Over restaurant Hard Hout Café Fossa

Hard Hout bij Fossa

Hard Hout Café Fossa is meer dan een eetcafé. Het is een café met een internationale keuken met voor - hoofdgerechten die eens in de 6 weken wisselen - en een altijd gevulde evenementenkalender. Je kunt hier genieten van de lekkerste daghappen zoals burgers, vis, vega en biefstuk en elke maandag een live muziekavond: 'burgers&beats'. Elke woensdag kun je hier (vanaf september '15) meedoen aan hun pub quiz, met natuurlijk de bijbehorende hap voor maar 9,50. Genoeg vulling voor een gezellige avond, geniet!

Meer informatie over restaurant Hard Hout Café Fossa

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Yolanda D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gelunched met 5 collega's. De salades waren wel erg summier. Een berg gemengde sla een zakje, drie tomaatjes, twee stukjes augurk, een grote radijs en een bergje tonijn uit een blikje. We hadden ook brood met humus e.d. Helaas kwam alles uit een pot/emmer, niet lekker dus.
Om ons heen werd flink gerookt en de bediening was niet echt geinteresseerd. Jammer van zo' n mooie locatie.
Lawrence D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Dit cafe/restaurant hebben wij tientallen keren bezocht in de afgelopen 2-3 jaar, met vrienden en familie. Onlangs is het van eigenaar gewisseld, zo merkten wij. Bij binnenkomst merkten we plots ander personeel en een andere kaart. Die bestond uit saté of een hamburger. De toko was net weer geopend. Geen enkel probleem, je kunt wat opstartproblemen hebben, maar dit sloeg werkelijk alles. Zowel hamburger van mijn vriendin als mijn saté, voor zover je dit gerechten kunt noemen, waren beiden van de kwaliteit 'lag nog achterin de studentenhuis-koelkast in een aluminiumfolietje'.
Na twee happen uit beleefdheid opgestaan om te betalen. Wanneer je duidelijk maakt dat dit geen menselijke hap waardig is, en dan ook nog volle pond (niet goedkoop!!) moet betalen voor het geheel, is het voor mij al einde verhaal. De bediening was werkelijk waardeloos, want na binnenkomst duurde het 10 minuten voordat iemand naar ons toe kwam en vervolgens nog 15 minuten om te kunnen bestellen. Geen enkel begrip van de nieuwe staf naar ons, betekent dat wij hier niet meer zullen eten.
Constantijn S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Op een heerlijke zonnige middag gingen wij eindelijk eens naar Fossa. Het was rustig en wij hadden dan ook verwacht op een 'rustige' manier bediend te worden. Tegendeel was waar. De vriendelijkheid van de bediening viel erg tegen. Toen wij alleen voor een cappuccino kwamen werden wij dringend verzocht direct af te rekenen. 5 euro voor twee slechte bakkies met melk. Een schuimlaag was nergens te bekennen. Op een vriendelijke 'tot ziens' konden wij ook niet rekenen. Nadat we vaak zijn langs gelopen en dachten 'laten we daar eens gaan zitten' nu eindelijk gedaan.. Maar helaas geen positieve ervaring!
ManuAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Sinds ik in B&L woon ben ik over een periode van 6 maanden meerdere malen geweest bij Cafe Fossa. De bediening verwelkomd je altijd op een leuke, warme manier, stuk voor stuk leuke mensen die altijd gezellig zijn. Eten is top, heb inmiddels meerdere menukaarten de revu zien passeren waardoor het qua keuze nooit saai is. En sinds ik de chef heb leren kennen vraagt hij me altijd of het naar wens was, wat ook weer een bepaalde charme heeft. Qua decor een, warme uitstraling en zodra het weer goed is kan ik het niet laten om op het mooie terras plaats te nemen.
Ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
prijs kwaliteit bij fossa laat de wensen over, heb tomaten soep genomen mist de pit , hoofd clubsandwich met zalm had vreemd smaak, de cheesecake was machtig
Lianne K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik heb het idee dat de kwaliteit per gerecht stevig verschilt bij Fossa. Zo heb ik er tijdens een pubquiz weleens de huisgemaakte nacho's gehad en die zijn goddelijk. Vorige week heb ik er wat meer gegeten dan alleen maar een borrelhap. Ik had twee voorgerechten en een nagerecht. Het eerste voorgerecht was een ingemaakte groentesoep. Die was prima, alhoewel de soep wat meer weg had van een linzensoep. Ook fijn dat je brood bij de soep geserveerd krijgt. Het tweede voorgerecht was de eend. Die viel een beetje tegen. Het vlees was droog, maar de saus was dan wel weer goed op smaak. Het nagerecht was een witte chocolade cheesecake die ik zeker weleens beter heb geproefd.

De service bij Fossa is verder prima, de bediening is vlug en komt regelmatig vragen of alles naar wens is.

Adam S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Mijn vriendin en ik hebben hier een vegan maaltijdsalade gegeten, die was super goed op smaak! We hebben echt genoten, ook van de locatie en er was toffe live muziek. Ook de bediening was sympathiek en hield goed in de gaten of onze salade helemaal vegan was.
BrigitenErik .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Top eten, top personeel en top locatie! De locatie en het personeel was altijd al goed. Sinds de verandering van kaart kan ik het eten niet anders omschrijven als goed. En natuurlijk alles naar zijn prijs. Het is geen twee sterren locatie. De burgers zijn echter niet anders te omschrijven als heerlijk! Tip van de week: bestel de dorade als die aanwezig is. Gewoon super! Overigens ook zeer aan te bevelen voor feesten en partijen. WIj hebben onze bruiloft hier gevierd en de locatie kon moeiteloos 250 man aan. Top feest gehad en dat was mede dankzij Fossa. Wij bevelen ze van harte aan!
France89390 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Prima eetcafé in West. Goede Ribey die precies medium was. Prijs kwaliteit verhouding is goed, bediening wat onderbezet maar dat werd goed gemaakt door de effort die er in gestoken werd.
Zoals in eerdere recensies gemeld mogen er wat meer kussens op de banken.
Murielle48 J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hebben een verjaardag en trouwdag gevierd met een groepje van 16 mensen bij Fossa. Gereserveerd via Iens maar bij aankomst om half 2 wist het meisje dat aanwezig was van niets..ze was samen met de kok het enige personeel en had al 2 reserveringen staan. Maar ze heeft echt super op onze komst gereageerd en mede dankzij haar hebben we een super middag gehad! Ze kwam geregeld langs om aangeschoven gasten van ons van drankjes te voorzien en het gebak en bittergarnituur van erg lekker. Compleet met feestelijke sterretjes. Het enige minpuntje van Fossa vind ik de harde banken(voor de opa en oma wel een kussentje gekregen, attent) en de stoeltjes waarvan er een paar stuk waren of vieze plekken hadden..maar over het personeel en eten niets dan lof!!
C.schilp9 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Overheerlijke geluncht (sandwiches, verse jus d'orange en cappuccino) en werden bediend door een vriendelijke, begripvolle en snelle medewerkster. Wij kozen zelf voor de houten bank, een kussentje is misschien een optie ... en de tempratuur had voor ons 1 of 2 graadjes hoger gemogen. Naast de goede kwaliteit van het eten en de bediening, zeker een aanrader qua ligging en parkeren (betaald).
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wij hebben met zijn drieën gegeten. Allemaal verschillende voor- en hoofdgerechten. En we waren allemaal heel tevreden met het eten. Lekker klaar gemaakt; keurig gepresenteerd.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Gisteren in Fossa gegeten. We waren met z'n drieën, we hebben de vis, de veg. lasagna en de burger gegeten. Alles was lekker. De burger is echt "bang for your buck". Mijn vrouw miste alleen rijst of een andere aanvulling bij de dorade. Ikzelf had een reepje brood wel lekker gevonden bij de lasagna. Wij komen zeker nog een keer terug!
Fkarsten02 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
We hebben gesmuld van al het lekkers tijdens de Iens restaurantdagen. Vooral de voorgerechten waren bijzonder. Alles was heerlijk vers (salades), of net uit de oven (muffin). De frites zacht van binnen en lekker krokant van buiten. De vegetarische lasagne was lekker, maar ook wel zwaar.
Gezellige sfeer. Kortom een fijn avondje uit met mijn gezin.
Hoi fkarsten 02 super fijne recensie. Hartelijk dank voor de informatieve beschrijvingen.
Wicky S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
De AiAi Gamba's als voorgerecht is ronduit heerlijk. Daarna het hoofdgerecht Little Italy: verrukkelijk! Heerlijke koffie na. Sfeervol interieur, zeer vriendelijke bediening en on top of that een prachtig uitzicht op het water.
Movuss .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik ben meerdere keren wezen eten bij Fossa. Elke keer weer wat anders. De laatste keer de nieuwe burger uitgeprobeerd en heb er maar 1 woord voor, goddelijk! Zeker een aanrader. Er komt ook meerdere keren iemand om te vragen of alles naar wens is dus op zich ook fijn. Heerlijk terras, dekentje erbij. Ga vanavond weer even drankje doen!
Hey Movuss,

Wat een top recensie. Vanaf 1 oktober hebben we weer een nieuwe burger 'The Orient Express' Met Mango-ketchup/Harissa Mayo en Rode kool. We kunnen niet wachten tot jij langskomt om het te proberen. Tot de volgende :D

Reactie van proever:

Ohh en dat ga ik zeer zeker doen ook! Tot snel!
Inge M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Een heerlijk café/restaurant. Het 'balkon' op het water is het hele jaar door heerlijk vertoeven. De kaart is divers en verandert regelmatig zodat je ook als vaste klant steeds iets nieuws kan bestellen. Het eten is van goede kwaliteit en de drankkaart zeer uitgebreid. Het leuke is dat de eigenaar verschillende thema-avonden organiseert waardoor er altoos iets leuks te beleven is. Een echte aanrader!
Beste Inge,

Wat een fijne en aardige recensie. We zien u graag terug.
Rafke Mirea S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Recentelijk al een aantal keren bij Fossa een drankje gedaan en gegeten. In een korte tijd is de uitstraling en menu van het Cafe ten goede veranderd. Het eten is vers, zelf bereid en (h)eerlijk. Dit blijkt uit het feit dat het (heel af en toe) voor komt dat iets "op" is. Verse producten kunnen niet eindeloos worden bewaard en massaal worden ingekocht gezien food waste een no go is volgens het nieuwe beleid. Gelukkig is een genoeg keus!
De eigenaar werkt zelf ook in het cafe en weet vanalles te vertellen over de dranken en zijn visie op deze gezellige toko met een nieuw concept. De service is goed en het personeel is erg vriendelijk. De sfeer is fijn en relax, ook heerlijk om te werken op het water trouwens. In een woord: top :)
Beste Rafkemirea,

Super leuke recensie, we zien u graag terug.
Maxim22 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Hier donderdag gegeten.
Eten was smakelijk maar service is om te huilen.
De bediening liep vooral hun tent te promoten tegen 'coole' gasten en had geen aandacht voor de 'normale gasten'
De eigenaar (kaal) liep voor de rest erg chagrijnig in het rond met een hoofd als onweer en alleen tijdens socializmomenten (zoals in ander genoemde reactie) kon hij doen alsof het geweldig was, jammer.
Ook op de menukaart staan allerlei biertjes die dan niet verkrijgbaar zijn en wou de eigenaar me een onbekend raar biertje aansmeren.
In het verleden was dit een prima tapasrestaurant met een goed doel voor ogen.
Helaas is hier niks meer van te zien.

Hoi Maxim,

Wat jammer dat u bezoek aan Hard Hout Cafe Fossa een teleurstelling is geworden. We zijn sinds juni veranderd van eigenaar met een nieuw concept en design evenals kaart. We hebben sindsdien veel positieve reacties ontvangen, we begrijpen ook dat er sommige mensen nog naar het oude tapas tijdperk willen maar soms moeten we ruimte geven voor nieuwe uitdagingen. Ons concept staat voor duurzaamheid en warmte, duurzaamheid in de producten die we gebruiken en warmte die we tonen aan onze gasten. Wij maken geen onderscheid tussen 'coole gasten' of 'normale gasten' eerlijk gezegd kunnen wij het verschil niet zien. Ook hebben we een uitgebreide bierkaart waar soms 1 a 2 biertjes ontbreken vanwege leveringsproblemen of uitbundige na borrels waardoor alles snel opraakt . Onze baas gaat ook vanaf nu naar een lachworkshop zodat de volgende keer dat u langs komt geen last heeft van zijn kale onweers hoofd. :D
Joeri147 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Hele toffe tent in Bos & Lommer op het water. goeie minimalistische kaart die zij om de 6 weken veranderen. Wij hadden een heerlijke Kogelbieftstuk en Hamburger als hoofdgerecht met als dessert een huisgemaakte Cheesecake en een dragon crepe met aardbeien gevuld. Zeer te spreken over deze kaart. We werden bediend door een vlotte komische jongeman met een goede product kennis en zeer attent aan tafel. Hij wist ook veel te vertellen over het design zowel binnen als buiten wat compleet verbouwd wordt. Ik kom hier zeker terug.
Hallo Joeri, dank je voor je aardige recensie en de goede rapportcijfers. Fijn ook dat het personeel je in positieve zin is opgevallen, dat compliment gaan we zeker aan ze doorgeven.