Happy China

Meer informatie over restaurant Happy China

7,2
André D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Dit Chinees restaurant ligt verscholen in een winkelcentrum, je verwacht hier niet veel van, maar de werkelijkheid is anders, dit is absoluut een top restaurant, kom zelf uit Purmerend, maar zijn hier graag!! Iedere keer word ik weer verrast, dit keer een Peking eend die in 3 gangen werd gereserveerd, 1 kleine malse dunne wraps van rijst met een heerlijk sausje, groenten en kleine stukjes eend, 2e een heerlijk Peking eend soep en als 3e het hoofdgerecht uit 3 verschillende manieren klaargemaakt Peking eend, geweldig!!!! We komen snel weer langs!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Uitstekend restaurant, verrassend vanwege de ligging in een winkelcentrum. Voor de kip met mango kom ik steeds weer terug, maar ook de andere gerechten zijn erg lekker. De eigenaars zijn Chinezen uit Maleisië, zodat hun kookkunst wat afwijkt van het gebruikelijke. We hebben de afgelopen jaren in veel chinese restaurants gegeten, maar dit is met gemak het beste.
Ilse M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
voor het eerst niet best gegeten hier. vlees noch vis is eigenlijk vriendelijk gezegd, maar chinees was het zeker niet. ze zijn er verder zelfs in geslaagd om de frietjes voor mijn dochter te verknoeien en da's een (wan)prestatie. voorlopig ff niet weer.
Kimdriesss .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
In tegenstelling tot heel wat andere restaurants is er aandacht voor de klant.
Er is een ruim aanbod van gerechten die met zorg in ruime porties bereid worden.
Ook met dieeten, zoutarm zoals in ons geval, wordt goed rekening gehouden en ze zijn heel kreatief in het bedenken van alternatieven.
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Het eten is smakeloos. Geen of weinig kruiden. Geen Chinees te noemen. Zo Hollands eet je het nergens. Blijkbaar bedoeld om gezinnen met kinderen te pleasen. Bediening is top.
Petercaspers .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Heerlijk gegeten, het pekingeend menu is zeker een aanrader. Bij het voorgerecht kregen we te zien dat het een hele eens was en vervolgens werden er heerlijke gerechten van gemaakt.
Ilse M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Eten was uitstekend, en is het eigenlijk altijd. Sizzling chicken was heerlijk crispy, en spicy, zoals gevraagd. Bediening vriendelijk en oplettend. Inrichting zoals de typische Chinees. Waarschijnlijk erg mooi als je van 'n aquarium houdt.
Ilovespareribs .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Ontvangst was hartelijk. Het voorgerecht was goed, maar mijn hoofdgerecht was verkeerd. Ik had de garnalen besteld maar ze kwamen met de coquilles en zei: je had dit toch besteld? Toen ik zei nee, werd het meegenomen en verder niets meer over gezegd. Toen ik na een tijdje vroeg hoe of wat, gaf de serveerster aan dat het er zo aankwam. De gamba's waren uiteindelijk goed, maar jammer dat we niet samen met elkaar hadden gegeten. Sate van het kindermenu was niet echt lekker, maar wat kun je verwachten voor 10 euro. Kinderen waren blij met het nagerecht, alleen de dubbele espresso had een verbrande smaak. Toen ze vroeg of het smaakte gaf ik aan dat dat niet het geval was, maar helaas werd dit niet van mijn rekening gehaald (toch 4 euro). Al met al deze keer niet zo'n goede ervaring, volgende keer beter!
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
De kwaliteit van dit Chinees-Indische restaurant is goed en consistent, zodat je weet waar je aan toe bent wanneer je hier afhaalt of gaat eten. Ik zou met name de Chinese gerechten aanbevelen.

Bij mijn laatste bezoek nam ik als voorgerecht de originele haaienvinnensoep of Yu Chi Ton. In hoeverre het origineel is kan ik niet beoordelen, maar het smaakte mij lekker. Aan tafel deed de serveerder een scheutje cognac in de soep. Dit was een subtiele maar smakelijke toevoeging en een leuke service aan tafel.

Mijn hoofdgerecht was Siu Aab, de geroosterde pekingeend met hoisinsaus, groente en witte rijst. De eend was knapperig zonder hard te zijn en de taugé en rijst met de bonensaus vulde het goed aan. Het was een goeie portie met meer dan genoeg rijst.

De bediening in dit restaurant is altijd zeer vriendelijk en behulpzaam. Bijvoorbeeld bij het verzoek of we één van de gerechten die we niet opkregen mee naar huis konden nemen.

Met het interieur spelen ze waarschijnlijk in op de Nederlandse verwachtingen van hoe een Chinees restaurant eruit hoort te zien, zonder daarin al te ver door te schieten. Een minpuntje was dat toen we een tafel uitkozen waar die avond al eerder mensen hadden gegeten en het bovenkleed verschoond werd er een grote vlek op het onderkleed zichtbaar werd. Voor de rest was alles schoon.
MMMM5 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Voldoende keuzemogelijkheden met voor elk wat wils. Ruime porties, maar niet overdreven veel, gelukkig ligt de nadruk op kwaliteit en niet op kwantiteit. Goede uitleg bij de gerechten en er wordt goed ingespeeld op aanvullende of afwijkende verzoeken. Prettige ambiance, goed uitgelicht en geen jengelende Chinese muziek op de achtergrond. Vriendelijk personeel, inmiddels ook van Hollandse huize. Heeft het etentje een feestelijke achtergrond, dan wordt daar leuk mee omgegaan.
Voor een "winkelcentrum-Chinees" is dit zeker een aanrader. Jammer dat het parkeerbeleid van de gemeente Diemen roet in het eten van de ondernemers in dit winkelcentrum gooit. Maar daar is Diemen helaas niet de enige gemeente in.