zalig, alsmede de olie zelf, waar je je brood in kunt dopen. Het plankje met een keur aan worsten en kazen was ook heerlijk. De biefstuk op/in gegrilde paprika was ook zalig en de frietjes ook, met een soort huisgemaakte tartaar saus.
Een ware aanrader voor de fijnproever.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Afgelopen donderdag een broodje carpaccio besteld. Serveerster kwam netjes vragen hoe het smaakte. Aangegeven dat er ontzettend veel truffel mayonaise op zat waarna ze weg liep. De helft van het broodje laten staan. Bij het afrekenen werd er gevraagd of alles naar wens was. Wederom aangegeven dat het broodje carpaccio niet naar wens was. Werd niks aan gedaan. Hier kom ik nooit meer terug.
André T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Geen amuse en geen brood aangeboden. De vier gangen waren kleine porties en die kiezen wij vanuit het menu. Toen koos ik pompoen soep, carpaccio, gamba piri piri & lam gerecht. De gerechten waren ok, maar niet bijzonder/verfijnd. Soep was flauw, gamba piri piri was te veel olie en niet pittig. Lam was ok. Vriendelijke en redelijk snelle bediening, alleen na betaling werd ik niet begeleid naar buiten.
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Hartig. De kalfssliders & tonijn tataki zijn mijn favoriet. De bediening en sfeer is gezellig en mooi voor een ontspannen avond dineren. Ook hebben ze een hele mooie bar waar ik met mijn partner na het diner nog een heerlijke gin-tonic heb genomen.

Wij komen snel weer terug bedankt team Hartig
sbong .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Direct bij binnenkomst valt het gezellige houten interieur met grote biertanks aan het plafond op. We worden hartelijk ontvangen door de aardige dame in de bediening. Ze serveren allemaal wat kleinere gerechten waardoor je door de kaart kunt wandelen. Ik heb gekozen voor de carpaccio met saltufo, heerlijke combi. Mijn partner voor de burrata met couer de beuf tomaat.. Ook de warme gerechten waren snel op tafel en heerlijk bereid. Wij komen zeker terug
mieo J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Enorm duur voor niks bijzonders.

Met groter gezelschap niet leuk om daar te eten, de porties zijn dan te klein om te delen en de tijd tussen de bestellingen is veel te lang. Om je maag te vullen hadden we redelijk wat gerechten nodig omdat de porties echt klein zijn en dan loopt de prijs aardig op. De chocolademousse is heerlijk, maar kom op 7 euro voor een borrelglas mousse is wel een beetje overdreven.

Kreeg beetje het gevoel alsof ze niet echt weten wat ze nou willen zijn een tapas restaurant of een bistro. Bediening gaf al aan dat ze een kleine keuken hebben dus dat het allemaal wat langer duurde en niet alles tegelijk kwam.

Daarbij viel de stroom uit toen wij er waren waardoor het nog langer duurde en het heel koud werd. Kan gebeuren, maar zorg er dan wel voor dat je klanten geïnformeerd worden of enige compensatie krijgen (hier hebben we zelf om gevraagd) omdat we om 22.30 nog zaten te wachten op gerechten die maar niet kwamen.

Dit was eens maar nooit meer
lhn .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Met 10 personen gegeten. Op advies van de serveerster het "laat ons verrassen" gedaan. Diverse voor- en hoofdgerechten om met elkaar te delen. Helaas te kleine gerechtjes, dus steeds maar een klein stukje vlees of vis per persoon. Te weinig.
Het dessert maar "ieder voor zich" besteld.
De bediening is goed, vriendelijk. De prijs voor de gerechten te hoog. Wachttijd tussen gerechten was lang. Na dessert geen bediening meer aan onze tafel geweest"..gemiste kans
Lyca S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Eens maar nooit meer! Ik was 50,00 euro kwijt voor wat hapjes rauwe vis (met kaas wat ik niet lust). Prijs/ kwaliteit zeer slecht en ook duurde het veel te lang voor we iets kregen. Niet aan te bevelen!
baauwsd .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het is ons een raadsel dat de meeste toeristen in de volle restaurants in de Witte de Withstraat willen eten terwijl er vlakbij in een dwarsstraat aan de Hartmanstraat een prachtig restaurant zit voor heerlijke en betaalbare tapas. Vriendelijke en oplettende bediening, mooi en gezellig restaurant binnen, ruim terras, kortom een aanrader!
Anneke en Sjoerd, Groningen
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Willy,
Regelmatig ga ik met mijn man gezellig bij Hartig wat eten en drinken omdat het er erg gezellig is
en je lekker kunt eten en drinken. Er is veel keuze, dus voor elk wat wils tegen een goede
prijs kwaliteit verhouding. De bediening is vriendelijk. Deze week namen we een plateau fruits de mer. Een volwaardig gerecht en het smaakte voortreffelijk. Ik kan deze zeker aanbevelen.
Daarna een koffie met een heerlijke zelfgebakken appelpunt. Wij blijven zeker terugkomen.

Floor V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik kom vaak op en rond de Witte de With en een hapje eten bij Hartig stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Het ziet er zo gezellig uit en toen ik er laatst een Gin-Tonic dronk wist ik zeker dat het eten superlekker moest zijn. Ook het idee van kleine gerechtjes delen zodat je lekker veel kunt proeven vind ik altijd een leuk concept.
We bestelden het brood met aioli, de mosselen gewokt met olie en koriander, de varkenshaasspies en de patatas. Het brood was heerlijk warm en de aioli super! De mosselen waren heerlijk en deden me denken aan de vongole die ik at op een Portugese boulevard. De patatas waren top gekruid. De varkenshaasspies was heel erg droog en door de nog rauwe groenten die eronder gekwakt waren met een dot saus zeker niet mijn favoriet. Op zich een redelijke ervaring zou je zeggen. Maar waar het voor mij wringt bij Hartig is de prijs/kwaliteitverhouding. Acht euro voor zes mosselen in schelp vragen is erg veel. Tien euro voor een kleine droge varkenshaasspies met rauwe groenten vind ik bijna tegen het asociale aan. Gelukkig hadden mijn tafelgenoot en ik geen grote trek, want anders loop je met honger een overpriced restaurant uit. Jammer! Ik houd het de volgende keren slechts bij de G&T.
Beste Floor
Wat vervelend dat U deels niet tevreden bent geweest bij ons. Wij kijken altijd heel goed naar de inkoop/verkoop verhouding zodat we daar altijd mee uitkomen. Wij willen U toch graag terug zien en willen U een dessert naar keuze met koffie/thee aanbieden om uw negatieve ervaring enigszins om te kunnen buigen naar een positieve.

Met hartelijke groet,
Team Hartig
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisterenavond konden we nog net voor de regenbui even buiten zitten. Dat geeft gelijk een vakantiegevoel! De kaart bestaat uit allemaal (koud, warm, vega, vis, vlees, salade) gerechtjes met kleine en enkele grotere prijzen (tussen de 5-10 euro per gerecht). Het is gelijk duidelijk, dit zijn geen complete maaltijden. Bij navraag klopt dat ook. Je moet dus voor een diner meerdere (kleinere) gerechten bestellen. Dat is soms leuk en makkelijk maar bij stevige trek maakt deze formule het in verhouding kostbaar. Wij hadden de gamba's in pannetje, varkenshaasspies, salade feta en de gekruide patatas (met huisgemaakte aioli). Het was goed op smaak, de salade had iets meer dressing op gemogen. De gamba's zitten in de olie in een pannetje; leuk maar dat kunnen ze toch echt enkel lekker in Spanje goed maken. Niet slecht gegeten, maar meer een restaurant voor als we eens weinig trek hebben en even snel 1 (klein) gerechtje van de kaart kunnen kiezen. Dan is het ideaal. De dame kan iets vaker haar gezicht op het terras laten zien, het was nu niet druk en binnen zat niemand. Maar verder vriendelijk geholpen. Qua wijnprijzen staat er op de kaart een algemene prijs tussen de 4-6 euro. Maar een hele algemene Merlot voor 5,- per glas verkopen is echt te hoog voor een dergelijke bar-bistro. Daarnaast was het bier slecht getapt en de glazen niet goed vetvrij. De Grolsch Kornuit sloeg hierdoor snel 'dood' en was niet super koud. Misschien volgende keer toch nog eens binnen zitten en de kaart proberen. Het ziet er namelijk zo gezellig uit in Hartig.
Steven_1985 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wat een topzaak. Ik zie het als een Gastrobar waarbij je kleinere gerechten kunt bestellen en toch op een hoog niveau en een bar functie.
Ik kwam hier binnen en het decor is prachtig. Heel eigentijds en huiselijk. De bediening is heel erg behulpzaam en uiterst vriendelijk. Wij namen het gerecht lamsrack in combinatie met zoete couscous. Gezamelijk ook de Fruit de Mer plateau.. Wat een lekkernij en dat allen voor een redelijke prijs. Wij komen zeker terug
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het is een mooie zaak, maar daar hield het helaas voor ons op..... De bediening wist niet veel van alle wijnen en gerechten, en wat we daarna uiteindelijk kregen viel ook tegen. We bestelden verschillende tapas voor 4 personen, en eigenlijk waren maar 1 of 2 van de gerechten echt lekker.... zeker voor de prijs die ze er voor vragen. Het eten was niet slecht hoor, maar de prijs kwaliteit verhouding was hier niet goed. Decor wel erg top, het is echt een mooie zaak...gewoon een biertje doen en hooguit een klein hapje bestellen..
suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
We hadden al eerder bij Hartig gegeten, tot grote tevredenheid. Deze keer viel het helaas flink tegen. Te beginnen met de mozarella met tomaat - vorige keer was dat heerlijk, met echte buffelmozarella... deze keer helaas gewoon een kleffe bol mozarella, niks bijzonders. De gegrilde groenten bij de vleesgerechten waren vooral heel vet, nauwelijks gegrild. En helaas was de biefstuk taai. Viel echt tegen. De tonijncarpaccio was heel lekker, maar de saus erbij (die truffel zou bevatten) was vooral gewoon heel vettig. De gamba's smaakten eigenlijk naar niks.

De bediening (1 dame) was heel vriendelijk, maar kan helaas niet de missers van de keuken goedmaken. De ambiance is gezellig, maar de tafels zijn plakkerig en een beetje vies.

Wij komen voorlopig niet meer terug, jammer!
Beste Elizabeth,

Allereerst wil ik U bedanken voor uw feedback. Dit is voor ons belangrijke informatie om (nog) betere kwaliteit en service te kunnen bieden.

Wij zijn niet gewend dat de service en kwaliteit zo is die U omschrijft. U geeft ook aan eerder een betere ervaring te hebben gehad. Wat betreft de tafels, dit heeft te maken met de soort beits die erop zit. We realiseren ons ook dat hier andere gedachtes bij komen kijken. Omdat we veel werk hebben gehad om deze tafelbladen te maken heeft het een emotionele waarde en is deze een aantal keer overgeschilderd. Zonder resultaat zoals U omschrijft. Het word dus tijd voor ons andere tafelbladen aan te schaffen.

Dit neemt niet weg dat U een negatief gevoel heeft overgehouden aan uw bezoek aan Hartig. Omdat dit berust is op een incident wil ik U persoonlijk een tegoedbon aanbieden zodat U ons wellicht weer zult bezoeken en uw negatieve ervaring om te zetten in een positieve.

Wij hopen dat U ingaat op ons aanbod en kunt U een email sturen naar info@bistrohartig.nl met uw adresgegevens en kunnen wij de tegoedbon opsturen.

Hartelijke groet,
Familie van Hartig
Sophie_32 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Afgelopen zaterdag ben ik met mij vriend gaan eten bij hartig in Rotterdam. De uitstraling van het restaurant is fantastisch. De zelfgemaakte houten tafels, de fruitkistjes aan de wand en de kunst beschilderen zijn een erg leuke combinatie.

Eenmaal aan tafel werden we geholpen door een aardige jonge dame die erg beleeft is gaf ons de gelegenheid om eerst even een broodjes met smeersels te nemen. Ze legde uit dat dit erg lekker is om mee te beginnen met eigen gemaakte tapenade en aiolie van het huis, dus stemde wij in. Dit was erg lekker.

Ook legde deze zelfde jonge dame de kaart uit. Het zijn allemaal kleinere mediteraanse gerechtjes. Net even anders dan de reguliere tapas idee zeg maar. Wij hebben o.a. gekozen voor de lamsrack uit de oven, gevulde paprika met feta en munt & de bladerdeegstengel met pata negra ham. Het is allemaal erg lekker en ook snel op tafel. Dus de film om de hoek konden we rustig naar toe.

Na de film konden we ook nog met ons kaartje een gratis drankje bij Hartig verkrijgen. Onze avond hebben we dus ook afgelsoten in Hartig. De keuken is tot 00:00 open dus hebben wij om 23:00 nog een heerlijk dessertje en uiteraard onze 2 drankjes verzilverd:) Wij hadden beide koffie met appeltaart. De appeltaart is ook echt een aanrader. Het was al laat dus hebben wij niet nog een puntje genomen.

Wij komen zeker terug. Bedankt voor deze mooie avond
marliescornelissen .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wij hadden een groupon dinerbon voor dit restaurantje gekregen van vrienden. We hebben ons als 2e rangs gasten gevoeld... We ontvingen ons voorgerecht pas na 5 kwartier wachten... Bij het hoofdgerecht bleek dat één van de twee gerechten niet het juiste was, dus nogmaals wachten op het juiste eten. Bij de vleesspies met 4 plakjes gegrilde groente werd niets aanvullends geserveerd, dus ben ik bij de ober gaan vragen of er nog aardappeltjes of sla bij kwam. Nee, dit was het. Nadat we het eten zeker al 25 minuten op hadden, kwam de ober vragen of we de patatjes nog wilden. We keken verbaasd, die zaten er toch niet bij? Toch wel, hij had zich vergist...
Oh ja, als de nieuwe gang van het eten geserveerd werd, zette hij het aan de zijkant van het tafeltje en pakte vervolgens het lege bord weg en liet alles zo staan...
De serveerster die later langs kwam, vroeg of het lekker was geweest. Haar hebben we onze ervaringen verteld en zij heeft het toen goed gemaakt met een uitgebreider toetje dan waar we wrs. recht op hadden. Ze legde uit dat er een medewerker niet op was komen dagen, maar dat dit geen excuus was voor het misgaan.
Overigens hadden wij onze groupon bon thuis laten liggen en hoefden we niet naar huis te fietsen om hem op te halen. We mochten hem doormailen.

Mili K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
De wijn smaakt hier altijd ok is mijn ervaring. De tapas zijn beter op smaak nu. Bij eerder bezoek vond ik ze nogal vlak van smaak en ze hadden weinig pit. Dit is verbeterd. Het decor is knus. Maar achterin richting de toiletten wordt het wat saaier en minder knus. Dat is jammer. Anders hadden ze een 8 gekregen. Lokatie perfect in omgeving van het gezellige witte de with
jolande S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Het eten was prima. Het duurde wel erg lang voordat we het kregen, en de zaak zat zeker niet vol. De witte wijn was niet koud, en lag in dezelfde klimaatkast als de rode wijn. Toen we hier iets van zeiden reageerden ze verbaasd?? de tweede fles wijn was overigens wel koud gelukkig!
De bediening was erg vriendelijk.