Happerij & Tapperij: In den Kleinen Hap

Langestraat 95 3811 AD Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Happerij & Tapperij: In den Kleinen Hap

Met prentjes aan de muur

In dit gezellige bruine cafe zie je oude prentjes van Amersfoort aan de muur hangen. Een klassieke eetcafe kaart is aangevuld met speciale gerechten bereid in bier. In den Kleinen Hap serveert ook lunch en borrelhapjes. Dat dit eetcafe al tientallen jaren een begrip is in de Amersfoortse binnenstad zegt een hoop!

Glas champagne

Vrijdag & Zaterdag 10:00 - 21:00

• Catering , Huisdieren welkom , Terras
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Ik moest vandaag in Amersfoort zijn en liep even het centrum in voor een snelle lunch, want ik had niet veel tijd. Ging op het terrasje van " in den kleinen hap" zitten en bestelde een tosti met ham, kaas en ananas en een drankje erbij.
Je denkt, een tosti is een tosti, maar dat ging in dit geval niet op. Er lag een mooie schuin doorgesneden tosti in een schaal, met daarnaast een flinke portie lekkere frisse rode koolsalade en een schaaltje met cocktailsaus.
Aan deze tosti kon je echt proeven dat er zorg aan was besteed, van deze tosti was het smullen. Lekkere ham, heerlijke pittige gesmolten kaas en een stuk of 7 dikke stukken verse ananas. Open de tostihelften, strijk er de cocktailsaus tussen en je weet niet wat je proeft.....
Prima bediening, leuke lokatie, gewoon een goeie tent.
Jim V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Erg vriendelijk personeel en flexibel voor de wens van de klant. Het concept van klein en groot is erg aantrekkelijk! Het eten was heerlijk zoals de spare ribs en de kipcorn en heerlijk gekruide frietjes al sub gerecht. Kortom, een echt aanrader!
MVmB .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Op een woensdagavond hier gegeten. Het is een knusse tent om te zitten, maar er waren weinig gasten wat het minder gezellig maakte. De bediening was vriendelijk, maar had (zeker aangezien het niet druk was) wat meer tijd mogen nemen om ons te verwelkomen. De kabeljauw gegeten op de kaart, er kwam slechts één soort peulgroenten bij en er lagen een paar verse tuinkruiden op de vis. De vis was weinig gekruid en het was een eentonig gerecht. De friet werd in een leuk mandje geserveerd en smaakte prima.
Agdo .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Wij hebben erg lang moeten wachten op ons eten. Bediening kwam weinig langs. En de porties waren erg klein. Je moest je buik vol eten aan de patat. Die niet bij het menu inbegrepen zat.
Het eten was heerlijk, helaas ik zal het restaurant niet bij anderen aanraden.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het personeel was zeer vriendelijk en gastvrij. De zaak is simpele een oude bruine kroeg vergeleken met de bar ernaast.

Het voorgerecht de Capriccio en Beijing waren verrukkelijk. De Beijing was zeer smaakvol met verschillende smaken, echt een aanrader. De Capriccio was goed van smaak.

Voor het hoofdgerecht hadden wij beide spare-ribs gekozen. Deze waren prima, maar niet de beste die wij ooit hebben gegeten. Het vlees viel van het bot af, maar had iets meer gemarineerd/sappiger gekund. De bijgerechten bij het hoofd vonden wij teleurstellend. Plak vierkante kaas op witlof gelegd en de gebakken aardappeltjes waren helaas niet gaar.

Als nagerecht hadden wij de mousse. De chocolade mousse was erg verrukkelijk met ijs, slagroom en aardbei.

Kortom de voorgerechten en nagerecht waren super smakelijk! Helaas viel het hoofdrecht en voornamelijk de bijgerechten een beetje tegen.
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We vonden het aangenaam dat je hier ook kleinere porties kon bestellen.
Wel moesten alle bijgerechten afzonderlijk besteld worden. Verder was alles goed.
De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
In tegenstelling tot de damestoilet was de herentoilet niet proper.
Advies: controleer deze tussentijds.
Debbie B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hadden gereserveerd bij In den Grooten Slock omdat de menukaart ons erg aansprak. Bij aankomst bleken we aan de overkant bij In den Kleinen Hap te moeten zijn (met op de site een andere kaart), maar eenmaal binnen werden bij doorgeleid naar Happerij Tapperij, met... alweer een andere kaart! Daarnaast hebben ze gerechten op borden geschreven die je wel kan bestellen, maar bij uitserveren blijkt dat je het eigenlijk om lunchgerechten gaat. Onduidelijkheid alom, echt ze excelleren erin en bij navraag bij het personeel kwam er helaas weinig uit. Het eten op zich was verrassend goed, alleen toen er een grote groep naast ons werd geplaatst zijn we weggegaan, weg was de sfeer. Al met al gaan wij hier niet op herhaling.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vrijdagavond 15 januari gegeten bij 'In den Kleinen Hap'. Deze zaak doet de naam eer aan. De schol was echt niet meer dan twee happen. Onze klacht werd niet echt serieus genomen 'want schol is nou eenmaal duur'. Lijkt me geen reden om dan zo'n belachelijk kleine portie te serveren, zet het dan helemaal niet op de kaart. Wij kregen een gratis kopje koffie aangeboden voor een volgende keer, maar die volgende keer zal er echt niet komen. Later nog telefonisch contact opgenomen omdat we hier geen goed gevoel aan hadden overgehouden. De eigenaar zou ons terugbellen, maar nooit meer wat vernomen. Gemiste kans, waardeloze service
Patricia1987 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Na enig zoeken in Amersfoort naar een leuk restaurant waar nog plek was, kwamen wij uit bij restaurant In den kleinen hap. Het zag er gezellig uit maar helaas viel het eten erg tegen. We hadden Couscous met ''groenten'', echter betrapte we maar enkele erwtjes erin. Ook hadden wij trek in spare-ribs, maar die waren op, het rose bier was op, de radlers waren op en ook een nagerecht. We kregen helemaal geen korting op een fors bedrag en dat viel ons ook tegen.
Ons zien ze daar echt niet meer terug.
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Nadat tal van restaurants vol bleken, waren er bij café-restaurant In den Kleinen Hap nog een paar tafeltjes vrij. Opluchting. Dit kleine café-restaurant ligt dan ook wel wat buiten het pittoreske centrum van Amersfoort. Wie voor dit restaurant kiest, moet wel een beetje van een 'bruin café' houden en wordt dan ook beloond.
We werden met ons drieën super gastvrij ontvangen in wat we best een 'bruin' café-restaurant mogen noemen. Na een aperitief namen twee van ons de op de huid gebakken kabeljauw, de derde koos de entrecote. Apart werden salade en frites geserveerd. Erbij dronken we van het huis Cellar een rode CabSauvignon/Merlot en een witte Chenin Blanc. Het smaakte ons allemaal uitstekend.
Ietje V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Voor het eerst in Amersfoort en hier neergestreken.
Vriendelijke, vlotte bediening.
Wij kozen voor het broodje hamburger en de carpaccio.
Alle twee aanraders!
Uit-eter .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Gisteren in Amersfoort gewinkeld en neergestreken in dit leuke tentje! Gezellig ingericht (wel een beetje ouderwets...), leuke kaart en een heel aardig meisje in de bediening. We hebben er lekker geluncht en kregen een kortingskaartje om voor de avond te gebruiken. Dat hebben we dus maar gedaan, maar dan bij de buren (hoort bij elkaar).
Ook dat was heerlijk eten en, vond ik, leuker ingericht.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Met 14 personen hier gegeten als onderdeel van het leuke arrangement bierwandeling Amersfoort. Het 2-gangenmenu was bereidt met bier. Alle 14 deelnemers vonden het eten heerlijk. (O.a. Heerlijk in bier gestoofd rundervlees) De speciale biertjes waar ons gezelschap van genoot werden aan de overkant gehaald in cafe de grote Slock. De bediening was aardig en attent. Een geslaagde afsluiting van een heerlijke middag Amersfoort.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Ziet er uit als een bar maar je kunt er goed eten. Was tijdens mijn aanwezigheid wel rustig dus heerlijk genoten van een hapje en een drankje. Kan mij wel voorstellen dat je bij drukte er niet rustig gaat eten.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Op loopafstand van theater De Flint en dus hier maar een keer neergestreken. We zijn ruim op tijd voor de voorstelling en het is dan ook - ondanks de koopavond -nog stil in het etablissement. 'In den Kleinen Hap' en 'Happerij en tapperij' zijn één en hetzelfde: zelfde keuken, zelfde kassa, zelfde prijzen. De inrichting is klassiek, maar niet te propperig.
Parkeren kan dus eenvoudig in de garage op het Flintplein. Als je kaartjes voor een voorstelling hebt, dan kun je daar een dag lang voor vijf euro parkeren als je je parkeerkaartje even laat scannen.
Omdat we ruim de tijd hebben, gaan we voor een broodje vooraf (€ 3,50) en kiezen we een glas van beide huiswijnen om een keuze te kunnen maken. Onze keuze valt op de rode Cellar Road, een assemblagewijn, van cabernet sauvignon en merlot, maar heerlijk vol van smaak.
De eenvoudig vormgegeven kaart biedt een nette keuze aan gerechten waaruit ik voor de Proeverij van voorgerechten ga en mijn tafeldame zich laat verwennen met een proeverij van kleine quiches. Beide gerechten blijken een schot in de roos: voortreffelijk!
Het hoofdgerecht bestaat voor mij uit een Franse varkenshaas (omwikkeld met katenspek en brie, geserveerd met amarenenjus) en voor mijn vrouw uit een stoofpotje. De varkenshaas is zeker niet zuinig bemeten en is voorzien van een heerlijke dressing. het stoofpotje komt in een klein rustiek stoofpannetje en lijkt op het eerste gezicht wat krap bemeten, maar dat is schijn die bedriegt, want het blijkt een volwaardige hoofdmaaltijd. De varkenshaas wordt geserveerd met patat met mayonaise (€ 0,60). De patat is in de schil gefrituurd, maar proeft wat 'zompig' en is zeker niet krokant. Het zal zo ongeveer de enige tegenvaller van vanavond blijken, want ook de trifles die we als dessert aan laten rukken zijn helemaal geweldig.
Zo ongeveer, want ook de rekening valt toch een klein beetje tegen. Ik had zo ongeveer op een eurootje of tachtig gerekend, maar alles bij elkaar ben ik toch bijna twintig euro meer kwijt. Dat komt natuurlijk door de twee extra glazen wijn, maar ook doordat alle bijzaken apart worden gerekend. Zaken ook die ik zelf als 'amuse' of 'service' zou hebben geleverd als ik restaurateur was.
Maar goed, ons levensmotto is: "Als je aan het eind kunt zeggen: het was het waard!" dan is het Ok! En dus kunnen we ook met die rekening goed leven...
Tun .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij In den Kleinen Hap......gevarieerde kaart wij kozen voor de sate en de visverrassing .
Vriendelijke bediening !!
MaartjeStaartje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Leuke tent! Midden in de winkelstraat. Ook al een keer geluncht, nu een diner met mijn collega's. We waren met 8 personen, kregen een lange tafel. Daar hebben we een tafelgrill-menu gebruikt. Was erg lekker, wel een beetje veel... Maar het ging op HAHA!
Ik kom er ook een keer 'gewoon eten'.
Bhoekman .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Heerlijk gegeten in den Kleinen Hap. Prijs/kwaliteit erg goed, bediening vriendelijk. Klein minpuntje: de stoelen zitten niet zo erg lekker
Martin En Sandy B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Tijdens de koopavond even binnen gestapt en beiden een heerlijke bospaddenstoelensalade gegeten. Een aanrader. Verse producten, heel smakelijk en een prettige bediening die haar best doet. We komen zeker weer een keer.
Uit-eter .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Gezellig, lekker en niet zo duur! Ik was er met mijn vriend al eerder geweest, maar de laatste keer is al een tijdje geleden. Het is nu veel leuker en lekkerder dan eerst. Ik kom zeker terug.