Harbour Cafe

Voor Het Voormalig Klein Poortje 10 9711 RR Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Harbour Cafe

Bij het Harbour Café in Groningen maak je tijd voor vrienden en familie. Zet je mobiel even uit en geniet ongestoord van je gezelschap, de gevarieerde kaart en ontdek je nieuwe favoriete bier. Met maar liefst 25 biersoorten wordt het moeilijk kiezen, maar verleg gewoon je grenzen en geniet ervan. Ieder weekend ben je welkom voor de Lazy Weekend Brunch, de manier om je weer op te laden voor een nieuwe week.

Meer informatie over restaurant Harbour Cafe

• : Om de hoek

tamara Z.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Ontzettend aardige Iraanse eigenaar. Maakt vriendelijk en persoonlijk contact. Heeft veel verstand van de vele soorten bier die hij aanbiedt in zijn restaurant. Eten is erg lekker en goede prijs. Wij hadden de buikvet (heel zacht) en tartaar als vooraf en burger en groentecompot als hoofd. Zeer genoten! Echt een aanrader... ook een ontspannen sfeer in het restaurant, niet te druk en niet te rustig. Gewoon eens gaan!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Voor de tweede keer hier. Wederom heerlijk gegeten! Smakelijk een een heerlijke saus bij de ossenhaas. Maar wel erg lang moeten wachten op alle gangen, ondanks dat t niet druk was. De verontschuldigingen van de aller aardigste ober zijn echter zo charmant dat we toch nog graag nog eens terugkomen.
marjanp .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Via de verlengde AH-actie hier voor de tweede keer gegeten omdat we de eerste keer als erg positief ervaren hadden. Bovendien wilden we nu ook eens kennismaken met een paar van de vele bijzondere bieren die hier geschonken worden.
Het zat deze keer (avond midden in de week, vorige keer weekend) nog niet half vol, maar vol genoeg om een aangename ‘uit’ sfeer te ervaren.
We kozen voor het vijfgangenmenu (=driegangen met 2x een tussengerechtje voor €3,00 per gerechtje extra) en partner nam daar een vijfgangenbierarrangement bij.
# heerlijke waldorfcarpaccio van knolselderij, zure appel, noten, rozijnen en div. kazen;
# prima pastinaaksoep
# groentestoof van o.a. (wat te harde) venkel, tomaat, sinaasappel en Parmezaanse kaas en daarbij een schaal frietjes (vorige keer het bovenste uit de zak, deze keer het onderste? Veel korte, dunne, donkere frietjes… iets te slap om ‘top’ te zijn…).
# superlekker kaasplankje met vijf kazen en kweepeerchutney, dadel en walnoot;
# wortelcake + yoghurtijs en lemoncurd, partner chocoladebrownie en mokkaparfait.
De vijf bieren van het arrangement pasten heel goed bij de gerechten, ook mooi opgebouwd van licht naar wat zwaarder en karakteristieker. Het slotbier ná het arrangement (dat we nog als proevertje kregen) maakte indruk, evenals de Mede-achtige dessertwijn
De bediening was vriendelijk, communiceerde met de klant, maar liet helaas wat steken vallen met de timing van de drankjes: zo moesten we de bediening herinneren aan het bier bij de soep, de bestelde rode wijn bij het hoofdgerecht én het bier bij het kaasplankje.
Leuk dat we de kaart mochten houden en zo bij elk bier even konden lezen over de brouwerij en het bier.
Eindconclusie: ietsje minder goed dan het eerste bezoek, toch beslist goed genoeg om terug te komen.
E J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, erg goede prijs kwaliteit verhouding. Uitstekende service, gerechten worden op verzoek aangepast aan dieetwensen. Kaasplankje is aanrader ! Top!
Jeen G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
De kwaliteit van het eten doet enigszins afbreuk aan het goede bier en leuke entourage.
roxanne27 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Aangeschoven bij de brunch. Goede en diverse producten en ruime keus. Mag iets vaker bijgevuld worden. Prijs/kwaliteit verhouding is prima
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met de AH-actie gegeten bij het Harbour café. Erg aardige bedieningen en het eten was heerlijk. Vanwege verschillende intoleranties/allergieën kan het soms een uitdaging zijn uit eten te gaan. Maar de kok heeft hier zeer goed op in gespeeld: in overleg heeft hij een volwaardig en heerlijk 5 gangen menu voorgeschoteld. De gerechten smaken erg puur. We komen zeker nog eens terug.
marjanp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We aten hier met 2 personen vegetarisch via de AH-restaurantactie. Er was een aparte AH-menukaart, met enkele keuzemogelijkheden per gang, én de mogelijkheid om van een driegangenmenu eenvoudig een vijfgangenmenu te maken (met geringe meerkosten).
De inrichting is leuk, vooral de zeekaarten op de tafeltjes vonden we een vondst!
De bediening had volop aandacht voor de klant: veel rondlopen en een alerte en actieve houding.
Het eten was heel lekker! Complimenten voor de bedenker / bereider!
Als voorgerecht hadden we een schaaltje met kleine tomaatjes, een beetje witte kaas en in een deegje gefrituurde (?) groene asperges (helaas slechts twee, want hééél lekker!). Als hoofdgerecht hadden we de groentestoof, een aluminium pannetje uit de oven, superheet, met o.a. tomaatjes, venkel, paprika, afgedekt met kaas, en daarbij een glas rode Chileense wijn.
Als nagerecht een chocoladebrownie met soort mokka crème of mousse. We vroegen daarbij om een passende dessertwijn en kregen een perfect glas honingkleurige Sweet Emotion Rivesaltes Ambré. Een klasse afsluiting!

Conclusie: een fijne avond gehad met heerlijk eten, een aanrader en een plek om te onthouden (niet in het minst om nog eens voor de vele speciaalbieren terug te komen – daar is het nu niet van gekomen).
Dievertje T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten! We kwamen de laatste avond met de AH-zegelactie. We waardeerden de vrije keuze van de kaart met aparte gerechtjes zoals bv. Ceviche en kroketjes van ik dacht eend en fazant. Mijn partner vond met name de keuze aan biertjes fijn en zelf heb ik als niet bierdrinker genoten van mijn brownie met een door de eigenaar geadviseerd biertje met lichte koffiesmaak. Ben helaas de naam vergeten. We komen zeker terug.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Na een beetje rommelige binnenkomst naar onze tafel gebracht. Gekozen voor een 3 gangen menu. Bescheiden portionering, maar alles zeer smaakvol. Vooral de kervel/muntsaus bij t vlees vond ik een topper! Prettige ontspannen sfeer en veel jonge klandizie. Aller aardigst personeel en eigenaar. Heel betaalbaar. Kom graag nog eens terug.
André V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten en goed advies gekregen welk bier het beste bij onze voorkeur past. Hieruit kwam inderdaad een bier dat helemaal voor ons was; Barista. Zeker een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De maaltijden zijn heerlijk bereid en prima verzorgd. Personeel is erg vriendelijk.
Munt uit in kennis van bieren. Er zijn veel exclusieve tapbiertjes.
Brommet .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
het eten was goed, zij het dat het stuk rode poon wel klein was, weinig vis voor je geld als hoofdgerecht dus, maar wel lekker. Vlees (diamanthaas) was goed. Porties precies groot genoeg, maar hielden niet over, voor een stevige eter aan de krappe kant. De stoelen zitten nogal ongemakkelijk. Er zijn als alternatief ook houten kuipstoeltjes te krijgen, maar die zitten ook niet erg comfortabel. De opklaptafel is simpel, geeft geen of weinig ruimte aan je voeten door een dwarsstang die in de weg zit, of als je hem een kwartslag draait zit het houten kruis van het opslagmechanisme hinderlijk tussen je benen. Het geluid klonk hol, was heel lastig voor iemand met een gehoorapparaat, ondanks het feit dat we in een rustige hoek zaten. Geen geluiddempende stoffering aanwezig. Met een hese stem voor de partner maakte het de conversatie heel erg lastig. Al met al lekker gegeten, maar niet genoten van de ambiance.
emke.westers .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Tot onze verrassing kregen we voor de lunch met AH-actie een buffet. Wat een variatie! Goed vlees! Veel salades! Zoet en hartig! En ook nog soep en wat warme gerechten! en een super leuke inrichting. Het was er koud maar overal stonden kacheltjes. Gewoon een warm vest aandoen in de winter, is ook goed voor het milieu.
brit4 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de keuze is beperkt maar er is een vlees-, vis- en vegetarisch voor- en hoofdgerecht.
Er zijn maar 2 nagerechten daar mag nog wel 1 bij. Het enige wat ik in het nadeel kan noemen is dat de patat wel behoorlijk zout is, maar de rest was prima.
henkgeukes .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Verrassend leuke locatie! Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam! En ook nog lekker gegeten in een relaxte ambience. Ruime keuze aan bieren vd tap.. . Voor herhaling vatbaar!!
Nienke R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Een prima menu en heerlijke bieren. Goed advies!
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De zondag brunch genomen en deze was heerlijk en uitgebreid.
Mochten wij weer een weekendje naar Groningen gaan komen wij zeker terug voor de bierkaart
Cnos .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gezellig en vooral goed gegeten (AH actie) in het Harbour Café. Voorgerecht (kroketjes) heerlijk, Hoofdgerecht prima (diamanthaas), nagerecht zelfs naar wens kunnen samenstellen. Neem daarbij de prima ontvangst van de aardige dame en heer die ons hielpen, en de avond was meer dan geslaagd!
Het kacheltje in de rug was daarbij erg welkom op deze koude avond.
Aanrader!!
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hier reeds meerdere malen gegeten en je weet precies wat je kan verwachten: een lekkere hap voor een gunstige prijs. Geen culinaire hoogstandjes maar wel goed bereid.