Over het restaurant Harbour Cafe

Bij het Harbour Café in Groningen maak je tijd voor vrienden en familie. Zet je mobiel even uit en geniet ongestoord van je gezelschap, de gevarieerde kaart en ontdek je nieuwe favoriete bier. Met maar liefst 25 biersoorten wordt het moeilijk kiezen, maar verleg gewoon je grenzen en geniet ervan. Ieder weekend ben je welkom voor de Lazy Weekend Brunch, de manier om je weer op te laden voor een nieuwe week.

Meer informatie over restaurant Harbour Cafe

• : Om de hoek

rg.e .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
j.mulder .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
In vergelijking met eerdere bezoeken vonden wij het assortiment tegenvallen. Zo ontbraken er deze keer kleine hartige en zoete hapjes en toetjes. Nieuwe eigenaar ??
Helga P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Smaakvol 3 gangendiner voor een relatie gunstige prijs! graag wel wat betere stoelen: het zijn niet meer dan camping stoeltjes...
mwilting .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Eten was prima. Goede prijs kwaliteitverhoudong. Bediening ok en sfeer ook. Helemaal top dat we met zijn drieën waren en toch allemaal de korting van de AH restaurantactie kregen. De speciaalbieren waren ook enorm lekker, alleen niet bepaald goedkoop. Enige nadeel was dat we vanwege de voorbereiding van de Salsa avond telkens werden verzocht ergens anders te gaan zitten.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Onbekend plekje naast het water, echter heel sfeervol en zeer vriendelijke bediening! Moeite waard! Albert Heijn actie was ook prima!
A-Sophie .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Via de AH actie met een vriendin hier gegeten. We hadden vooraf de venkel salade die we beiden qua smaak erg tegen vonden vallen, saai!! Daarna beide de risotto, die erg tegenviel. De smaak was ook saai en de risotto had weinig vulling, wat doperwtjes en paar kleine stukjes champignons. We kregen er patat, salade en nog wat roerbakgroeten bij. (waar je overigens ook dik voor betaald)! Als dessert de chocolade gekozen, deze was op zich prima. De kosten (met de actie) waren 17.50 p.p. Wij konden als niet voorstellen dat dit menu normaal 35,- euro kost. Dan ben je voor 2 pers. 70,- euro kwijt. Wat echt VEEL TE VEEL is. We waren hier nogal verbaasd over. Want de gerechten zijn erg simpel maar in verhouding wel erg duur! Geen goede AH actie vonden wij! In Groningen heb je genoeg leuker restaurantjes waar je misschien voor iets meer (zonder actie) lekkerder kunt eten! Wij komen hier nooit meer weer, echt een teleurstelling.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
prachtig gelegen aan het water met terrasjes, waar we een bijzonder voorgerecht (carpaccio van buikspek en meloen?) voorgeschoteld kregen. Binnen proefden we de echte havensfeer. Het hoofdgerecht liet wel lang op zich wachten evenals het nagerecht (wel met excuses van de bediening). Beide waren lekker. Veel waardering voor de frieten. Tot het laatst toe knapperig. Voor herhaling vatbaar.
Diet N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hebben afgelopen vrijdagavond heerlijk gegeten in het restaurant Habor Cafe. De gerechten worden er mooi op gediend. En de sfeer was gezellig. Ik kom zeker weer terug!
Helen I.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Bij aankomst aan het restaurant zag alles er netjes en levendig uit, de inrichting van het restaurant paste precies bij dat wat je van een harbour café zou verwachten. Het eten heeft heerlijk gesmaakt en het personeel was attent en hielp ons vriendelijk. Het enige minpuntje (vond ik zelf) was dat ons keuzeaanbod bij de albert heijn menukaart niet heel groot was, desalniettemin wel een smakelijk aanbod.
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
25 speciaal bieren van de tap, fantastisch. Serveerster kon er ook veel over zeggen, mooi.
Kokos soep met kip, gamba en paksoi was heaven! Zeebaars was slecht, een heel klein stukje half aangebrande vis op een hoge berg puree zodat het nog wat lijkt. Saté was wel in orde. Salade werd vergeten, later om gevraagd en OK. Merengue toetje heerlijk. Leuke avond gehad verder
Stella U.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk gegeten met m'n moeder. Van iemand anders positieve verhalen gehoord over het Harbour Café. De dag na ons bezoek zelf ook aanbevolen! Ga zeker terug, ben benieuwd naar de rest van de kaart.
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Eten was goed, leuke kaart met goede keuzes. Borden waren mooi opgemaakt. De bediening was niet heel snel, liepen vaak langs, maar zagen lege glazen niet. Hier valt nog wat op te verdienen. Lekker gegeten op een mooie locatie.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Was hier al eens geweest voor de lunch. Dat was goed bevallen. Dus nu met de ah actie. Het ging meteen al fout...een verkeerde kaart gekregen. Bepaalde gerechten vielen niet onder de actie. Bediening oogt erg gereserveerd. Geen woord teveel. Gerechten vielen wat tegen..de venkelsalade miste kraak nog smaak. Het visje..zeebaars..was erg lekker maar zelfs voor mij als bescheiden eter in een paar hapjes weg. Over de risotto waren mijn tafelgenoten ook niet erg te spreken..flauwe hap. Nagerecht in orde en lekker.het kaasplankje viel erg in de smaak. Bijgerechten ook smakelijk..gebakken aardappelen en salade. In het algemeen als minpunt dus vooral te kleine porties met name mijn hoofdgerecht. Ook de wachttijden waren erg lang. Na een uur kwam het voorgerecht. Voor de lunch kom ik graag nog eens maar voor diner niet zo snel weer.
Renske Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Eten kan hier niet altijd, omdat met het grote terras de keuken de drukte niet altijd aan kan. Portie van mijn XL gerecht was net zo groot als toen ik de vorige keer de kleine versie had. Er werden wat dingen vergeten en ter compensatie is ons 2x een kop koffie/thee aangeboden. Aardig natuurlijk, maar twee koppen koffie hoeft niet, liever dan iets anders aanbieden. Eten was wel lekker!
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Lekker gegeten. Er was een klein probleem met de friet wat geweldig werd opgelost. Fijn restaurant.
Nicolette L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
We werden heel goed ontvangen, heel gastvrij enenthousoast.
Bediening hield ons nauwlettend mbt eten in de gaten, eten was heerlijk en verrassend.
Geluid van ander gezelschap was erg overdonderend waardoor we zelf moeite hadden met ons gesprek maar daar kon de bediening niet zoveel aan doen.
Kortom voor herhaling vatbaar.
p W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Wat een mooie avond had kunnen zijn is links en rechtsom volledig maar het grootste diepte punt in de horeca gebracht, tot ver buiten het Groningse land.
Het verhaal van Van t Hek, waarin hij zich voor deed als een journalist die een beoordeling gaf om ergens gratis te kunnen eten met de opmerking: Ober, schrijft u Niet te vreten met 1 of 2 EE's, was nog grappig. Tot je het zelf meemaakt.
Niet te veranderde in eerste instantie in: Is er te eten.
Mijn schoonouders hadden on meegenomen naar een plek om feestelijk wat te eten. Ze waren 45 jaar getrouwd. Schoonma, al een eeuwigheid kant van de groot grutter uit Zaandam, had veel zegels gespaard en vind het leuk om aan de hand van deze actie nieuwe plekken te ontdekken.
Uit gaan de 2 genoeg, ze genieten tenslotte van hun wel verdiende pensioen. Maar Appie bied met zn actie een lijst met enthousiast deelnemende restaurants, die graag meer onder de gasten willen komen. Ze zitten echter goed op hun plek, dus komen we naar hun.
Is er te eten... of beter, waar is mijn tafel. Gereserveerd, maar aan een ander weggegeven. Neemt u anders maar daar, onder de boxen plaats...
Na het doorgeven van de door ons gewenste gerechten kwam plots de mededeling: er is geen miso zalm, dus wat wil u dan. Beetje onverwacht opmerking, aangezien het half 6 in de avond was ( dochter van 4 was mee), en de met vis overladen markt op de Groninge markt nog stond af te bouwen. Half 20:30, ok, drukke zaterdag, meer actie gasten. Maar nu?
Gewoon geen zalm ingekocht voor die avond, geen zin in om moeite te doen voor je gasten. Andere mensen zijn belangrijker, reguliere kaart, iets meer marge.
Wat wilt u dan? Geen alternatief voor vis, maar wel de keuze uit een stuk gegrilld buikspek ( zonder kenmerkende rode ring van een grill) of een salade zonder kraak of smaak. Een drup olie en wat zout had al een wonder verricht.
Omdat de man die de bestelling had opgenomen de zalm had verkocht, gaf hij ons nu een mandje brood. Ja, hij moest het wel zelf betalen, want het was zijn fout.
Van het woord Sorrie, had hij echter nooit gehoord.
Bij het uitserveren hadden we inmiddels wat dorst, er was na het zitten op het terras geen drankje meer opgenomen.
3 mensen aangesproken, bij de 4de maar echt gesmeekt.
Direct werd de tafel overgenomen door die zelfde persoon, wat de chaos alleen maar groter maakte en het duidelijk ontbreken van kunde ver te zoeken was.
De tweede gang werd ingezet, tot vreugde van een ieder. Tot er wat rare gezichten aan tafel zaten. Mevrouw, er was varken besteld maar dit is rund. Nee hoor, dit is een varkens lende. Maar het is rood en ligt bloederig. Nee, het moest varken zijn.
2 vis, zelfde voormaat (voor dochterlief was een klein visje besteld), een burger en een risotto. Die laatste was niet besteld, maar dat kwam om dat de hele bestelling bij de tafel hoorde, die we plots nier meer konden krijgen.
Gelukkig kwam de juiste bestelling op tafel. Na hier en daar wat problemen met niet goed klaargemaakt burgers bij het gemiddelde food truck feestje, voor de zekerheid maar even het mes erin.
Een knapperig omhulsul met rauw gehakt, op een dag dat het boven de 20 graden is. En rauw, maar lauw. Een korst om een bron bacteriën en meer wat zijn weerga niet kent. Ziektes lintwormen, mislukte zwangerschappen en wat al niet meer op een uitgedroogd broodje met wat saus en een stuk tomaat.
Terug naar de keuken en opnieuw beginnen zou je denken. Niet zonder commentaar op het toilet over een gast die zich aanstelt, dit kan je best eten.
25 minuten laten op verzoek van de tafel toch maar even kijken in de keuken. Ja, de burgers zijn klaar.
Geen idee hoe lang ze in de oven hadden gestaan, maar de zoutkristallen in het vlees en de spek ( zou pulled pork moeten zijn) waren inmiddels zo opgefokt dat het vocht uit alles waar vocht in kon zitten eruit getrokken was.
Gort droog, zout, en verder zonder smaak. Iedere vorm van vraag naar hoe dit kan wegwuiven met de uitleg dat de keuken dit wel goed vind en dat dit kan. Misschien een idee voor ze om weer naar school te gaan of iets anders gaan doen waar de gezondheid van de mens minder gevaar loopt.
Je kan alleen een burger rauw serveren als iemand dat specifiek wil. Maar zelfs dan eigenlijk niet. Tijd voor een bezoekje van de keuringsdienst.
Maar goed, de klant is koning dus werd er iets nieuws gemaakt. Horeca heeft gasten, en gast behandel je zoals je zelf behandeld wil worden.
De avond eindigde, dankzij een glas water gelukkig niet te uitgedroogd. Maar hier klopte echt iets niet. Je bent een om drankjes te verkopen. Je doet mee aan een actie om meer gasten binnen te krijgen, die graag iets drinken bij het eten. Waarom laat je deze kans dan onbenut.
In alle eerlijkheid, dit bedrijf met zowel de keuken als de bediening is niet geschikt voor welke vorm dan ook in de gastvrijheid. De keuken zou nooit meer open mogen zijn en dan verwoord ik het nog vriendelijk.
Dit bedrijf kan echt niet!
Gerry B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Blij verrast door de super- kwaliteit ! van het drie-gangen- menu en de snelle, en zeker ook soepele, bediening aan ons tafeltje op het grote en volle terras. Zonder problemen kon mijn dessert vervangen worden door koffie met een heerlijk glas cognac. (Eigenlijk) niet nodig bij het hoofdgerecht, maar zeer gewaardeerd: heerlijke 'frietjes' met een lekkere mayo.
Lidwien S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het eten was goed, maar vanwege drukte moesten we wel erg lang wachten op ons hoofdgerecht. We zagen intussen ook van alles fout gaan om ons heen en één van de mensen die ons bedienden was duidelijk uit zijn humeur. Bij eerdere gelegenheden heb ik dat anders ervaren, dus de rommeligheid was hopelijk eenmalig .
Ilja W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
We moesten lang wachten: 1,5H op het hoofdgerecht. Wel zijn we gecompenseerd met gratis koffie. Als het teras vol zit kan de keuken de vraag niet aan, was de uitleg.