HARMSEN

Utrechtsestraat 51 1017 VJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203305670

Over restaurant HARMSEN

Verser krijg je het niet

Ook wel liefdevol 'Klein Parijs' genoemd. De ongedwongen sfeer voelt direct prettig aan. De menukaart wisselt met grote regelmatig, de chef kookt met de vier seizoenen mee. Alles is huisgemaakt, je proeft de liefde voor het vak. De combinatie van mediterrane smaken en de Aziatische keuken zal je positief verrassen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant HARMSEN

Vanaf het Centraal Station, tramlijn 4

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Per boot te bereiken
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Kleine verzoeken tav menu of gerechten waren geen probleem, lekkere wijn. Rustige sfeer, ondanks de drukte in de stad vanwege IDFA
Hansbettymulder .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Een leuk restaurant met heel goed eten.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We hebben hier werkelijk geweldig goed gegeten. Prima en leuke locatie zo vlakbij het centrum. Het was wel wat rustig voor een zondagavond, maar dat werd door de gerechten meer dan goed gemaakt.
Lida N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Aanrader! Leuke ongedwongen sfeer maar wel met klasse. Heerlijke gerechten op de kaart en het bord. Waarvan we de garnalenkroketten, de tonijn en de kalfsribeye kunnen aanbevelen. Vanwege een te bezoeken voorstelling in Carre (maar 5 minuten lopen!) hadden we niet veel tijd om verder te proeven maar wel van de zelfgemaakte truffel bij de koffie genoten. Super lekker!!
Leuke zaak, vriendelijke en vlotte bediening, rekening houdend met theaterbezoek.
We komen zeker weer terug!
Lidwien V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gisteren weer heerlijk gegeten! Goeie bediening, meer dan lekker eten en ook nog reuze gezellig! We komen eigenlijk te weinig!
Vera J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten , goede en vriendelijke bediening. Een aanrader!
Nico L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Dit restaurant is gunstig gelegen bij het Muziektheater om vooraf te dineren. Goede kwaliteit, normale prijs, Adremme bediening.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Zeer prettige bediening en prima eten. Uitstekend buurt restaurant. Jammer dat er geen lunch optie is.
Angelique K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat een heerlijke plek, met goed eten en warm gastheerschap. Een perfecte angussteak (goed op smaak) met een heerlijke jus. Vooraf de linguine met vongole die ik in Italië zelden zo heerlijk heb geproefd. En de tafelgenoten hebben ook genoten van de kalfsribeye en de hertenbiefstukjes. We komen terug!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
heerlijk restaurant, informeel maar ook professioneel, waar ik vooral heb genoten van de kippenlevers! Een gerecht dat je helaas veel te weinig op de kaart ziet in Nederland!
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Voorafgaand aan theaterbezoek prima gegeten bij Harmsen, tikkie vroeg maar direct een welkom gevoel. Na een glas port begonnen met linzensoep, verrassend lekker, eet je niet vaak. Garnalenkroketjes ook heerlijk, lekker stukje Turks brood met zout erbij, mmmm. Daarna schelvis, ook geen dagelijkse kost, leuk, en hertenbiefstuk. Vlees en vis prima van smaak, knapperige frietjes erbij, erg goed. Wijn bestelden wij per glas, voor veel soorten per glas of per fles mogelijk, allemaal zeer flexibel. Koffie met huisgemaakte truffels toe. Zeer vriendelijke bediening, bij het weggaan zat het restaurant helemaal vol, goed teken :-)
KCBr .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Dagje Amsterdam afgesloten met een dinertje bij Harmsen. Uitstekende en verrassende gerechten en een vriendelijke en relaxte sfeer. Bediening ook prima.
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wat een leuk restaurant! Goede sfeer, uitstekende bediening en ook het eten was heel smakelijk. De vrouw, die als enige bediende hield alles nauwlettend in de gaten, was er als je haar nodig had en was allervriendelijkst! Geweldig dat de kip biologisch is!
Ard W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk eten voor een eerlijke prijs.
Gezellig, knus restaurant met vriendelijke bediening.
Kaasplankje vonden we wat tegenvallen, qua smaak. Maar ook daar werd heel vriendelijk en professioneel op gereageerd.
Absolute aanrader
Lisette R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bij Harmsen hebben wij prima gegeten (3 gangenmenu): soep was lekker, maar niet bijzonder. Vlees was goed, toetje heerlijk. Vriendelijke bediening. Lekkere wijn!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Klein restaurant met prettige service. Leuke tafel voor het raam: boven wat minder gezellig, ook omdat toilet duidelijk aanwezig is. Souterain smaakvol met kleine binnentuin. Wortelsoep met kokos een culinaire verassing (hadden onze twijfels maar na voorproeven toch voor gekozen). Zeeduivel erg smaakvol maar wel klein portie vis. Kalfsribeye erg mals, jammer van de tuinboontjes die niemand lekker vond. Creme brulee erg lekker evenals de frites. Kortom, een aanrader!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ik was voor de eerste keer in dit restaurant. Ik ging met mijn neef hier eten. Wij werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafeltje uitzoeken, omdat het bij onze aankomst nog niet druk was. De inrichting is sober, maar wel heel prettig. Het doet me denken aan Frankrijk. Wat ik prettig vind, zijn de servetten van stof. Dan het eten en drinken. De kaart is niet uitgebreid, maar wel voldoende gevarieerd, zodat er altijd wel iets op staat, waar je op dat moment zin in hebt. Daarnaast is er een wisselend 3 gangen dagmenu voor 27,50. De wijnkaart is leuk; ook daar is genoeg te ontdekken. Wij hebben vooraf de flensjes met pekingeend genomen (verrassend en lekker), daarna 1x Rendang en 1x het vleesgerecht van de dag (kalfsvlees). Beide hoofdgerechten bevielen ons goed. Als nagerecht namen we de 5 kazen van buurman Loeki. Ook heerlijk! Bij het eten dronken we een pinot noir uit Nieuw Zeeland, deze was prima, maar had voor mij wel iets gekoeld mogen zijn. De dames die ons bedienden waren erg vriendelijk en attent. De verhouding prijs - kwaliteit is oké. Je kunt voor weinig geld al goed eten (dagmenu), à la carte wordt het al snel 40 euro voor 3 gangen. Al met al een fijne eerste ervaring. Ik wil hier zeker nog eens gaan eten en zal het in mijn omgeving aanbevelen.
Geert1001 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk gegeten.
Een uitblinker waren de voorafjes. Zowel de Flensjes met Pekingeend, als de Linguine met Vongole waren fantastisch.
En dat je een brede keus hebt voor een glas wijn ipv direct een hele fles is een verademing.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Op een zomerse avond hebben we ons prima vermaakt in de sfeervolle tuin van Harmsen. Vooraf hadden we de fruits de mer en de pekingeend. De fruits de mer zijn heerlijk en de portie is zo groot, dat je hem prima kan delen. Als hoofdgerecht de lamskoteletten en de bavette. Beide gerechten waren in orde, maar weinig bijzonder. De kaasplank en de na waren van hetzelfde kaliber. De wijn, een Grüner Veltliner, was uitstekend en niet duur. Een pluim voor de bediening, die erg vriendelijk en vlot was! Resumerend: een ongedwongen restaurant in een leuke straat met uitstekende bediening.
Nelda D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
We aten lekker buiten in de besloten tuin, zomerse gerechten. Salade nicoise met twee gegrilde moten tonijn, heerlijk rosé van binnen. En gebakken tarbot, ook heerlijk mals, met wat warme groenten. Ook de friet is een vermelding waard, die smaakten ook super.
Vriendelijke bediening, een heerlijk glas chardonnay, kortom een fijne zomeravond.