Harput Turks Grill Restaurant

Langstraat 6 2242 KM Wassenaar Nederland Kaart

Over het restaurant Harput Turks Grill Restaurant

Een bejubeld sprookje

Verlies je in een sprookje van de Turkse cultuur! Harput combineert klassieke smaken met nieuwe varianten; van Döner tot Turks fruit. Op het terras kun je zelfs even aan de shisha. Vader en zoon runnen hun restaurant al jaren en hebben zelfs een plek behaald in de IENS toppers! Het kleurrijke decor is overgekomen rechtstreeks uit Turkije.

Meer informatie over restaurant Harput Turks Grill Restaurant

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Harput Turks Grill Restaurant

Janine H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Gadtvrije ontvangst en bediening. Het restaurant vind ik wat donker en men zit erg dicht op elkaar. Wij zijn buiten gaan zitten. Het eten was op zich goed, qua smaak en gebruik van kruiden vond ik het wat vlak, ik heb 't idee dat ze wat asn de veilige kant blijven en miste de autenthieke Turkse smaken, jammer.
We kregen fruit en baklava van de zaak, leuk gebaar.
De baklava was gemaakt met suiker ipv honing.
Tanya P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Met vrienden hebben wij bij het Harput gegeten voor het tweede keer. Weer was alles uitstekend: de gerechten waren smaakvol, de bediening was snel en supervriendelijk. Zeker komen wij terug!
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten. We gaan zeker nog eens terug!
Michel van .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Voorafgaande aan Soldaat van Oranje hebben we gegeten in dit restaurant op tien minuten van de Theaterhangaar en op loopafstand van Duinrell.
Leuke entourage, echt Turks. Zeer vriendelijke gastvrouw(en). We namen de Harput Schotel met vijf verschillende soorten vlees en patat. Het was echt heerlijk.
Omdat we echt helemaal vol zaten van de schotel hoefden we niets toe, maar werden spontaan getrakteerd op twee stukken Baklava de man. Toen we zeiden dat het erg lekker was, kregen we nog vier stukken mee. Voor thuis.
We komen zeker nog een keertje terug.
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Bij toeval dit gezellige restaurant bezocht, bij binnenkomst zeer gastvrij ontvangen. We voelde ons meteen erg op ons gemak. De aankleding van het restaurant sfeervol. De gerechten heerlijk op smaak en warm opgediend. Als afsluiting namen we thee waarbij we baklava kregen aangeboden. Dit noem ik gastvrijheid! Complimenten aan de gastvrouw en gastheer, we komen zeker bij jullie terug!!
Tulay A.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
gezellige inrichtingvan restaurant lekker turks authenthiek eten korte wachttijd goede ontvangst en leuke bediening prijs kwaliteit ligt op goed niveau
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening, zeer gastvrij gaan we vaker eten!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Met 17 mensen de 92 jarige verjaardag van mijn moeder gevierd. Voor deze gelegenheid was het restaurant mooi versierd. Alles liep uitermate gesmeerd. We begonnen met schalen met mezes, brood en smeersel. Ieder kon het hoofdgerecht naar keuze kiezen. Favoriet was de overheerlijke mixed grill. Een ruime portie goed klaargemaakte soorten vlees waarbij de kruidige lamsgehakt een topper was. Erbij salade, patat en we kregen nog extra schalen safraanrijst. Ook de desserts waren niet te versmaden. Bij de koffie Turks fruit en Baklava. De bediening was warm en persoonlijk. Je wordt hier gezien en behandeld als gewaardeerde gast. Alle gasten waren zeer tevreden over de gerechten en het vriendelijke personeel.
Erwin en Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Echt lekker gegeten, personeel komt wat rommelig over maar voor het grootste deel echt heel vriendelijk en gastvrij.
Zeker een aanrader.
Pinar U.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Top service hier. Ik geniet elke keer weer van het eten en het sfeer. Vriendelijke personeel. Ik verheug me weer voor de volgende keer.
Felicia V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Zeer gastvrij en vriendelijk personeel die je oprecht en met liefde welkom heten!
De sfeer is er heel erg gezellig. Mede door het prachtige interieur en turkse achtergrondmuziek kan je je wanen in het midden oosten.
Ik kom hier inmiddels al ruim 6 jaar en het eten smaakt er nog altijd net zo heerlijk als de eerste keer! Ook heb ik hier mijn huwelijksjubileum gevierd met 25 personen het afgelopen jaar. Hierbij hadden we vooraf gereserveerd en een lopend buffet arrangement samen gesteld. Tevens liep dit ook zeer vlot en en heeft iedereen zich enorm vermaakt!
Kortom echt een aanrader! Top restaurant dit!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Al heel wat jaren komen wij met enige regelmaat bij restaurant Harput eten. In het restaurant hangt een typisch gemoedelijke en gastvrije sfeer. Het eten is altijd heerlijk special de sis tuvuk en uiteraard de baklava.
Olivia V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Ontzettend lekker gegeten, hele aardige en snelle service. Bediening was erg aardig. Zeker een aanrader! Ik kom gauw nog eens langs!
Henk Wim V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Geweldig buffet met 25 mensen eten en sfeer was geweldig dank lieve eigenaren wassenaar verder is het eten er ook geweldig en zeer betaalbaar ik kom er ook regelmatig afhalen altijd zeer goed
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijk de kinderen gegeten. Baklava was een soort smeltkroes in de mond. Voelde me de koning te rijk. Kom hier zeker nog eens terug met mijn maatjes.
E W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk gegeten met de kinderen,na het afrekenen kregen we nog wat baklava mee,heerlijk.
osman Y.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Allereerst was er geen Turkse sfeer, wat je wel verwacht in een Turks restaurant. Er was ook geen Turks muziek aanwezig, wat wij een beetje vreemd vonden. Immers, het interieur had magertjes iets weg van het Ottomaanse Rijk.

Het drinken dat wij aan het begin kregen, bevatte nauwelijks koolzuur. Bij de vrouwelijke bediende kon er geen lachje vanaf. Nadat wij onze voorkeur voor de hoofdgerechten hadden doorgegeven, kregen wij eerst drie bordjes met tzatziki, té zoute sambal en een saus dat ‘knoflooksaus’ moest voorstellen. Daarnaast kregen wij ook een mandje met brood. Terwijl wij het brood aan het nuttigen waren, stond een medewerkster de vloer naast ons te vegen met een bezem.

Als hoofdgerecht hadden wij sis kebab besteld. Tijdens het eten van de sis kebab was de zelfde medewerkster, naast ons, druk bezig met het uitkloppen van de kussens die op de overige stoelen (en bank) lagen. Verder vond zij het een goed idee om de stof van de vensterbanken af te nemen. Dankzij deze medewerkster hebben wij mogen ervaren hoe het is om een sis kebab te eten terwijl het stof overal om ons heen rond dwarrelde. Mijns inziens hoort de schoonmaak plaats te vinden voordat een zaak opengaat, of als de zaak net is gesloten en de klanten het pand hebben verlaten.
Nog een belangrijk punt om hieraan toe te voegen is dat, voor de prijs die je betaalt voor het hoofdgerecht, de sis kebab geen smaak had. Er werd geen gebruikgemaakt van kruiden en dergelijke, wat je van de Turkse keuken wel mag verwachten (dit weet ik uit ervaring wegens mijn Turkse roots).

Gedurende ons bezoek aan het restaurant, kwamen de medewerkers ongeïnteresseerd naar ons over.

Uiteindelijk hebben wij niet alles opgegeten en waren wij er eigenlijk wel klaar mee. Dezelfde medewerkster (die zich druk had beziggehouden met schoonmaken), haalde onze borden, etc. op, maar deed dit nogal gehaast. Hierdoor liet zij onnodig het bestek op de grond vallen.

Dezelfde medewerkster kwam terug met een klein bordje, met daarop zes stukken ‘baklava’. Ja, de baklava staat tussen haakjes, want het was werkelijk een schande voor de Turkse keuken. De ‘baklava’ was namelijk gemaakt van bladerdeeg. Een dessert wat zo bekend is als baklava, zou je niet nog fouter hebben kunnen maken. Baklava wordt nooit en te nimmer gemaakt met bladerdeeg. De smaak was fout en wij kregen het dan ook niet op. Daarbij komt kijken dat wij geen aparte bordjes hadden gekregen, maar samen van één minuscuul bordje moesten eten. We kregen alleen een vork, een mes vonden zij blijkbaar onnodig en dit scheelt natuurlijk afwas.

Wat ons ook opviel was dat toen wij wilden afrekenen, de medewerkster opeens veel aardiger was en zelfs de moeite nam om een ‘grapje’ te maken. Wij kregen de rekening, samen met een doosje met snoep. Dit doosje bevatte onder andere M&M’s en winegums (iets wat sowieso ongebruikelijk is) en mint snoepjes. Wij hebben hier niets van genomen omdat wij van tevoren al hadden gezien dat de medewerkster deze snoepjes met de blote hand in het doosje had gekiept. Hiervan nam zij zelf ook gelijk een snoepje in de mond. Dit vonden wij erg onhygiënisch, ook nadat wij hadden gezien dat zij tafels en vloeren had schoongemaakt. Gedurende ons verblijf in het restaurant keken wij uit op de bar en keuken en hebben wij niet gezien dat zij ook maar één keer haar handen had gewassen. Na het afrekenen zijn wij zo snel mogelijk weggegaan en waren het er unaniem over eens dat wij hier nooit meer zullen komen.

Kortom; wil je teveel betalen voor een smaakloze en stoffige ervaring, dan raad ik je dit restaurant zeker aan. Wil je waar voor je geld hebben, zeker zijn dat de omgeving hygiënisch is en dat je geen nummertje bent voor de medewerkers/eigenaar, dan zou ik dit restaurant zeker skippen. Er zijn Turkse restaurant die vele malen beter zijn en meer aandacht verdienen dan Harput. Harput topper van 2016 en 2017? Ik snap niet hoe zijn hier aan zijn gekomen.
Onze restaurant culinair opmerkingen kan hebben. Wij zien de recensies als "moment opnames". We nemen ieder recensie serieus. We vermoeden dat jullie bezoek tegen de sluitingstijd geweest is. We vinden zeer jammer dat jullie minder tevreden zijn dan onze andere gasten. Het is begrijpelijk dat dat wij na een drukke zomer dag de zaak rustig aan het opruimen zijn. We vragen altijd vooraf aan gasten of we mogen verder gaan met het opruimen. Het is vanzelf sprekend dat als gasten weg zijn opruiming moet plaats vinden. U had uw bezwaar kunnen doorgeven aan mijn (vrouw) collega maar dat is net gebeurt. Vooral als een landgenoot had ik verwacht dat u uw bezwaren kan ter plekke verwoorden. Het is zer teleurstellend dat u niks positief heeft geschreven. Bij binnenkomst heeft u al negatief opmerkingen over de "Turks uitstraling",dat laat ik aan mijn gasten over. Als u Turks muziek wil dan kunt het wel vragen maar we draaien ook andere muziek op verzoek van onze gasten. Meer dan onze best kunnen we tocht niet doen.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Prima restaurant op een mooie locatie in Wassenaar. De kwaliteit van de gerechten is hoogstaand. Perfect bereid vlees, ruime porties. Men krijgt al direct Turks brood met drie verschillende sauzen. De mixed grill met 4 verschillende soorten vlees is een aanrader. Heerlijk gekruid met daarbij sla en patat. Na afloop heerlijke baklava. Niet, zoals zo vaak, druipend van honing en vet maar precies goed. De eigenaren zijn uitermate vriendelijk. Je voelt je direct op je gemak. Achter is een klein terrasje, heerlijk op warme dagen.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk gegeten, samen met mijn moeder van 91 jaar. Mooi om te zien hoe mijn moeder van de Turske pizza en doner genoot. Helaas hadden we wat haast, door een afspraak later op de avond. Men heeft alle medewerking verleend om de gerechten in een versneld tempo op tafel te zetten. Mét een leuke attentie bij het vertrek. Ik kom hier zeker terug!
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Vanavond heerlijk gegeten bij Harput.We hadden als voorgerecht Karisik meze (gemengde voorgerechten) met sausjes en lekker brood en als hoofdgerecht de Sis kebab tavuk en de Karisik Izgara,allebei super lekker gekruid vlees.We werden heel vriendelijk ontvangen en bediend.Zeker een aanrader!!!