Hartenstein@Laurie

Utrechtseweg 226 6862 AZ Oosterbeek Nederland Kaart

Over restaurant Hartenstein@Laurie

Alles is mogelijk bij Hartenstein@Laurie

Je komt binnen in een sfeer die eigenlijk iedereen past. Een spiegel met grote gouden lippen erop, klassiek foto behang van de brandweer die hier vroeger gevestigd was, heftige kroonluchters en goed zittende stoelen. Eerst een borrel bij de open haard? Of kopje koffie bij het raam? Het kan allemaal. Ga voor een heerlijke lunch met vriendinnen of een geniet van een lekker etentje. In de zomer is het ook heerlijk vertoeven op het terras!

Meer informatie over restaurant Hartenstein@Laurie

Bus stopt voor de deur
  • Kom je met de auto?
    Gebruikt u een navigatiesysteem van het merk Tom-Tom? Dan kan het zijn dat u naar Arnhem wordt genavigeerd ipv naar Oosterbeek. Wij raden daarom aan om in dat geval het volgende aders in te voeren: Talsmalaan 1
  • : Gratis parkeren achter het restaurant

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Machella L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Nadat wij in de ochtend, op weg naar het naastgelegen museum, hier koffie hadden gedronken werd onze nieuwsgierig gewekt naar de gerechten.
Wij zijn later op de middag terug gegaan voor een lunch.
Een mooie gevarieerde kaart met voor ieder wat wils.
De lunch was prima. Zeker de prijs/kwaliteit. Toch ook maar een dessertje genomen. Ook heerlijk en rijk aan smaken.
De medewerkers zijn goed op elkaar ingespeeld en zeer vriendelijk. De inrichting is prettig en heeft een rijke uitstraling.
Wij gaan op korte termijn nogmaals naar Hartenstein voor het diner. Dat willen we ook nog ervaren!
Ada010 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Het was een zaterdagavond, en wij werden bij Tjoe's te Oosterbeek 'geweigerd' vanwege drukte en hadden nergens gereserveerd. Wij belden of er een plekje was voor twee bij Hartenstein en ja gezellig wij waren welkom. Toen we erheen liepen dacht ik jee is dit niet te sjiek voor ons? Ook binnen was een leuk New chique interieurtje.
We namen de tournedos en hertenbiefstuk en parfait achteraf.
We hebben voor een zeer redelijke prijs zeer luxe gegeten en rijkelijk gedronken. Je moet van fijnproeven houden, net als de programma's op tv passen de smaken geweldig bij elkaar. Van alles op je bord een stukje in je mond en alles klopt. Heerlijk. En een zeer betrokken vrolijke gastvrouw en oplettende bediening. Dit is een aanrader!
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met een gezelschap van 15 personen hier gegeten. Inrichting en sfeer zijn echt top. Bediening uiterst vriendelijk en de toiletten (die ik altijd beoordeel) waren schoon en net.

Het eten daarentegen was matig van kwaliteit. Hertenbiefstuk was wel smaakvol, maar koud en de bijbehorende saus bederfde de smaak van het vlees. Hoeveelheid was zeker niet afgestemd op grote eters. Met glutenallergie was niet altijd goed rekening gehouden. En buitengewoon slecht was een tussendoortje (grote bak paddestoelensoep in een groot wijglas): geur en smaak waren zo vies, dat bijna iedereen het heeft laten staan. Hebben zelfs de glazen in het midden van de tafel gezet omdat de geur echt vredelijk was.

In de bediening ging er ook nog al eens wat niet goed, waardoor kids pas aan voorgerecht begonnen, toen volwassenen al lang klaar waren. Nog slechter was het gesteld met de wachttijden tussen de gerechten. Meer dan een half uur op voor- en hoofdgerecht moeten wachten, is echt veel te lang.

Desert, frites en voorgerecht waren overigens heel goed (grand dessert).

Kortom: mooi en gezellig restaurant, maar niet een om weer terug te komen.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
In onze vakantie hier 3 x gegeten. 2 x al carte en één keer een Canadese kreeft. Fantastisch. Mooi statig gebouw met chique uitstraling, prima bediening, die zich kenmerkt door zeer persoonlijke aandacht voor de gasten., Uitstekende kwaliteit eten. Goed tempo in opvolgende gangen van het diner. Ruime keuze, goede prijsstelling. Zeer mooi terras, voldoende parkeergelegenheid. Zodra we weer in de buurt komen we weer eten.
Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met z'n drieën hebben we alledrie gekozen voor de driegangenmaaltijd (voor €27,50 p.p.). Als voorgerecht hadden we de Sashimi zalmfilet (2 maal) en de Terrine lamsfilet en lamsham. Deze voorgerechten waren heerlijk en mooi opgemaakt. Bij het voorgecht kregen we nog brood.
Als hoofdgerecht hadden we de Mixed grill (2 maal) en Duet (zeebaarsfilet en zalmfilet). Daarbij kregen we wokgroenten, friet en salade. De friet weer, toen deze op was, weer snel aangevuld. Het eten was heerlijk en de bediening was snel en erg vriendelijk.
De locatie/decor was erg mooi.We zaten heerlijk buiten op het terras.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Hallo mensen, vandaag werd ik getrakteerd door mijn zussen, nog vanwege mijn verjaardag, het was een higher tea...het was heerlijk, wij hebben genoten, zoetigheid, belegde heerlijke broodjes en een warm hartig hapje na. bedankt ook voor de vriendelijke bediening, voor herhaling vatbaar, ik geef het door....groetjes, Astrid
Pica .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met twee gegeten, heerlijk op het terras. Het was lekker druk maar niet te vol. Het driegangen keuzediner oogt niet al te duur, maar sommige gerechten hebben een supplementbedrag, wat de rekening hoger doet uitkomen. Huiswijn lekker en je krijgt als je een glas bestelt, een mooie hoeveelheid uitgeschonken vanuit een apart karafje voor een prima prijs. Water kost inderdaad €2 pp, maar dan kun je er ook onbeperkt van doordrinken. Als voorgerecht beiden de terrine van lam, lekker smeuiig met een gefrituurde groene asperge als tegenhanger. Als hoofd ribeye en tournedos, inderdaad met supplementsprijs dus vrij duur maar erg mals en lekker. Erbij verschillende soorten aardappel, (groente)puree, patates, gestoomde gemixte groente, wat simpele salade. Een van ons mag vanwege dieet geen zoete nagerechten en kreeg in plaats daarvan de mogelijkheid voor een soepje als tussengerecht te kiezen. Prima oplossing. De keuze viel op kleintje kreeftensoep, smaakte verrukkelijk, alleen jammer slechts 1 gamba erin. Nagerecht voor de ander rabarber met een goede bite en champagne-ijs. De extra borrelhap die we vooraf hadden genomen was voor ons iets teveel van het goede. Prettige en adequate bediening, geen moeite was ze teveel. Kortom hele fijne avond gehad.
Mieke W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
In tijden niet zo lekker gegeten: origineel broodje vooraf met huisgemaakte tapenade en kruidenboter, overheerlijke vitello tonato met strooisel van verse tonijn met weer een lekker broodje, tongstrelende chateaubriand met superlekkere pepersaus en tenslotte nog een originele crème brûlée die heerlijk smaakte (alleen de kleur was niet zo appetijtelijk ) met een smakelijke ijslolly. Huiswijnen waren prima. Leuk en gul geserveerd uit een klein karafje. Entourage sprak mij iets minder aan. We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn en dan hopelijk op het terras, vonden wij het nu net iets te fris voor.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met 3 oude krijgers gezellig gedineerd bij Hartenstein.
Vanwege het prachtige weer hebben wij gekozen voor een tafel in de schaduw onder een lommerrijke boom. Aangezien er geen tot weinig wind stond was het hier prima uit te houden op het volle terras. vele gasten hadden voor een buiten verblijf gekozen. Het terras ligt rustig aan een doorgaande weg met veel groen en grote villa's. De bediening was vriendelijk, jovial en vlot.
Wij hebben gekozen voor een driegangen menu, die wij zelf mochten samenstellen uit een ruime kaart. Vooral de voorgerechten maakten een uitstekende indruk qua opmaak en kleurrijke fantasie. Het smaakte goed en beloofde veel voor het hoofdgerecht. een mixed grill.
Omdat het voorgerecht zo bijzonder was viel het hoofdgerecht ten opzichte daarvan een beetje tegen. De lamsfilet uitstekend, maar het procureurtje een beetje aan de droge kant . Dit geheel werd gecompleteerd door een stukje rund, dat goed was gegrild, op smaak was, maar iets te stug. De kruidenboter was een uitstekende aanvulling. Dat heb ik toch liever dan , zoals nogal eens gebruikelijk is whisky en andere sauzen. De garnituur was niet overdadig, maar wel van geode kwaliteit. Gemengde warme groenten en sla, aangevuld met frites. De frites was goed , maar niet optimal, omdat er een paar harde stukken tussen zaten. Dit geheel werd aangevuld met een Merlot huiswijn, die van geode kwaliteit was. Daarnaast nog tafelwater om de dorst te lessen. Het dessert creme brulee, appeltaart en een franse kaasplank zag er goed verzorgd uit en smaakte ook zodanig.
Marilijn V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Vanavond gegeten met collega's. We werden gelijk vriendelijk ontvangen en mochten plaats nemen op het terras. Vooraf de zalm en deze was heerlijk. Als Hoofdgerecht de burger. Deze was prima, maar niet bijzonder. De Saus van de burger was erg overheersend.
Als dessert hadden we allemaal de aardbeien en ook die waren erg lekker. Gerechten zagen er allemaal mooi uit en de porties waren prima. Ik kom zeker terug. Niet voor de burger, maar wel om de andere gerechten te proberen. Gezellig plek en leuke bediening.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Eten is erg goed en de locatie is prachtig. In een groene omgeving met mooie panden om je heen zit je of op een prachtig terras of binnen in een mooi ambiance. De grapjes van de gastvrouw vonden wij, ondanks haar goede bedoelingen, te vrijpostig. Ook toen wij onverwachts binnenkwamen kregen we niet een heel welkom gevoel.
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Met grote groep geluncht. Heerlijk op het terras gezeten onder grote parasol. Goed toeven dus! Uiterst vriendelijke ober. Door drukte op het terras alleen helaas amper de kans om drankjes te bestellen (Uiteindelijk wel prettig voor de rekening).

Het eten viel toch iets tegen. Ik had fish and chips. Helaas was het geen kabeljauw, smaakkwestie, en was de deegkorst veel te dik en vet zonder veel smaak. Op tafel vissalade, hamburger en salades met kip waarover ik geen bijzonderheden heb gehoord van mijn tafelgenoten.

Al met al leuke middag!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten, lekker op het terras gezeten. prima in orde.
Voorgerecht voorjaarssalade zeer smakelijk, zalm voorgerecht vrij droog. Hoofdgerechten middelmatig, krap aan voldoende.
Als nagerecht hebben we thee genomen, je rekent dan wel een 3-gangen prijs af. Dit geeft verder niet, maar dan verwacht je wel wat lekkers bij de thee, alleen een droog chocalade koekje is een beter mager. De thee doos kan ook een update gebruiken, dit was een rommeltje aan verschillende merken en smaken. Beetje met de trend meegaan kan geen kwaad, schaf een leuke "losse" thee doos aan.
Op de rekening zagen we voor een karafje kraanwater, € 4,00 staan. Hier kregen we ook een beetje slechte nasmaak van.
Begin was veelbelovend, eind was dik onvoldoende. Jammer.
Inderdaad ontzettend jammer. En dat op zo een prachtige avond. Het is altijd zeer spijtig dit achteraf te moeten vernemen. Juist om alle gasten zo goed mogelijk van dienst te zijn komen wij ook altijd langs met de vraag of alles smaakt. Als u het die avond had aangeven hadden wij zeker nog iets voor u kunnen betekenen en het 'jammer' gevoel wellicht kunnen voorkomen. En positieve kritiek is altijd goed om van te leren, maar zeg het ook als u er bent. Dan hadden we u gelijk de theedoos met losse thee kunnen aanbieden. Wij hopen op een herkansing.
Marije M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een absolute afrader! Het eten was ok, maar niet in verhouding qua kwaliteit- prijs. En de service was beroerd. We werden afgesnauwd door de eigenaresse / manager. Ronduit een nare ervaring.
Wat spijtig dat deze gasten dit schrijven. Hun reactie is niet terecht daarom dit antwoord. Zij hadden heerlijk gegeten tot de rekening kwam. ze hadden zichzelf rijk gerekend door een onterechte berekening. Zij hebben de supplementprijs (chateaubriand) voor 2 personen bovenop 1 hoofdgerecht (standaard 19.50) gezet ipv op 2 hoofdgerechten. Hierdoor zou hun hoofdgerecht omgerekend op 17.25 pp komen dus nog minder dan de prijs van onze hoofdgerechten. Dus je vraagt een supplement en zij wilden minder betalen!!! Helaas wilden ze dit niet begrijpen en gingen nogal te keer. Uit piëteit hebben wij het bedrag nog terug gegeven ook!! en op de gang zijn ze deze recensie al gaan schrijven want die kregen we gelijk al binnen. Ongenuanceerde kritiek en zeker niet terecht daar hun ongenoegen in hun onbegrip van de betaling zit en de factuur gewoon terecht is. Tsja en uit frustratie ga je dan maar een recensie schrijven en is ineens alles fout. Jammer en verdrietig want het doel was een gezellig avondje uit.

Reactie van proever:

Wij herkennen de situatie die hier beschreven wordt niet. Wij gingen inderdaad voor een gezellig avondje uit. Bij het bestellen van de hoofdgerechten hebben we aan de bediening gevraagd wat de prijzen waren. Letterlijk hebben we gevraagd: is het 2 keer 19,50 plus 15 euro, of 1 keer 19,50 plus 15 euro. De jongeman zei: dat laatste. het eten was prima, maar niet geweldig. En toen de rekening kwam, waren we inderdaad verbaasd. Ik gaf dit aan bij de bediening, op een beleefde normale manier. Maar werd dus afgesnauwd en denigrerend bejegend door de eigenaresse/ manager. We hebben zeker geen scène geschopt! Het ging mij dus ook totaal niet om het geld, maar hoe deze dame ons behandelde op ons gezellig avondje uit. Het was een nare ervaring. Eentje die me niet losliet . Ik ben altijd genuanceerd in mijn reacties /recensies. Maar dit was een absurde situatie. En ja een uur nadat we thuis waren, heb ik deze recensie geschreven. Lijkt mij een prima timing.

anf 2e reactie van restaurant:

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Wij zullen onze lering hier uit halen en proberen onze kaart nog duidelijker te maken. Oprechte verontschuldiging voor de ervaring die u heeft over gehouden aan deze avond. Communicatie en interpretatie kan soms gevoelig liggen en verkeerd over komen. wij hopen u nog eens te mogen ontvangen. De koffie staat klaar.
Jstcl .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Eerst hebben we een wijntje gedronken op het terras in de zon. Daarna binnen gedineerd. Er werd een geweldig driegangen menu geserveerd tegen een zeer schappelijke prijs. Dit restaurant is een echte aanrader.
Pim_Arnhem .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Ongeveer een maand geleden gegeten bij restaurant Hartenstein@Laurie. We hadden een voucher voor twee personen gekocht bij Social Deal. Bij binnenkomst in het mooie restaurant werden we ontvangen en naar onze tafel geleid.

Na opname van drankjes werd ons turks brood met tapenade en kruidenboter aangeboden. Er werden twee grote stukken turks brood geserveerd met de beloofde tapenade en kruidenboter. Dit was erg lekker en absoluut niet duur.

Leuk was dat tijdens het dineren middels een tv-scherm live in de keuken gekeken kon worden.

Bij keuze van de gerechten werden we geholpen door de wat minder vriendelijke eigenaresse die naar het leek niet veel wist over een lactose intolerantie.

Het hoofdgerecht dat we hadden besteld was goed. De frieten waren echter slap en niet lekker.

Al met al een mooi décor, redelijk eten en een matige service.
Herman03 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lekker gegeten zowel het hoofd als voorgerecht.Uitstekende vriendelijke bediening.
Gezellige sfeer.
Enige kanttekeningen. 2 euro per persoon voor plat water vinden wij aan de hoge kant.Evenals €3.65 voor een kopje koffie na het diner. Dit geeft na afloop een minder goede bekeving van het geheel.
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling. Hier kunnen we zeker weer wat mee. Echter ipv dure flessen water hebben wij idd gekozen voor onbeperkt tafelwater plat of bruis voor 2 euro pp. Dit vinden wij reëler, maar het waterverhaal voor gasten blijft lastig in de Horeca. De koffie wordt begeleid van een prachtige biologische chocolade bonbon. Koffie met een koekje is voordeliger. Maar goed dat u dit aangeeft. Wellicht om het een volgende keer te vragen. Graag tot ziens in onze mooie zaak.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een prima ambiance. De voorgerechten waren goed. De zalmtartaar was mooi op smaak, helaas was het kwarteleitje veel te droog. Mooi gemarineerde geelwortel. Maar het bijgeserveerde garnalen toastje was werkelijk schitterend.
De herten carpaccio was prima, alleen wel wat veel mayonaise en mousse op het bord. De hoofdgerechten waren wel smaakvol, maar erg saai en fantasieloos. De Procureur was voldoende gegaard, maar met de saus op het bord gekwakt en de wildspies lag wat verloren op het verder lege bord.
De wijnkaart mag van mij ook wel iets uitgebreider.
Hartelijk dank voor uw feedback. Fijn dat u een gezellige avond heeft gehad. Wij gaan het intern bespreken.
ZomerinZeeland .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Na een bezoek aan het indrukwekkende naastgelegen Airborn Museum waren we toe aan een goede cappuccino alvorens de lange thuisreis te aanvaarden. Wat een prachtige ambiance, inrichting en super personeel, allen met hun naam op hun schort maakt het meteen persoonlijk. We dronken alleen de meer dan uitstekende cappuccino, beeldige etagiere met suiker, zoetjes en dergelijk hele leuke presentatie. Zeer hartelijke nieuwjaarswens van de eigenares op het toilet spreekt ons zeker aan, we komen nog een keer terug om de keuken uit te proberen.
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben hier met 13 personen (familie) geweldig gegeten en we zijn op alle wenken bediend! Echt een aanrader. We arriveerden een uur te vroeg doordat het naastgelegen museum dicht ging en we graag wat wilden drinken. Het personeel zorgde ervoor dat we vooraf konden borrelen met goede wijn en fijne hapjes bij de open haard. Aan tafel een 3-gangenmenu waarvan het voor- en nagerecht door de keuken werd ingevuld met een grand desssert. Alles was verrassend, verfijnd en heerlijk. Zeer vriendelijk personeel ook, dat het je graag naar de zin maakt.